Odcinkowy pomiar prędkości

  • 93 Odpowiedzi
  • 44081 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odcinkowy pomiar prędkości
« dnia: Luty 06, 2011, 21:06:29 »
Witam

Dzisiaj przeglądając TVN Warszawa natknąłem się na taki artykuł http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,policja-ma-nowy-sposob-mierzenia-predkosci,62285.html
Widać że już niebawem, bo prawdopodobnie od lipca  system zacznie działać po przejściu odpowiednich testów.

Chciałbym podać do ogólnej dyskusji i wypowiedzenia się w tej sprawie forumowiczów żeby nie było tak że ktoś wg tylko swojego gustu nanosi i opisuje punkty w tej kategorii.

Jest to nowość w Polsce wiec warto było by ustalić pewne szczegóły co do informacji jakie powinny znajdować się w takiej kategorii i tak chciał bym poddać pod dyskusję:

1. Jak nanosić takie punkty (chodzi o ustawianie początków i końców pomiarów) tak jak jest to przedstawione w reportażu kontrole (pomiary) mogą być sumowane z kilku bramek pomiarowych na tej samej trasie.
2. Jakie informacje dodawać do opisu POI np:
- wymienione kolejne na tej trasie punkty pomiaru
- podany pikietaż następnych bramek na trasie
- średnią prędkość na tym odcinku
3. nanoszenie już takich punktów (z informacją że jeszcze to faza testów)
w załączeniu punkt który naniosłem http://www.miplo.pl/point.php?p=hmUzSuBw

Punktów takich będzie sporo wiec warto zainteresować się tematem.

Jeżeli będzie zainteresowanie tematem proszę moderatora o założenie  w pierwszym poście potencjalnych ustaleń w tej kwestii.

 
 
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 06, 2011, 21:46:15 »
Mam pytania:

a. czy konsultowałeś powyższy post z moderatorem kategorii?
Zapewne wiesz a jak nie to Cię poinformuję, że jest to najbardziej kompetentna osoba w tym temacie z wielu względów. Między innymi z tego powodu, że po pierwsze jest to jego kategoria i ma prawo nią zarządzać i mieć słowo ostateczne; po drugie ustalenia jakie próbujesz "wynegocjować" na forum nie koniecznie mogą "pasować" do jego poglądów a ma on zdanie decydujące.

b. czy konsultowałeś powyższą prośbę o oceny / poglądy z supportem. Jak wiesz a jak nie to Ci powiem, że może on mieć swoje zdanie nie koniecznie zbieżne z propozycjami / ustalaniami publicznymi (przeważnie właśnie takie).
No chyba, że masz już takie "układy", że decydujesz teraz Ty.

c. cały system pomiaru jest oparty o system kamer. Więc co za tym idzie Twój punkt oraz ewentualnie inne raczej dubluje ten http://www.miplo.pl/point.php?p=7pzl489D Tu więc powinna nastąpić zmiana kategorii punktu podstawowego w związku ze zmianą przeznaczenia systemu monitoringu.

Proszę aby moja wypowiedź nie została odczytana jako czepialstwo. Chodzi mi o jak najlepsze podejście do tematu a na wstępie ustalenie czy w ogóle warto temat roztrząsać.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 06, 2011, 22:26:25 »
IMO ustawianie teraz POI w miejscach, gdzie być może za pół roku system będzie działał to poroniony pomysł.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 06, 2011, 22:39:31 »
Cytuj
a. czy konsultowałeś powyższy post z moderatorem kategorii?
Zapewne wiesz a jak nie to Cię poinformuję, że jest to najbardziej kompetentna osoba w tym temacie z wielu względów. Między innymi z tego powodu, że po pierwsze jest to jego kategoria i ma prawo nią zarządzać i mieć słowo ostateczne; po drugie ustalenia jakie próbujesz "wynegocjować" na forum nie koniecznie mogą "pasować" do jego poglądów a ma on zdanie decydujące.

Nie no proszę cie chyba przesadziłeś - mamy tu prywatne kategorie którymi zarządzają i decydujące zdanie mają moderatorzy :police: a jeżeli coś się nie zgadza z ich poglądami to już nie można tego zastosować do ogółu i ogół nie może mieć na to wpływu????
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 06, 2011, 23:04:48 »
mamy tu prywatne kategorie którymi zarządzają i decydujące zdanie mają moderatorzy
Dobrze to ująłeś, niektóre są bardzo prywatne. Tak bardzo, że dopasowane są dokładnie do rozmiaru
niskoprofilowych opon moderatora kategorii. Do tego stopnia dokładnie, że dla pozostałych użytkowników,
korzystających z bardziej popularnych rozmiarów opon, są zupelnie bezużyteczne.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 07, 2011, 02:05:17 »
Nie no proszę cie chyba przesadziłeś - mamy tu prywatne kategorie którymi zarządzają i decydujące zdanie mają moderatorzy :police: a jeżeli coś się nie zgadza z ich poglądami to już nie można tego zastosować do ogółu i ogół nie może mieć na to wpływu????

Nie wiem co Ciebie tak dziwi?   :shock:

Grupa kategorii fotoradar stacjonarny jest od wielu lat, że tak powiem, zarządzana przez moderatora bartek_63.
Człowiek wykonał ogromną pracę aby ustalić zasady, ujednolicić punkty i ich zapisy.  :ok:
Wypadałoby uszanować jego pracę i liczyć się z tak zaangażowanym moderatorem.

I proszę abyś nie pisał o "prywatnych kategoriach" w odniesieniu do tej osoby. Nie przypominam sobie przez czas mojej z Nim współpracy aby traktował On w ten sposób podległe kategorie. Nawet gdy zdania nasze były odmienne obie strony, a przynajmniej tak mi się wydaje, potrafiły wypracować konsensus i nie stawiać w ten sposób sprawy.

Ponieważ jednak widzę jesteś niedoinformowany w tym temacie to uważam, że w tym miejscu powinienem napisać, że od początku serwisu Miplo (roku 2007) do dnia dzisiejszego, a na pewno do dnia mojego odejścia z funkcji moderatora globalnego, to moderator kategorii miał decydujące zdanie co do zapisów, punktów i wszystkich innych "rozwiązań" w podległej mu kategorii.
Ze zdaniem moderatorów kategorii liczyłem się zawsze ja oraz jak mi się wydaje również support miplo.

Jeśli masz ambicję być czołową postacią w gronie moderatorów i w przyszłości może nawet przeskoczyć moje poprzednie stanowisko, to wypadałoby wiedzieć o powyższym i liczyć się z ludźmi, którzy od wielu lat poświęcają swój czas temu serwisowi. Wypadałoby znać historię i podstawowe zasady bazy.

Nie popełniaj błędów supportu miplo i Aquratu, którzy nie informowali nikogo o niczym, nawet najbliższych współpracowników taktując ludzi jak "jeleni do pracy za nich".  :S
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 02:10:19 wysłana przez ppepe »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 07, 2011, 09:36:13 »
Cytuj
Dobrze to ująłeś, niektóre są bardzo prywatne. Tak bardzo, że dopasowane są dokładnie do rozmiaru
niskoprofilowych opon moderatora kategorii. Do tego stopnia dokładnie, że dla pozostałych użytkowników,
korzystających z bardziej popularnych rozmiarów opon, są zupełnie bezużyteczne.

Dla tych którzy mają mniej popularne tak jak ja będzie to na tyle prywatna że punktów na wiosnę będzie tyle ile kapliczek przydrożnych i tak jestem założycielem kategorii wiec mam znaczące zdanie w tym temacie według opinii byłego globalmoderatora   :P

Cytuj
Jeśli masz ambicję być czołową postacią w gronie moderatorów i w przyszłości może nawet przeskoczyć moje poprzednie stanowisko, to wypadałoby wiedzieć o powyższym i liczyć się z ludźmi, którzy od wielu lat poświęcają swój czas temu serwisowi. Wypadałoby znać historię i podstawowe zasady bazy.

temat nawigacji związany z AM i Miplo traktuję jako jedno z głównych hobby i poświęcam mu tyle czasu ile mogę (choć i tak w domu jestem przez to wrogiem ) . Bardzo mnie interesuje cały  temat  i jego rozwój dlatego mam na uwadze głos forumowiczów. Oczywiście znajomość bazy jest bardzo przydatna tylko nie przypominam sobie przez cały okres twojej działalności jako globalmoderatora abym otrzymał informację o której tu piszesz bo w podręczniku dla moderatorów takich informacji nie było.   

Cytuj
Człowiek wykonał ogromną pracę aby ustalić zasady, ujednolicić punkty i ich zapisy.  :ok:
Wypadałoby uszanować jego pracę i liczyć się z tak zaangażowanym moderatorem.
Oczywiście zgadzam się z tobą w co do kwestii uszanowania pracy którą każdy z nas tu włożył i to jest niepodważalne tylko co do zasad które włożył  bartek_63 to akurat się mylisz i tak:

1. Kategoria główna  Radar, Kontrola (15232)  brak podanych informacji szczegółowych do kategorii i ogólnych zasad co do nanoszenia POI w całej tej kategorii i podkategoriach
2. Podkategoria Fotoradar stacjonarny (6196) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii oraz podkategorii Czerwone światło oraz Atrapa
3. Podkategoria Radar odcinkowy oraz jego podkategorii Początek i Koniec pomiaru  brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii oraz podkategorii
4. Podkategoria Radar, pomiar prędkości (5769)   brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
5. Podkategoria Inspekcja Transportu Drogowego(302) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
6. Podkategoria Kontrola Celna (43) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
7. Podkategoria Fotoradar przenośny brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
8. Podkategoria Radiowóz z kamerą (724) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii

i nie mam tu na myśli zasad które są pod linkiem "szczegóły kategorii" gdzie określa się ogólne zasady co do odległości między punktami, czasu obowiązywania i parametrów synchronizacji.  Zasady szczegółowe dla konkretnych kategorii, bo mówisz że takie są, powinny być dostępne dla wszystkich a ja ich niestety nie widzę.
Więc o jakich zasadach mówisz. Czy to nie powinno być czarne na białym tak jak jest to tu http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=423  Jeżeli bartek_63 jest "Ojcem" tej grupy punktów to nie powinien tych zasad zamieścić, skoro twierdzisz że je ustalił. (może i kiedyś były tyko dla czego jako "Ojciec" nie ma pieczy nad aktualnością kategorii. Skoro nie ma to może nie jest już tak zaangażowany jak kiedyś z różnych powodów i ma do tego prawo bo nikt nikogo tu nie zmusza do niczego, a sprawdzając aktywność użytkownika w kategoriach w których ustalał zasady to ostatnia miała miejsce 2010-10-17 14:07:23)
Oczywiście nic nie mam do bartek_63 tylko do zasad o których mówi Peppe do zasad których nie ma  :(

Wychodzi na to że można dodawać punkty zgodne z zasadami przewodnika Miplo i takie punkty z minimalną ilością danych powinny być zatwierdzane gdyż jest to zgodne z zasadami i tak np. punkt http://www.miplo.pl/point.php?p=39e011Wm jest całkowicie zgodny z zasadami i należy go aktywować bo niby dlaczego nie.

« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 12:41:04 wysłana przez morette »
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline MaDuch

  • *****
  • 1518
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD2, SGS, HTC TouchPro, Asus 636
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 07, 2011, 09:59:00 »
Tak gwoli przypomnienia na Miplo istnieją kategorie dotyczące odcinkowych pomiarów prędkości.

Można je znaleźć na mapach Holandii, Niemiec. Nie ma przy tych punktach jakichś specjalnych opisów poza podaniem kierunku w którym jest dokonywany pomiar i prędkości.

Przykładowy taki punkt jak ktoś ma AM EU to
Początek pomiaru: N 52.20'29.39" E 4.50'29.54"
Koniec pomiaru: N 52.23'32.78" E 4.50'39.48"
(Nie wstawiłem po pierwszej grupie cyfr znaku stopni).

Nie wiem, czy Bartek_63 miał/ma wpływ na te opisy ale nie zmienia to faktu, że swoją robotę w zakresie fotoradarów wykonywał jak do tej pory spokojnie, dyskretnie, ale skutecznie. I zgadzam się z głosem ppepe, że należy jego zdania na en temat wysłuchać i z nim zasady współpracy uzgodnić.


Polecam Regulamin forum !!

Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 07, 2011, 11:59:20 »
Mój pomysł nowej funkcjonalności AM w kontekście tego wątku:

AM powinna liczyć średnią prędkość na odcinku pomiarowym i podawać tą wartość na ekranie w zestawieniu z prędkością dopuszczalną powiększoną o dopuszczalne przekroczenie.
A po co to? A po to że w trakcie jazdy odcinkiem pomiarowym nasza prędkość raz jest większa, raz mniejsza, raz stajemy na światłach albo na stacji benzynowej i fajnie byłoby mieć średnią prędkość odcinka pod kontrolą ;-) Jeżeli mamy pecha i jadąc w stronę Grójca staniemy dwa razy na światłach to potem możemy trochę przycisnąć a i tak średnia prędkość będzie w dopuszczalnej granicy. Co Wy na to?

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 07, 2011, 12:11:31 »
AM powinna liczyć średnią prędkość na odcinku pomiarowym i podawać tą wartość na ekranie w zestawieniu z prędkością dopuszczalną powiększoną o dopuszczalne przekroczenie.
Mam nadzieję, że to żart, bo bardzo dobry  :mrgreen:
A po co to? A po to że w trakcie jazdy odcinkiem pomiarowym nasza prędkość raz jest większa, raz mniejsza, raz stajemy na światłach albo na stacji benzynowej i fajnie byłoby mieć średnią prędkość odcinka pod kontrolą ;-) Jeżeli mamy pecha i jadąc w stronę Grójca staniemy dwa razy na światłach to potem możemy trochę przycisnąć a i tak średnia prędkość będzie w dopuszczalnej granicy. Co Wy na to?
Myśleć za kółkiem trochę trzeba. Niech AM się zajmie prawidłowym prowadzeniem do celu.

Jak dla mnie to informacje o takich POI powinny zawierać jedynie:
1. kategoria (czyli "Fotoradar odcinkowy - początek/koniec* pomiaru" lub "Fotoradar odcinkowy - pomiar pośredni")
I tyle.  :-|
Prędkość dopuszczalną mamy na ekranie.
Nabzdrykanie informacji w opisie POI nie wiem czemu ma służyć. Będzie ktoś to czytał w czasie jazdy? :shock:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 07, 2011, 13:21:41 »
Prędkość dopuszczalną mamy na ekranie.

Prędkość dopuszczalną mamy na znakach pionowych przy drodze i najlepiej na nią zwracać uwagę.
Co do reszty to popieram - początek i koniec radaru odcinkowego - dla mnie ta informacja jest wystarczająca.

*

Offline edwardk

  • **
  • 107
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: LG3s, ML650,  (Mio P550m, Modecom  mx2),
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 07, 2011, 13:24:11 »
Myśleć za kółkiem trochę trzeba. Niech AM się zajmie prawidłowym prowadzeniem do celu.

Jak dla mnie to informacje o takich POI powinny zawierać jedynie:
1. kategoria (czyli "Fotoradar odcinkowy - początek/koniec* pomiaru" lub "Fotoradar odcinkowy - pomiar pośredni")
I tyle.  :-|

W tym temacie mam podobne zdanie. :ok:
wAM4/5/6/7.PL., aAM 4. PL., aWP1,2,0,11.PL. mapy 1704., aMM.PL-2017Q1.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 07, 2011, 14:29:55 »
Chciałbym podać do ogólnej dyskusj...
...w załączeniu punkt który naniosłem http://www.miplo.pl/point.php?p=hmUzSuBw
Jak już wcześniej napisałem, te POI obecnie w ogóle nie powinny istnieć,
bo tylko zaśmiecają istniejącą kategorię generując fałszywe alerty.
Poza tym to zo zrobiłeś wygląda jak w pierwszym załączniku a MZ powinno wyglądać raczej jak w drugim:
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 07, 2011, 14:56:05 »
a skąd ta prędkość 70km/h?? Przecież nie wiesz jakie ograniczenia są na tym 10km odcinku, a do tego w tym miejscu jest punkt początkowy i w Jankach droga się rozwidla na Katowice i Kraków i dla tych dróg już przy punkcie przelotowym prędkości będą inne i te średnie i te pośrednie występujące na tych odcinkach.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 07, 2011, 15:14:52 »
Z nikąd, dla ilustracji w ogólnej dyskusji o tym, co ewentualnie mogłoby sie znaleźć w nazwie/opisie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 07, 2011, 15:49:10 »
ok rozumiem :) :ok:
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jetsf

  • ***
  • 365
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia 2,WM6.5, AM6.12.EU, BT-Q1000XT, GS2 ws 4.0.4
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 07, 2011, 21:54:22 »
......   
Cytuj
Człowiek wykonał ogromną pracę aby ustalić zasady, ujednolicić punkty i ich zapisy.  :ok:
Wypadałoby uszanować jego pracę i liczyć się z tak zaangażowanym moderatorem.
Oczywiście zgadzam się z tobą w co do kwestii uszanowania pracy którą każdy z nas tu włożył i to jest niepodważalne tylko co do zasad które włożył  bartek_63 to akurat się mylisz i tak:

1. Kategoria główna  Radar, Kontrola (15232)  brak podanych informacji szczegółowych do kategorii i ogólnych zasad co do nanoszenia POI w całej tej kategorii i podkategoriach
2. Podkategoria Fotoradar stacjonarny (6196) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii oraz podkategorii Czerwone światło oraz Atrapa
3. Podkategoria Radar odcinkowy oraz jego podkategorii Początek i Koniec pomiaru  brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii oraz podkategorii
4. Podkategoria Radar, pomiar prędkości (5769)   brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
5. Podkategoria Inspekcja Transportu Drogowego(302) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
6. Podkategoria Kontrola Celna (43) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
7. Podkategoria Fotoradar przenośny brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii
8. Podkategoria Radiowóz z kamerą (724) brak wyszczególnionych zasad dla tej kategorii

i nie mam tu na myśli zasad które są pod linkiem "szczegóły kategorii" gdzie określa się ogólne zasady co do odległości między punktami, czasu obowiązywania i parametrów synchronizacji.  Zasady szczegółowe dla konkretnych kategorii, bo mówisz że takie są, powinny być dostępne dla wszystkich a ja ich niestety nie widzę.
Więc o jakich zasadach mówisz. Czy to nie powinno być czarne na białym tak jak jest to tu http://www.miplo.pl/index.php?s=&c=423  Jeżeli bartek_63 jest "Ojcem" tej grupy punktów to nie powinien tych zasad zamieścić, skoro twierdzisz że je ustalił. (może i kiedyś były tyko dla czego jako "Ojciec" nie ma pieczy nad aktualnością kategorii. Skoro nie ma to może nie jest już tak zaangażowany jak kiedyś z różnych powodów i ma do tego prawo bo nikt nikogo tu nie zmusza do niczego, a sprawdzając aktywność użytkownika w kategoriach w których ustalał zasady to ostatnia miała miejsce 2010-10-17 14:07:23)
Oczywiście nic nie mam do bartek_63 tylko do zasad o których mówi Peppe do zasad których nie ma  :(

Wychodzi na to że można dodawać punkty zgodne z zasadami przewodnika Miplo i takie punkty z minimalną ilością danych powinny być zatwierdzane gdyż jest to zgodne z zasadami i tak np. punkt http://www.miplo.pl/point.php?p=39e011Wm jest całkowicie zgodny z zasadami i należy go aktywować bo niby dlaczego nie.
Jako użytkownik serwisu miplo, który zgłosił propozycję utworzenia tej kategorii,  jest autorem szczegółowego opisu kategorii oraz od początku zajmujący się jej moderowaniem - poczułem się wywołany do tablicy.
[Morette] zacznijmy może od tego - co Ci nie pasuje w dotychczasowym opisie szczegółów tej kategorii ? Gdzie są błędy ? Dlaczego wykorzystujesz fakt, że jesteś moderatorem wyższej kategorii, wprowadzasz i zatwierdzasz punkty nie przestrzegając ustalonych zasad dla tej kategorii ?
Ponieważ uważam, że tak wprowadzone i zatwierdzone przez Ciebie punkty nie mogą poprawnie funkcjonować w AM, pozwoliłem sobie wycofać je do poczekalni. Jednocześnie proszę Cię o dokonanie poprawek w ich usytuowaniu. Chodzi mi o przestrzeganie zasady, aby były wyraźnie po prawej stronie jezdni, bo tylko wówczas po zastosowaniu w AM opisanych ustawień będzie możliwość prawidłowego ostrzegania.

Też widziałem info w TV.  Pozorna komplikacja w stosunku do dotychczasowego traktowania POI w tej kategorii wynika z faktu, że w informacji jest mowa o całym ciągu (jeden po drugim) początków i końców pomiaru (co 10 km). Myślę, że dotychczasowe zasady należałoby zmodyfikować w ten sposób, że w takich sytuacjach wprowadzamy jedynie pierwszy [Początek pomiaru], a na końcu ostatniego odcinka [Koniec pomiaru].
Uważam, że wprowadzanie w tych przypadkach na każdym 10 km odcinku - początku i końca pomiaru - spowoduje, że AM nie wyrobi się z komunikatami ostrzegawczymi.
Ustawienie [Początku pomiaru] dla pierwszego odcinka i [Końca pomiaru] za ostatnim odcinkiem z punktu widzenia kierowcy nic nie zmieni. Jest poinformowany, że znalazł się w miejscu, gdzie należy przestrzegać ustalonych prędkości, bo gdy tego nie zrobi - grozi mu mandat.
Ponadto sądzę, że dopóki system o którym wspomniano w TV jest w testach, to POI z nim związane powinny czekać na finał w poczekalni. Chętni i tak będą mogli je pobrać oznaczając odpowiednia opcję w serwisie miplo. Jest to tylko moja opinia, a nie zasada, że tak być musi.







*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 07, 2011, 23:21:00 »
Cytuj
[Morette] zacznijmy może od tego - co Ci nie pasuje w dotychczasowym opisie szczegółów tej kategorii ? Gdzie są błędy ?
jetsf - Co mi ma nie pasować skoro dla wymienionych kategorii nie ma żadnych zasad o których uświadamiał mnie Peppe że takowe są stworzone przez bartek_63 i o których ty mówisz
Cytuj
Dlaczego wykorzystujesz fakt, że jesteś moderatorem wyższej kategorii
A co dostałem nominację od ciebie?? bo z tego co się orientuje i nawet sprawdziłem przed chwilą na Miplo to mam status moderatora Jakie nadużycie zrobiłem?? Z czym ono jest niezgodne?? z zasadami do tej kategorii??
1. punkt istnieje w rzeczywistości? - istnieje!
2. działa gdyż widać to w reportażu a że to są testy i nie przysyłają ci zdjęcia do domu to co innego.  Działać - działa
3. Jest błędnie skategoryzowany -  nie
Cytuj
wprowadzasz i zatwierdzasz punkty nie przestrzegając ustalonych zasad dla tej kategorii
Proszę wskaż mi no to palcem te zasady dla tej konkretnie kategorii bo ja ich nie widzę adn. pkt. 1,2,3,4,5,6,7,8 (jeżeli jest tak i się mylę to złożę pokłony do samej ziemi w ramach przeprosin)
Cytuj
Ponieważ uważam, że tak wprowadzone i zatwierdzone przez Ciebie punkty nie mogą poprawnie funkcjonować w AM, pozwoliłem sobie wycofać je do poczekalni. Jednocześnie proszę Cię o dokonanie poprawek w ich usytuowaniu.
Jak byś nie zauważył to tych kilka punktów zostały naniesione odnośnie dyskusji jaką tu prowadzimy ze stosownym komunikatem że są to testy.
Cytuj
Chodzi mi o przestrzeganie zasady, aby były wyraźnie po prawej stronie jezdni, bo tylko wówczas po zastosowaniu w AM opisanych ustawień będzie możliwość prawidłowego ostrzegania.
Gdzie jest zapisana taka zasada?? Czy użytkownicy nanosząc punkty w tej kategorii i innych podkategoriach tego działu:
1. wiedzą o tym
2. maja wskazane w szczegółowej informacji lub jakiej kolwiek innej wskazania co do usytuowania punktu jak ma być położony
3. nanosząc przestrzegają tej zasady?
4. czy przesunięcie punktu o którym wspominasz faktycznie lepiej ostrzega?
Cytuj
Myślę, że dotychczasowe zasady należałoby zmodyfikować w ten sposób, że w takich sytuacjach wprowadzamy jedynie pierwszy [Początek pomiaru], a na końcu ostatniego odcinka [Koniec pomiaru].
Uważam, że wprowadzanie w tych przypadkach na każdym 10 km odcinku - początku i końca pomiaru - spowoduje, że AM nie wyrobi się z komunikatami ostrzegawczymi.
Ustawienie [Początku pomiaru] dla pierwszego odcinka i [Końca pomiaru] za ostatnim odcinkiem z punktu widzenia kierowcy nic nie zmieni. Jest poinformowany, że znalazł się w miejscu, gdzie należy przestrzegać ustalonych prędkości, bo gdy tego nie zrobi - grozi mu mandat.
Nie zgadzam się z tym. W reportażu jest powiedziane że bramek jest 40 rozmieszczonych co 10km. Przypuszczając że np. na trasie Katowickiej od Raszyna ustawili 5 bramek w stronę Katowic. Mamy wiec odcinek 50km. Proponujesz ustawienie POI  początku i końca pomiaru . Wjeżdżam na trasę w Nadarzynie główne skrzyżowanie, kieruje się w stronę Katowic, mam już jedną bramkę za sobą ( jest umieszczona za skrzyżowaniem ale w stronę Warszawy) i jadę te 40 km bez żadnej informacji o punktach pośrednich odcinkowego pomiaru prędkości. Wjeżdżając w innych punktach powtarza się to samo i na samym końcu dostaje tylko informację że wyjeżdżam ze strefy pomiaru prędkości. Czy te dodatkowe 4 ostrzeżenia aż tak zaszkodzą AM??

Moim zdaniem bezwzględnie powinny być naniesione punkty pośrednie. Może podkreślam może warto dodać podkategorie Pośredni punkt odcinkowy po to aby użytkownik wjeżdżając na trasę pomiędzy punktami początek i koniec widział iż znajduje się już w strefie kontroli pomiaru odcinkowego prędkości.     
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 23:34:42 wysłana przez morette »
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 07, 2011, 23:31:38 »
Drogi Kolego Morette. Szanowny Moderatorze.

Poniżej postaram się odnieść do Twoich wypowiedzi:

a. bardzo proszę abyś zaznajomił nie tylko z poradnikiem dla moderatorów ale również z regulaminami bazy i przewodnikiem.
Pod adresem http://www.miplo.eu/guide.php?a=rules znajdziesz zasady współmoderowania. W punkcie I znajdziesz informację, że są moderatorzy kategorii oraz moderatorzy regionu nazywani terenowymi o różnym "zasięgu działania".
Dowiesz się, że jedną kategorią zarządza jeden Moderator. W punkcie III dowiesz się, że Moderator jako użytkownik o specjalnych uprawnieniach, może bezpośrednio wpływać na kształt serwisu. Dodaj proszę sobie a + b i dowiesz się, że to właśnie moderator kategorii decyduje o kategorii a terenowy co najwyżej weryfikuje poprawność lokalizacji i zapisów w oparciu o regulamin, poradnik i we współpracy z moderatorem kategorii.
To się nazywa podległość o której zresztą mowa w punkcie I (moderator nadrzędny).

No i co? - są zasady?

b. prosiłbym abyś delikatnie mówiąc, "nie wciskał czytającym ciemnoty" podając informacje, że kategorie grupy Radar, kontrola oraz podkategorie nie mają podanych zasad szczegółowych. Nie mają z tej prostej przyczyny, że:

- właściwe zasady były do początku roku 2009 tam umieszczone. Dostęp do zakładek rządzących opisami kategorii mieli ich moderatorzy.
- właściwe zasady zostały wykasowane po błędnej moim zdaniem decyzji supportu miplo przy zmianach szaty graficznej serwisu.
- do grudnia 2010, do dnia gdy tak "sensacyjnie" dla poniektórych odszedłem z funkcji moderatora globalnego takich zasad kategorii support miplo nie umieszczał. Zostały one "dopuszczone" dopiero po moim odejściu. Czemu dopiero w tym terminie? A temu, że na dwa dni wcześniej niż złożyłem dymisję opisałem cały bałagan w bazie i wszelkie bolączki moderatorów jakie mi zgłaszali w listach do zarządu Aquratu co zapewne potwierdzi Rzecznik Prasowy. I dopiero po takim "szokowym" działaniu support miplo zaczął "uczyć się na błędach i wyciągać wnioski". Szkoda, że nie docierały do niego argumenty z moich wcześniejszych listów.

Przez okres wiosna 2009 - grudzień 2010 moderatorzy kategorii jakoś dawali sobie radę z weryfikacją POI w tych kategoriach.

Opis nie jest tu wymagany a jeśli już to powinien być dokładnie taki jak go napisze moderator kategorii a nie ktoś inny.



c.  dalej muszę się zapytać czy wiesz, że moderatorzy kierują się zasadą: obiekt w relau = POI w bazie.

Więc się Ciebie Kolego pytam czy obecnie znajduje się tam gdzie wstawiłeś POI czynny radar odcinkowy?
Testy czegoś nie oznaczają ,że forma docelowa się nie zmieni.
Punkt nie powinien zostać aktywowany.

Dziękuję moderatorowi jetsf za czujność i przyznaję mu bezwzględnie moje poparcie.
Co do lokalizacji i innych spraw również.



Wspomnę również o tym, że za czasów mojej bytności w bazie prowadzenie takich "konsultacji społecznych" nie wpływało na zawartość serwisu. Nie do pomyślenia było aby ktoś podawał jakieś pomysły na forum publicznym i bez zatwierdzenia wprowadzał je życie w bazie. Takie zmiany, które mogą rzutować na strukturę kategorii a już rzutują na zawartość jednej z nich powinny zostać uzgodnione i przedyskutowane oraz przygotowane w ramach miplo.

To tyle. Oczywiście możesz śmiało walczyć o swoją koncepcję ale ja zgodzę się z nią na dziś jeśli tylko będzie to "walka" słowna a nie wdrażanie w życie zmian, które z nikim nie zostały uzgodnione. Ewentualny aktywny POI odnoszący się do obiektu nieistniejącego w realu będzie opisany moją propozycją wykasowania.

PPepe

Ps. Co do hobby to życzę Ci jak najlepiej. Tyle tylko, że jeśli liczysz w głębi duszy na jakieś etatowe (podlegające pod Zus) stanowisko w tym serwisie to muszę Cię rozczarować. Support Miplo na to nie pójdzie.
Narobisz się. Naharujesz. I nic z tego mieć nie będziesz.
Na koniec podobnie jak ja znajdziesz się na liście rozsyłających spam (patrz wątek na temat SR).
A ja powitam Ciebie w tych dniach jako "nawróconego na jasną stronę mocy".  :E


Aż się ciśnie na usta komentarz o "Twojej młodości w Miplo" gdy czytam:

jetsf - Co mi ma nie pasować skoro dla wymienionych kategorii nie ma żadnych zasad o których uświadamiał mnie Peppe że takowe są stworzone przez bartek_63 i o których ty mówisz
« Ostatnia zmiana: Luty 07, 2011, 23:44:27 wysłana przez ppepe »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 07, 2011, 23:57:33 »
Cytuj
- właściwe zasady były do początku roku 2009 tam umieszczone. Dostęp do zakładek rządzących opisami kategorii mieli ich moderatorzy.
- właściwe zasady zostały wykasowane po błędnej moim zdaniem decyzji supportu miplo przy zmianach szaty graficznej serwisu.

Dla mnie to nie jest żadne uzasadnienie że zostały wykasowane i ponownie nie naniesione do kategorii.  Liczy się to co jest dziś i teraz. Co było minęło a ludzie muszą znać zasady. Nie ma zasad - punkty dodawane dowolnie. 
Dlaczego moderator kategorii nie walczył o uzupełnienie ich???  Ja zaproponowałem kilkanaście opisów szczegółowych do poi i po uzgodnieniu ich z supportem i dojściem do wspólnego zdania zostały one opublikowane. 

Cytuj
b. prosiłbym abyś delikatnie mówiąc, "nie wciskał czytającym ciemnoty" podając informacje, że kategorie grupy Radar, kontrola oraz podkategorie nie mają podanych zasad szczegółowych. Nie mają z tej prostej przyczyny, że:
sam sobie zaprzeczasz bo  napisałeś że zostały wykasowane wiec kto tu wciska ciemnotę  :D
Na chwilę obecną żadne z kategorii nie ma szczegółowych zasad i to jest fakt

Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 08, 2011, 00:02:58 »
Cytat: morette
Cytuj
[Morette] zacznijmy może od tego - co Ci nie pasuje w dotychczasowym opisie szczegółów tej kategorii ? Gdzie są błędy ?
jetsf - Co mi ma nie pasować skoro dla wymienionych kategorii nie ma żadnych zasad
Nie ma? :ohreally: Może szukać nie potrafisz?
Dziś przeglądałem opisy kategorii początek i koniec pomiaru, w obu było po kilkadziesiąt linijek treści,
Owszem nie ma opisu w 'nadkategorii' radar odcinkowy, ale to kategoria pusta (bez POI)
i zablokowana nie tylko na dodawanie punktów, ale również na moderację.

Cytat: morette
Cytuj
Dlaczego wykorzystujesz fakt, że jesteś moderatorem wyższej kategorii
A co dostałem nominację od ciebie?? bo z tego co się orientuje i nawet sprawdziłem przed chwilą na Miplo to mam status moderatora Jakie nadużycie zrobiłem?? Z czym ono jest niezgodne?? z zasadami do tej kategorii??
A może tak trochę mniej bojowo i mniej arogancko?
Chyba nie tylko ja mam wrażenie, że określenie 'szarogęsisz się' nie jest tu zupełnie bezpodstawne.

Cytat: morette
1. punkt istnieje w rzeczywistości? - istnieje!
2. działa gdyż widać to w reportażu a że to są testy i nie przysyłają ci zdjęcia do domu to co innego.  Działać - działa
3. Jest błędnie skategoryzowany -  nie
Cytuj
wprowadzasz i zatwierdzasz punkty nie przestrzegając ustalonych zasad dla tej kategorii
Cokolwiek tam stoi, to nie jest i jeszcze długo nie będzie działającym zgodnie z prawem
fotoradarem odcinkowym i nie powinno sie znaleźć w tej kategorii.

Cytat: morette
Proszę wskaż mi no to palcem te zasady dla tej konkretnie kategorii bo ja ich nie widzę adn. pkt. 1,2,3,4,5,6,7,8 (jeżeli jest tak i się mylę to złożę pokłony do samej ziemi w ramach przeprosin
Proszę bardzo, zacznij już trenować:

              http://www.miplo.pl/?c=876
  http://www.miplo.pl/?c=877
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 08, 2011, 00:04:50 »
W POI powinien być początek i koniec całego odcinka pomiarowego bez podziału na odcinki jednostkowe - w miejscu gdzie jest koniec jednego odcinka pośredniego jest początek tego z poprzedniego kierunku a w rezultacie będzie pełna dezorientacja....
ISTQB Certified Tester

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 08, 2011, 00:10:12 »
Słuchaj. Ty wiesz swoje. Ja swoje.

Nie będę teraz szukał w archiwum mojej korespondencji z Jego Wysokością Supportem Miplo na ten temat bo mi się nie chce.
Do tego człowieka nie docierało w roku 2009/10 tłumaczenie, że opisy były przydatne i zawierały zasady dodawania POI.
Ograniczał się do stwierdzenia, że Oni zakładali wykorzystanie tych "pól" do innych celów np. reklamowych.
Opisy poszły pod nóż.

Ale nie zmienia to faktu, że były osoby, które pilnowały zasad. Moderatorzy kategorii, global moderator.

Co Ty zamierzasz teraz zrobić. Postawić to wszystko na głowie.
"Nie ma zasad więc można podawać co się chce?"

Właśnie, że są zasady / podstawy opisane w poradniku i przewodniku. Więc bądź uprzejmy nie podawać punktów, których nie widziałeś w realu i w oparciu o zasadę, że coś "powinno być w takiej to a takiej ilości".

Jak zamierzasz rozpieprzyć całość tego co zostało z Miplo to śmiało (przepraszam czytających i moderatora forum). Ale ja do tego ręki nie przyłożę.
Jest tam kawał mojej pracy i ludzi, których można powiedzieć, że znam i nie licz na moje "błogosławieństwo".

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 08, 2011, 00:22:30 »
W POI powinien być początek i koniec całego odcinka pomiarowego bez podziału na odcinki jednostkowe
Jeśli dobrze zrozumiałem ideę, to 'nagrody' są przewidziane za przekroczenie średniej prędkości
na każdym odcinku jednostkowym. Jeżeli na odcinku pomiarowym takich jednostkowych będzie 5,
a na 3 z nich będziesz 'miszczem kierownicy' to będą Ci sie należały 3 premie :wink:
Oznakowany musi być każdy odcinek jednostkowy, chocby z tego powodu który podał morette,
możesz wjechać na trasę pomiędzy punktem początkowym a końcowym i przejechać tylko 3 z 5
pośrednich punktów pomiarowych. Zaliczysz w ten sposób kilka 'lotnych premii' bez żadnego ostrzeżenia.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 08, 2011, 00:24:33 »
Cytuj
    Proszę wskaż mi no to palcem te zasady dla tej konkretnie kategorii bo ja ich nie widzę adn. pkt. 1,2,3,4,5,6,7,8 (jeżeli jest tak i się mylę to złożę pokłony do samej ziemi w ramach przeprosin



Proszę bardzo, zacznij już trenować:

Tak jak powiedziałem wale głową w beton.... bo konkretnie dla tej kategorii wyszukiwarka nie pokazała tych opisów a je tego podwójnie nie zweryfikowałem. Nie ma żadnego tłumaczenia z mojej strony ale sprawdzając jeszcze raz pozostałe nie maja opisów szczegółowych. :(

Cytuj
Nie będę teraz szukał w archiwum mojej korespondencji z Jego Wysokością Supportem Miplo na ten temat bo mi się nie chce.
Do tego człowieka nie docierało w roku 2009/10 tłumaczenie, że opisy były przydatne i zawierały zasady dodawania POI.
Ograniczał się do stwierdzenia, że Oni zakładali wykorzystanie tych "pól" do innych celów np. reklamowych.
Opisy poszły pod nóż.
Ty uparcie o swoim, mowa o teraźniejszości a ty o przeszłości.
Cytuj
Co Ty zamierzasz teraz zrobić. Postawić to wszystko na głowie.
"Nie ma zasad więc można podawać co się chce?"
dokładnie odwrotnie i nie zamierzam nic stawiać na głowie i nic rozpieprzać

« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 00:45:12 wysłana przez morette »
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 08, 2011, 01:29:33 »
Próbuje Ci uzmysłowić, że to co jest już moją przeszłością (moderowanie) to nadal jest teraźniejszością dla wielu innych moderatorów.
Oni maja te zasady w jednym paluszku. Oni dziś działają w miplo.
Z tej przyczyny właśnie jetsf napisał o zasadach, których jak widać Ty nie znasz. Nie chcesz też przyjąć do wiadomości, że pomimo tego iż nie są one obecnie zapisane to według nich nawet teraz funkcjonuje serwis. Support Miplo to akceptuje i akceptował.
Tak naprawdę to wiele z zasad było uzgadnianych na szczeblu moderator kategorii - global moderator z tym, że nie było ich jak spisać w tamtych czasach. Właśnie poradnik był jedna z form ratunku wobec bierności supportu, który nie zapewnił nawet narzędzia do łączności między moderatorami.
Funkcjonują one w zawartości poczty obu rozmówców.
Tyle tylko, że ja ma tysiące listów w swojej skrzynce na przestrzeni lat dotyczących serwisu.
Setki decyzji. I sorry, ale nie będę tego teraz spisywał. Ale one nadal obowiązują. Stan prawny nie uległ zmianie i Twoje zaklęcia tego nie zmienią.
Nie możesz uzurpować sobie prawa do tworzenia opisów kategorii "cudzych" nie znając właśnie tych ustaleń.

Polecam Ci odszukanie pojęcia ciągłości władzy.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 08, 2011, 01:33:36 »
Tak jak powiedziałem wale głową w beton....
Oj, lepiej nie tak mocno, już krwawi ...  :worried:
Myslę że przeprosiny zostaną przyjęte ... o ile przyjmiesz stawiane tu argumenty i nie będziesz się stawiał okoniem  :P
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 08, 2011, 02:37:29 »
Szkoda tylko że będąc globalmoderatorem nie pisałeś do mnie odnośnie zasad w kategoriach w których byłem moderatorem kategorii  a moje opisy pojawiły się tak jak kiedyś tak i teraz w szczegółach kategorii

Cytuj
Z tej przyczyny właśnie jetsf napisał o zasadach, których jak widać Ty nie znasz. Nie chcesz też przyjąć do wiadomości, że pomimo tego iż nie są one obecnie zapisane to według nich nawet teraz funkcjonuje serwis. Support Miplo to akceptuje i akceptował.
Proszę cie co ty porównujesz. Walnąłem głowa o beton mocno się schylając przyznając się do błedu.  Porównujesz  jetsf z jego poziomem zaangażowania w moderację do mojej. Nie mam tu nic do  jetsf bo prawidłowo zareagował na mój błąd gdzie się przyznałem i nie mam nic do jego pracy jako moderatora.  Chodzi tu o spędzony czas poświęcony w moderację  w serwisie.   Ze swojego doświadczenia wiem że 90% punktów POI wprowadzanych do bazy przez nowych użytkowników  jest wprowadzonych źle, nie zgodnie z zasadami Miplo. Wg mnie ważniejsze kategorie dotyczące informacji drogowych powinny zawierać szczegółowe wytyczne co do nanoszenia punktów poi do bazy gdyż mają one znaczenie przy routingu w AM.

Cytuj
Oni maja te zasady w jednym paluszku. Oni dziś działają w miplo.
tak widać to w bazie jak ją moderuje bo mieli tak dobrego nauczyciela że im wszystko przekazał. Otrzymałem od ciebie na tyle lat tylko jeden raz w zeszłym roku poradnik moderatora (no chyba że miałeś wybrańców i do mnie to nie dotarło dopiero po pewnych kwestiach które do ciebie zgłaszałem celem wyjaśnienia i wtedy go otrzymałem) Z perspektywy czasu i twoich wypowiedzi tu na forum śmie twierdzić iż odpowiedzi te były nasiąknięte prywatnymi utwierdzeniami głównego moderatora wykorzystującego swoją pozycję.

Cytuj
Tak naprawdę to wiele z zasad było uzgadnianych na szczeblu moderator kategorii - global moderator z tym, że nie było ich jak spisać w tamtych czasach.
Całe szczęście że to się zmieniło i można to ustalać na zasadzie dowolny użytkownik - support

Cytuj
Tyle tylko, że ja ma tysiące listów w swojej skrzynce na przestrzeni lat dotyczących serwisu.
Setki decyzji. I sorry, ale nie będę tego teraz spisywał. Ale one nadal obowiązują. Stan prawny nie uległ zmianie i Twoje zaklęcia tego nie zmienią.
Nie możesz uzurpować sobie prawa do tworzenia opisów kategorii "cudzych" nie znając właśnie tych ustaleń.
Nie no oczywiście nie rozwijajmy serwisu, nie wprowadzajmy zmian, ulepszeń bo ty masz listy ustalenia u siebie i osób z którymi to ustalałeś. Zatrzymajmy się w miejscu i nic nie róbmy bo te prywatne ustalenia pomiędzy byłym globalmoderatorem  a jakimiś prywatnymi osobami są święte. Z tego co mi wiadomo to serwis nie jest przeznaczony dla kilku  wyszczególnionych osób moderatorów bo oni maja ze względu zajmowanej pozycji moderatora kategorii specjalne prawa.
A ty zaraz będziesz bombardował miplo na tym forum że jest be, bo ciebie już tam nie ma, bo mnie nie słuchali,  bo sobie beze mnie radzą, bo coś nie zrobili po twojej myśli a chodzi lepiej.

Dlaczego każdy z nas nie może złożyć propozycji utworzenia lub zmodyfikowania opisu jeżeli będzie to miało pozytywny wpływ na daną kategorię i całe Miplo z korzyścią dla użytkowników i modratorów. Dlaczego mamy trzymać się kluczowo że to moderator kategorii ma decydujące zdanie a dlaczego nie support?
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 08, 2011, 05:32:57 »
Wiesz co? - śmiało działaj. Zmieniaj i reformuj. Tylko się ode mnie personalnie odczep.

Twoje na wierzchu!  - gratuluje.

I jedna uwaga:
To,  że support miał w głębokim poważaniu cały serwis to nie moja wina.
Robiłem za support w kontaktach użytkownik - serwis oraz moderator - serwis oraz za rzecznika prasowego serwisu na forum pdaclub.
Z tego, że producent akceptuje takie sytuacje to również nie ja będę się z tego tłumaczył.

Chcesz abym opublikował ciekawsze rozmowy dotyczące serwisu? Chcesz abym napisał jak mozolnie idą zmiany i ile trzeba czekać i się nachodzić aby cokolwiek zmienić? Napiszesz - historia. Teraz jestem: JA!
OK, więc działaj. Ja popatrzę jak kolejni moderatorzy będą odchodzić - zakład?

*

Offline gornik

  • 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.eridanus.org
  • Sprzęt: Modecom Freeway MX2
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 08, 2011, 12:01:11 »
Oznakowany musi być każdy odcinek jednostkowy, chocby z tego powodu który podał morette,
możesz wjechać na trasę pomiędzy punktem początkowym a końcowym i przejechać tylko 3 z 5
pośrednich punktów pomiarowych. Zaliczysz w ten sposób kilka 'lotnych premii' bez żadnego ostrzeżenia.
Też tak uważam. Myślę, że najlepiej oznaczać te punkty pośrednie jako "początki pomiaru", bo są to początki kolejnych odcinków pomiaru.