LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.

  • 1898 Odpowiedzi
  • 422953 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 18, 2011, 00:38:00 »
Droga krajowa nr 77

Nie ma takiej drogi, więc nie ma co blokować  :mrgreen:
Jeszcze pare dni temu byla.......dziwna sprawa.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 18, 2011, 16:06:55 »
Droga krajowa nr 77

Nie ma takiej drogi, więc nie ma co blokować  :mrgreen:
Jeszcze pare dni temu byla.......dziwna sprawa.

Nie było. Była i jest Droga Krajowa nr 7  :mrgreen:
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 18, 2011, 16:13:59 »
Fakt jest to DK7 ale na załączonym obrazku  nosi również nazwę E77 stąd mój nazwijmy to błąd

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 18, 2011, 16:31:07 »
Fakt jest to DK7 ale na załączonym obrazku  nosi również nazwę E77 stąd mój nazwijmy to błąd

E77 to oznaczenie międzynarodowe.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 18, 2011, 16:35:58 »
Fakt jest to DK7 ale na załączonym obrazku  nosi również nazwę E77 stąd mój nazwijmy to błąd

E77 to oznaczenie międzynarodowe.

I wszystko jasne....

*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 18, 2011, 16:42:42 »
...........Droga krajowa nr 77 m. Gorzyce ............

@jerzu DK 77 jest i przebiega przez m. Gorzyce

Druga część postu JR.Nysy odnosi się do innego miejsca.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2011, 16:50:33 wysłana przez JD-MM »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 18, 2011, 16:55:55 »
@jerzu DK 77 jest i przebiega przez m. Gorzyce

Faktycznie, jest. Już tak z rozpędu zaatakowałem, bo często na DK7 mówią E7. Kierunki mi się pomyliły ;)
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 18, 2011, 16:59:09 »
Wypadek na DK7 we Frąkownie koło Nidzicy, droga zamknieta, rozlane substancje chemiczne:
news na onecie: Niebezpieczny wyciek, zablokowana krajowa "7"

Zdarzenie widoczne w AM po pobraniu danych LD, trasa Olsztyn-Nidzica wyznaczana jest objazdem,
ale już nieco dłuższa: Olsztyn Mława prowadzona jest przez ten zamknięty odcinek
Ta sama trasa na Targeo prowadzona jest objazdem.

Dane traffic na tym odcinku zarówno w AM jak i na Targeo są w kolorze czarnym
(korek z prędkoscią poruszania się poniżej 8km/h) co sugeruje że droga, wbrew informacjom
z GDDKiA, Targeo, zdarzeń AM`Traffic i newsa na onecie, nie jest całkowicie zamknięta.
Jak jest naprawdę, nie wiem.

Dostałem przed chwilą odpowiedź w sprawie w/w zdarzenia drogowego.
Poniżej zrzut ekranu.
Trzeba pisać i sygnalizować im gotowe rozwiązania.


*

Offline JD-MM

  • *****
  • 1145
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SGS6 SM-G920F
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 18, 2011, 17:15:46 »
Odpowiedź dostałeś o wypadku w Gorzycach, nM cytujesz o Frąkownie. Zdecyduj się. :P

W poście #12 piszesz o jednym wypadku, a zrzuty robisz z innego.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2011, 17:19:45 wysłana przez JD-MM »

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 19, 2011, 18:34:57 »
Wczoraj przejechałem trasę Zakopane - Warszawa i jestem bardzo, bardzo zadowolony z Live Drive.
Potwierdzeniem prawidłowego  działania jest obserwacja LD i  to że Szwagier jechał przede mną a obaj mieliśmy łączność CB na swoim kanale, dodatkowo informację z kanału 19 od innych kierowców + tel. komórkowy. (dodam że ja zostałem z tyłu bo dzieciaki źle znosiły drogę i miałem kilka przymusowych krótkich postojów z tego powodu, ) Od Częstochowy do warszawy maksymalny różnica w odległości wyniosła ponad 50.km   
i tak:

Wjazd do Częstochowy od strony Katowic
- korek na wjeździe  AM +LD po raz pierwszy proponuje objazd
Dystans korka  jaki ominąłem: 2km
Stan omijanego odcinka drogi: dobry, ale wąski
 :ok:

Droga S8 (okolice Piotrkowa Trybunalskiego) 406km.
- Korek w stronę Częstochowy zaczynający się od Mc Donalda
Dystans korka ok. 5 km
Jadąc w przeciwną stronę dane LD pokazują przez cały korek czarny kolor w stronę Częstochowy.
:ok:
 
Droga S8 (dojazd do Tomaszowa Mazowieckiego) od 340km do 350km
Zwężenie do 1 pasa remont S8 - AM proponuje po raz drugi zjazd z S8
Szybkie spojrzenie na podgląd 2D i zauważony korek przede mną.
Kontakt ze szwagrem i informacja że spędził w nim 45 min. więc jadę jak mnie AM prowadzi. Rys.1
Okazało się (relacje CB) że jedne światła na wysokości Tomaszowa Mazowieckiego + zwężenie tak zblokowały ruch :(
Dystans korka ok. 8 km Objazd przez: Wolbórz -->Krzykowice -->Chorzęcin-->Zawada
Stan omijanego odcinka drogi: bardzo dobry
:ok:

PS.
Ominięcie korka koło Tomaszowa Mazowieckiego zbliżyło mnie do szwagra na tyle że czekał na mnie w Jankach tylko 12 minut i tak jak wspominałem wcześniej maksymalny dystans między nami który wynosił ponad 50km. Dodam że od Rawy Maz. jechałem tyle ile wymagają przepisy  gdyż pogoda znacznie się pogorszyła padał śnieg i było ślisko. Wcześniej też nie dało się pogonić gdyż od Piotrkowa co chwila zwężenia i ograniczenia 70 i 50. Ten kto jechał tamtędy wie o co chodzi.

Działanie systemu oceniam dobrze  :ok:


Zrzut ekranu jest poglądowy i robiony dzień później niż przejechana trasa
« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2011, 18:49:05 wysłana przez morette »
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 19, 2011, 19:43:32 »
tylko wypada ci pogratulować, że miałeś dużo szczęścia w postaci danych LD na trasie twojego przejazdu. Nie wszyscy są takimi szczęściarzami, ale miło czytać dobre wiadomości  :ok:

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 21, 2011, 18:28:04 »
Dzisiaj, po ponad dwóch miesiącach użytkowania AutoMapy z włączonym LiveDrive dostapiłem zaszczytu ujrzenia na me (zapewne niegodne do dziś tego widoku) oczy komunikatu o utrudnieniach na trasie. Oczywiście Marzenka również przyłączyła się  :wink:
Profile prędkości wyłączone, start Świdnik ul.Piasecka 80, koniec Lublin ul.Herbowa 9.
Z tym, że najpierw złapałem fixa, potem pobrałem "ręcznie" dane traffic (zasięg duży) i dopiero podałem parametry trasy.

Trasa wytyczona tak sobie - znam lepszą (ale o tym na końcu).
Po przejechaniu około 3km oczom mym ukazał się na ekranie wspominany komunikat - "Utrudnienia w ruchu +7 minut".
Nawet ładny i ładnie się schował  :wink:
Zauważyłem że AM już proponuje na rondzie Tysiąclecia x Unii Lubelskiej skręcić w prawo a potem na nastepnym rondzie w lewo w Ruską (trasa 2 - na czerwono).
Oczywiście komunikatu o zmianie trasy żadnego (widać na to już nie zasłużyłem).
Ale nie dane było mi ocenić co AM wymyśliła, bo po przejechaniu kolejnych 2-3 km usłyszałem komunikat "Za 500 metrów zjedź w prawo, potem na rondzie w lewo, 3-ci wyjazd" (trasa 3 - na zielono).
Oczywiście komunikatu o zmianie trasy żadnego (widać dalej na to nie zasłużyłem).

Generalnie fajnie, że coś się w LD dzieje tylko szkoda, że raz na dwa miesiące i tęsknię za uprzedzaniem mnie, że trasa została zmieniona.

I na koniec powiem tyle, że ta trasa od początku powinna tak wyglądać.
No prawie, bo AM potem proponowała jakieś dziwne zawijasy, które skończyły by się na czekaniu aż się ktoś zlituje i wpuści na ul. Nowy Świat (w nią trzeba byłoby skręcić w lewo) zamiast poprowadzić Krańcową/Szańcową do Kunickiego i tam też w lewo w Nowy Świat ale już na światłach.
W korkach przed światłami na Kunickiego mniej czasu się spędzi niż czekając na litościwych w kolejce na Wojennej.
« Ostatnia zmiana: Luty 21, 2011, 18:30:43 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 25, 2011, 10:02:53 »
Cytuj
Nie żyje kierowca tira, który w piątek nad ranem przewrócił się na obwodnicy autostradowej Krakowa w okolicy węzła Tyniec. W wyniku wypadku zablokowana jest droga w kierunku Śląska...
Według informacji strażaków samochód ciężarowy przewoził różne elementy metalowe, które rozsypały się na drodze. Nie wiadomo jak długo autostrada będzie zablokowana.
[źródło: http://wiadomosci.onet.pl/regionalne/krakow/po-tragicznym-wypadku-zablokowana-jest-obwodnica,1,4193829,region-wiadomosc.html ]

Screen z 9:50, wcześniej nie miałem okazji sprawdzić
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 25, 2011, 10:13:02 »
Potwierdzam. U mnie podobny przebieg proponowanego objazdu.
Jeżeli prawidłowe dane są dostarczone do LD! to system działa w miarę dobrze.

*

Offline morette

  • ****
  • 630
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC HD2 hypnosis V.12_3.14_F; Samsung Galaxy S III
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 25, 2011, 11:59:32 »
a u mnie to wygląda tak
Auto Mapa 6.10.0(1714)/Europe 1206  włączone korzystanie z LD
Android Auto Mapa - Samsung Galaxy S III

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 26, 2011, 11:15:27 »
Ogólnie jestem sceptycznie nastawiony do technologii LD i na co dzień raczej tego nie używam, zwłaszcza w trasie pomiędzy miastami. Wczoraj jednak postanowiłem skorzystać z tego daru producenta podczas podróży powrotnej z Wrocławia do Warszawy trasą jak wiadomo E67 , czyli ósemką. Trasa masakrycznie pokiereszowana robotami drogowymi, co spowalnia ruch. Pod miejscowością Studzianki auta stanęły w gigantycznym korku. Stojąc tak postanowiłem sobie włączyć Live Drive, żeby zobaczyć co mi nawigacja "powie" na temat tego postoju. No i powiedziała, po kilkunastu sekundach trasa się sama przeliczyła i za około 1 km Jadzia nakazała mi skręt w lewo. Posłuchałem jej i po doczołganiu się tam skręciłem. Elegancko objechałem prawie 2 km odcinek korka. Fajnie to był po zmroku widać, bo objazd był równoległy do trasy E67 w odległości jakieś 500 m, więc widziałem po prawej stronie ciągnący sie sznur pojazdów. Kiedy wróciłem na trasę po zatwardzeniu nie było już śladu.  :ok: Później po kilkunastu kilometrach wyskoczył mi nagle komunikat, że jest utrudnienie, że trasa wydłuży się o ileś tam kilometrów i Jadzia mówi, żebym za 400 metrów skręcił z głównej trasy w prawo w jakąś drogę bez nazwy. Tym razem z ciekawości co będzie nie wykonałem jej polecenia, bo przed sobą nie widziałem korka. No i to był mój błąd, bowiem za jakies około 2 km ruch się zatrzymał i wpakowałem się korek, który mnie kosztował kilkadziesiąt dodatkowych minut. Podsumowując LD to chyba dobry kierunek producenta AM, a o jego pełnym sukcesie będziemy mogli mówić jak aktualizacja danych pobieranych będzie naprawdę stała na wysokim poziomie i nie będzie uzależniona tylko od aut wyposażonych w legalną automapę na urządzeniu mającym możliwość wysyłki danych online. Ja na miejscu producenta bym tak zaprogramował software, żeby nielegalny użytkownik co kilka minut robił wysyłkę danych do serwera AM, ale bez możliwości pobierania informacji zwrotnej, no i oczywiście, żeby LD miał zaptaszkowane na sztywno bez możliwości wyłączenia  :D
« Ostatnia zmiana: Luty 26, 2011, 11:20:05 wysłana przez Konrad4x »

*

Offline JR.Nysa

  • ****
  • 807
  • Płeć: Mężczyzna
  • AM 6.17 PL , TomTom Android 1.4
  • Sprzęt: BLOW50YBT , Samsung Galaxy S 4 - i9505 5.0.1
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 26, 2011, 11:45:26 »
@Konrad4x
Problem LD! polega glownie na tym ze ewentualne utrudnienia sa komunikowane uzytkownikowi bez podawania szczegolow powodu zmiany trasy.
Gdybys mial komunikat " za 500m utrudnienia w ruchu" nie zastanawialbys sie czy to fanaberia
automapy bo masz konkret info.
W tej sprawie do supportu wyslalem spora ilosc emaili i mam nadzieje ze ze zostanie  to uwzglednione przy nowym wydaniu AM.
W korepondencji z supportem  zapewniano mnie ze pracuja tez nad niwelacja opoznienia pobierania danych LD! z serwera i spojnoscia danych z  Targeo.pl

*

Offline hipeck

  • **
  • 212
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 26, 2011, 12:28:34 »
Lekko zboczę z AM, ale patrzyłem na nowe igo primo, i wychodzi na to, że igo też wchodzi w coś na kształt LD.  pozdr

*

Konrad4x

Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 26, 2011, 13:52:57 »
Problem LD! polega glownie na tym ze ewentualne utrudnienia sa komunikowane uzytkownikowi bez podawania szczegolow powodu zmiany trasy.
Gdybys mial komunikat " za 500m utrudnienia w ruchu" nie zastanawialbys sie czy to fanaberia
automapy bo masz konkret info.

To prawda, masz 100% racji. Brakuje takiej informacji, bo temu co jest teraz trochę ciężko ufać i decyzję o tym, czy nagle skręcić czy nie traktuję jak rodzaj rosyjskiej ruletki  :(

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 26, 2011, 14:31:23 »
... Podsumowując LD to chyba dobry kierunek producenta AM,
Jak najbardziej
a o jego pełnym sukcesie będziemy mogli mówić jak aktualizacja danych pobieranych będzie naprawdę stała na wysokim poziomie i nie będzie uzależniona tylko od aut wyposażonych w legalną automapę na urządzeniu mającym możliwość wysyłki danych online. ...
Poza tym, że to "a" zamieniłbym na "ale"  :wink: dodałbym, że do pełnego sukcesu brakuje jeszcze pokrycia danymi rozsądnego obszeru kraju.
Pisząc dane miałem na myśli jakość o jakiej napisałeś a nie sztukę dla sztuki.  :ok:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 27, 2011, 15:16:09 »
a u mnie to wygląda tak
Za Gazetą Krakowską
Kierowca tira, 56-letni mieszkaniec Dębicy zginął na miejscu. Metalowe elementy przewożone samochodem rozsypały się po jezdni, tarasując przejazd. Policja kierowała auta na objazdy, co powodowało korkowanie się okolicznych dróg.
- Szybciej bym dotarł do Krakowa pieszo - denerwuje się Szymon Sikorski, który jechał ze Skawiny dwie godziny i 45 minut.
Marcin wyjechał z osiedla Europejskiego tuż po godz. 9 - Miałem jechać ul. Bobrzyńskiego, ale kiedy zobaczyłem korek, pojechałem w kierunku Tynieckiej - opowiada. - Tam jednak nie było lepiej, korek ciągnął się aż do mostu Zwierzynieckiego. Mężczyzna, pokonywał ten odcinek 45 min. Normalnie przejazd Tyniecką zająłby mu jakieś 5 minut.

Nie lepiej było na ul. Kobierzyńskiej. - Trzy przystanki autobus jechał 25 min - mówi Dorota Pacucha, która przy Tesco z ulgą przesiadła się do tramwaju. - Kolosalne zamieszanie było w komunikacji miejskiej w południowo-zachodniej części Krakowa - przyznaje Marek Gancarczyk, rzecznik prasowy MPK. - Wszystkie autobusy jadące w kierunku Skawiny i Tyńca były opóźnione. Z utrudnieniami spotkali się pasażerowie korzystający z około 10 linii autobusowych.



Z załączonego zrzutu widać, że AM "dostrzegła" zablokowaną autostradę ale zaproponowany objazd był drogą w korkowe bagno.

Nie wystarczy zablokowanie odcinka autostrady kiedy nie ma aktualnych danych pozwalających sprawnie ominąć zablokowany odcinek.
Propozycja zjazdu w kierunku Krakowa to byłą niedźwiedzia przysługa dla użytkownika AM.

PS
Okolicę znam osobiście.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 27, 2011, 15:24:20 »
No to słuchamy jaka jest Twoja propozycja objazdu.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 27, 2011, 15:38:45 »
Wypadek pod Tyńcem na A4.

AM (Morette) i Targeo (Nocny Marek).
Dwa zrzuty i zupełnie różna sytuacja.
U Nocnego Marka imijamy fragment A4 od węzła Zakopiańskiego do Skawińskiego.
Natomiast u Morette od Skawińskego do Tynieckiego.
Proszę się dobrze przyjrzeć. Różne mapy mogą na pierwszy rzut oka mylić ale ja znam dobrze okolicę Tyńca i Skawiny.

Jeżeli nie ma przekłamań i wypadek zdarzył się na wysokości Tyńca to objazd odcinka między węzłem Zakopane a Skawina nie miał sensu. To nie ta część autostrady. Za to objazd wytyczony w sensownym kierunku.
Zablokowany był odcinek między Skawina a Tyńcem. Tu się zgadza.
Ale zaproponowany to było nieporozumienie.

Samo zauważenie w systemie, że autostrada jest zablokowana to już mały sukces ale to dopiero początek, bo jak widać, system z tą informacją się pogubił.



Połączone: [time]Luty 27, 2011, 15:50:48[/time]
No to słuchamy jaka jest Twoja propozycja objazdu.

Podobna do tej, jaką podałeś za Targeo. Bo to była dobra propozycja.
Gdybym wiedział (z CB) czy samo centrum Skawiny jest mocno zakorkowane, objechałbym przez Mogilany, Kulerzów i wyjechał za centrum Skainy (od strony Oświęcimia) przy przejeździe kolejowym (W Skawinie skrzyżowanie Mickiewicza i Tynieckiej). A potem Tyniecką dojechał przez Tyniec do węzła Tynieckiego.
Gdyby samo centrum Skawiny się nie korkowało za bardzo, to skróciłbym objazd i pojechał tak, jak pokazał Targeo, przez Górkę Libertowską, z tym, że dalej dojechałbym do tego przejazdu kolejowego i Tyniecką do Tyńca.
Objazd sprawdzony przeze mnie przy wakacyjnej przebudowie Zakopianki przed Górką Libertowską.


Targeo spisałoby się nawet dobrze, gdyby nie zakończyło objazdu na węźle który właśnie trzeba było ominąć. Chyba, że to nie zrzut z Targeo?
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2011, 15:54:09 wysłana przez ES »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 27, 2011, 16:57:13 »
Wypadek pod Tyńcem na A4.

AM (Morette) i Targeo (Nocny Marek).
Dwa zrzuty i zupełnie różna sytuacja.

Po pierwsze nie z Targeo, to również screen z AM, a po drugie nic w tym dziwnego
że różna sytuacja, skoro te screeny dzielą ponad 2 godziny.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 27, 2011, 17:55:59 »
Wypadek pod Tyńcem na A4.

AM (Morette) i Targeo (Nocny Marek).
Dwa zrzuty i zupełnie różna sytuacja.

Po pierwsze nie z Targeo, to również screen z AM, a po drugie nic w tym dziwnego
że różna sytuacja, skoro te screeny dzielą ponad 2 godziny.

Przez dwie godziny przewrócona ciężarówka nie przemieściła się o kilka kilometrów.
A tak wynika z zaproponowanych objazdów.

Raz zablokowany i objeżdżany jest odcinek za węzłem Skawina, a drugi raz objazd kończy się wpuszczeniem kierowcy dokładnie na węzeł Skawina.

Automapa może prognozować że raz jest zablokowany odcinek między jednymi węzłami, drugi raz, że między sąsiednimi, ale ciężarówka leżała ciągle w jednym miejscu.

Dla kogoś, kto zerknął, czy w na obwodnicy został odnotowany wypadek i blokada autostrady może to na początku wyglądać dobrze, ale gdyby ktoś skorzystał w tamtym czasie z zaproponowanej trasy i najpierw zjechał z autostrady, pojechał objazdem i skończył ten objazd dokładnie na węźle który rozpoczynał zablokowany odcinek A4 chyba nie byłby zadowolony?

Można kogoś przegonić po korkach i objazdach, a może się nie zorientuje.
Ale wyznaczyć koniec objazdu dokładnie na początku zablokowanego odcinka nie ujdzie uwagi. Zapewne krytycznej. :-)

Połączone: Luty 27, 2011, 18:06:19
Działanie systemu oceniam dobrze  :ok:


Zrzut ekranu jest poglądowy i robiony dzień później niż przejechana trasa

Można poobserwować i i ocenić jaka cisza i spokój wg AM w tamtej okolicy. Same pomyślne prognozy (wyłącznie prognozy).

W niedzielę (dzisiaj) tuż przed godziną 15 doszło do zderzenia się dwóch samochodów osobowych z tirem na drodze nr 79 w pobliżu miejscowości Morsko w powiecie proszowickim.
Sześć osób zostało poszkodowanych, 3 trafiły do szpitala. Ciężarówka przewróciła się na jezdnię i zablokowała całą drogę.
« Ostatnia zmiana: Luty 27, 2011, 18:06:19 wysłana przez ES »

*

Offline superneo

  • **
  • 115
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #55 dnia: Marzec 01, 2011, 13:05:35 »
Tym razem zrobiłem screena.
Warszawa. Tramwaj śmiertelnie potrącił kobietę. Korek w każdą stronę co pokazuje i AM i Targeo. Dałem Am żeby wyznaczyła trasę grubo poniżej korku do punktu docelowego grubo powyżej korku. Zaznaczam, że cała ulica na czarno i faktycznie stoi. Ale AM pokierowała mnie dokładnie przez cały korek,
S11 > 3210 > 3510i > N73 > N95 8GB > Omnia > HTC HD > HTC Desire HD > HTC Sensation

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #56 dnia: Marzec 01, 2011, 19:51:07 »
Tym razem zrobiłem screena.
Warszawa. Tramwaj śmiertelnie potrącił kobietę. Korek w każdą stronę co pokazuje i AM i Targeo. Dałem Am żeby wyznaczyła trasę grubo poniżej korku do punktu docelowego grubo powyżej korku. Zaznaczam, że cała ulica na czarno i faktycznie stoi. Ale AM pokierowała mnie dokładnie przez cały korek,

Czyli sytuacja podobna jak na autostradzie A4.
Albo AM wyznacza początej objazdu dwa zjazdy wcześniej przez zablokowanym odcinkiem (objazd wybrany sensownie, bo poza centrum) i kończy objazd wyprowadzając  kierowcę dokładnie na zamknięty węzeł "rozpoczynający" zablokowany fragment albo w innym odstępie czasu (to samo zdarzenie) co prawda prawidłowo rozpoznaje zablokowany odcinek i odpowiednie węzły ale za to pcha kierowcę w masakryczny korek w stronę centrum.

Sądziłem, że przynajmniej w przypadku Warszawy, kiedy już udało się rozpoznać "czarny" korek, AM wyznaczy objazdy, ale jak widać nie.
A Warszawa właśnie miała byc pierwszym (i jedynym jak do tej pory) miastem w którym inteligentny traffic w wykonaniu AM miał sprawnie działać.

*

Offline superneo

  • **
  • 115
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Sensation
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #57 dnia: Marzec 01, 2011, 20:06:17 »
No to średnio działa. Próbowałem na wszelkie możliwości. oddalałem start i koniec coraz dalej ale zawsze tak aby było to w lini prostej z czarnym odcinkiem, No i zawsze prowadził przez korek.

Połączone: Marzec 04, 2011, 00:09:54
AM: Sygnalizacja nie jest tylko ikonką. Jest powiazana, a za chwile bedzie jeszcze bardziej - z AM Traffic. Chdzi o sygnalizacje świetlną
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2011, 00:09:54 wysłana przez superneo »
S11 > 3210 > 3510i > N73 > N95 8GB > Omnia > HTC HD > HTC Desire HD > HTC Sensation

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #58 dnia: Marzec 04, 2011, 09:13:33 »
Radio Kierowców z 8:58
Zablokowany wjazd do Olsztynka od strony Olsztyna - zderzenie dwóch samochodów osobowych z autobusem, jedna osoba zginęła, jedna jest ranna.

targeo traffic raportuje co trzeba...  live drive kłamie pokazując zielony kolor w obydwie strony - ręce opadają.

Połączone: [time]Marzec 04, 2011, 09:41:02[/time]
targeo traffic pokazuje już w zasadzie tylko prognozę... bo nie ma ruchu  :E
LiveDrive! zaś radośnie świeci się na zielono

ciekawe jak długo jeszcze taki stan się utrzyma - blokada drogi była zapowiadana nawet na 5 godzin
« Ostatnia zmiana: Marzec 04, 2011, 09:45:26 wysłana przez jachraniak »

*

Offline annkor

  • **
  • 234
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MDACIV; AM z licencją;
Odp: LiveDrive! zrzuty, testy wyznaczania trasy, komentarze.
« Odpowiedź #59 dnia: Marzec 04, 2011, 10:03:47 »
ciekawe jak długo jeszcze taki stan się utrzyma - blokada drogi była zapowiadana nawet na 5 godzin
Jest zmiana. :)
"Nie mów co wiesz, lecz wiedz co mówisz"