PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych

Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: raftyl w Kwiecień 08, 2019, 12:47:46

Tytuł: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: raftyl w Kwiecień 08, 2019, 12:47:46
Witam serdecznie.
Od wielu lat korzystam z Automapy - obecnie z wersji 6.24 i mam problem z nową nawigacją GPS Vordon 5.
Podczas jazdy komunikat głosowy oznajmia np. "za 40 metrów skręć w prawo", natomiast w tym samym czasie na "pilocie" pojawia się, że skręcić powinienem za 20 metrów. Odległości są niezgodne. O ile w trasie nie ma to większego znaczenia tak w centrum miasta jest bardzo kłopotliwe.
Do niedawna przez wiele lat korzystałem z nawigacji Lark FreeBird 4.3 i tego typu problemu nie było. Komunikaty głosowe i te wyświetlane były zgodne.
Dodam tylko, że wersja Automapy nie ma znaczenia (dzieje się tak przy każdej) - ta sama wersja wgrana na Larka działa poprawnie.
Czy są jakieś dodatkowe ustawienia, które powinienem zmienić?
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: nocnyMarek w Kwiecień 08, 2019, 14:22:18
Komunikat słowny trwa parę sekund. Odległość na pilocie zmienia się na bieżąco ale też skokowo nie płynnie.
Z chwilą gdy wypowiadanie komunikatu się kończy jesteś już w innym miejscu niż gdy komunikat się zaczynał,
20m to nie jest rażąca różnica, przykładanie linijki do komunikatów słownych nie ma większego sensu.
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: raftyl w Kwiecień 09, 2019, 08:30:31
Tak, wiem. Zwracałem uwagę na to kiedy komunikat głosowy się rozpoczyna.
Rozumiem, że powinienem raczej ufać odległości podawanej na pilocie, a nie tej wypowiadanej?
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: starstruck w Kwiecień 09, 2019, 09:00:23
Raczej tak, jeżeli zależy ci na dokładności. Tak jak napisał nocnyMarek plik dźwiękowy uruchamiany jest w odległości jaką masz ustawioną ale trochę to trwa a ty się przemieszczasz więc zawsze będą jakieś odchylenia od rzeczywistej pozycji.
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Kwiecień 09, 2019, 21:54:28
Poza tym nie przesadzajmy. Jeśli tak dokładnie będziesz się słuchał nawigacji, żebyś kiedyś nie wjechał na chodnik lub trawnik.  :wink:
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: raftyl w Kwiecień 10, 2019, 13:46:56
Rozumiem.
Bardzo dziękuję za wyjaśnienia.
Będę musiał się do tego przyzwyczaić.
Komunikaty głosowe są dla mnie o tyle istotne, że nie zawsze widać ekran (słońce), jednak teraz już wiem, żeby skupiać się raczej na informacji z "pilota".
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: ochkarol w Kwiecień 12, 2019, 01:15:17
Na górnej belce jest nazwa ulicy lub/i numer drogi w którą trzeba zjechać. Można się tym kierować. Ale to widać dopiero na rondzie, bo wcześniej potrafi być wyświetlana nazwa ronda (to mogliby sobie darować).
Tytuł: Odp: Różna odległość do manewru w głosie i na "pilocie"
Wiadomość wysłana przez: yanes w Kwiecień 12, 2019, 19:26:52
Do niedawna przez wiele lat korzystałem z nawigacji Lark FreeBird 4.3 i tego typu problemu nie było. Komunikaty głosowe i te wyświetlane były zgodne
Czyli da się tak zrobić i tak powinno być bo ja sam też więcej słucham a nie patrze w ekran. Jak pani mówi "teraz skręć w lewo" to mieści się w 5 metrach i dojeżdżam do tego manewru. Tu AM powinna po prostu zmienić początek czytania komunikatu by się lepiej zgrał z tym co widzimy.