Odcinkowy pomiar prędkości

  • 93 Odpowiedzi
  • 44101 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 08, 2011, 12:05:36 »
Dobrze to ująłeś, niektóre są bardzo prywatne. Tak bardzo, że dopasowane są dokładnie do rozmiaru
niskoprofilowych opon moderatora kategorii. Do tego stopnia dokładnie, że dla pozostałych użytkowników,
korzystających z bardziej popularnych rozmiarów opon, są zupelnie bezużyteczne.

Dobrze powiedziane  :ok:
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 08, 2011, 12:45:07 »
... Myślę, że najlepiej oznaczać te punkty pośrednie jako "początki pomiaru", bo są to początki kolejnych odcinków pomiaru.
I jednocześnie są końcami pomiaru dla poprzedniego odcinka.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline gornik

  • 13
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.eridanus.org
  • Sprzęt: Modecom Freeway MX2
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 08, 2011, 15:08:52 »
... Myślę, że najlepiej oznaczać te punkty pośrednie jako "początki pomiaru", bo są to początki kolejnych odcinków pomiaru.
I jednocześnie są końcami pomiaru dla poprzedniego odcinka.
Owszem są. Ale IMHO ważniejsza jest informacja, że pomiar będzie dalej trwał. Umieszczenie w jednym punkcie zarówno informacji o końcu jak i początku nie ma sensu, bo pewnie w AM usłyszymy tylko jeden z tych komunikatów, co może mieć niemiłe konsekwencje. Chyba, żeby zrobić dodatkowo kategorię "punkt pośredni" ale chyba nie ma co mnożyć kategorii. Zwłaszcza, że dla niektórych ten punkt może być pierwszym na trasie, czyli początkowym.

Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 08, 2011, 20:56:05 »
Ponoć te odcinki maja po 2km.... Moze zrobić nowy bajer w Automapie...

Pomiar średniej prędkości na odcinku mierzony automatycznie od POI (Czytnika Rejestracji i pętli) po przekroczeniu średniej o 10km/h Warning na ekranie:)

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 08, 2011, 21:04:54 »
Myślę  że dodatkowa kategoria punt pośredni w tym przypadku była by przdatna bo przekraczajac ten punkt i wieżdzając gdzieś pomiędzy wiedział byś ze jesteś  w "środku" strefy pomiaru predkości.
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Offline jetsf

  • ***
  • 365
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Omnia 2,WM6.5, AM6.12.EU, BT-Q1000XT, GS2 ws 4.0.4
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 08, 2011, 21:07:49 »
Które rozwiązanie jest lepsze ?
1) Dodatkowa kategoria [Pomiar pośredni - Radar Odcinkowy] (może inna nazwa)
    Zalety:
- można utworzyć oddzielną ikonę i komunikat ostrzegawczy np. "Radar odcinkowy koniec pomiaru i początek pomiaru kolejnego odcinka". Taki pojedynczy komunikat AM obsłuży bez problemów.
- nadal mamy łatwą kontrolę i wiedzę o tym, czy ilość "początków" i "końców" pomiaru jest taka sama.
    Wady:
- mnożenie kategorii
- Użytkownicy mogą mylić to rozwiązanie z dobrze funkcjonującym na dotychczasowych zasadach początkiem i końcem dla przeciwstawnych kierunków ruchu

2) Pośrednie punkty pomiaru wprowadzamy jako numerowane początki kolejnych odcinków z zachowaniem nazwy pierwszego

3) Pośrednie punkty pomiaru wprowadzamy jako początki kolejnych odcinków z własnymi nazwami (wg mnie będzie to przyczyną potężnego bałaganu)

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 08, 2011, 21:11:11 »
Ponoć te odcinki maja po 2km.... Moze zrobić nowy bajer w Automapie...

Raczej bliżej 10 km. Na gierkówce są np. (piszę z pamięci) na 411 kilometrze, a następne na 422.

Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 08, 2011, 21:48:26 »
To tym bardziej....

Liczenie przez program średniej na zapisanych odcinakach pomiarowych ma sens...:) 

Np mogli by takie odcinki zaznaczyć na mapie wyskakiwała  by ramka Uwaga pomiar! i średnia prędkość i trzymać sie tego można to w mapę wbudować i tyle a nie POI.... W Aquart lubią wodotryski moim zdaniem to lepsze rozwiązanie niż POI.... tak samo jak ma to miejsce z POI nieoznakowany radiowóz... zamiast wyświetlacz rejestracje na danym odcinku... pokazuje raz w danym POI a nieznakowane maja trasy po 45km....

I program sam wyliczył by średnia właściwa na odcinku 10km gdzie mamy 4x 70km/h  po 1km.... bo nikt chyba podczas jazdy  nie będzie liczył średniej... w koncu mamy wbudowane ograniczenia prędkości:)

Albo zawsze mozna z przepisami
« Ostatnia zmiana: Luty 08, 2011, 22:05:58 wysłana przez siwy_oscar »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 08, 2011, 23:26:10 »
Albo zawsze mozna z przepisami

I moze przy tym, najbardziej logicznym, rozwiazaniu pozostanmy?

*

Offline tomek1970

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P560 + WM6.0
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 08, 2011, 23:43:18 »
Chodzi mi o przestrzeganie zasady, aby były wyraźnie po prawej stronie jezdni, bo tylko wówczas po zastosowaniu w AM opisanych ustawień będzie możliwość prawidłowego ostrzegania.
Nie znam do końca zasady działania radarów odcinkowych, ale zbyt dużo widziałem zdjęć zrobionych z tyłu przez zwykłe skrzynki (całe szczęście nie moich :E) aby twierdzić że zasada o której piszesz była prawidłowa, znam też przynajmniej dwa miejsca gdzie fotoradary dosyć często są odwracane, co nie znaczy że są przestawiane na drugą stronę jezdni, np ten przy dwupasmówce http://www.miplo.pl/point.php?p=6TLbVWsz. W związku z tym uważam że przede wszystkim należy stanowczo odradzać ustawianie kierunkowości ostrzegania o radarach, bo jak rozumiem to miałeś na myśli pisząc o możliwości prawidłowego ostrzegania.
Nawiązując do tego co napisałem powyżej proponuję aby w kategorii odcinkowy pomiar prędkości istniały tylko dwie kategorie:
1. Fotoradar odcinkowy - początek lub koniec pomiaru
2. Fotoradar odcinkowy - pomiar pośredni
IMO takie rozwiązanie nie spowoduje nadmiernej ilości komunikatów a będze uwzględniało możliwość odwrócenia kierunku działania pomiaru oraz da szanse na odpowiednią reakcję wszystkim tym, którzy wyjechali w środek strefy pomiaru z jakiejś bocznej drogi.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 08, 2011, 23:51:08 »
... zbyt dużo widziałem zdjęć zrobionych z tyłu przez zwykłe skrzynki (całe szczęście nie moich :E) ...
Sory za OT ale zdjęcie "z tyłu" z fotoradaru jest bezużyteczne i taki mandat mogą sobie wsadzić. Organ (Policja czy Straż Miejska) w Sądzie Grodzkim musi wskazać sprawcę. A jak ma to zrobić, jak na zdjęciu nie ma twarzy kierowcy a kierowca nie przyznaje się do jazdy w tym dniu a komu pożyczał samochód nie pamięta (i nie musi). Mandat jest dla sprawcy wykroczenia a nie dla właściciela pojazdu.
Cały czas mowa o osobach fizycznych - osoby prawne to inna bajka.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline tomek1970

  • **
  • 116
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P560 + WM6.0
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 09, 2011, 00:06:47 »
Mandat jest dla sprawcy wykroczenia a nie dla właściciela pojazdu.
Cały czas mowa o osobach fizycznych - osoby prawne to inna bajka.
Ale zwykle "firmowe" mandaty i tak płacisz z własnej kieszeni a pisząc że widziałem wiele zdjęć miałem na myśli kolegów z firmy a nie rodzinę  :wink:.

Edit: A swoją drogą odnośnie obowiązku wskazania sprawcy wykroczenia zerknij na to: http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/481420,co_grozi_kierowcy_za_niewskazanie_osoby_ze_zdjecia_z_fotoradaru.html
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 00:31:10 wysłana przez tomek1970 »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 09, 2011, 00:37:41 »
Albo zawsze mozna z przepisami

I moze przy tym, najbardziej logicznym, rozwiazaniu pozostanmy?

I jako konsekwencję wywalmy wszelkie radary itp.

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 09, 2011, 00:48:04 »
A bo to tak najlepiej ze skrajnosci w skrajnosc, udawac ze sie udowadnia jakas teze?

PS. Osobiscie nie korzystam z "radarow" i tak non stop pikaja. Jesli ktos chce POI, niech beda (rowniez radarow odcinkowych), ale wprowadzania srednich predkosci na tych odcinkach, to chyba jednak przesada.
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 00:50:20 wysłana przez Miedzio »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 09, 2011, 00:59:31 »
... Edit: A swoją drogą odnośnie obowiązku wskazania sprawcy wykroczenia zerknij na to: http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/481420,co_grozi_kierowcy_za_niewskazanie_osoby_ze_zdjecia_z_fotoradaru.html
O widzisz! Nowinka prawna :shocked:
Czego to się nie można na forum AutoMapy dowiedzieć  :mrgreen:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline rafgam

  • 43
  • Sprzęt: Xperia Z;   aAM EU
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 09, 2011, 01:14:09 »
Tak gwoli przypomnienia na Miplo istnieją kategorie dotyczące odcinkowych pomiarów prędkości.

Można je znaleźć na mapach Holandii, Niemiec.

Jako ciekawostka - od pewnego czasu POI radar odcinkowy jest wyświetlany w Bielsku-Białej (tunel pod rondem na ul.Andersa - skrzyżowanie m.in. z Cieszyńską). Jest to raczej jednak POI tylko wirtualny nie istniejący w realu (może planowany?)
Co do funkcji pokazywania średniej prędkości na "monitorowanym" odcinku to funkcja IMHO byłaby bardzo przydatna - pod warunkiem, że prawidłowo by działała  :)


Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Luty 09, 2011, 01:21:04 wysłana przez rafgam »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 09, 2011, 01:39:47 »
Miedzio dlaczego korzystam z tych kategorii? Nie dlatego, że lubię pędzić jak wariat, a dlatego, że znaczna ich część nie ma sensownego powiązania z warunkami drogowymi.

Słyszałem takie uzasadnienie ograniczenia prędkości: "Ponieważ piesi przechodzą na czerwonym świetle, to dla ich bezpieczeństwa." Idąc tym tropem na wsiach, gdzie pijani osobnicy lubią sypiać na jezdniach powinno się zakazać ruchu, by ich nie budzić.


*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 09, 2011, 02:22:33 »
Dlatego ja nie negowalem istnienia samych punktow POI. Odnosilem sie tylko do pomyslu wprowadzenia sredniej predkosci przy takich punktach. Wydaje mi sie, ze cos takiego w zaden sposob nie bedzie dokladne, a wiec i przydatnosc bedzie watpliwa (tak jak z ograniczeniami predkosci, sa w programie, ale rownie dobrze ich wartosc moze byc losowane przez program, nie ma to prawnego odniesienia, a do tego moze odwracac uwage mniej rozgarnietych uzytkownikow od znakow pionowych - "bo przeciez mam znaki w programie") wiec jak ktos majac informacje, ze jest radar odcinkowy i nie umie tej informacji wykorzystac, to niech lepiej jedzie juz zgodnie z przepisami. Nie chcialem tu udawac hipokryte, ktory nigdy nie zlamal zadnego przepisu.

Co do samej predkosci, to ustawodawca musial to wszystko jakos usrednic, zeby ogarnac ten problem. Wiadomo, ze wystarczy porownac dwa pojazdy, ktore maja diametrialnie rozna droge hamowania, do tego za "kolkami" posadzic dwoch kierowcow o roznym czasie reakcji. Nagle sie moze okazac, ze ten przykladny kierowca jadacy 50km/h zabije kogos na pasach, bo nawet nie zareaguje, a "pirat" majacy 70km/h zdazy sie zatrzymac, badz ominac "przeszkode". Tyle tylko, jak juz dzis pisalem ;) zyjemy w panstwie prawa i tego prawa nalezy przestrzegac, czasami nawet wbrew logice lub po prostu miec swiadomosc ewentualnych konsekwencji swoich poczynan. Natomiast tlumaczenia o ktorych piszesz... zazwyczaj slyszy sie je w mediach, niekiedy wypowiadane sa przez niektorych policjantow, nie ma to wiekszego uzasadnienia, ot tak dla celow "wyzszych" przytacze sie je przed ekranem.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 10, 2011, 16:43:26 »
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 10, 2011, 20:25:35 »
W dniu wykroczenia, na które odpowiadał Paweł Be można było sobie na to pozwolić. Ale po wejściu w życie nowelizacji (bodajże w tym roku) już nie. Popatrz na daty...
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Andy1212

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 13, 2011, 11:21:44 »
Cytuj
Nie zgadzam się z tym. W reportażu jest powiedziane że bramek jest 40 rozmieszczonych co 10km. Przypuszczając że np. na trasie Katowickiej od Raszyna ustawili 5 bramek w stronę Katowic. Mamy wiec odcinek 50km. Proponujesz ustawienie POI  początku i końca pomiaru . Wjeżdżam na trasę w Nadarzynie główne skrzyżowanie, kieruje się w stronę Katowic, mam już jedną bramkę za sobą ( jest umieszczona za skrzyżowaniem ale w stronę Warszawy) i jadę te 40 km bez żadnej informacji o punktach pośrednich odcinkowego pomiaru prędkości. Wjeżdżając w innych punktach powtarza się to samo i na samym końcu dostaje tylko informację że wyjeżdżam ze strefy pomiaru prędkości. Czy te dodatkowe 4 ostrzeżenia aż tak zaszkodzą AM??

Cytuj
Oznakowany musi być każdy odcinek jednostkowy, chocby z tego powodu który podał morette,
możesz wjechać na trasę pomiędzy punktem początkowym a końcowym i przejechać tylko 3 z 5
pośrednich punktów pomiarowych. Zaliczysz w ten sposób kilka 'lotnych premii' bez żadnego ostrzeżenia.

Pozwolę sobie przedstawić treść maila jaki wysłałem właśnie do Supportu Automapy:
Cytuj
Dzień Dobry.
W związku z nowo powstającym projektem wprowadzenia na polskich drogach
sieci radarów odcinkowych, nasunęło mi się jedno spostrzeżenie w
odniesieniu do istniejącego już odcinka testowego na drodze nr 7, E77. A
mianowicie:
na tej trasie na odcinku od Łazów do Tarczyna są po dwa takie odcinki
pomiarowe w każdą stronę. Z początkami i końcami czyli w miejscowości
Łazy i Tarczyn nie ma problemu. Ale w miejscowości Mroków sprawa
komplikuje się, gdyż kończy się jeden i zaczyna zarazem kolejny odcinek
pomiarowy. W tej chwili właśnie tak zrobiłem i wstawiłem po dwie ikony
(początek i koniec). Ale nie wiem, czy nie warto byłoby wprowadzić
nowego rodzaj POI w tej kategorii - jako "punkt pośredni odcinka
pomiarowego". Wtedy byłaby w danym miejscu jedna ikona, a nie jak w tej
chwili dwie ikony (zarazem koniec poprzedniego i początek kolejnego).
Myślę, że uzasadnione jest wprowadzenie tej dodatkowej kategorii w tej
grupie fotoradarów odcinkowych, co w znacznym stopniu uporządkuje i
ujednolici sytuację.

*

Offline bartek_63

  • ****
  • 584
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.bayercropscience.pl/strony/1/i/91.php?pracownik_id=113
  • Sprzęt: Mio-169; NavRoad VIVO Plus; AM6; Nuvi 660; CN
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 13, 2011, 12:01:19 »
Ojej, ale się naczytałem. Nawet parę razy o sobie. Dopiero dziś zobaczyłem ten temat.

Było kilka zarzutów, więc odpowiadam.

Jetem moderatorem tylko jednej kategorii fotoradarów, a mianowicie stacjonarnych z podkategoriami (praktycznie tylko w Polsce) i za te odpowiadam przed użytkownikami i suportem. Pozostałe kategorie mnie nie interesują. Bałagan w innych kategoriach związanych z pomiarem prędkości to sprawa odpowiedzialnych za nie ludzi. Moderator nie jest do odrzucania  propozycji ale do pilnowania porządku w kategorii, za którą odpowiada. Oczywiście ma wielki wpływ na charakter i jakość opisu ale to do jego obowiązków należy poprawianie. Dlatego dziwi mnie ta wielka dyskusja nad powstającą (a może już istniejącą) kategorią fotoradarów odcinkowych.
1. Nie pretenduję do stanowiska moderatora kategorii  fotoradar odcinkowy.
2. Kategoria już istnieje.
3. Jeśli moderator kategorii będzie olewał swoją pracę to będzie to podobna kategoria jak np: fotoradar przenośny. Pipka pod każdym krzakiem. (nie używam)
4. Nawet jeśli wypracujemy na forum jakieś stanowisko to i tak ktoś musi pilnować porządku.

A teraz moje zdanie na temat samej kategorii:
Kategoria powinna być podzielona na trzy podkategorie.
1. Początek pomiaru.
2. Koniec pomiaru.
3. Punkty pośrednie.
Zgodnie z tym dodać do serwisu jedna podkategorię i wystarczy.
Jednak nie liczmy, że będzie to takie proste. Informuję, że jako moderator dziś otrzymałem informacje od supportu jak powinien wyglądać opis kategorii rzymskokatolicki kościół - to jest teraz najważniejsze w programie nawigacyjnym, a Wy się spieracie o jakieś radary odcinkowe. ŻENADA.
Pozdrawiam wszystkich miłośników MIPLO.

*

Offline Andy1212

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 13, 2011, 15:15:05 »
W pełni zgadzam się z propozycją:

Cytuj
Kategoria powinna być podzielona na trzy podkategorie.
1. Początek pomiaru.
2. Koniec pomiaru.
3. Punkty pośrednie.
Zgodnie z tym dodać do serwisu jedna podkategorię i wystarczy.

A odnośnie:
Cytuj
Jednak nie liczmy, że będzie to takie proste. Informuję, że jako moderator dziś otrzymałem informacje od supportu jak powinien wyglądać opis kategorii rzymskokatolicki kościół - to jest teraz najważniejsze w programie nawigacyjnym, a Wy się spieracie o jakieś radary odcinkowe.
- to myślę, że najrozsądniej byłoby, gdyby wszyscy zainteresowani (czytaj Ci którym zależy na właściwej jakości i przejrzystości POI) powinni zrobić to co ja i wysłać do Supportu Miplo swoje uwagi i spostrzeżenia w przedmiotowej kwestii.

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 13, 2011, 21:45:01 »
Ja uważam, że zamiast punktu pośredniego wystarczy początek pomiaru. Koniec poprzedniego odcinka jest domyślny. A jeżeli ktoś przeoczył, to i tak "po ptokach".

Ogólnie jestem przeciwnikiem mnożenia bytów, w tym na mapie. Zbytnia pstrokacizna tylko rozprasza, a z racji prowadzenia pojazdu powinien wystarczyć rzut oka.

*

Offline Andy1212

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 14, 2011, 15:27:26 »
"jetsf"
-a ja myslę, że zostałeś "wywołany do talicy" przez Support Miplo:
Cytuj
Moderatorem kategorii Fotoradar odcinkowy jest jetsf.

Pozdrawiamy,
Support
- to jest odpowiedź na moje zgłoszenie odnośnie "fotoradar odcinkowy pośredni".

Dlatego też myślę, że najrozsądniej byłoby, abyś z dyskusji w tym temacie wypracował wspólne stanowisko i zgłosił je oficjalnie do Supportu.
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2011, 15:28:59 wysłana przez Andy1212 »

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 14, 2011, 16:32:05 »
Ale widzę, że wystarczyłoby trochę zmienić to pismo. Z "być może ten Chińczyk" na "to był ten Chińczyk, szukajta i karajta!".
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline Andy1212

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 14, 2011, 18:37:50 »
"jetsf"
- z ostatnich wieści Support Miplo zobowiązał się do skontaktowania się z Tobą - jako moderatorem przedmiotowej kategorii - celem wypracowania jednoznacznego sposobu postępowania w przypadku pośrednich punktów pomiarowych w oparciu o naszą dyskusję w tym temacie, jak również w oparciu o doświadczenia w tym zakresie w innych krajach.
No to trzymam kciuki -  :ok:
Zapodaj, jaki był efekt tych konsultacji i czy w ogóle Support kontaktował się z Tobą.

Połączone: Luty 16, 2011, 21:59:45
Nie wiem, czy Support Miplo skontaktował się z użytkownikiem "jetsf" w przedmiotowej kwestii, ale ja pozwolę sobie przedstawić odpowiedź Supportu na moje uwagi i spostrzeżenia w kategorii radarów odcinkowych:

Support:
Cytuj
mamy nastepujace propozycje:
(a) nie rozbudowywac kategorii o podkategorie z punktami posrednimi;
(b) wprowadzic nowy podzial w kategorii "fotoradar odcinkowy" i zamiast dotychczasowej podkategorii "poczatek pomiaru" wprowadzic podkategorie w zaleznosci od dopuszczalnej sredniej predkosci obowiazujacej na danym odcinku (w zakresie od 30-140 co 10 km/h);
(c) wstawiac do odpowiedniej podkategorii kazde rozpoczecie pomiaru;
(d) zakonczenie pomiaru oznaczac jak dotychczas w kategorii "fotoradar odcinkowy koniec pomiaru".

Np. odcinek, na ktorym srednia predkosc nie moze przekroczyc 70 km/h oznaczamy nastepujaco:
(1) w kategorii "Fotoradar odcinkowy 70 km/h" wstawiamy POI oznaczajac poczatek pomiaru, ikona POI zawiera jednoczesnie informacje o dozwolonej, sredniej predkosci przejazdu;
(2) w kategorii "Fotoradar odcinkowy koniec pomiaru" wstawiamy POI informujace o zakonczeniu pomiaru.

Jesli po powyzszym odcinku nastepuje od razu odcinek o ograniczeniu sredniej predkosci do 90 km/h wowczas:
(3) w miejscu zakonczeniu pomiaru (2) wstawiamy POI do kategorii "Fotoradar odcinkowy 90 km/h" oznaczajac poczatek pomiaru nowego odcinka;
(4) w miejscu zakonczenia pomiaru wstawiamy POI do kategorii "Fotoradar odcinkowy koniec pomiaru".

Do przemyslenia jest czy wstawiac zakonczenie pomiaru jesli po nim nastepuje od razu rozpoczecie innego odcinka? Naszym zdaniem sensowniej byloby postawic tylko poczatek pomiaru kolejnego odcinka a zakonczenie postawic w miejscu, w ktorym konczy sie pomiar ostatniego z nastepujacych po sobie odcinkow.

W sprawie nowej organizacji kategorii Fotoradar odcinkowy proponujemy nastepujaca strukture:
-- Fotoradar odcinkowy
---- Fotoradar odcinkowy 30 km/h
---- .
---- .
---- Fotoradar odcinkowy 140 km/h
---- Fotoradar odcinkowy koniec

Ja:
Cytuj
dziekuję serdecznie za podjęcie tematu i tak wyczerpująca odpowiedź.
Jednakże proponowane przez Państwa rozwiązanie nie jest do przyjęcia w warunkach obecnych panujących na testowych odcinkach na drodze nr 7,E77.
Proponowana przez państwa struktura:
W sprawie nowej organizacji kategorii Fotoradar odcinkowy proponujemy nastepujaca strukture:
-- Fotoradar odcinkowy
---- Fotoradar odcinkowy 30 km/h
---- .
---- .
---- Fotoradar odcinkowy 140 km/h
---- Fotoradar odcinkowy koniec

- niestety nie odpowiada warunkom realnym na tych odcinkach, gdyż na obydwu nie ma jednego stałego ograniczenia prędkości, jak to może jest w innych krajach. W naszych realiach wystepują na obu tych odcinkach ograniczenia zarówno do 50, 70 i 100 km/h. Średniego ograniczenia też nie należy przyjmować, bo będzie mocno przekłamane i nie będzie odpowiadało realiom.
Dlatego też uważam, że wproadzenie jednej dodatkowej podkategorii załatwiłoby sprawę zdecydowanie najprościej.

Support:
Cytuj
Jaki jest sposób działania fotoradarów odcinkowych, o których rozmawiamy?


Ja:
Cytuj
Zasada działania tych fotoradarów odcinkowych polega na na pomiarze średniej prędkości z jaką samochód przejeżdża dany odcinek. Jednakże prędkość dopuszczalna na danym odcinku nie jest stała i waha się od 50 przez 70 do 100 km/h.
Zadaniem tego systemu jest stwierdzenie, czy samochód przejeżdżając przez taki odcinek przekroczył na nim obliczoną dopuszczalną średnią prędkość przejazdową. Kwestia jest tym trudniejsza do usystematyzowania przez zaproponowany przez Państwa system, że żaden z tych odcinków nie jest jednakowy i różne są na nim proporcje z różnymi wartościami ograniczeń.

System określa czas przejazdu przez dany odcinek, jak również tzw, prędkość przejazdową na danym odcinku.

Uprzejmie proszę o spojrzenie na materiał pod linkiem:
http://www.tvnwarszawa.pl/stolica,news,policja-ma-nowy-sposob-mierzenia-predkosci,62285.html


Support:
Cytuj
Dziekujemy za link i informacje.
Srednia, dopuszczalna predkosc przejazdu mozna obliczyc na podstawie odpowiednich wzorow majac niezbedne dane. Nasza propozycja zaklada wlasnie takie rozwiazanie bazujace na sredniej, dopuszczalnej predkosci.
Dzieki temu rozwiazaniu uzytkownic bedzie znal srednia, dopuszczalna predkosc przejazdu na kazdym z odcinkow.

Panska propozycja wstawienia punktu posredniego do oznaczenia kolejnej bramki to prostsze rozwiazanie ale czy skuteczniejsze? Mamy watpliwosci.

Moze Pan rowniez poddac nasza propozycje pod dyskusje na forum PDAClubu.


- co niniejszym czynię oczekuję na ustosunkowanie się do propozycji Supportu Miplo.

« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2011, 21:59:45 wysłana przez Andy1212 »

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 16, 2011, 23:35:39 »
Już to widzę, jak użytkownicy będą w terenie spisywać wszystkie ograniczenia prędkości i odpowiadające im długości odcinków oraz liczyć długość odcinka między bramkami na wszelki wypadek a następnie obliczać średnią aby ostatecznie podać POI w jednej z wymyślonych przez support kategorii.  :grin:
Śmiech na sali ...

Oczywiście podawanie ogólnych POI może być tylko brane pod uwagę wraz z ewentualną rozbudową struktury o kategorię pośrednią.

PS. A Pan Support to mógłby skończyć z pisaniem w liczbie mnogiej. To staje się śmieszne.  :S
Niniejszym informuję "mniej" zorientowanych, że Państwo Support Miplo to tylko Pan Support Miplo.


*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 17, 2011, 00:19:00 »
Przecież wystarczy informacja o tym, że zaczyna się pomiar i kierowca jeśli do miejsca końca pomiaru nie będzie przekraczał dozwolonych na drodze prędkości to sprawa będzie załatwiona.
Wystarczy moim zdaniem początek pomiaru(który "może robić" za punkty pośrednie) i koniec pomiaru.

P.S. Zadziwia mnie jak łatwo dorobić ideologię, do skomplikowania prostej rzeczy. :mysli:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Andy1212

  • 12
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Odcinkowy pomiar prędkości
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 17, 2011, 09:16:05 »
Ano właśnie, nie chciałem niczego sugerować, aby wypowiedzi były szczere.
Również:
Cytuj
Zadziwia mnie jak łatwo dorobić ideologię, do skomplikowania prostej rzeczy

a poza tym też uważam podobnie:
Cytuj
Już to widzę, jak użytkownicy będą w terenie spisywać wszystkie ograniczenia prędkości i odpowiadające im długości odcinków oraz liczyć długość odcinka między bramkami na wszelki wypadek a następnie obliczać średnią aby ostatecznie podać POI w jednej z wymyślonych przez support kategorii. 
Śmiech na sali ...

Oczywiście podawanie ogólnych POI może być tylko brane pod uwagę wraz z ewentualną rozbudową struktury o kategorię pośrednią.


PS.
Ppepe  - zaczynam rozumieć Twoją decyzję.
« Ostatnia zmiana: Luty 17, 2011, 09:18:58 wysłana przez Andy1212 »