Trasa szybka wcale nie szybka

  • 33 Odpowiedzi
  • 14748 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Trasa szybka wcale nie szybka
« dnia: Maj 25, 2012, 14:28:08 »
Zastanawiam się czy ja czegoś nie rozumiem, czy jednak nie do końca to działa tak powinno.

Wyznaczam trasę szybką na Targeo, np. Swarzędz-Olsztynek (ponad 300k). Na pierwszy rzut oka widać, że trasa nie jest najszybsza.
Dodaję punkt pośredni na trasie (zwykła kategoria drogi) i czas przejazdu się zmniejsza np. 4.30 na 4.15 (jak dla mnie różnica znacząca).

Stąd moje wątpliwości:
1. Czy AM i Targeo korzystają z tych samych algorytmów i danych? Spodziewałbym się, że tak... Na urządzeniu trudniej mi to sprawdzić,
ale często bywa tak, że dynamiczna zmiana trasy skutkuje skróceniem prognozowanego czasu przyjazdu na korzyść.
2. Jestem w stanie zrozumieć, że trasa wyznaczona nie jest najszybsza w porównaniu do realnego czasu przejazdu. Ale dlaczego łatwo
można znaleźć szybszą trasę zgodnie z prognozami TARGEO? Wiem, że wyznaczenie najkrótszej trasy wykonywane jest algorytmem przybliżonym,
ale aż tak?

Pozdrawiam
B

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 25, 2012, 14:36:16 »
Wynika to z algorytmów wyznaczania trasy.

Dla tras długich trasa opiera się na fundamencie danych zawartych w pliku hubnet. Typowe trasy są tam już wyliczone, doliczane są tylko odcinki początkowy i końcowy.

Jeżeli postawisz punkt lub zjedziesz z trasy to przy pozostałej długiej pobierane są nowe trasy szkieletowe i doliczane odcinki, przeciwnie wyliczana jest trasa ilości odcinków dróg przeliczenie wszystkich możliwych wersji tras trwałoby za długo. Nawet przy optymalizacjach zakładających np. że odległość w linii prostej nie może się zwiększać o więcej niż jakiś procent (po to aby z Łodzi do Gdańska nie szukać przez Zakopane, czy Rzeszów).

*

Offline sudnia

  • **
  • 126
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 25, 2012, 14:43:09 »
Hm... Ale czy dotyczy to również przypadków kiedy na odcinku 200 km jadę trasą inną niż szybka podana automapę i po przeliczeniu przez nią nowej (mojej) trasy jest ona  od razu krótsza o 5-15 min.?

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 25, 2012, 15:31:35 »
Wynika to z algorytmów wyznaczania trasy.

Dla tras długich trasa opiera się na fundamencie danych zawartych w pliku hubnet. Typowe trasy są tam już wyliczone, doliczane są tylko odcinki początkowy i końcowy.


Oczywiście brzmi logicznie, ale przy założeniu, że mamy trasę najszybszą z punktu A do punktu B i musimy zmienić tylko końcówki, to np. dodanie punktu pośredniego w "dojeździe" do głównej trasy (w domyśle: zapisanej w hubnet) nie powinno zmienić wyniku. Na podstawie wyznaczonej trasy mogę sie z grubsza zorientować gdzie jest jej statyczny szkielet a punkt pośredni jest na dojeździe do trasy szkieletowej (dojazd  ma np. 10 km). Chyba, że właśnie ten odcinek dojazdowy nie jest wyznaczany optymalnie. A tu mimo wszystko możliwości do rozważenia jest dużo mniej.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 26, 2012, 00:15:41 »
Dodanie punktu przez dzieli trasę na dwie mniejsze. I jeżeli jedna lub dwie mniejsze spadną poniżej ok. 120 km. to odcinki liczone są klasycznie, a nie z bazy hubnet.

Baza zawiera pewne trasy, niekoniecznie np. Szczecin - Przemyśl, a odcinki między większymi miastami wytyczone po drogach głównych. Trasa wyliczona optymalnie może w pewnym fragmencie korzystać z innej drogi.

Dlatego w przypadku przeliczanie trasy (pobranie danych z netu, zjazd z trasy, zmiana czasu pokonywania: np. siusiu) powoduje przeliczenie trasy na nowych warunkach, co objawia się "polepszeniem".

*

Offline sserafin

  • ****
  • 751
  • Płeć: Mężczyzna
  • GPX są wokół Nas ;)
    • profil na facebook
  • Sprzęt: SGS4 GT-i9505 AndL501-no brand
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 26, 2012, 10:11:32 »
Tyle gadania i jakiś domysłów :-| :-|. Trasa szyba powinna być szybka, krótka powinna być krótka.
Zagłębiamy się w jakieś szczegóły zapominają co oznaczaja konkretne słowa w języku polskim.

Takie dyskusje pokazują jak bardzo skomplikowanie programu dawno wyprzedziło jego "zdrowe" użycie.
Nawigacja na drodze i nawigacja w górach :)
https://www.facebook.com/SerafinExpedition
-----------------------------------------------------
kiedyś: MIOP350, MODECOM MX2, ALGA PRIMA AN-5050 HD BT, MODECOM MX3, MODECOM SX7

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 26, 2012, 15:40:41 »
Zachowujesz się jak dziecko. Chcę i już.

Problem wyliczania tras choć niezbyt trudny jest bardzo pracochłonny. Szczególnie dla tras typu najszybsza, najkrótsza. Dlatego tworzy się trasy typu optymalna, bezpieczna, z założenia wycinające 80% z siatki dróg. Ale przy tak mglistych kryteriach ocena jakości trasy jest bardzo nieprecyzyjna. Zawsze można znaleźć inną bardziej pasujące użytkownikowi.

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 26, 2012, 20:37:18 »
Marzy mi się, by było tak:
Krótka - zapewnia min. odl. pomiędzy Start - Cel. Uwzględnia wykluczenia dróg. Nie uwzględnia danych SR
Szybka - tutaj priorytetem będzie minimalny czas pokonania trasy. Byłby to jedyny typ trasy, który będzie uwzględniał dane SR/LD. W końcu użytkownikom tego typu trasy o to chodzi, by w najkrótszym czasie dotrzeć do celu
Bezpieczna - powinna prowadzić drogami o najwyższej kategoryzacji, a z niższych będzie korzystała wyłącznie w początkowym i końcowym przebiegu. Nie powinna korzystać z SR. Tutaj powinni dodać opcję, ile jesteśmy gotowi nadłożyć drogi, by routing trzymał się głównych. Tak jak to jest w przypadku pomijania kategorii dróg, tylko o szerszym zakresie (np. 10 - 15 - 20 - 25 - 30 ...)
Optymalna - powinna stanowić kompromis pomiędzy Krótką, a Bezpieczną, oczywiście regulowany suwaczkiem.
Łatwa - o tym typie chyba wszyscy mamy jednolite zdanie - do wywalenia.
Wtedy każdy miałby to co chce i na czym mu zależy.
« Ostatnia zmiana: Maj 26, 2012, 20:50:13 wysłana przez Smerfik »

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 26, 2012, 21:56:57 »
"Troszku" mam inne zdanie :-|   Dla mnie optymalna to jednak kompromis pomiędzy czasem a odległością a nie pomiędzy odległością a jakością drogi -Inne priorytety :E
Druga sprawa to LD przenosi też dane o blokadach, jakby krótka/bezpieczna/optymalna nie korzystały z tego  to miałbyś sytuacje że prowadziły by np. na karambol całkowicie blokujący drogę albo na zamkniętą trasę pod jakiś maraton.
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 26, 2012, 22:54:23 »
Rozumiem, że chcesz uszczęśliwić wszystkich, zarówno oddziaływaniem SR, jak i LD na routing i to niezależnie od typu trasy, jaki wybiorą. Jak czytam wypowiedzi użytkowników, to raczej nie widzę szczęśliwych z oddziaływania danych traffikowych np. na trasy "bezpieczne", które zgodnie z założeniami powinny omijać szerokim łukiem drogi o wątpliwej reputacji.
Osobiście nie mam nic przeciwko danym zawartym w events, czy hubnet ... dla jasności.
Ale dane serwowane nam w pliku speeds, to nawet trudno czasami komentować. Jeżeli patrzę na swoją okolicę, gdzie na odcinkach gdzie obowiązują ograniczenia rzędu 40 km/h, w kolorystyce SR, czy LD widzę prognozy powyżej 60-ki, a nawet  niebieski, to coś tu nie gra. Mało tego. Wystarczy puścić demo na znanych sobie odcinkach, by szybko sobie uświadomić, że prędkości nam serwowane mają się nijak do rzeczywistości ... i ograniczeń drogowych. I na odwrót - w nocy na drogach przylegających do parkingów, panuje często czerń, w miejscach, gdzie "strudzony imprezowicz" może spokojnie kimnąć na środku jezdni, mając gwarancję, że do świtu raczej nic mu nie grozi :O~.  Na takich danych chcesz opierać routing i ETA ?
... i tym chcesz uszczęśliwić wszystkich?

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #10 dnia: Maj 26, 2012, 23:15:07 »
@Smerfik, ty znowu chcesz uszczęśliwiać z drugiej strony. Nie korzystasz to won. Ja jednak wolałbym, aby decyzję zostawić użytkownikowi.

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #11 dnia: Maj 27, 2012, 08:48:23 »
Nie korzystasz to won. Ja jednak wolałbym, aby decyzję zostawić użytkownikowi.
Ja naprawdę nie mam nic przeciwko, by użytkownik mógł sam decydować i sobie wł/wył poszczególne elementy. W tej chwili jednak takiej możliwości "fabryka" nam nie dała, a co za tym idzie, jesteśmy wszyscy uszczęśliwieni w jedną stronę.
Przy okazji.
Z przyjemnością przeczytałem Twój wykład o "trasach szkieletowych" :ok:.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #12 dnia: Maj 27, 2012, 08:51:33 »
Druga sprawa to LD przenosi też dane o blokadach, jakby krótka/bezpieczna/optymalna nie korzystały z tego  to miałbyś sytuacje że prowadziły by np. na karambol całkowicie blokujący drogę albo na zamkniętą trasę pod jakiś maraton.
i tyle teorii o działaniu LD

praktyka pokazuje zupełnie co innego...
majowy weekend, tradycyjny mega-korek na zakopiance... i LD prowadzące przez ten korek


ale za to świetnie się sprawdza w niedzielę przy kościołach i obok stacji paliw czy zatoczek TAXI
 :mrgreen:
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #13 dnia: Maj 27, 2012, 09:34:24 »
@ Sygma
Jak do tego dorzucisz parkingi osiedlowe, miejsca postojowe przed sklepikami, kwiaciarniami, czy w strefach ograniczonego postoju, będzie pełniejszy obraz przyczyn urojonych korków. Nie wspominając już o miejscach postojowych zorganizowanych na wysepkach pomiędzy pasami ruchu (Ostrów Wlkp. ul. Wrocławska, okolica nr.114) :ok:
Na poniższych zrzutach przykłady przegięcia w drugą stronę :O
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2012, 10:47:19 wysłana przez Smerfik »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #14 dnia: Maj 27, 2012, 11:08:42 »
Może to celowe działanie AM... by napędzić "klientów" dla tej "suszarki ?  :mrgreen:
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #15 dnia: Maj 27, 2012, 11:54:57 »
Druga sprawa to LD przenosi też dane o blokadach, jakby krótka/bezpieczna/optymalna nie korzystały z tego  to miałbyś sytuacje że prowadziły by np. na karambol całkowicie blokujący drogę albo na zamkniętą trasę pod jakiś maraton.
i tyle teorii o działaniu LD

praktyka pokazuje zupełnie co innego...
majowy weekend, tradycyjny mega-korek na zakopiance... i LD prowadzące przez ten korek


ale za to świetnie się sprawdza w niedzielę przy kościołach i obok stacji paliw czy zatoczek TAXI
 :mrgreen:
Ok ale albo mówimy o praktyce albo o teorii . Twoja propozycja podziału typów trasy to była teoria bo jak by to działało naprawdę to możemy tylko gdybać  : Ty "pogdybałeś" że tak by było lepiej a Ja "pogdybałem" że nie do końca ,  a jak by było to by się okazało  :P

a co do praktyki to na przykład mnie bardzo ładnie ominęło zamkniętą  Powstańców Śląskich w czasie koncertu Metaliki - tak więc czasami działa   :ok:   chociaż często nie  :S
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 27, 2012, 12:00:45 »
Przykład z Głuszyny znam i co widzę na ekranie nawigacji to informacja (kolorowa na niebiesko) o przepustowości tej drogi, znak ograniczenia prędkości w nawigacji wyświetla informację o ograniczeniu do 40 km/h, znaki przy drodze również ograniczają prędkość do 40 km/h, więc policja może tam stać codziennie i niech robi swoje a kolory (przerywane więc statystyczne) nie są dla mnie nakazem do jazdy z prędkością oznaczoną danym kolorem.
Ja rozumiem z tego tyle że jak jest na niebiesko (80 km/h) to ja jadąc 40 km/h przejadę tą drogą płynnie.
Zapominamy że AutoMapa jest dla wielu użytkowników, i dla tych którzy powinni na tym odcinku jechać 40 km/h i dla np. karetek pogotowia której to kierowca może ocenić którymi drogami może pojechać 120 km/h i skutecznie dojechać jak najszybciej (są takie ustawienia w AM wyłaczające ograniczenia prędkości i jazdy pod prąd). Nie sposób dopasować kolorów przepustowości dla każdego kierowcy oddzielnie.

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 27, 2012, 12:27:47 »
@ ycbo
W tym przykładzie nie chodzi o to, że kolorek Ci pokazuje prędkość z jaką masz jechać :D, tylko masz odzwierciedlenie, jaka prędkość jest tym odcinkom przypisana podczas obliczania przez AM zarówno routingu tras, jak i ETA :O~

Chyba kolejne źródełko kosmicznych prędkości wyschło:
http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-pijany-kierowca-pedzil-prawie-160-kmh,nId,304259

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 27, 2012, 13:59:01 »
Ok ale albo mówimy o praktyce albo o teorii . (...)

a co do praktyki to na przykład mnie bardzo ładnie ominęło zamkniętą  Powstańców Śląskich w czasie koncertu Metaliki - tak więc czasami działa   :ok:   chociaż często nie  :S
mówimy o praktyce...
bo od teorii mamy kilku forumowych klakierów + dział PR AQ

co do praktyki u Ciebie...
skoro raz udało ci się coś ominąć w takim mieście jak Warszawa, to jak to działa po za Warszawą ?


Pisałem to już kilka razy.
Przy obecnym kierunku rozwoju LD i SR jaki obrała firma AQ .... to nie będzie nigdy działało właściwie.
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 27, 2012, 19:26:08 »
Sygma Ty piszesz o praktyce a ja odpowiadałem na post smerfika który zaczynał się:
Marzy mi się, by było tak:

trudno to nazwać praktyką  :ohreally:

 a moja wina że odpowiadając pomyliłem Ciebie z Nim  (też na S)  :mrgreen:  chciałem też pokazać że czasami LD jednak działa , zdaję sobie sprawę że W-wa to nie Pcim Dolny (ale też w Pcimiu nie ma tylu postojów TAXI które tak  strasznie mieszają  :P )
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 27, 2012, 23:27:14 »
Wynika to z algorytmów wyznaczania trasy.

... Typowe trasy są tam już wyliczone, doliczane są tylko odcinki początkowy i końcowy.

Oryginalna teoria, ciekaw jestem, czy ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. :ohreally:
« Ostatnia zmiana: Maj 28, 2012, 01:22:38 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 28, 2012, 00:51:02 »
Oryginalna teoria, ciekaw jestem, czy ma cokolwiek wspólnego z rzeczywistością. :ohreally:
Skasuj hubnet w mapie i wyznacz trasę np. w granicach 300 km, a się przekonasz.
Dodam, że krótkie, bez hubneta wyznaczysz bez problemu ... o czym zapewne doskonale wiesz :proud:

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #22 dnia: Lipiec 09, 2012, 17:07:32 »
Mały przyczynek do dyskusji, tym razem bez żadnych punktów przez. Start: Pestkownica gm. Krzyz Wlkp., koniec: warszawski Ursynów. LD włączone, zdarzenia drogowe zaciągnięte (choć to nie powinno mieć żadnego znaczenia), drogi płatne/autostrady OK. Trasa optymalna krótsza o 20 minut od szybkiej! Przy niemal identycznej długości w kilometrach. IMHO to oznacza jakieś kompletne popchrzanienie algorytmu.

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #23 dnia: Lipiec 09, 2012, 18:51:32 »
Mały przyczynek do dyskusji, tym razem bez żadnych punktów przez. Start: Pestkownica gm. Krzyz Wlkp., koniec: warszawski Ursynów. LD włączone, zdarzenia drogowe zaciągnięte (choć to nie powinno mieć żadnego znaczenia), drogi płatne/autostrady OK. Trasa optymalna krótsza o 20 minut od szybkiej! Przy niemal identycznej długości w kilometrach. IMHO to oznacza jakieś kompletne popchrzanienie algorytmu.

To że szybka co jakiś czas wcale nie jest rzeczywiście najszybsza, a i często wolniejsza od optymalnej wiadomo chyba nie od dziś. Ale mnie zaskoczył czas na tej "szybkiej"... A jeszcze bardziej optymalnej... Jak do A2 prowadziła z Krzyża, bo wygląda jakby na żywca przez Poznań? Czy szybka u Ciebie była po śladzie DK10? W mojej głowie szybka z Krzyża to od razu do A2 na południe gnać.
« Ostatnia zmiana: Lipiec 09, 2012, 18:58:24 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Offline msz1959

  • ****
  • 569
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD/AM6.15 EU, iP4/iAM5.0, NavigonEU+TL
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #24 dnia: Lipiec 10, 2012, 08:40:53 »
Tak, optymalna prowadziła przez Czarnków, Oborniki, DK11 i przez Poznań - kompletny absurd i moim zdaniem ETA z sufitu ale akurat nie o tym był post :) W niedziele jechalem w drugą stronę i też tak chciała prowadzić co zignorowałem i dojechałem A2 do Nowego Tomyśla i stamtąd w górę. Dalej (470km) ale dojechalem w 4:30 (odliczając postój) bez speedowania.
Szybka była po DK10, Piła, Bydgoszcz, Toruń, Sierpc, Płońsk. Bydgoszcz i Toruń ominięte (T. mostem autostradowym). Tego pierwszego kawałka nie znam ale Toruń-Płońsk jedzie się kiepsko i też ETA wydaje mi się nie do zrealizowania jeśli się jedzie "normalnie".

Edit: Dziwnie krótkie ETA chyba się wyjaśniły - miałem ustawione (dość wysokie na drogach "głównych") profile prędkości - pewnie pozostałość po jakimś eksperymentowaniu. Pozostaje kwestia "optymalnej" krótszej o 20 min od "szybkiej" - to się nie powinno zdarzyć w żadnej ustalonej konfiguracji. Zwłaszcza w kontekście wielu tu wypowiedzi forumowiczów o tym, że AM prowadzi po stacjach benzynowych i parkingach "bo jak szybka to szybka i nie ma przeproś, choćby zyskiwała nawet tylko 10 sekund" :-)
« Ostatnia zmiana: Lipiec 10, 2012, 08:56:43 wysłana przez msz1959 »

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #25 dnia: Lipiec 10, 2012, 13:05:43 »
Tak, optymalna prowadziła przez Czarnków, Oborniki, DK11 i przez Poznań - kompletny absurd ...
Absurd?
To najlepszy routing dla optymalnej, na opisanej przez Ciebie trasie.
Absurdem jest oczekiwanie, że optymalna będzie prowadziła przez N. Tomyśl - tego nie "wymyśli" nawet bezpieczna. Od takich specyficznych oczekiwań, są punkty "Przez".

.... Dziwnie krótkie ETA chyba się wyjaśniły - miałem ustawione (dość wysokie na drogach "głównych") profile prędkości - pewnie pozostałość po jakimś eksperymentowaniu.
Jazda z włączonymi profilami i z wykorzystaniem traffica nie jest najlepszym pomysłem, biorąc pod uwagę, że "cyferki" ustawione w profilu, oddziaływują nie tylko na ETA, ale również na routing.

Pozostaje kwestia "optymalnej" krótszej o 20 min od "szybkiej" - to się nie powinno zdarzyć w żadnej ustalonej konfiguracji. Zwłaszcza w kontekście wielu tu wypowiedzi forumowiczów o tym, że AM prowadzi po stacjach benzynowych i parkingach "bo jak szybka to szybka i nie ma przeproś, choćby zyskiwała nawet tylko 10 sekund" :-)
Trzeba naprawdę ślepo wierzyć danym zawartym w SR, czy LD, by pisać takie rzeczy, szczególnie w kontekście ilości i aktualności źródełek. Jesteś gotów na tak długiej trasie, pomykać pomiędzy dystrybutorami, czy też po parkingach osiedlowych, by biorąc pod uwagę powyższe, mieć nadzieję, że zaoszczędzisz kilka sekund? Sprawdź sobie przy okazji, jaka prędkość jest przypisana przez "gadżety" w tego typu miejscach (na "marketplatzach" często masz te dane), może wtedy trochę zweryfikujesz swoje podejście w tej kwestii. Abstrahując już od tego, że tego typu miejsca, powinny być kategoryzowane jako drogi wewnętrzne i pomijane w wyznaczaniu tras, poza  obszarem startu i celu. Przy Twoim podejściu, gotów jesteś pomykać przez wertepy i "przelotowe" prywatne posesje, bo Ci traffic podpowie że zaoszczędzisz kilka sekund :D
Opamiętaj się :worried:

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #26 dnia: Lipiec 10, 2012, 18:13:10 »
Tak, optymalna prowadziła przez Czarnków, Oborniki, DK11 i przez Poznań - kompletny absurd ...
Absurd?
To najlepszy routing dla optymalnej, na opisanej przez Ciebie trasie.
Absurdem jest oczekiwanie, że optymalna będzie prowadziła przez N. Tomyśl - tego nie "wymyśli" nawet bezpieczna. Od takich specyficznych oczekiwań, są punkty "Przez".

Niestety, ale żadna ze wskazanych przez AM ścieżek nie jest ani optymalna, ani najszybsza. A przejazd odcinka Oborniki - Poznań i przez sam Poznań pozostawiam bez komentarza, bo nawet w niedzielną noc nie będzie szybszy niż przelot przez Międzychód do A2. Przejechałem w ostatnim roku kilkanaście razy po całej DK10 (Szczecin-Warszawa-Szczecin) i w zasadzie w godzinach 6-21 na całej długości to była męczarnia podobna do śmigania wojewódzkimi na Śląsku ;) Z Krzyża wprost na południe do A2 droga jest względnie znośna i zdecydowanie mniej obłożona niż odcinek Oborniki-Poznań(Wschód) o każdej porze dnia i nocy - dlatego właśnie w mojej ocenie opartej na doświadczeniu z przejazdów nimi wygodniejsza i lepsza. BTW swego czasu AM do Lublina z Gorzowa Wlkp. też mnie przeciągnęła po DK22+DK10+DK17, ale to moja wina - miałem wściekłość na płatne jak za złoto, a rozkopane i wąskie autostrady naszpikowane radarami i innymi pułapkami więc odznaczone "drogi płatne".

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #27 dnia: Lipiec 10, 2012, 20:59:14 »
pR0SiAczek
Racz zauważyć, że fragment mojej wypowiedzi który zacytowałeś, dotyczył "optymalnej".
Natomiast Twój pomysł na trasę przez Międzychód - przypadł mi jak najbardziej do gustu :ok: ... ale jako szybka, lub bezpieczna. Mam na myśli od Międzychodu ->24/92/S11/A2 , lub od Międzychodu -> 160/92/305/A2,  Sam niejednokrotnie apelowałem, by routing bezpiecznej takie rozwiązania przewidywał.
Co do pokonania Poznania, też muszę Ci przyznać rację, że AM nie potrafi przez Poznań przeprowadzić, ani optymalnie, ani szybko. Największym mankamentem jest tutaj wlotówka 11-ką (od Szarych Szeregów do 92-ki). Dopóki nie oddadzą w pełni zachodniej obwodnicy Poznania, można sobie jedynie dyskretnie pomóc tak:

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #28 dnia: Lipiec 10, 2012, 22:09:55 »
@Smerfik: ja mam inne postrzeganie optymalnej - u mnie to prawie szybka, ale urywająca kilometry w zamian za niewielkie wydłużenie czasu jazdy. Dlatego właśnie przez Międzychód i do S11 moim zdaniem powinna prowadzić optymalna, a szybka to na przez DW305 "na Nowy Tomyśl" powinna pchać za wszelką cenę, bo tam nie ma już korków które niestety nadal zapewne są w SR (nie chce mi się teraz analizować, bo tam zatwardzenie na rondzie na parę kilosów było czymś zwyczajnym przed otwarciem A2 do granicy) i się ze względu na ilość źródełek na tej niskiej ważności obecnie drodze nie poprawi pewnie szybko - chyba, że ręcznie wyzerują SR.

*

Smerfik

Odp: Trasa szybka wcale nie szybka
« Odpowiedź #29 dnia: Lipiec 10, 2012, 22:24:13 »
@Smerfik: ja mam inne postrzeganie optymalnej - u mnie to prawie szybka, ale urywająca kilometry w zamian za niewielkie wydłużenie czasu jazdy.
W tej kwestii kompromis między nami jest możliwy - przecież mamy suwak w optymalnej.
Problemem w tej materii nie jest nazewnictwo, tylko to, że routing w AM nie widzi możliwości wyznaczenia wspomnianej trasy z wykorzystaniem opcji "Międzychód", niezależnie od tego, jaki typ trasy wybierzemy. To, że wyjdzie kilka km dalej, to "Pikuś" w porównaniu z komfortem podróży, spotęgowanym dodatkowo przez zysk czasowy. No i na paliwku "bankowo" zaoszczędzimy. Więc po co nam fajerwerki w postaci SR, czy LD, skoro sami jesteśmy w stanie znaleźć lepsze rozwiązania routingowe.
Pozdrawiam i kolorowych snów