podaję za Scientific
"Chipset SiRF III okazał się bardzo czułym, dokładnym i wrażliwym na najmniejszy ruch układem podającym współrzędne GPS. W odniesieniu do nawigacji samochodowej cechy te stały się jednak nie plusem lecz wręcz sporym minusem.
Ponieważ stojąc autem na światłach lub w korku urządzenia GPS oparte na chipsecie SiRF III potrafiły często pokazywać, że zmieniamy pozycję(poruszamy się). Natomiast samo oprogramowanie nawigacyjne potrafiło czasami informować, że np. zjechaliśmy z trasy lub że powinniśmy zawrócić.
Dlatego producenci pod naciskiem użytkowników zostali zmuszeni do dodania programowej blokady Static Navigation (SN). Polega ona na zamrożeniu naszej pozycji w momencie, kiedy prędkość z jaką się poruszamy spada poniżej 2-3km/h przynajmniej na kilka sekund. Dzięki czemu stając w korku lub na światłach zachowanie urządzenia GPS jest prawidłowe, tzn. nie następuje żadna zmiana w naszym położeniu. Natomiast aktywna funkcja SN nie jest już dobrym rozwiązaniem podczas wędrówek pieszych, ponieważ, jeżeli poruszamy się z prędkością niższą niż 2-3km/h nasza pozycja zostaje zamrożona nawet, kiedy ilość satelit i siła sygnału jest wystarczająca do poprawnego rejestrowania ruchu. Ruch jest wówczas rejestrowany co 50 m, a nawet co 100 m przez co nie jest on płynny tylko „urywany”. Jest to bardzo uciążliwe jeżeli chcemy zapisać dokładne nasze punkt położenia lub podczas pomiaru powierzchni pola gdzie wymagane jest częste zapisywanie zmian położenia.
Problem ten można jednak skutecznie rozwiązać. W tym celu należy po prostu wyłączyć opcje SN. Dokonać tego można za pomocą jednej z dostępnych w sieci aplikacji. Godną polecenia jest aplikacja MMSirf. Program umożliwia pełny dostęp do funkcji SN. Po wyłączeniu tej funkcji podczas wędrówki pieszej zmiana naszego położenia rejestrowana jest z dokładnością do 5 metrów. "