LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 422988 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1470 dnia: Grudzień 07, 2012, 09:50:15 »
Czekamy z wypiekami ;).

Ps. Sprawdź potem te odcinki na korkosferze...

Aż takie porywające opracowanie to nie będzie :P

PS. W korkosferze historyczne dane sprawdzić? Jak?

(optymalna bez korekt)
Testujesz LD używając trasy optymalnej?
pozdra
R.

Tak zrobiłem wtedy - specjalnie ten fakt zaznaczyłem. Efektem miało być unikanie propozycji "omijania korków przez parkingi czy stacje benzynowe". I faktycznie AM tego nie proponowała. Dopóki PRODUCENT precyyzjnie nie opisze jakie opcje w AM używać ze sobą, a jakich unikać będziemy wszyscy eksperymentowali... I co wersja to inne wyniki ;)

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1471 dnia: Grudzień 07, 2012, 21:56:27 »
A nie da się wpisać daty z przeszłości?(na korkosferze)
(piszę z fona).

To może wystarczy na 7 dni naprzód.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1472 dnia: Grudzień 08, 2012, 07:50:53 »
A nie da się wpisać daty z przeszłości?(na korkosferze)
(piszę z fona).

To może wystarczy na 7 dni naprzód.

Da się wpisać, ale strona nie wyświetla innego ruchu niż aktualny podając ETA na daną chwilę (takie mam wrażenie). 1h02m na 04.12.12, godz 14:55 wyjazd to nierealne zupełnie, a już biorąc propozycje routingu tym bardziej. A że na 11.12.12 daje dokładnie te same dane i proponowany routing to umacnia mnie w przekonaniu, że historycznie korkosfera nie "daje rady".

*

pliers

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1473 dnia: Grudzień 08, 2012, 09:45:25 »
Czy zauważyliście może spadek ilości blokad dróg? Od kilku dni nie widzę aby LD blokowało w Łodzi np. skrzyżowania Demokratyczna/Trybunalska, chociaż rozkopane tam jest totalnie. Jestem pewny że wcześniej były te blokady. Myślałem że to kwestia mapy 1210, zaktualizowałem do 1212 i to samo. Na targeo też nie ma blokad, na miplo są. W Łodzi znalazłem na szybko 3 podobne przypadki. Jak w innych miastach?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1474 dnia: Grudzień 08, 2012, 11:40:20 »
Czy zauważyliście może spadek ilości blokad dróg?
Na Śląsku po dłuższych poszukiwaniach znalazłem 1 miejsce, gdzie być może powinna być nadal blokada.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1475 dnia: Grudzień 09, 2012, 21:51:31 »
Czy ktoś prócz mnie (a może to subiektywne odczucie...) zauważył ostatnimi czasy spadek informacji LD? Jeżdżąc sporo po Wawie zauważyłem zmniejszoną aktywność w kluczeniu po małych uliczkach (trasa zawsze szybka), a to mnie skłoniło do zaglądania w tryb 2D, gdzie w godzinach dużego ruchu bardzo często prezentowane są dane SR...

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1476 dnia: Grudzień 09, 2012, 22:20:43 »
Słabo widzi korki w Wawie ten nasz LD (zasięg duży), niestety... W piątek 7 grudnia 2012 trasa start: ul. Rakowieckiej w Wawie, godz. ok. 15:45, cel: Luboń pod Poznaniem.

Wylądowałem na wjeździe na S8, poprzedzającą autostradę A2 w Morach jakieś 25-30 minut PO czasie, w którym Automapa uznała, że to zrobię. W międzyczasie miałem bodajże jeden komunikat, że będzie kilkuminutowe opóźnienie. Resztę opóźnienia sobie dzielnie wystałem :)

Na podstawie podglądu danych LD w trakcie jazdy zauważyłem, że zbyt późno trasy "czerwone" robią się "czarne". Tak, jakby algorytm kładł dużo większy nacisk na to, by nie "zatkać" drogi, niż na faktyczne odzwierciedlenie jej "zatkania". Innymi słowy, informacje o zatkaniu muszą być DŁUGOTRWAŁE, najlepiej pewnie, gdyby wynosiły godziny... :) Kończy się to pchaniem z jednych korków (o których już wie Automapa) do miejsc, gdzie są korki, tylko Automapa jeszcze się do nich nie przekonała ;) Inna sprawa, że nie rozumiem tej rezerwy. Tam były stojące TRZY pasy ruchu - to ile danych wymaga LD do uznania, że już jest korek? Hehehe, może algorytm pochodzi ze USA, gdzie przy 6 pasach dopiero od zatkanych 5 "zaczerniany" jest dany odcinek? ;)

BTW: Jechałem przez Bitwy Warszawskiej. Jeszcze teraz widać czarne paski na Bitwy Warszawskiej w omawiany piątek godz 16:00-16:30, tyle, że widać tam również czerwone paski. To ciekawe, po spędzeniu 0,5 godziny ekstra w stosunku do ETA, że jest tam choćby 1mm czerwonego paska ;) Po drugie, przez pół godziny nie ma wtedy aktualnych informacji o ruchu na 7/8 ul. Banacha [północna nitka]????? To samo przez 3/4 Rostafińskich??? Przepraszam, ale trudno o większy ruch niż w tamtym okresie! Coś jest nie tak ze zbieraniem i/lub przetwarzaniem danych do LD. Chyba, że stojące samochody wypadają z systemu (wiadomo, masowe kupa/siku lub np., podziwianie ośnieżonej Wawy), to tłumaczyłoby wszystko :)

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1477 dnia: Grudzień 10, 2012, 23:20:25 »
Bardzo podobne odniosłem wrażenie podczas jazd po lekko oprószonym śniegiem Gdańsku tydzień temu! AM omijając jeden zator  ładowała mnie w kolejny o którym brak było informacji... Niemniej zakładam, że brak info wynika z braku źródełek... Jak dla mnie to efekt np. kończących się licencji na aAM, której udostępnienie GRATIS do czasu wyjścia z wersji betapodobnej byłoby jednym z najlepszych posunięć AQ. AQ ma jednak odmienne podejście do aAM :( Nie interesowałem się jakiś czas w sprawie przenoszenia licencji wAM do aAM, ale wnoszę po braku szaleństwa na forum, że to marzenie ściętej głowy :( I choćby wAM to było 95% legalnych licencji, to danych LD z nich nie pozyskają zbyt wiele :( Bez aAM oraz iAM dostępnych powszechnie "omijanie korków" przerodzi się w omijanie AM. Ja po blisko półtora roku z LD nie wiem nadal czy zaufanie do AM jest lepszy niż jego brak :( Zaryzykowałem 79PLN na kolejny rok, ale nie wiem czy zaryzykuję ponownie za pół roku przy odnawianiu subskrypcji na inne urządzenia. Choć teściu chętnie 160PLN za nową "mapę EU" zapłaci bez wnikania czy dobrze czy źle robi... I chyba tacy napędzają AQ...

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1478 dnia: Grudzień 10, 2012, 23:25:07 »
Jak dla mnie to efekt np. kończących się licencji na aAM...
Naprawdę uważasz, że dobry traffic może się oprzeć tylko na urządzeniach z AM (na każdej platformie)?
Nie tędy droga - jak będziesz stał w korku następnym razem to rozejrzyj się dookoła i policz ile w samochodach jest uruchomionych nawigacji w ogóle.
Będziesz miał odpowiedź.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1479 dnia: Grudzień 10, 2012, 23:57:35 »
Jak dla mnie to efekt np. kończących się licencji na aAM...
Naprawdę uważasz, że dobry traffic może się oprzeć tylko na urządzeniach z AM (na każdej platformie)?
Nie tędy droga - jak będziesz stał w korku następnym razem to rozejrzyj się dookoła i policz ile w samochodach jest uruchomionych nawigacji w ogóle.
Będziesz miał odpowiedź.

Naprawdę uważam, że darmowa możliwość używania nawigacji decyduje o jakości danych będącej efektem powszechności jej stosowania. Opisujesz stan obecny będący wynikiem odpłatności za użytkowanie, a nie wyobrażasz sobie stanu możliwego do uzyskania dzięki zerowym opłatom w okresie wdrażania pełnej funkcjonalności - za taką uważam LD, a okres określam jako 24 miesiące. Ponieważ urządzenia oparte na andku z dostępem do neta to mimo wszystko absolutna większość w stosunku do tych z WM i netem na żywo napisałem o aAM jako szansie na solidne dane LD. BTW to wg mnie za przekazywanie danych do komercyjnego operatora "nagrodą" powinno być darmowe/objęte ulgową opłatą korzystanie z usługi na tych danych opartej. Zwykle powszechna, nieodpłatna dostępność powoduje wzrost jakości i użyteczności. Ale AQ w swej polityce zachowuje się jakby każdy twór z ich stajni był arcydziełem.... Nie podoba mi się dlatego też polityka cenowa TT, który zamiast nagradzać narzuca dodatkowe opłaty użytkownikom Live Traffica...
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2012, 00:00:09 wysłana przez pR0SiAczek »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1480 dnia: Grudzień 11, 2012, 01:07:21 »
Nie przeczytałeś dokładnie. ;)
Pisałem o policzeniu urządzeń nawigacyjnych w ogóle. A nie tylko z AutoMapą.
I wówczas widać jak mało kierowców potrzebuje nawigacji do poruszania się po danym obszarze.
I dlatego uważam, że nie tędy droga.

Nawet spójrz na googla. Bardzo duża liczba użytkowników Androida korzysta z internetu i nie pęka o koszty podstawowego dostępu.
Ci użytkownicy w sporej liczbie korzystają z nawigacji. Wujek Google bardzo sprytnie uwarunkował szybki zimny fix od anonimowego wysyłania informacji o położeniu.
I ta informacja jest wysyłana (po jednorazowej zgodzie) niezależnie od tego, czy nawigację masz włączoną czy nie.
Po co? Żeby mieć źródła danych do routingu (dobre algorytmy odsieją ruch pieszy od samochodowego).
I co? Traffic googla jest cienki jak doopa węża.

Żeby wykreować ogólną potrzebę korzystania z nawigacji online w sytuacjach, w których do tej pory kierowcy do tego narzędzia nie sięgali niezbędny jest bardzo dobry traffic online.
A nie odwrotnie - dlatego nie tędy droga.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1481 dnia: Grudzień 11, 2012, 12:44:32 »
Dwie kwestie, związane z LD, na szybko:

1) Pierwsza kwestia - tylko dla tych, którzy mają silne nerwy ;) i umiejętność zmiany wyznawanej wiary, że to problem z ilością źródeł jest podstawowy dla LD.

Zerknijmy sobie dla niepoznaki na dane LD na targeo.pl  z A2, jezdnię północną, od okolic miejscowości Trzciela do miejscowości Torzym (a dalej wcale nie jest lepiej). Dane z wczoraj (poniedziałek 2012-12-10, 14-14.30).

Przez 30-40km A2 jest cisza - nie są zbierane/analizowane/właściwie przedstawiane (niepotrzebne skreślić) dane LD. Na jednej z najgłówniejszych dróg w Polsce o potężnym ruchu samochodowym. To czego można się spodziewać po reszcie kraju?

Przy zmianie odcinku czasu, w którym sprawdzamy pomiary, sytuacja raczej ulega pogorszeniu, bo południowa jezdnia A2 na w/w odcinku też jest bez danych przez większość cześć dnia.

Jak takie kwiatki zostaną naprawione, pogadamy o ilości danych. Do tego czasu - nie kopmy leżącego ;), usługa LD jest obecnie traktowana przez producenta  jako kwiatek do kożucha, którym to kożuchem są świetne mapy :)

@ochkarol

2) To trzeba przeżyć samemu, żeby w to uwierzyć - dwoje moich znajomych powiedziało mi, że korkami się nie przejmuje, bo dla nich korki to PRZYGODA :) I nie będą z ich powodu korzystać z nawigacji jakiejkolwiek (pierwsza osoba), lub z nawigacji on-line (druga osoba), bo po co? Więc nie przesadzajmy z tezą, że dobra nawigacja on-line coś zmieni. Nie warto sądzić po sobie - dla producentów liczą się nie sztuki, tylko setki tysięcy użytwkowników, i to ich potrzeby będą miały priorytet.

To rzekłszy, dam szansę Naviexpertowi przy najbliższej okazji. Ciekawi mnie, czy nawigacja on-line, która od razu wie, że śnieg leży na całej trasie Poznań => Bydgoszcz, poda mi bardziej realne ETA niż nawigacja, która wie o pierwszych 25km śniegu, a dalej, czyli na pozostałych 125km cofa się z prognozą do początku listopada. :) Przekażę swoje obserwacje.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1482 dnia: Grudzień 11, 2012, 13:18:32 »
A może tak spróbować konkurencji z darmowymi "dożywotnio" mapami oraz 3 latami usługi Live gratis ( dla całej Europy ? )
Przyznam że promocja wygląda ciekawie :
http://www.tomtom.com/pl_pl/products/car-navigation/go-live-1005-hdt-m-europe/index.jsp#tab:benefits
Tutaj chociaż nie musimy zastanawiać się nad kosztami transferu za granicą ...

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1483 dnia: Grudzień 11, 2012, 13:19:17 »
Bardzo jestem ciekaw Twoich wrażeń z NE. Na razie nie mam sprzętu odpowiedniego. LD przestałem używać, bo niestety..... się nie da.   pozdr

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1484 dnia: Grudzień 11, 2012, 18:46:34 »
@all

Promocja: dla wszystkich aktualnych użytkowników LD kontunuowany jest program "ciesz się latem" ;) W ramach tego programu LD (w aAM i na targeo.pl) określa czas przejazdu Luboń 62-030 => Bydgoszcz, Dwernickiego (ok 150 km zimą ) na poniżej dwóch godzin (1h56m, start 18:30 dziś).

By było jasne, tyle nie wyrabiam nawet latem, a teraz, mimo, że tyle nam śniegu od kilku dni nawaliło, że wszyscy jeżdżą w pod Poznaniem ok. 30km/h od kilku dni, by było bezpiecznie, i pewnie podobnie jest w  Bydgoszczy, LD ciągle ma taki sam czas. Kiedy sądzę, że co najmniej 2h45m mi zejdzie jak nic.

Naviexpert określa ten czas na 2h20m, jest pewnie bliższy prawdzie. Jutro wieczorem ponownie spróbuję wykonać dzisiejsze kroki, czyli odpalić aAM, złapać fixa, wpisać trasę, upewnić się, że pobrałem dane LD, a potem sprawdzę, jakie jest ETA na w/w trasie. Następnie pojadę na NE i zobaczę, jak się będzie miał parametr ETA przy starcie obu aplikacji do czasu dojazdu na metę. Zdam relację z testów.

@hipeck

Hmm, nie do końca rozumiem Twoje kłopoty ze sprzętem do testów on-line aAM/NE. W osobnym watku (dotyczącym aAM, "Umarł król, niech żyje król") piszę, że np. mój sprzęt (używany Samsung I5800) kosztuje teraz ok. 200PLN.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2012, 18:49:54 wysłana przez spinnek »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1485 dnia: Grudzień 11, 2012, 19:13:24 »
chwilę po 19 sprawdziłem ETA na podanej przez Ciebie trasie...
Targeo - szybka 1:56
Korkosfera - najszybsza 2:05
Tomtom - 2:06
Korkowo - najszybsza 2:09

Wiadomo z jaką nawigacją należy kojarzyć podane strony. Jak widać najszybciej dojedziemy z AM  :ok:


*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1486 dnia: Grudzień 11, 2012, 20:14:45 »
@jachraniak

Doprecyzuję start, bo aplikacje mogą gdzie indziej wyznaczać przecież środek miasta.

Trasa: Luboń 62-030, ul. Buczka => Bydgoszcz, Dwernickiego, godz ok. 20:00

I tak:

- korkosfera:  ; trasa najszybsza (tak się to tam nazywa) - 2h13m
- targeo.pl: trasa szybka: 1h54m.

Tak, czy owak, już czas korkosfery wydaje mi się za krótki o 20-30 minut, ale czas targeo - to już letnia przejażdżka.

Inna sprawa, że u Ciebie różnica miedzy targeo a korkosferą to tylko 9 minut, u mnie prawie 20 minut - czy aby na pewno wprowadzasz te same parametry?

Tyle, że to są zaledwie wprawki, bo mnie nie interesują dane z serwerów wizualizacji map i wyliczania tras, tylko realne ETA vs. rzeczywisty dojazd z obu aplikacji (aAM i NE) - w moim przypadku na smartfonie.

Hehehe, ciekawe, czy uda mi się je obie uruchomić równocześnie :) Wtedy jednej każę zamilknąć i tylko od czasu do czasu rzucę na nią okiem :)

Nic to, jutro dane z realnego testu. Jeśli będzie ekstremum, czyli śnieg będzie walił drzwiami i oknami, odpuszczę do następnego razu - czyli dzień lub dwa później, bo zrobię test przy powrocie z Bydgoszczy.

Swoją drogą, jestem na tyle ciekawy porównań obu nawigacji, że po prostu obok rocznej licencji na aAM wykupię sobie roczną na NE i tyle :) Zawsze lubiłem zabawę w porównania :)

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1487 dnia: Grudzień 11, 2012, 21:19:54 »
(...)Żeby wykreować ogólną potrzebę korzystania z nawigacji online w sytuacjach, w których do tej pory kierowcy do tego narzędzia nie sięgali niezbędny jest bardzo dobry traffic online.
A nie odwrotnie - dlatego nie tędy droga.

Zgadzam się w pełni, ale dobry traffic online pochodzi z mnogości źródeł informacji o nim. Nie tylko z urządzeń, ale w większości z urządzeń online. Skąd on ma być jak nie z wiary - również na znanym terenie - że gdyby co to podpowie lepsze rozwiązanie? Dopóki nie ma masowości użytkowania nie ma dobrego traffica. Taki zaklęty krąg - nie używamy bo dane marne, a dane marne bo nie używamy :/
Z całą pewnością żaden pojedynczy megamózg i megamaszyna nie wykalkuluje ruchu w mieście lepiej niż 2-3 źródła bezpośrednio na danym odcinku. Oznacza to, że w przypadku zatwardzenia 2-3 auta z LD utkną ku wkurw....u właścicieli, a dopiero kolejne skorzystają z dobrodziejstwa omijając załadowaną trasę i prawdopodobnie ładując się w kolejne koreczki na alternatywnych trasach. Tej specyfiki ruchu miejskiego chyba się nie da uniknąć, niestety. Postuluję dopuszczenie "piratów" do obrotu jako pewien eksperyment - nie tylko szansa na więcej danych LD, ale również pełniejsza wiedza w AQ o ilości legali w stosunku do użytkowników alternatywnych ;) Może zakumają, że Polacy jeszcze w większości nie dorośli/nie są na tyle majętni by płacić 80 czy 120 zeta rocznie za jeden z kilku(nastu) codziennie wykorzystywanych w życiu programów.

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1488 dnia: Grudzień 11, 2012, 21:20:38 »
Spinnek, nie ten wiek, nie te oczy :O  Ponizej 5 cali nie przyklejam do szyby. Dlatego interesują mnie praktyczne doświadczenia na innych programach niż AM. Bo lepsze wrogiem dobrego, jak mawiał jakiś myśliciel.  pozdr

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1489 dnia: Grudzień 12, 2012, 11:59:54 »
Promocja: dla wszystkich aktualnych użytkowników LD kontunuowany jest program "ciesz się latem" ;) W ramach tego programu LD (w aAM i na targeo.pl) określa czas przejazdu Luboń 62-030 => Bydgoszcz, Dwernickiego (ok 150 km zimą ) na poniżej dwóch godzin (1h56m, start 18:30 dziś).
Po raz kolejny zauważę, że uważam, że nie ma kompletnie żadnego znaczenia czy to zima czy to lato.
Ważna jest aktualna pogoda a ta kiepska może być zarówno latem jak i zimą.

Poza tym nawet zimą ile jest procentowo dni, podczas których warunki jazdy wymuszają wolniejszą podróż?
2%?
5%?
To są pojedyńcze dni a przez resztę zimy jeździ się tak samo jak latem - widoczność dobra lub bardzo dobra, jezdnia sucha i czarna.

Ja zaobserwowałem za to wydłużenie ETA w mapie 1210 w stosunku do 1209 (aAM).
Poprzednio jadąc z Lublina do Poznania, żeby dojchać zgodnie z ETA (ok. 6h) musiałem na części autostradowej trasy utrzymywać prędkość podróżną 140-150 km\h (realnie) a teraz wystarczy ok 120 km\h.
Wczoraj, jak jechałem autostradą 140-150 km\h to do Poznania dotarłem pół godziny przed planowanym dotarciem, pomimo trzech krótkich postojów na autostradzie i naprawdę kiepskich warunków atmosferycznych przez ostatnie 50-70km autostrady.

Zgadzam się, że dużą rolę odgrywać mogą dane SR a nie LD ale jak dla mnie dowodzi to tego, że do aAM docierają dane "zimowe", wolniejsze (czy to statyczne, czy dynamiczne).
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline kwojtow

  • *****
  • 1035
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad VIVO ST, Sony Xperia Z, Asus A696
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1490 dnia: Grudzień 12, 2012, 18:01:12 »

Poza tym nawet zimą ile jest procentowo dni, podczas których warunki jazdy wymuszają wolniejszą podróż?
2%?
5%?
To są pojedyńcze dni a przez resztę zimy jeździ się tak samo jak latem - widoczność dobra lub bardzo dobra, jezdnia sucha i czarna.
Święte słowa !

*

Offline pR0SiAczek

  • ***
  • 286
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD / Neo V / BBZ10
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1491 dnia: Grudzień 12, 2012, 22:23:19 »
Ja patrząc na proponowane mi czasy przejazdu na trasie Gorzów, Odrodzenia-Warszawa, Łukowska (dla przygody po niepłatnych odcinkach o żadnej klasie utrzymania zimowego tym razem) nie wierzę własnym oczom... Wyjazd w piątek o 18.00, a przyjazd wszyscy grubo po północy wyliczają! Z doświadczenia zakładam, że dojadę około północy. Zobaczymy jak będzie w realu - tym razem w teście będzie trasa szybka z LD, ale zaznaczam, że nie zamierzam słuchać się AM sugerującej jeżdżenie nocą po zimowej scenerii leśnej celem uzyskania 4 sek wirtualnej oszczędności czasu w stosunku do "korka widmo" czy "tłoku widmo"...

*

Offline Dolek

  • *****
  • 2023
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Waze znakomicie się sprawuje
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1492 dnia: Grudzień 13, 2012, 11:13:37 »
Po raz kolejny zauważę, że uważam, że nie ma kompletnie żadnego znaczenia czy to zima czy to lato.
Ważna jest aktualna pogoda a ta kiepska może być zarówno latem jak i zimą.

A ja się nie zgodzę. Wczoraj jechałem trasą Brodnica-Lubawa-Olsztynek. Mimo że 2-3 dni już nie padało, to spore odcinki były zaśnieżone i sporo przymrożonych kałuż. Były to tylko kawałki, ale przez to całą trasę należało przejechać spokojniej, wolniej czyli bezpieczniej. Spokojnie średnia poniżej 20km/h od średniej letniej.
Latem może być nieco ślizgawicy zaraz po opadzie deszczu, ale kwestia kilku godzin i powracamy do normalnej przyczepności. W zimie ta gorsza przyczepność może trwać dniami.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1493 dnia: Grudzień 13, 2012, 12:40:11 »
Tak wygląda teraz to miejsce z LD:

Czyli LD skutecznie maskuje błędy SR.
Tylko czemu dane SR są tak błędne, skoro spływają z tych odcinków dane LD?
I co będzie, gdy tych danych LD braknie :].
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1494 dnia: Grudzień 18, 2012, 20:11:02 »
Wiadomość z ostatniej chwili :)

Kilka minut po oddaniu do ruchu LD odblokowuje obwodnicę Jarosławia!

http://wyborcza.pl/1,91446,13074879,Podkarpackie__Otwarto_obwodnice_Jaroslawia.html
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2012, 20:35:32 wysłana przez jachraniak »

*

Androider

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1495 dnia: Grudzień 19, 2012, 18:07:47 »
Dziś miałem pouczające doświadczenie z Live Drive. Stali bywalcy wiedzą, że generalnie nie używam, ale dziś wracając z pracy jadąc ulicą Jana Pawła na wysokości złotych tarasów wpakowałem się w taki gigant korek, że sobie w tym korku pomyślałem, a co tam i tak nie mam nic do stracenia i wyjąłem urządzenie z wAM, wsadziłem w uchwyt i odpaliłem razem z LD. Program wyznaczył trasę, ładnie poinformował, że są utrudnienia +14 minut doliczył do ETA i czołgam się dalej do przodu. W pewnym momencie program zaproponował mi będąc na al. niepodległości skręt w prawo w Malczewskiego. I teraz ciekawostka pouczająca mnie o czym napisałem we wstępie. Kiedy tak stałem w tym korku na niepodległości jeszcze od długiego czasu ciągnął się za mną (od dworca centralnego) TIR wyglądający jak choinka, więc go zapamiętałem. I tenże TIR był za mną gdy skręcałem w Malczewskiego. Program w dalszej części po tym skręcie przeczołgał mnie po takich osiedlowych uliczkach z wysepkami oraz totalnie nieodśnieżonymi, ale oczywiście to nie ma znaczenia na moje doświadczenie jakiego nabrałem. I teraz najciekawsze: cały ten objazd z tytułu LD był po to, żebym ominął jakieś 200 metrów głównego korka na al. niepodległości (w stronę Ursynowa). Jak z powrotem udało mi się cudem wbić w ten korek (nikt nie wpuszczał), to ten TIR był jakieś 80 metrów przede mną, a jak pamiętacie na początku był za mną. Dobre co nie ? :E . No i na deser jak ujechałem już w tym korku dalej jakieś 50 metrów to program mi się wysypał z komunikatem, że nastąpiła wewnętrzna niezgodność danych. Restart programu i wyznaczenie trasy od nowa problem naprawiło i tak doczołgałem się do domu. :) Bardzo chciałem się z Wami tym podzielić, bo wiem jak chwalony jest tutaj ten "system". Epilog: to nie był dziś mój dzień z LD :)

*

Offline Qbek

  • **
  • 129
  • Sprzęt: N8, Omnia_1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1496 dnia: Grudzień 19, 2012, 22:26:53 »
Wydarzenia z wczoraj. W drodze z Katowic do Wawy, nagle dostałem następujący komunikat



Wiedziony dziwnymi doświadczeniami (głównie dobrymi - LD) postanowiłem odpalić NE.
Widok tam następujący


Postanowiłem zaufać temu drugiemu, a tam to co za oknem...


Zdjęcie z boku, bo poszedłem przy okazji siusiu na BP  :grin:

Problemem była zwężka, jakby tego było mało, wAM chciał mnie wprowadzić w takie manowce ;)



Także kolejny powód dla szacunu dla AM.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1497 dnia: Grudzień 19, 2012, 23:33:34 »
@Qbek

A tak w ogóle, to chwalisz czy ganisz AM/LD w swoim wpisie niżej? ;) No czytałem to ze  trzy razy i bez didaskaliów nie rozbieriosz ;)

*

Offline starstruck

  • ***
  • 261
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1498 dnia: Grudzień 20, 2012, 16:08:36 »
Przyłączam się do prośby o wyjaśnienia. Najpierw pochwały a za chwilę jedziesz na manowce. To AM jest super czy do ...

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #1499 dnia: Grudzień 20, 2012, 17:58:43 »
Sądząc po linku http://forum.naviexpert.pl/topic337-550.html, kolega Qbek jednak tym razem pisał o wyższości AM nad NE. :) A napisał tak, jak Rosjanie o wynikach swojej rywalizacji z Ameryką, że oni (Rosjanie) zajęli zaszczytne drugie miejsce, a Amerykanie zaledwie przedostatnie ;)