[wydzielony] o skręcaniu w lewo ...

  • 17 Odpowiedzi
  • 5449 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
[wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« dnia: Marzec 30, 2011, 20:47:56 »
Coz... na LD wciaz nie mozna polegac i kilka razy rowniez to dokumentowalem.

Zlosliwosc ON

Odnosnie ciekawego wywodu na temat skretu w lewo, to mi sie skojarzylo, ze kiedys czytalem cos takiego:

http://pdaclub.pl/forum/betatesty/odp-automapa-6-8-beta/msg1463110/#msg1463110

dla mnie tez to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo i rond. Jak mozna bylo wpasc na taki pomysl. Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu. Panowie z Aqu przemyslcie to sobie. Ja rozumiem, ze ostatnie slowo nalezy do was, ale trasa latwa, to nie znaczy trasa dla osob bez umiejetnosci prowadzenia auta. Tylko kategoryzacja powinna byc tu wyznacznikiem i nic poza tym. Panowie mam pomysl dajcie w opcjach, zeby te unikanie skretow w lewo i rond mozna bylo sobie wlaczac lub wylaczac, tak jak teraz unikamy zawracania i wiekszosc bedzie zadowolona, bo wszyscy na pewno nie :)
Teraz czytam, ze:

[...]
Myślę sobie dziwne, ale jak test usługi to test i skręciłem w lewo narażając zdrowie i auto, bo z przeciwnego kierunku jechali równo i wcale nie mieli zamiaru zwalniać na mój widok. [...]
Myślałem, że mnie krew zaleje, bo rozumiecie, że wjazd na gierkówkę i to jeszcze w lewo, to niebezpieczeństwo duże, bo trzeba się przebić przez 2 pasy kierunku w stronę Wawy i wbić się przed maskami aut jadących w kierunku Katowic.
[...]
Wiec moze filozofia trasy latwej z unikaniem skretu w lewo, moze miec rowniez zastosowanie dla osob, ktore "maja umiejetnosc prowadzenia auta"? Bezpieczenstwo przeciez najwazniejsze.

Zlosliwosc OFF  :P

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 30, 2011, 21:12:49 »
Złośliwość przesłoniła Ci podstawowy fakt. Skręt w lewo ta, ale nie bezsensowny, aby zaraz wrócić na starą trasę. Tak samo trasa łatwa Wrocław Opole może prowadzić przez Poznań, Szczecin, Gdańsk Warszawę, Kraków, Katowice.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 30, 2011, 22:08:31 »
Nic mi nie przeslonila. Co innego wadliwe dzialanie LD, a co innego skret w lewo. Co by sie stalo, gdyby ta trasa ze skretem w lewo zaproponowanym przez LD, byla jednak szybsza (nie byloby bledu i prosby o zawracanie)? Forumowicz Konrad4x nie zalilby sie wtedy, ze musial wykonac jakze niebezpieczny manewr? Wtedy ten skret w lewo bylby juz bezpieczny?

Po prostu niektorzy popadaja w skrajnosci, zeby tylko dowalic AM. Mi rowniez nie podoba sie dzialanie LD, ale to nie znaczy, zeby te same argumenty wykorzystywac raz w jedna, a raz w druga strone, bo wtedy traci sie wiarygodnosc.

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 30, 2011, 22:35:39 »
normalnie rece opadaja jak sie czyta takie rzeczy kolego Miedzio. Zlosliwosc pomijam, bo to nasza cecha narodowa i z tym juz nic nie da sie zrobic. Skojarzyc moj tekst z tym, ze boje sie skrecac w lewo to brak umiejetnosci czytania ze zrozumieniem i tyle.Jak ty mogles wywnioskowac, ze ja piszac te historie chcialem dokopac programowi, to nie mam pojecia. Kolego przeciez oczywiste jest, ze gdyby po zjezdzie w lewo z glownej trasy program dalej by prowadzil boczna droga pozwalajac w ten sposob ominac korek, to nie byloby sprawy, a ja pochwalilbym usluge. Natomiast jak poszlo do d...y, to napisalem, ze program swoim zlym zadzialaniem  narazil mnie na niepotrzebny manewr skretu w lewo, ktory na tak niebezpiecznej trasie jest zawsze stresem. Mysl kolego. A nie zakladasz, ze jak bez sensu czekalem na mozliwosc skretu w lewo, to jakis zaspany kierowca mogl mi przywalic w tyl auta. Uruchom wyobraznie, a potem mnie wysylaj na trase latwa.
« Ostatnia zmiana: Marzec 30, 2011, 22:51:13 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 30, 2011, 23:22:42 »
Konrad4x wykręcasz kotu ogon... I to nie jest kwestia łapania za słówka. Po prostu dałeś dowód na to że punkt widzenia zależy od punku siedzenia. Chodzi o samo podejście do manewru, nie okoliczności...

Twoje zdanie o skręcie w lewo:
Cytuj
dla mnie tez to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo i rond. Jak mozna bylo wpasc na taki pomysl. Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu.
Cytuj
i skręciłem w lewo narażając zdrowie i auto, bo z przeciwnego kierunku jechali równo i wcale nie mieli zamiaru zwalniać na mój widok.

Dobrze wiemy jak na obecną chwilę wygląda LD. Trzeba było zamiast skręcać w lewo, zatrzymać się na prawym poboczu i obczaić co się dzieje przed Tobą jeśli sprawdzanie w czasie jazdy stanowi problem.

Pamiętaj! Za kierownicą podstawa to zasada ograniczonego zaufania :E

Jestem entuzjastycznie nastawiony do AM'Traffic i fajnie jak się sprawdza, Oczywiście brakuje funkcjonalności typu info o utrudnieniach czy o szybszej innej trasie która się zrobiła już po wyznaczeniu tej po której się poruszamy. Mimo to zawsze jeżdżę z włączonym LD. Oczywiście chcielibyśmy żeby sprawdzało się bardziej, no ale nie od razu Kraków... A po za tym z takim podejściem większości użytkowników... To ja się dziwię że to w ogóle działa.

Dobrze że się skończyło tylko na zawracaniu, bo byli tacy co do jeziora czy rzeki wjechali bo nawi tak prowadziła :ok:

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 30, 2011, 23:29:17 »
...narazil mnie na niepotrzebny manewr skretu w lewo, ktory na tak niebezpiecznej trasie jest zawsze stresem. Mysl kolego.

Naprawdę sądzisz, że to właśnie Miedzio nie mysli? :ohreally: I nadal twierdzisz,
że to Twoje zdanie powyżej jest spójne z tym, które byłeś łaskaw wyrazić nieco wsześniej?
dla mnie tez to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo i rond. Jak mozna bylo wpasc na taki pomysl. Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 31, 2011, 00:12:54 »
Konrad4x Brnac w to dalej jeszcze bardziej sie kompromitujesz  :P I oczywiscie bardzo dziekuje za rady   B)

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 31, 2011, 07:17:27 »
Faktycznie szkoda klawiatury na kontynuowanie tego watku. LD jest fantastyczne  :ok: 

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2011, 08:05:17 »
Dobrze wiemy jak na obecną chwilę wygląda LD. Trzeba było zamiast skręcać w lewo, zatrzymać się na prawym poboczu i obczaić co się dzieje przed Tobą jeśli sprawdzanie w czasie jazdy stanowi problem.

Kurcze, co to za nawigacaj, która zmusza uzytkownika do zatrzymania i "obczajania" co się dzieje. I jak ma to obczaić? A tak swoją drogą: Ty te kolorki to podczas jazdy obserwujesz? Strach się bać.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Konrad4x

Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2011, 08:54:56 »
Jerzu daj spokoj, bo szkoda czasu. Jezeli najaktywniejsi na forum maja niewielkie wymagania do programu za ktory zaplacili  i spokojnie przyjmuja fakt, ze platna usluga dziala dobrze w 10% i te dziesiec procent bronia, to zadne argumenty ich nie przekonaja. Nie wiedza, albo udaja  ze nie wiedza, ze taka mam nadzieje nieswiadoma polityka robia krzywde temu programowi. Dla niektorych kolorki sa najwazniejsze, zeby w trakcie jazdy wpatrywac sie w nie, az w koncu ktos straci tyl auta. Mi sie wydaje, ze jak producent reklamuje LD, to to dziala i ja mam tylko ustawic trase i jechac patrzac przed siebie co za oknem, a nie sprawdzac kolorki, zjechac na katowickiej z trasy i obczajac dlaczego AM mnie pcha w lewo itp. Ludzie zdejmijcie klapki z oczu i skonczcie z wieczna obrona tego nidorobionego gadzetu. Jak to zacznie dzialac, to sam z duza przyjemnoscia bede o tym pisal, ale dzis jsk to mawia Wojewodzki jestem na NIE. No , a teraz koledzy szable w dlon  :O~

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2011, 09:30:01 »
Faktycznie szkoda klawiatury na kontynuowanie tego watku. LD jest fantastyczne  :ok:
Może się łaskawie przestaniesz ukrywać za licho działającym LD?
Nikt nie kwestionuje faktu, że sekwencja manewrów które kazała wykonac AM
jest idiotyczna.
Zauważamy tylko, że używanie w dyskusji argumentu o tym, jak to niebezpieczne
i stresujące jest skręcenie w lewo, przez osobę która dopiero co głosiła takie tezy:
- Nie umiesz jezdzic, to nie wsiadaj do samochodu
- dla mnie to jest chore, zeby trasa unikala zakretow w lewo
jest conajmniej śmieszne.
I żebyś to lepiej zrozumiał wydzielam ten OT z wątku o LD.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 31, 2011, 09:40:10 »
Faktycznie szkoda klawiatury na kontynuowanie tego watku. LD jest fantastyczne  :ok:

Konrad4x ja Cię proszę...fochami nie strzelaj bo od fochów już mamy jednego mistrza i do pięt mu nie sięgasz, choć widzę że imponuje Ci jego postawa...

Jerzu daj spokoj, bo szkoda czasu. Jezeli najaktywniejsi na forum maja niewielkie wymagania do programu za ktory zaplacili  i spokojnie przyjmuja fakt, ze platna usluga dziala dobrze w 10% i te dziesiec procent bronia, to zadne argumenty ich nie przekonaja. Nie wiedza, albo udaja  ze nie wiedza, ze taka mam nadzieje nieswiadoma polityka robia krzywde temu programowi. Dla niektorych kolorki sa najwazniejsze, zeby w trakcie jazdy wpatrywac sie w nie, az w koncu ktos straci tyl auta. Mi sie wydaje, ze jak producent reklamuje LD, to to dziala i ja mam tylko ustawic trase i jechac patrzac przed siebie co za oknem, a nie sprawdzac kolorki, zjechac na katowickiej z trasy i obczajac dlaczego AM mnie pcha w lewo itp. Ludzie zdejmijcie klapki z oczu i skonczcie z wieczna obrona tego nidorobionego gadzetu. Jak to zacznie dzialac, to sam z duza przyjemnoscia bede o tym pisal, ale dzis jsk to mawia Wojewodzki jestem na NIE. No , a teraz koledzy szable w dlon  :O~

Sorka ale Twoje podejście do działania programu jest tak płytkie, że właściwie nie wiem jak argumentować... Masz malucha i ferrari, oba mają silnik z tyłu a nadwozia są dwudrzwiowe. Prowadzą się podobnie? Jest dwóch kierowców, stary wyga i młodziak po egzaminie... Jeżdżą tak samo? Powtarzam - jestem pod wrażeniem że AM'Traffic to w ogóle działa na takim poziomie.

Weź kolego włącz sobie PR1 3 minuty przed pełną godziną wyjątek to południe bo wtedy jest hejnał...

http://www.polskieradio.pl/st/program1m.asx

Przedtem weź kartkę i długopis. Miej też przygotowaną AM. Słuchając komunikatów rób notatki. Po audycji sprawdź sobie po kolei zgłaszane miejsca czy widać coś na mapie w AM.  Czyli jest zgłoszenie ustawiasz tam pkt nawigacyjny i pobierasz dane LD. Następnie wejdź na forum i odszczekaj swoje wyrazy o 10% skuteczności. Sprawdzałem setki razy i wiem czego można się spodziewać a czego nie. Dlatego też jestem pro. No ale niektórzy muszą być contra, bo natura lubi równowagę. Nie mam nic przeciwko, fajnie by było gdyby wiedza oponentów w temacie była większa.

Kurcze, co to za nawigacja, która zmusza uzytkownika do zatrzymania i "obczajania" co się dzieje. I jak ma to obczaić? A tak swoją drogą: Ty te kolorki to podczas jazdy obserwujesz? Strach się bać.

Obserwuję i moje doświadczenia są pozytywne. Jeśli Twoje są inne to:
1) jeździsz z 6.8final przez co nie rozróżniasz warstw AM'Traffic - absolutnie normalne i walczymy o stare kolory ankietą.
2) jeździsz z czymś starszym niż 6.8final i nie odróżniasz warstw SR od LD. No i to jest nie fajne

nMarku... może od postu miedzia wydzielenie?

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 31, 2011, 09:42:36 »
Trzeba było zamiast skręcać w lewo, zatrzymać się na prawym poboczu i obczaić co się dzieje przed Tobą jeśli sprawdzanie w czasie jazdy stanowi problem.
Już wkrótce przy zakupie licencji AM dostaniemy kupon rabatowy na zakup lornetki  :E :grin:, niezbędnej do wspomagania LD  :banan:
Panowie nie róbcie sobie jaj, dyskusja nt. skrętów w lewo jest tu zupełnia niepotrzebna, chyba że służy do zasłonięcia prawdziwego problemu jakim jest bezsensowne ściąganie z trasy, by za chwilę na nią wrócić. Co gorsza takie błędy nie są wcale sporadyczne, pojawiają się głównie w trakcie jazdy i żadne testy z pobieraniem danych dla Rotundy tego nie wykażą.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 31, 2011, 15:54:49 »
Oczywiście na autostradzie jak chce ściągnąć to należy zatrzymać się (ale nie wolno!), przestudiować trasę i pojechać po swojemu. A przecież często AM prowadzi po POM-ach i stacjach benzynowych.

*

pliers

Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2011, 16:55:56 »
POM - Punkt Obczajania Manewrów :-)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 31, 2011, 17:47:56 »
Cytat: izaw
A przecież często AM prowadzi po POM-ach i stacjach benzynowych.
Piszesz ogólnie  'z doświadczenia' czy konkretnie  o wersji 6.8?
Pytam bo sam miewałem do zaliczenia takie objazdy, ale było to na wersjach
6.6 i 6.7. Na 6.8 jeszcze mi się nie zdarzyło, choć już po kilka razy przejechałem przynajmniej 2 takie miejsca gdzie wcześniej notorycznie proponowała wyskoki.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 31, 2011, 19:21:11 »
Piszę ogólnie (MOP-y, stacje), bo czas życia wersji 6.8 jest zbyt krótki aby zdobyć doświadczenia.

Ale nie można wraz z wydaniem nowej wersji zamykać wszystkie błędy i uznawać za niebyłe.

Zresztą niektórzy tak cenią 6.8, że jeżdżą na becie i ich doświadczenia są niemiarodajne, bo nie mają aktualnej wersji?

Ale co do "zabawy" z prowadzeniem ruchem konika szachowego to codzienność. AM (w tym 6.8) lubi skręty w lewo. Na każdy skrzyżowaniu każe skręcać, a po przejechaniu prosto wyznacza nową trasę krótszą i szybszą. Ale to może lokalny koloryt (Łódź).

*

Offline stafid

  • ***
  • 445
  • Płeć: Mężczyzna
  • o drogę nie pytam
    • Perfect
  • Sprzęt: Asus 636N, AM EU
Odp: [wydzielony] o skręcaniu w lewo ...
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 01, 2011, 11:23:55 »
Cytat: izaw
A przecież często AM prowadzi po POM-ach i stacjach benzynowych.
Piszesz ogólnie  'z doświadczenia' czy konkretnie  o wersji 6.8?
Pytam bo sam miewałem do zaliczenia takie objazdy, ale było to na wersjach
6.6 i 6.7. Na 6.8 jeszcze mi się nie zdarzyło, choć już po kilka razy przejechałem przynajmniej 2 takie miejsca gdzie wcześniej notorycznie proponowała wyskoki.

popieram robala, wcześniej a i owszem latało się po stacjach, teraz na 6.8 jest ok, gdyby jeszcze hołek pokrywał się z grafiką .....