PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => Wątek zaczęty przez: autorus w Październik 09, 2004, 16:55:32
-
Tzn wiem co mają napisane na stronie ale....
chce podać im rondo w Skierniewicach, czy mogę całość zrobić jednym śladem, tzn obkrążam rondo , wjeżdzam w wyjazd jadę z 50 metrów zawrót i tą samą ulicą robie wiazd na rondo i znów wyjazd inną ulicą itd czy raczej wszystko trzeba robić w oddzielnych plikach tzn slad ronda, next jeden wyjazd, next jeden wjazd i z każdą ulicą to samo. Czy nie wystarczy im ten pierwszy sposób?
Autor
-
Ja bym zrobil objazd ronda na okolo. Bo to jest pewno nowe a ulice juz sa ?
-
Ja w takich sytuacjach objeżdżam rondo ze wszystkich możliwych stron, ale w jednym pliku.
-
Narazie zrobiłem w kilku plikach ale wolałbym w jednym, duzo łatwiej.
Autor
-
Chciałbym odświeżyć temat.
Czy ktoś mógłby wytłumaczyć łopatologicznie co należy zrobić (krok po kroku) w przypadku zauważenia nieprawidłowości mapy i chęci zgłoszenia do supportu AM ?
Chodzi mi o np. sytuację, kiedy na mapie jest zjazd z głównej drogi a w rzeczywistości go nie ma lub też jest dwie ulice dalej.
Jestem użytkownikiem AM od niedawna ale takich nieprawidłowości zauważyłem sporo.
Przepraszam za lamerskie pytanie ale nie jestem biegły w tych sprawach a opis w instrukcji AM jest dla mnie mało czytelny. :S
Dokładny i przejrzysty (zrozumiały) opis może pomóc wszystkim.
-
Wszystko (sposób zgłaszania) zależy od tego co zgłaszasz. Zawsze powinno się sprawę opisać tak, by nie było absolutnie żadnej wątpliwości gdzie jest błąd (dokładny opis miejsca na mapie), na czym polega błąd, co należy zrobić, by go poprawić.
Należy też starać się uwiarygodnić propozycję zmian/stwierdzenie błędu, podając szczegóły (idealnie - zarejestrowany ślad GPS, zdjęcie wykonane np. aparatem GSM).
Koniecznie trzeba pamiętać, by w formularzu zgłoszeń błędu na strona www AutoMapy wybrać prawidłowe pozycje pull-down menu dla konkretnych pól formularza.
W tym konkretnym przypadku, który podajesz, mogłoby to np. brzmieć:
"W miejscowości Pikutkowo w woj. żmudzkim jest błąd w postaci możliwości zjazdu z ulicy Abackiego w ulicę Babackiego (w stronę wschodnią). W rzeczywistości zjazd ten nie jest możliwy, ponieważ w tym miejscu ulicę Abackiego odgradza od ulicy Babackiego trawnik oraz łańcuch. Zjazd z ulicy Abackiego w stronę wschodnią jest możliwy dopiero w ulicę Dabackiego, ponieważ następna ulica - Cabackiego - jest jednokierunkowa ze wschodu na zachód. Stoi tam zakaz wjazdu.
Załączam fotografię łańcucha oddzielającego ul. Abackiego od ul. Babackiego."
Tu dwie uwagi:
- zdarza się, że miejscowości o tej samej nazwie jest w Polsce wiele (np. Dąbrowa). Trzeba precyzyjnie, bez żadnej wątpliwości dla przyjmującego zgłoszenie, podać o którą miejscowość chodzi. Można podać współrzędne punktu, gdzie jest błąd (tapnąć i przytrzymać punkt na mapie i z menu kontekstowego, jakie się pojawi, na stronie 2 wybrać "Pokaż współrzędne", które przepisać do tekstu zgłoszenia).
- trzeba pamiętać, że skrzyżowanie umożliwia zwykle skręt w ulicę prostopadłą w dwie strony (w prawo lub w lewo). Należy to wszystko precyzyjnie opisywać korzystając z kierunków geograficznych, szczególnie jeśli opisujemy zakaz skrętu w lewo ("Jadąc ulicą Abackiego w stronę północną nie można wykonać skrętu w lewo, na zachód, w ulicę Babackiego, ponieważ zabrania takiego manewru ustawiony tu zakaz skrętu w lewo, a także linia ciągła").
Pamiętajmy też, że strony świata możemy określać w ośmiu kierunkach (np. północny-wschód), a jak się uprzemy, to i w szesnastu (np. pn-pn-wsch).
Jak napiszemy tylko w lewo (albo w prawo) - gleba. Nikt nic nie wie, nie ma szans na szybką poprawkę.
Malkontentom, którzy zaraz mi tu odpiszą "No, tak, może im jeszcze dokumentację geodezyjną wysłać kurierem? Płacę i wymagam!", odpowiadam wyprzedzająco:
- błędy oraz niedoróbki są w każdej mapie i aplikacji nawigacyjnej,
- jak już zgłaszać błąd, to w sposób uprawdopodobniający skuteczność i wiarygodność zgłoszenia.
-
Należy też starać się uwiarygodnić propozycję zmian/stwierdzenie błędu, podając szczegóły (idealnie - zarejestrowany ślad GPS).
Właśnie tego nie rozumiem. Domyślam się, że w czasie jazdy z włączonym GPS mam wybrać (w pobliżu miejsca występowania błędu) opcję "włącz zapis śladu". Zapis ten zostanie zapewne zapisany w formie pliku. Jakiego ? Gdzie go szukać ? Co z nim dalej zrobić ?
Jeśli na mapie nie ma możliwości skrętu w ulicę prostopadłą a taka możliwość w rzeczywistości istnieje, zapiś śladu uwiarygodni zgłoszenie błędu.
Co jednak da taki zapis w przypadku gdy stwierdzę np.brak możliwości skrętu w ulicę prostopadłą (na mapie taka możliwość istnieje) a ja pojadę z konieczności prosto ?
Jeszcze jedno: szukam formularza zgołszeniowego błędu na stronie AM i nie mogę znaleźć.
Poza tym dziękuję za życzliwe podejście do mojego pytania i obszerną odpowiedź.
-
Właśnie tego nie rozumiem. Domyślam się, że w czasie jazdy z włączonym GPS mam wybrać (w pobliżu miejsca występowania błędu) opcję "włącz zapis śladu". Zapis ten zostanie zapewne zapisany w formie pliku. Jakiego ? Gdzie go szukać ? Co z nim dalej zrobić ?
Zapisać można także ślad poprzez funkcję raportowania błędów. Cytat z instrukcji obsługi AM (http://www.automapa.com.pl/?PEI=46620&lng=PL):
Raportowanie błędów
Ważną funkcją dostępną jedynie jako funkcja przypisywalna do przycisków jest 'Raportuj błąd'. Jest to funkcja pomagająca w procesie przesyłania błedów mapy do centrum pomocy użytkowników systemu AutoMapa. Standardowo przypisana do klawisza Enter/OK urządzenia. Funkcja ta generuje następujące pliki w kartotece instalacji mapy (standardowo „/Karta pamięci/AutoMapa EU/Maps/nazwa mapy”)
- zrzut ekranu (bitmapa w formacie .bmp)
- zapis śladu GPS (pliki .gps i .gps.bin)
- zapis aktualniej trasy (plik .atm)
Nazwy plików mają następującą strukturę:
BR [numer kolejny] [data i godzina]
Funkcja tworzy na mapie punkt POI kategorii „Bledy AM” w miejscu jej użycia.
Przykłady użycia:
widzimy że AutoMapa wyznacza nieoptymalną trasę: uruchamiamy funkcję "Raportowania Błędu", przesyłamy formularzem z naszych stron www opis problemu wraz z zapisanym zrzutem ekranu i plikiem trasy.
jadąc zauważamy że AutoMapa podaje błędny komunikat manewru: uruchamiamy funkcję "Raportowania Błędu", przesyłamy formularzem z naszych stron www opis problemu wraz z zapisanym zrzutem ekranu, sladem GPS i plikiem trasy.
-
Ostatnio sporo używam 'pisma obrazkowego' :wink:
Często rysunkiem łatwiej wytłumaczyć o do chodzi, ponizej jeno z przykładowych zgłoszeń:
(http://republika.pl/nocny_m/images/z-cie ciasna+przejazd.jpg)
do zgłoszenia dołożyłem ślad.
Efekt zgłoszenia możesz sprawdzić na mapie 4.5.
Nieraz wystarczy sam ślad z opisem w nazwie pliku np. 'z-cie brakujacy odcinek(asfalt).gps'
Nie korzystam z raportowania błędów, mam za to przypisany klawisz sprzętowy do funkcji
'(BP)włącz/wyłącz zapis śladu'.
-
Malkontentom, którzy zaraz mi tu odpiszą "No, tak, może im jeszcze dokumentację geodezyjną wysłać kurierem? Płacę i wymagam!", odpowiadam wyprzedzająco:
- błędy oraz niedoróbki są w każdej mapie i aplikacji nawigacyjnej,
- jak już zgłaszać błąd, to w sposób uprawdopodobniający skuteczność i wiarygodność zgłoszenia.
[/quote]
OK błędy są na każdej mapie zwłaszcza przy ilości nowych dróg obwodnic itd... (ciekawe co będzie kiedy zaczną na serio budować autostrady;-)
A tak na serio jakie macie doświadczenia z czasem reakcji na zgłaszane błędy? Jestem pewien, że zgłoszone błędy typu "tu jest zakaz skrętu w lewo" ignorują. Dzisiaj zakaz jest a jutro nie będzie. Trudno wymagac żeby jeszcze znakami drogowymi się zajmowali. Sam nie wiem.
-
Jestem pewien, że zgłoszone błędy typu "tu jest zakaz skrętu w lewo" ignorują.
Jeżeli ignorują, to zakazy zawracania, zakazy skrętu, ruchu i kierunkowość uwzględniają.
Jeśli chodzi o czas reakcji to zwykle poprawki zgłoszone do miesiąca przed wydaniem kolejnej wersji map, są uwzględniane,
czasem nawet te zgłoszone ledwie kilka dni przed. Skuteczność (moich) zgłoszeń przekracza 90%.
-
Ja glownie zglaszam bledy z Dabrowy gorniczej i sosnowca . Jesli teraz zglosisz blad to prawdopodobnie bede uwzglednione za kilka miesiecy przy nastepnej aktualizacji map.
-
Hmmm....w takim razie jak to jest? nocnyMarek napisał że 90% zgłoszeń uwzględnili a inni przy kolejnych wersjach AM narzekali, że znów ignorancja.
Liczą wg. ilości zgłoszeń na punkt? Czy losowanie robią;-) Zdaje sobie sprawę z tego że zgłoszeń jest sporo ale spory odsiew na pewno robi support.
-
Może jakiś tam wpływ ma fakt, że wyrobiłem sobie już 'markę' i moje zgłoszenia uznają za wiarygodne,
ale w moim przypadku tak było od samego początku (od AM 3.8) więc chyba nie o to chodzi.
Przypuszczam raczej, że to jest kwestia jasnego i jednoznacznego sformułowania uwag,
tak by support map bez 'wizji lokalnej' dokładnie wiedział o co chodzi. No i prawie zawsze wysyłam ślad.
-
Przypuszczam raczej, że to jest kwestia jasnego i jednoznacznego sformułowania uwag,
Na pewno tu jest klucz do rozwiązania problemu. Prawidłowe opisanie zgłoszenia nie jest rzeczą trywialną, gdyż pisząc je jesteśmy pewni, że druga strona rozumie o co nam chodzi. Sam się łapałem na tym, iż mimo, że dla mnie opisanie problemu przed wysłaniem było jednoznaczne, to po głębszej analizie, wchodząc "w skórę" czytającego, okazywało się, że zgłoszenie można zrozumieć wielorako. Muszę jednak stwierdzić, iż wszystkie moje zgłoszenia do tej pory zostały uwzględnione, choć może nie było ich zbyt wiele (ok. 20).
-
Więc sprawa jasna. Może przed wysłaniem dam żonie do poczytania. Jak zrozumie to śle dalej :grin:
I podziękowania za dobry opis co i jak należy wysyłać.
-
Ja zawsze korzystam z raportowania błędów, gdyż AM generuje nie tylko ślad GPS, ale multum plików zawierających jakie mam opcje, jaki jest sygnał GPS itp.
Co do opisów to w zależności od potrzeby, od krótkiego jedno zdaniowego poprze rozbudowane po obrazkowe...
-
Dla uzupełnienia wątku link do FAQ na stronie AutoMapy:
http://www.automapa.com.pl/?PEI=38149&article_id=47824
-
po zapisaniu sladu gps mam dwa pliki? jeden wiekszy objetosciowo a drugi mniejszy :O
AM widzi jeden plik ale fizycznie są dwa. Na mail wysłałem oba, nie wiem czy dobrze zrobiłem :-?
-
Dobrze, jak wyślesz 1 też się nic nie stanie - z każdego da się odczytać ślad, ale oba na pewno nie zaszkodzą.
-
Dla supportu istotny jest tylko jeden, ale ten większy z rozszerzeniem *.gps
-
Dla supportu istotny jest tylko jeden, ale ten większy z rozszerzeniem *.gps
faktycznie mimo takiej samej nazwy jeden jest *.gps a drugi *.bin
-
Dla supportu istotny jest tylko jeden, ale ten większy z rozszerzeniem *.gps
A na jakiej postawie tak sądzisz?
Polecam Ci mały eksperyment, nagraj sobie jakiś ślad, potem nadaj różne nazwy plikom gps i bin
wczytaj raz jeden potem drugi i porównaj sobie jakość śladów w małej skali.
-
Kilka razy wysyłając zgłoszenia brakujących dróg,
pomyłkowo wysłałem ślady z rozszerzeniem *.gps.bin i byłem proszony o dosłanie właściwych plików: *.gps.
Nie pytałem dlaczego tak ma być i czy musi?
-
To ciekawe, bo ostatnio już kilka razy wysyłałem tylko 'biny' -bo mniejsze i nie mieli zastrzeżeń ...
-
Mogło się coś zmienić w tej sprawie, bo moje doświadczenia są z okresu wersji 4.0-4.2
-
W Żarach mamy rondo, dość ważne bo łączy obwodnice i resztę miasta a w AM jest tylko parę zjazdów dodam iż wiele ciężarówek jeździ tamtędy i nie raz zdażyło mi się na CB słyszeć że AM się skopała i jak dojechać do firmy X największej w Żarach i nietylko....
Czy do sladu gps dołączyć zdjęcia?
rozrysować to dodatkowo "z lotu ptaka"?
za każdym razem nawigacja nie umie sobie poradzić z przejchaniem tego ronda np pareset metrow przed pokazuje ze bedziemy zawracac co jest calkowita nieprawda :S już nie mówię że liczba na który zjazd mamy zjechać jest całkowicie wyssana z palca ..
Napisane: 05-03-2008, 15:38:45
->
(http://img219.imageshack.us/img219/4155/rondoyy7.jpg)
-
Całkiem zgrabny rysunek, podesłałbym właśnie coś takiego: ślad + rysunek
i jeszcze 2 słowa opisu, że w komunikatach głosowych to rondo nie jest traktowane przez AM jak rondo.
-
podeslalem to + opis bo sladow dzis nie posiadam, napisalem ze jak chca moge zorbic takie slady + ewentualne zdjecia ale nie napisali nic na ten temat, tylko ze przekazali do dzialu map....
-
Panowie mam problem z tworzeniem ścieżek.
Automapa złapała fixa co najmniej 5 minut przed rozpoczęciem nagrywania ścieżki a efekt jest taki:
(http://aphi.neostrada.pl/ul2.jpg)
Cienką niebieską linią zaznaczona jest rzeczywista trasa (pokonywałem ją pieszo).
Jak widać ślad się zaczął ponad 200 metrów od miejsca włączenia nagrywania.
Drugi przypadek, który był później:
(http://aphi.neostrada.pl/ul1.jpg)
Tutaj znów na odwrót, ścieżka się kończy jakieś 35-40 metrów wcześniej niż faktycznie wyłączyłem jej rejestrowanie.
Z czym może być związany ten problem?
Czy może mieć znaczenie, że mam włączoną opcję Przewiduj pozycję i opóźnienie mam ustawione na 1.3sekundy (tyle potrzebuje przy jeździe samochodem, ale może pieszo powinienem to wyłączyć)?
-
A wskaźnik pozycji (ta strzałka na mapie) przesuwał się na bieżąco?
Z jaką predkością poruszasz sie pieszo?
To nie powinien być powolny spacerek, tylko marsz >5km/h
Przy zbyt małych predkościach może przeszkadzać wbudowana w GPS funkcja 'static navigation'.
-
A wskaźnik pozycji (ta strzałka na mapie) przesuwał się na bieżąco?
Niestety, po włączeniu nagrywania śladu, PDA lądował w kieszeni więc tego nie wiem.
Z jaką predkością poruszasz sie pieszo?
To nie powinien być powolny spacerek, tylko marsz >5km/h
Przy zbyt małych predkościach może przeszkadzać wbudowana w GPS funkcja 'static navigation'.
I to pewnie jest przyczyna.
To był powolny spacerek z dzieckiem w wózku.
Następnym razem porobię ścieżki przy wyłączonym przewidywaniu pozycji, jadąc wolno na rowerze.
Dzięki za pomocne sugestie :)
-
A ja też mam ciekawe jaja. Ostatnio ruszyłem tyłek z Opola do Pyrzowic na lotnisko. Trasę wybrałem "szybką".Trasę tę wyznaczył prawidłową,jak najbardziej-przez Strzelce Opolskie,Toszek,zahaczając o Bytom i Tarnowskie Góry. Jaja zaczęły się w drodze powrotnej.Mimo wydanego polecenia "odwróć trasę-trasa była inna OD celu niż na lotnisko. W mieście zrozumiem.Są drogi jednokierunkowe itp.,ale po sprawdzeniu okazało się,że nie mogę dostrzec przyczyny. Z powrotem zawsze ciągnie przez Zabrze,Krapkowice itp. Po ponownym odwróceniu na trasę DO celu wszystko było ok. Z powrotem nie.Mało tego-kiedy olałem błędne wskazania i pojechałem tak jak powinienem w miejscowości Paczynka jaja były jeszcze większe. Nie dość,że kierował mnie gdzieś w bok (prawdopodobnie ciągnął na chama do Trasy na Zabrze) to pokazywał na ekranie idiotyzmy w rodzaju na Pilocie strzałka w lewo-a na ekranie w prawo). Prawdopodobnie coś w okolicy tej miejscowości jest nie tak. Mógłby ktoś to sprawdzić? Np. ustawić przed nią punkt "przez" potem za nią itd. Dawno się na tę mapę nie wkurzyłem,jak wtedy. Jak 5.0 ma tak reagować,to niech ją sobie wypuszczą najwcześniej na Gwiazdkę,jak ja już poprawią,żeby drogi wytyczała z sensem.
-
Przez Bytom?
-
Jakoś tak-nie pamiętam dokładnie-chyba jakiś mały kawałek jest przez Bytom. Zaznacz np. Opole-Katowice-Pyrzowice i powinno ci tak wyjść.Z Opola do Strzelec Op. potem odbicie na Toszek potem chyba na Tarnowskie góry itp. Potem daj odwróć trasę i zobacz jak ona idzie. Powinna być inna. Dopiero po wyznaczeniu punktu "przez" za miejscowościa Paczynka (powiat Pyskowice) droga będzie sie w miare nakładać. Idiotycznie pokazuje skoro trasa jest taka sama w obie strony,więc po odwróceniu powinna kierować tak samo-tylko w drugą stronę,a nie zupełnie inaczej.
EDIT:Targeo - zdaje się wyznacza trasę o jaką mi chodzi.Faktycznie - jeśli chodzi o Bytom to droga odbija wcześniej-za miejscowością Wieszowa-przez miejscowość Górniki na Tarnowskie Góry. Targeo wyznacza trasę poprawnie w obie strony. AM już nie.
-
Wyznacza mi tak, jak opisałeś. Odwrócona jest identyczna. Ale bez autostrad (mam ustawione bardzo wysokie średnie, więc wybiera mi autostrady, kiedy tylko możliwe/opłacalne czasowo).
Niemniej, po Twoim pierwszym wpisie, wyznaczyłem tę trasę i zauważyłem, że faktycznie jest jakiś problem w Paczynce, bo na zbliżeniu trasa przybierała tam kolor szary (pozostała część "normalna" - ciemnoniebieska), od granicy Paczynka/Pyskowice w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Co dziwne, kiedy na dużym zbliżeniu przesuwałem ekran wzdłuż trasy, to również ta granica zmiany barw trasy przemieszczała się.
Tego wyszarzenia trasy nie widać w dużym oddaleniu, ale po maksymalnym zbliżeniu ekranu na Paczynkę, zobaczeniu tego podziału na dwa kolory, następnie oddaleniu, już cała trasa jest podzielona na część szarą i ciemnoniebieską.
Przedziwne.
Wersja TPC/PC.
-
Co ciekawe już chyba 3.9.7 chyba wyznaczała tę trasę prawidłowo. Wkurzyłem się,bo jechałem na lotnisko sam i było dobrze. Z powrotem jechałem już z ludźmi i chciałem im pokazać jak dobrą rzeczą jest nawi,a zrobiłem z siebie idiotę,bo takiego syfu co ona pokazała to w życiu nie widziałem.A Paczynka biła rekordy. W środku miejscowości Pilot pokazuje w lewo a na mapie strzałka w prawo.(nie mówiąc o tym,że po cholerę w ogóle kazała skręcać jak droga była na wprost taka jaka miała być). Dziwię się,że ci w drugą stronę pokazuje dobrze. Ja mam ustawione pomijanie gruntowych utwardzonych a o autostrady płatne ma pytać. I w drugą stronę zawsze kręci źle. Może sprawdziłby to ktoś dokładniej,bo moim zdaniem ewidentnie coś skopali.
-
Wyznacza mi tak, jak opisałeś. Odwrócona jest identyczna. Ale bez autostrad (mam ustawione bardzo wysokie średnie, więc wybiera mi autostrady, kiedy tylko możliwe/opłacalne czasowo).
na zbliżeniu trasa przybierała tam kolor szary (pozostała część "normalna" - ciemnoniebieska) ... Przedziwne.
Adamie, litości :shock: Ty takie rzeczy opowiadasz? :worried:
1. Możesz sobie poustawiać średnie jakie Ci się żywnie podoba, nie ma to niestety żadnego wpływu na wybór trasy,
zmiany wpływają tylko na estymowany czas podróży i na nic więcej.
(w AM5 wprawdzie tego nie sprawdzałem, ale gdyby to wprowadzili, to by sie zapewne chwalili)
2. Szara część trasy to po prostu ta już przejechana, a przy przeglądaniu trasy z wyłączonym GPSem to ta
którą 'przejechałeś' stawiając (przypadkiem przy przesuwaniu mapy) wskaźnik pozycji w jakimś tam punkcie trasy.
Przy większej skali trudniej jest trafić dokładnie w punkt na trasie, więc Ci nie szarzała ...
Zaiste przedziwne :E
-
Adamie, litości :shock: Ty takie rzeczy opowiadasz? :worried:
1. Możesz sobie poustawiać średnie jakie Ci się żywnie podoba, nie ma to żadnego wpływu na wybór trasy,
zmiany wpływają tylko na esymowany czas podróży i na nic wiecej.
(w AM5 wprawdzie tego nie sprawdzałem, ale gdyby to wprowadzili to by sie pewnie chwalili)
Cytat z manuala:
"Dane pojazdu
W tym oknie można ustalić długość i częstotliwość planowanych postojów na trasie oraz średnie prędkości dla poszczególnych typów dróg, jak również związane z tym szacowane zużycie paliwa.
Ma to wpływ na szacunki czasu dojazdu do celu (ETA), również te wyświetlane w informacjach o trasie (menu „Trasa|Informacje”), a także na prędkość ruchu w opcji demonstracji trasy (menu „Trasa|Demo”). "
Doszedłem do nie tak chyba nielogicznego wniosku, że skoro parametry Vśr są uwzględniane w obliczaniu czasu przejazdu wyznaczanej trasy, to są też uwzględniane i w samym wyznaczaniu trasy szybkiej, gdzie nie chodzi o nic innego, jak o ten czas przejazdu.
Powiedziałbym nawet inaczej - zupełnie nielogicznym jest abstrahowanie od ustawionych przez użytkownika Vśr w algorytmie wyznaczania trasy szybkiej.
2. Szara część trasy to po prostu ta już przejechana, a przy przeglądaniu trasy z wyłączonym GPSem to ta którą 'przejechałeś' stawiając (przypadkiem przy przesuwaniu mapy) wskaźnik pozycji w jakimś tam punkcie trasy.
Przy większej skali trudniej jest trafić dokładnie w punkt na trasie, więc Ci nie szarzała ...
Zaiste przedziwne :P
Ano, przedziwne. Bo, problem w tym, że nie dotknąłem wskaźnikiem (myszą) trasy. Teraz nawet sprawdziłem - nie muszę dotknąć trasy, wystarczy kliknięcie jakieś 110 m od niej.
Poza tym, to chyba jakiś Easter Egg, z tym podziałem trasy (by clicking) na przejechaną i do przejechania w trybie przeglądania. W dodatku - podziałem ruchomym. Bo, tu znów nie trzeba klikać w trasę - wystarczy, klikając te 100 m od niej, przesuwać ekran, a podział trasy przesuwa się wraz z nim.
Powiem tak - trudno na to wpaść, trzeba wiedzieć, kiedy masz pewność, że nie dotykasz trasy. A dokumentacja 4.x o tym zupełnie nie wspomina.
Napisane: 27 Marzec 2008, 01:07:13
Uprzedzam, że wiem co manual mówi o wyznaczaniu tras szybkich (drogi o największej przepustowości).
-
Rzeczywiście, nie musi to być dokładnie na trasie, ale żeby było śmieszniej, ta tolerancja jest większa
przy przesuwaniu mapy niż tylko przy przy kliknięciu, bez przesuwania, a jeszcze inna, dla odmiany mniejsza
i w dodatku zależna od ustawień ignorowania odchyleń GPS, jest tolerancja dla uznania miejsca kliknięcia
za punkt na trasie i wyświetleniu wskazań pilota aktualnych dla tego punktu.
Przy odpowiednio dużej skali wskaźnik pozycji praktycznie musi leżeć na trasie ...
A co do tych prędkości to sprawdziłem raz jeszcze, nic się niestety nie zmieniło,
mozna bez trudu manipulując tymi prędkościami (np. 20km/h na autostradzie)
doprowadzić do sytuacji kiedy trasa 'szybka' będzie miała 2x dłuższy czas od krótkiej,
a mimo to wyznaczona trasa nie ulegnie żadnej zmianie.
Dodam jeszcze, że jest to chyba jedyna funkcjonalność, z tych oficjalnie zapowiedzianych,
która jest dotąd niezrealizowana. Tu jest dowód:
Nowe funkcje AutoMapy
- Możliwość określenia średnich prędkości przejazdu na różnych typach dróg,
w celu optymalizacji wyliczania tras i lepszego przewidywania czasu dojazdu.
Źródłem tego cytatu była jedna z zapowiedzi nowych funkcji AM4 na stronach AM.
-
dziś nie wytrzymałem i posłałem takiego eseja do suportu ok godziny 16.30
Witam
Używam AM w wersji 5.0.7, licencja jest na A.XXXXXXXXX (XXXXXX@wp.pl)
Mam problem techniczny z samą aplikacją, nie mapą. Problem polega na tym że przy instalacji wybrałem pamięć zewnętrzną (kartę pamięci) wszystko mapy i program są tam zainstalowane.
Czyli: Storage Card -> AutoMapa EU -> wm5Am muszę kliknąć w to żeby uruchomić AM z karty pamięci
Jednak na ekranie TODAY w moim pda jest skrót robiony przez AM w czasie instalacji, jest to bardzo wygodne ale dalczego gdy uzywam tego skrótu pojawia mi się w pamięci urządzenia nowy katalog: AutoMapa EU -> __wm5Am
Program ma 5,57mb i zajmuje dużo cennej pamięci urządzenia, a jak wiadomo pda mają jej niestety mało. Plik tak samo uruchamia AM.
Skasowanie go ręcznie nic nie daje bo przy uruchomieniu ze skrótu na "pulpicie" znów powstaje ten katalog wraz z zawartością. A wchodzenie przez eksploratora w kartę (...) wm5Am jest trochę długie i niewygodne.
Jak można sobie z tym poradzić?
ps. W poprzednich wersjach było to samo
pierwszy raz nie dostałem odpowiedzi po parunastu minutach, ba nawet dalej jej nie ma :)
-
Widocznie support nie udziela odpowiedzi, które już kilka razy padły na tym forum :E
Poza tym, to nie Ty masz problem tylko zwyczajnie TTTM :mrgreen:
-
Niestety ja nie znalazłem odpowedzi na to pytanie, a nawet więcej, kiedyś pytałem o to gdzieś na tym forum i nie zostało mi to przedstawione :-?
-
Jak zgłosić pojedynczy konkretny błąd to ja wiem ale jak to zrobić gdy błąd dotyczy całego miasteczka :worried: chodzi mi o numerację domów która jest w Konstancinie-J. "centralnie" skopana ( jak mówi klasyczka :E ). wygląda to tak że jak na ulicy jest działka podzielona i jest np. 26 i 26a to dalsze numery są przesunięte o 2 , to samo gdy narożny budynek jest przypisany do poprzecznej ulicy. Sporo jest też budynków bez numeru (na mapie ) i to też powoduje przesunięcie numeracji .Najlepszy zonk jest na os. Empire - prawie 80 budynków i żadnego prawidłowego numeru .
I jak to zgłosić ? Przecież nie będę jeździł po mieście i sprawdzał paru tysięcy budynków (ani chęci ani czasu) a jak napiszę :poprawcie numerację w Konstancinie to odpiszą :Jak ponumerujemy te miejscowości co w ogóle nie mają numerów to będziemy poprawiać .
-
Napisz, że problem poważny, bo dotyczy całego Konstancina, podaj kilka przykładów,
zasugeruj, że chyba posypała im się baza danych, bo na Empire jest przesunięta
o ileś tam numerów cała numeracja ...
Niestety ja nie znalazłem odpowedzi na to pytanie, a nawet więcej, kiedyś pytałem o to
gdzieś na tym forum i nie zostało mi to przedstawione :-?
No ok, zlituję się :P poniżej masz dowód, że pisałem o tym conajmniej 2x:
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=66740.msg438561#msg438561
http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=86620.msg569423#msg569423
-
(http://img219.imageshack.us/img219/4155/rondoyy7.jpg)
Pytanko, w jaki sposób mogę importować np takie screeny jak powyżej z nawigacji do kompa?
-
Ja używam programu My Mobile.
-
Pytanko, w jaki sposób mogę importować np takie screeny jak powyżej z nawigacji do kompa?
Napisz konkretnie co to za sprzęt.
Bo jeśli z zablokowanym systemem (tak jak mój) to pozostaje robienie zrzutów za pomocą AutoMapy.
Funkcja "Raportuj błąd" i zgrywanie plików na komputer.
-
MIO 200 odblokowany, inaczej nie miałbym AM ;)
-
Jako, ze ostatnio znowu musialem pojezdzic po swoim miescie - przypomnialy mi sie znane juz bledy automapy dlatego chcialem dorzucic swoje trzy grosze.
Znam miasto na tyle dobrze aby sprawnie sie po nim poruszac i miedzy innymi w tym akurat wzgledzie to bardziej ja moglbym pomoc automapie niz ona mnie. Ale do tego potrzeba checi z dwoch stron a nie z jednej. Popatrzcie tak naprawde ile pracy trzeba wykonac aby zglosic blad. Przewaznie zauwaza sie go bedac na nim, a wiec aby upewnic sie ze on istnieje wypadalo by jeszcze raz sie w to miejsce udac (czyli zatoczyc mala rundke), zatrzymac sie gdzies, zrobic notatke, moze zdjecie, przywiezc to do domu, zrzucic zdjecie, napisac w koncu do nich i ... no wlasnie i czesto rozgoryczenie ... dlaczego to olali.
Ja naleze do tych uzytkownikow, ktorzy nie maja "znajomosci" w automapie i nie udalo mi sie "przeforsowac" ani jednej mojej poprawki, zmiany, czy uwagi. Zglaszalem je przy wer 3.9 i >4. I teraz patrze na faq ze strony automapy punkt 5 czy warto zglaszac uwagi do programu i map ? jest miedzy innymi odpowiedz - Wszystkie zgłoszenia uważnie analizujemy. No dobra to rozumiem ze z moimi uwagami pewnie z przed 2 lat pewnie sie jeszcze nie uporali i czekam. Nie mialem nigdy zadnego odzewu, zadnego zapytania z ich strony.
A moze to nie w tym problem - moze sie trzeba umowic ze 100 osobami i lobbowac - dobra panowie dzisiaj atak i zglaszamy wszyscy ze brakuje tego i wszyscy wysylaja informacje o braku - a jutro nastepny punkt. Nie wierze ze pewne bledy ktore ja widze gdzies wlasnie od wersji 3.9 i ktore do dzisiaj sa nie poprawione zglaszalem tylko ja - na pewno zglaszaly je tez inne osoby - za duze miasto - domniemam ze to wlasnie automapa olala te osoby i poprawki tak jak i mnie.
No i na koniec smutne podsumowanie - jak normalny czlowiek moze miec chec i ochote wykonac prace spoleczna (darmowa, za ktora potem jeszcze na dodatek zaplaci), w momencie kiedy ktos ta robote wyrzuca (brak odbioru) . I jeszcze jedno - naprawde sporo sie dzieje zmian na ulicach na osiedlach. Powstaja nowe budynki itd (ja juz pomijam zakazy, nakazy itd ale te najwazniejsze) - i wiem ze samej ekipie automapy niezaleznie ile by liczyla osob bedzie bardzo ciezko byc na biezaco - ale na dzien dzisiejszy nie rozumiem jak budynki ktore stoja od lat 20-30 a moze i dluzej sa w centrum duzego miasta a automapa ich nie widzi ?
-
@czester: widać miałeś pecha:-( Ja zgłaszałem trochę uwag, głównie takich, że dana ulica nie ma połączenia z inną (murki, schody, barierki itp) i praktycznie wszystko uwzględnili w ostatniej 5.1 a zgłaszałem jak była 5.0.7. Moje zgłoszenia polegały na wysłaniu współrzędnych + nazwa miasta + nazwy ulic i opis problemu. Jeżeli był jakiś problem na trasie to wciskałem joy'a, zapisywał mi sie screen i reszta informacji, w domu tylko karta do czytnika i wysyłka opisu problemu z plikami które się stworzyły:-)
-
A ja mam inne pytanie. Czy zgłaszać do supportu czasowe zmiany w organizacji? Ale nie takie 2-3 tygodniowe, ale takie, które będą przez najbliższe pół roku jak nie dłużej? Mam np. taki jeden z okolic Kielc, na DK7.
-
Obawiam się, że w takim przypadku nie ma to sensu, bo zanim wydadzą poprawioną mapę, znowu wszystko wróci do stanu pierwotnego. Musiałoby trwać to conajmniej rok, żeby miało sens. Oczywiście jeśli chodzi tylko o blokady, to trzeba je zgłaszać do Miplo, ale nie o tym tu mowa.
-
A MZ sens ma, zwłaszcza jeśli jest znany planowany czas trwania objazdu i dodamy go do zgłoszenia.
Jeśli czas będzie zbyt krótki, to Geosytems powinien zwyczajnie zignorować zgłoszenie,
no chyba, że założymy z góry, że pracują tam głupcy.
-
A MZ sens ma, zwłaszcza jeśli jest znany planowany czas trwania objazdu i dodamy go do zgłoszenia.
Jeśli czas będzie zbyt krótki, to Geosytems powinien zwyczajnie zignorować zgłoszenie,
no chyba, że założymy z góry, że pracują tam głupcy.
Czas zakończenia wg. www.gddkia.gov.pl to 31.03.2009 - ale to chyba jakaś kpina, tam jeszcze nie zaczęto budować dojazdów do powstałego wiaduktu.
-
Na stronie GDDKiA nie można bazować - tam się dzieją różne dziwne rzeczy.
Terminy są "z kosmosu" - niby to aktualizują, ale niektóre remonty (budowy) znikają na tydzień lub dwa - później są ponownie wprowadzane,
a do wielu się nie przyznają.
-
Zadałem pytanie z tematu i dostałem odpowiedź z supportu Automapy:
"... dziekujemy za przeslane zgloszenie, jesli chodzi o bledy na mapie EU to prosimy o ich przesylanie bezposrednio do producenta map - firmy Navteq
http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/secured/submitDur.do?userType=CONSUMER&language=en (http://mapreporter.navteq.com/dur-web-external/secured/submitDur.do?userType=CONSUMER&language=en)
..."
Warto tam założyć sobie konto, bo wtedy można śledzić postęp w rozwiązywaniu zgłoszeń. Można wprowadzać błędy posługując się mapą wyświetlaną przez aplet javowy w przeglądarce WWW (więc bez zainstalowanej Javy to pewnie nie działa).
Uwaga: Wersje starsze AutoMapy EU (chyba do 5.5.1 włącznie) używały map innej firmy.
Przy okazji pytanie: czy pliki zapisów śladu .gps i gps.bin z AutoMapy 5.5.3 są unikalne pod względem formatu dla AutoMapy, czy jest to jakiś standard, który ma szansę być zrozumiany przez Navteq?
-
Nie jestem pewien, ponadto nie chcialbym zakladac nowego tematu ale IMO 'kilometraz' w automapie jest troche nieprawidlowy... Przynajmniej pokonujac A4 (Krakow-Katowice) stwierdzilem znaczace roznice z rzeczywistoscia (slupki). Cos mam nie teges?
-
Nie jestem pewien, ponadto nie chcialbym zakladac nowego tematu ale IMO 'kilometraz' w automapie jest troche nieprawidlowy... Przynajmniej pokonujac A4 (Krakow-Katowice) stwierdzilem znaczace roznice z rzeczywistoscia (slupki). Cos mam nie teges?
Tam pikietaż jest "przesunięty" o równe 10 km. Tak jest od momentu wprowadzenia pikietażu do AM.
-
Tam pikietaż jest "przesunięty" o równe 10 km. Tak jest od momentu wprowadzenia pikietażu do AM.
Tam, tzn. na A4 ? Czy na innych drogach jest ok?
-
Tam pikietaż jest "przesunięty" o równe 10 km. Tak jest od momentu wprowadzenia pikietażu do AM.
Tam, tzn. na A4 ? Czy na innych drogach jest ok?
Na A4. Na innych jest generalnie OK. Poza nowymi odcinkami - np. S7 (Jedlińsk-Białobrzegi) czy S8 (obwodnica Wyszkowa) - tam kilometrażu nie ma wcale.
-
Tam, tzn. na A4 ? Czy na innych drogach jest ok?
Na trasie Lublin-Kielce też ok, oprócz kwiatka w Annopolu.
-
Wczoraj po raz kolejny jechałem na trasie Rzeszów-Jasło i w AM ustawiłem trasę optymalną. Głównie z ciekawości bo trasę znam bdb.
Jakiś czas temu do AM zgłaszałem wg mnie poważny błąd dotyczący tej trasy ale widzę, że nie poprawiono.
Am zamiast wyznaczyć najlepszą trasę w Kolonii ściąga kierowcę w kierunku Barwinka aby po kilku km wrócić na poprzednią drogę.
Mam zaznaczone w Am możliwość nadłożenia 2km i nie sądzę, żeby ta trasa była krótsza.
Do tego ten "powrót " na poprzednią drogę może być okupiony sporymi problemami bo ten przejazd przez te wioski to spore górki, ciągnące się bardzo wąskimi serpentynkami, bardzo niebezpieczne szczególnie jesienią i zimą. Przypuszczam nawet że w zimie nieprzejezdne.
Dziś sprawdziłem tageo prowadzi tak samo :]
Szczegóły na załączonym obrazku.
-
O jakiej wersji piszesz?
Pisać o 5.5 to już trochę 'musztarda po obiedzie', a w 6.0 nie chce mi prowadzić inaczej niż tak:
-
Wczoraj po raz kolejny jechałem na trasie Rzeszów-Jasło i w AM ustawiłem trasę optymalną. Głównie z ciekawości bo trasę znam bdb.
Jakiś czas temu do AM zgłaszałem wg mnie poważny błąd dotyczący tej trasy ale widzę, że nie poprawiono.
Am zamiast wyznaczyć najlepszą trasę w Kolonii ściąga kierowcę w kierunku Barwinka aby po kilku km wrócić na poprzednią drogę.
Mam zaznaczone w Am możliwość nadłożenia 2km i nie sądzę, żeby ta trasa była krótsza.
Do tego ten "powrót " na poprzednią drogę może być okupiony sporymi problemami bo ten przejazd przez te wioski to spore górki, ciągnące się bardzo wąskimi serpentynkami, bardzo niebezpieczne szczególnie jesienią i zimą. Przypuszczam nawet że w zimie nieprzejezdne.
Dziś sprawdziłem tageo prowadzi tak samo :]
Szczegóły na załączonym obrazku.
U mnie też tak wyznacza.
-
Zaczynają mnie denerwować komunikaty o przejazdach kolejowych, które Automapa nam zafundowała dzięki współpracy z PKP. "Przejazd kolejowo-drogowy. Zatrzymaj się i żyj" w miejscach gdzie od przynajmniej kilku lat nie ma śladu po torach jest chyba lekkim przegięciem. Zastanawiam się czy tę funkcję wyłączyć czy wysyłać każdy jeden błędny do Automapy. Nie chodzi mi o przejazdy z POI bo te są ok, chodzi o te których nie widać na targeo.
-
Zawsze lepiej zgłosić niż niezgłosić.
Czy wyłączyć? to już Twój wybór i trudno jest doradzać.
Jak Ci to pomoże w podjęciu decyzji to ja mam wyłączone ponieważ:
- zawsze respektuję znaki STOP
- błędy w danych są irytujące - głównie na wirtualnych przejazdach.
Nie wiem na czym polegała współpraca z PKP przy wprowadzaniu tych danych, ale dla mnie PKP nie jest żadnym autorytetem
a przejazdy zostały po prostu naniesione "z mapy".
PKP może robić tu wyłącznie za "przykrywkę" błędów: "To nie MY to PKP".
-
O jakiej wersji piszesz?
Pisać o 5.5 to już trochę 'musztarda po obiedzie', a w 6.0 nie chce mi prowadzić inaczej niż tak:
Cały czas testuje 6.0. W poprzednich też tak prowadziło. Ustawienia mam praktycznie identyczne jak AdamMie.
A jakie Ty masz ustawienia?
piona
-
Już wiem o co chodzi, ja sprawdzałem trasę w drugą stronę, a na mapie AM przy wjeździe do Połomii
jest zakaz w lewo (ciekawe czy w rzeczywistości również?) i dlatego w tę stronę trasę prowadzi po DW988.
-
Jiż wiem o co chodzi, ja sprawdzałem trasę w drugą stronę, a ma mapie AM przy wjeździe do Połomii
jest zakaz w lewo (ciekawe czy w rzeczywistości również?) i dlatego w tę stronę trasę prowadzi po DW988.
W jaki sposób zobaczyłeś, że przy wjeździe do Połomii jest zakaz w lewo.
-
Wyznaczając tam trasę:
ps. dzięki
-
Wyznaczając tam trasę:
ps. dzięki
Dziękuję za odpowiedź, ale pytań ciąg dalszy.
Dlaczego moja trasa jest dłuższa, ustawienia bez zmian.
-
U mnie wyznacza tak jak u nocnegoMarka, chyba że w Rzekach ustawię "Przez" to będzie równa Twojej.
Bywały już w historii przypadki, że ta sama wersja wyznaczała różne trasy (pomagała reinstalacja).
-
U mnie wyznacza tak jak u nocnegoMarka, chyba że w Rzekach ustawię "Przez" to będzie równa Twojej.
Bywały już w historii przypadki, że ta sama wersja wyznaczała różne trasy (pomagała reinstalacja).
Po wyłączeniu AutoMapy i ponownym wyznaczeniu trasy, trasa została wyznaczona jak u NocnegoMarka.
-
Dlaczego moja trasa jest dłuższa, ustawienia bez zmian.
Twoja trasa jest inna, w innym miejscu postawiłeś koniec.
Właśnie szykuję zgłoszenie do supportu, coś dziwnego dzieje się w tamtym miejscu,
jak tylko odległość między początkiem a końcem trasy jest trochę większa, to AM przestaje zawracać na skrzyżowaniu
w Połomii i dokłada dodatkowe 6 km objazdu i to nawet przy wyłączonym unikaniu zawracania (0km)
-
No fakt, potwierdzam :(
-
U mnie wyznacza tak jak u nocnegoMarka, chyba że w Rzekach ustawię "Przez" to będzie równa Twojej.
Bywały już w historii przypadki, że ta sama wersja wyznaczała różne trasy (pomagała reinstalacja).
Po wyłączeniu AutoMapy i ponownym wyznaczeniu trasy, trasa została wyznaczona jak u NocnegoMarka.
U mnie niezależnie od ilości wyłączeń AM :] i zmianie typu trasy na optymalna/szybka/krótka zawsze ustawia trasę tak jak pisałem.
piona
-
Odwróć trasę, to niezależnie od ilości wyłączeń AM etc. poprowadzi tak jak na moim screenie.
ps.
GPMapa również w jedną stronę prowadzi 'po mojemu', a w drugą 'po Twojemu'.
-
Chcąc zgłosić błędne trasy w Bielsku-Białej zrobiłam ich ślady. Brak wprawy spowodował, że źle zrobiłam kilka śladów i chcę je skasować. Jest "ukryj ślad", ale to nie powoduje likwidacji pliku (z pozycji Nokii). Czy kasowanie błędnego pliku możliwe jest dopiero po przełożeniu karty pamięci do PC?
-
Tak, AutoMapa nie oferuje narzędzi do usuwania/kopiowania/zmiany nazw plików.
Do tego potrzebny jakiś eksplorator plików.
-
No to całkiem zawaliłam. Zapisało mi się domyślnie w Dokumentach, czyli w Nokii a nie na karcie pamięci. Nawet przesłać tego się nie da, bo dostępu do tego nie ma.
Ale to nauka na przyszłość: zrobię jeszcze raz i już teraz dopilnuję, żeby było na karcie. Już to przecież robiłam, ale zapomniałam :(
Jeszcze raz ja.
Przypisałam sobie w Menu - Ustawienia - Przyciski w "Mapa - nawigacja" (BP) Włącz/zatrzymaj zapis śladu. Samemu najwygodniej w ten sposób zapisywać ślad w czasie jazdy. Ale jak zmusić AM, żeby zapisywała domyślnie na karcie pamięci w folderach AM, a nie, jak mi to zrobiła, w urządzeniu, dokąd nie ma dostępu.
Oczywiście można jej kazać, ale jak jadę, to nie będę się w to bawić, poza tym po coś jest ta funkcja BP - bez pytania
-
A ta Twoja Nokia, to nie ma jakiegoś menedżera plików? A może można ją przestawić w tryb Mass Storage, przy którym pamięć flash będzie widoczna jako napęd dyskowy i łatwo przerzucisz pliki na kartę pamięci?
-
jak podłączę Nokię do komputera, to się wyświetla "tryb pamięci masowej" i w Mój Komputer nie widzi jej. Przecież powinno być dojście do folderów urządzenia, tam są Moje Dokumenty, i Program Files, i Temp i jeszcze inne. Bo na Nokii tylko tak się wyświetla i nic zrobić w niej nie można, to wiem na pewno.
Widzi ją, ale tak jak kartę pamięci - AutoMapa.
A może wyjąć kartę pamięci i wtedy podłączyć Nokię?
Bez karty pamięci PC w ogóle Nokii nie widzi.
-
Dasz radę usunąć plik opensave.settings z katalogu AutoMapaEU\Settings files na karcie?
W nim są zapisane domyślne ścieżki zapisu plików. Jak go usuniesz, to przy pierwszym włączeniu zapisu śladu program powinien na nowo zapytać gdzie chcesz zapisać plik.
Sposobu na wydobycie plików z pamięci wewnętrznej bez odblokowania Nokii nie znam.
-
_AppVersion=6.2.0.896
_Version=1.0.0.0
OpenDlgDirectories=
SaveDlgDirectories=.amp?/SDMMC/AutoMapa EU/POI/|.amb?/SDMMC/AutoMapa EU/Data Files/|.bin?/My Documents/|.gps?/My Documents/|.atm?/My Documents/|.tam?/My Documents/
DirSelDlgDirectory=
usunąć?
Czy następnym razem, kiedy zapyta i każę zapisać w jakimś folderze na karcie pamięci, to ona to zapamięta?
-
Jeśli potrafisz dostać się do tego pliku to mozesz zedytować zapis ścieżki np. na:
SaveDlgDirectories=.amp?/SDMMC/AutoMapa EU/POI/|.amb?/SDMMC/AutoMapa EU/Data Files/|.bin?/SDMMC/|.gps?/SDMMC/|.atm?/SDMMC/|.tam?/SDMMC/ ...
Wtedy ślady (i trasy bo też zmieniłem ścieżkę) będzie zapisywać na kartę do głównego katalogu
Wersja bardziej zaawansowana:
bin?/SDMMC/slady GPS/|.gps?/SDMMC/slady GPS/ ...
Ślady zapiszą się do katalogu slady GPS na karcie, ale katalog trzeba utworzyć ręcznie,
jeśli zapomnisz to ślady w ogóle się nie zapiszą.
-
Czyli zamieniam My Documents na SDMMC, bardziej mi ta wersja odpowiada. :wink:
Pozmieniałam, ale teraz nasuwa się pytanie niezupełnie w temacie wątku: czy ten nowy wpis (zmieniłam!) zostanie zapamiętany przy aktualizacji programu? Zmianę, żeby kasować historię pojedynczo musiałam wprowadzać ponownie przy aktualizacji do 6.2
Połączone: [time]Marzec 19, 2010, 17:42:31[/time]
pęknę, jak jeszcze dokonam kilka takich zmian. Z dumy, oczywiście. Dziękuję!
A jutro zatelefonuję do pomocy technicznej w Nokii, oni są bardzo kompetentni, może podpowiedzą jak się wchodzi we wnętrzności Nokii. Chyba, że OchKarol będzie wiedział. On też ma Nokię.
Odpowiedź z pomocy technicznej Nokii: nie ma możliwości działać na plikach w Nokii.
I jeszcze raz: Zapisałam ślady na karcie, skompresowałam, wypełniłam formularz i przesłałam do AM wszystkie propozycje. Fajnie każe się zapisywać (i zatrzymywać) stukając w czasie jazdy palcem w mapę.
Musiałam, musiałam się pochwalić.
Ale powyższe pytanie nadal aktualne: czy AM w nowej wersji zapamięta?
-
Powinno, ... ale nie dam sobie nic za to uciąć :wink:
-
... A jutro zatelefonuję do pomocy technicznej w Nokii, oni są bardzo kompetentni, może podpowiedzą jak się wchodzi we wnętrzności Nokii. Chyba, że OchKarol będzie wiedział. ...
Odblokowywałem swoją w celach poznawczych. I potem przywróciłem do pierwotnego stanu (nie działo dobrze).
Opis odblokowania masz tu (http://pdaclub.pl/forum/nawigacje-pna-pnd-ogolnie/nokia-500/msg1231429/#msg1231429)
Aby przywrócić do pierwotnego stanu musisz pobrać ten program (http://nds1.nokia.com/files/support/global/phones/software/Nokia_500_Auto_Navigation_Software_Update_Wizard.exe) i zainstalować go na PC. Potem podłączasz Nokię via USB do PC-ta i uruchamiasz tenże zainstalowany Nokia 500 Auto Navigation Software Update Wizard. Kreator pomoże Ci wszystko wykonać prawidłowo.
I pamiętaj - użytkownicy komputerów (tych małych też) dzielą się na dwie grupy:
1. tych co robią backupy
2. tych co będą je robić :mrgreen:
-
Dziękuję.
Myślę, że ryzyko (dla mnie) jest duże i nie warto mi grzebać w bebechach Nokii. Zapisały mi się w niej tylko 4 pliki (ślady), a potem już poszło bezproblemowo dzięki pomocy NocnegoMarka. Teraz ślady zapisują się domyślnie tam gdzie trzeba i 70-letniej użytkowniczce AM to wystarczy.
A ponieważ podpowiedzi zapisałam sobie, to jeśli nowa wersja nie zapamięta tego, to wprowadzę zmiany podane przez NM i znów będzie działało. Takie czynności pozwalają mi nabierać wprawy, więc sobie nie krzywduję.
-
Problem istniejący odkąd używam AM.
Jak dojeżdżam do końca trasy to przy wskaźniku punktu końcowego jest podana wartość odległości jaką przejechałem. Mam taką jedną trasę, którą pod koniec mogę sobie skrócić o jakieś kilkaset metrów, AM prowadzi mnie trasą nieco dłuższą, a gdy sam sobie ją skracam to program przelicza trasę i wyznacza nowy start. Na mecie wskazuje, że przejechałem 1,1 km. Trochę to głupio wygląda, zwłaszcza że w nowej wersji wskaźnik mocno rzuca się w oczy. Myślę, że można by było zmienić wartość punktu końcowego trasy na wskaźnik z komputera pokładowego (część A) - "Dystans całkowity". Na mecie pokazywałaby się wartość, jaką rzeczywiście się przejechało.
Jeśli Wam to przeszkadza i uważacie, że to dobry pomysł zgłaszajcie ten problem do supportu. Im więcej zgłoszeń tym szybciej to poprawią.
-
Można zgłosić błąd mapy a w zasadzie kategoryzację drogi. Kostrzyn (http://mapa.targeo.pl/,22,14.68808,52.63264?l=817d2647aee03901) i DW 129 (http://www.wykop.pl/ramka/445155/droga-wojewodzka-nr-129/)
-
Jeszcze gorzej w rzeczywistości wygląda DW391. Zgłoszone i nawet zablokowana na MiploTraffic.
-
Chciałbym zapisać i przesłać do supportu drogę, która została wybudowana jakiś czas temu w mojej miejscowości. Mam w związku z tym pytanie czy po zmianie w ustawieniach GPS ignorowania odchylenia GPS na minimum i zwiększenie do maksimum ilość odczytów portu GPS pozwoli na swobodny zapis? Pytam się, bo tuż przy nowej drodze są inne, które "ściągają" mi wskaźnik GPS i przy standardowych ustawieniach zapis śladu jest dość trudny.
-
Jak chcesz zobaczyć ślad, który się właśnie nagywa, włącz wyświetlanie śladu w trakcie jazdy.
Zobaczysż że pozycja wskaźnika ma niewiele wspólnego ze śladem, ustawienia o których
wspominasz również (tylko co do częstotliwości nie jestem na 100% przekonany).
-
Dzięki za odpowiedź. Jutro sprawdzę jak to zadziała.
-
jak zgłaszam poprawkę do mapy ma tej stronie
http://mapa.targeo.pl/remark/ (http://mapa.targeo.pl/remark/)
to jak w jaki sposób załączyć obrazek jak wygląda prawidłowo dana ulica? wystarczy wrzucić obrazek na jakiś darmowy serwer i zalinkować w formularzu dodaj komentarz na tej stronie?
-
A po co zgłaszać poprawkę przez pośrednika? Wyślij emaila bezpośrednio do supportu, załącz obrazek i załatwione.
-
I napiszą Ci, że najlepiej zgłaszać poprawki na tej stronie
-
I napiszą Ci, że najlepiej zgłaszać poprawki na tej stronie
Wiesz czy zgadujesz?
Wielokrotnie zgłaszałem poprawki bezpośrednio do supportu z załączonymi zrzutami i zapisem śladu. Za każdym razem poprawki były uwzględnianie przy kolejnej aktualizacji map. Nigdy mnie nie odsyłali na stronę.
-
I napiszą Ci, że najlepiej zgłaszać poprawki na tej stronie
I po co takie pisanie bez sensu?
Jak masz pisać bzdury, to lepiej sobie podaruj, bo nie dość, że się wygłupisz, to jeszcze kogoś w błąd wprowadzisz.
-
Teraz mają gotową formułkę i proponują korzystanie z narzędzia Targeo w mailu potwierdzającym odbiór korepodencji. Jednak jest ono bardzo prymitywne i nie posiada opcji zalączenia pliku, olewam ich formułki i poprawki wysyłam mailem. Poki co wszystkie moje zgłoszenia są uwzględniane.
-
I po co takie pisanie bez sensu?
Jak masz pisać bzdury, to lepiej sobie podaruj, bo nie dość, że się wygłupisz, to jeszcze kogoś w błąd wprowadzisz.
Wypraszam sobie (mamusia nie nauczyła kulturalnie dyskutować?).
Dostałem taką samą formułkę po zgłoszeniu którejś poprawki do map, o której pisze JR.Nysa więc bzdur nie wypisuję.
A Ty na drugi raz sam się zastanów, zanim coś napiszesz bo ja się tu ani nie wygłupiłem ani nikogo w błąd nie wprowadziłem :P
Na marginesie: Od razu widać kiedy ostatnio zgłaszałeś poprawki do map - a mądrzysz się, że hej. :mrgreen: :P
Połączone: [time]Lipiec 03, 2011, 15:07:53[/time]
Wiesz czy zgadujesz?
Wiem.
Wielokrotnie zgłaszałem poprawki bezpośrednio do supportu z załączonymi zrzutami i zapisem śladu. Za każdym razem poprawki były uwzględnianie przy kolejnej aktualizacji map. Nigdy mnie nie odsyłali na stronę.
W czerwcu im się odmieniło...
Jeśli do zgłoszenia nie jest potrzebny zapis śladu lub inny plik (a w wielu przypadkach nie jest) proszą o zgłaszanie błędów na tej stronie.
Witam
Uwagi zostaly przekazane do dzialu opracowania map. Dziekujemy.
Bledy tego typu najlepiej zglaszac narzedziem na mapie Targeo:
http://www.AutoMapa.pl/raportuj (http://www.AutoMapa.pl/raportuj)
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen AutoMapa (mq)
Połączone: [time]Lipiec 03, 2011, 15:09:02[/time]
to jak w jaki sposób załączyć obrazek jak wygląda prawidłowo dana ulica? wystarczy wrzucić obrazek na jakiś darmowy serwer i zalinkować w formularzu dodaj komentarz na tej stronie?
Bardzo dobry pomysł.
-
W czerwcu im się odmieniło...
A to przepraszam bardzo. Ostatnie poprawki wysyłałem w maju.
-
I po co takie pisanie bez sensu? ...
Wypraszam sobie (mamusia nie nauczyła kulturalnie dyskutować?).
Dostałem taką samą formułkę po zgłoszeniu którejś poprawki do map, o której pisze JR.Nysa więc bzdur nie wypisuję.
No to przepraszam, ale ostatnią poprakę wysyłałem 2 tygodnie temu (zawierała ślady)
i ani wtedy ani nigdy wcześniej żadnej takiej sugestii nie dostałem (zgłoszeń były setki).
A gdyby mamusia nauczyła Cię pisać od razu konkretnie na temat,
a nie tak enigmatycznie, to moja reakcja również byłaby inna.
-
Ja wiem. Zawsze mi tak odpisują.
-
W piatek (1.07) wyslalem dla testu dwa zgloszenia Traffic-owe za pomoca tego formularza. Zgloszenia dokladnie opisane, aczkolwiek bez zrzutow ekranu (zaznaczone tylko miejsce na mapie). Zeby zgloszenie bylo wiarygodne, dolaczylem jeszcze link potwierdzajacy zamkniecie tych drog, gdzie byl oddzielny opis (zamkniete od kilku tygodni i przez kilka miesiecy tak pozostanie). Wydawaloby sie, ze takie zgloszenia powinny byc priorytetowe, na tym przeciez polega Traffic i po to chyba jest oddzielna kategoria w formularzu... do dzis obie drogi sa przejezdne - z ciekawosci codziennie sprawdzam Targeo i LD. Jedna z tych drog, to odcinek drogi wojewodzkiej... w bylym miescie wojewodzkim :)
-
Blokady na Miplo może postaw? :mysli:
-
Wyzsze idealy i taki test ;) Poza tym zglosilem problem u zrodla, tam gdzie sobie tego zyczy Aqurat i stworzyl odpowiedni formularz... Dalej to ja jestem zlym uzytkownikiem (taki podtekst wyczulem w Twojej wypowiedzi) i jeszcze za malo zrobilem? Bo ja to odbieram inaczej.
Osobiscie Miplo do konca nie wierze, owszem korzystam (troche jak mi sie przypomni), ale mimo wszystko wolalbym zeby sprawdzone remonty/blokdy/utrudnienia przychodzily mi razem z LD, a nie z serwisu jakim jest Miplo.
-
Dalej to ja jestem zlym uzytkownikiem (taki podtekst wyczulem w Twojej wypowiedzi)
Nie nadinterpretuj (to kobieca domena). ;)
Napisałem to tylko dlatego, że skoro LD nie chce tego uwzględnic to może chociaz użytkownicy MiploTraffic mogliby skorzystać z Twojej wiedzy.
Ja też bym wolał nie musieć korzystać z dwóch źrodeł blokad - ale coż zrobić...
-
Alez ja tylko dopytalem, jeszcze nie stwierdzilem faktu :P
Poczekam do piatku i wstawie na Miplo. Zobaczymy kto bedzie "szybszy".
Połączone: Lipiec 15, 2011, 17:18:22
10 dni pozniej... Wazne zgloszenie umiescilem juz wczesniej na Miplo, na mniej uczeszczanej drodze nie umieszczalem na Miplo, a zgloszenie z formularza zostalo zignorowane (brak reakcji). Chyba lepiej wysylac juz maile...
-
Moje zgłoszenie "via strona" już jest uwzględnione.
Myślę, że nie ma znaczenia którędy.
-
Ostatnio dostałem maila od targeo o najnowszej mapie i poprawkach - nanieśli 3/4 moich propozycji zmian (wysłałem ok 60) :ok:
-
Ja rowniez dostalem takiego maila... pol roku po zgloszeniu zdarzen "trafficowych". Oczywiscie dawno sie juz zdeaktualizowaly.
-
... pol roku po zgloszeniu zdarzen "trafficowych".
czas reakcji faktycznie niezły. :mrgreen:
Az sie odechciewa zgłaszac cokolwiek.
Też dostałem maila, połowę poprawek uwzględnili (w ytm jedną nie tam gdzie trzeba - albo link zamiescili zły) a połowy nie zdążyli.
-
Czy te "uwzględnione poprawki" widać na Targeo (czy też w danych Trafikowych AM, jeśli to np. blokada/odblokowanie czy t.p.) czy trzeba czekać na kolejną aktualizację map dla AM? I czy interfejs zgłaszania poprawek przez stronę Targeo korzysta z aktualnych map? Dawniej Targeo było o kilka wydań z tyłu za AM.
-
na stronie http://mapa.targeo.pl/remark/ (http://mapa.targeo.pl/remark/) można już dołączać pliki, np. ślady tras.