Dlaczego szybka nie jest najszybsza?

  • 62 Odpowiedzi
  • 15919 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline cheetahmax

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P360
Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« dnia: Październik 26, 2011, 10:42:07 »
Witam.

Wyznaczam trasę pomiędzy południowymi krańcami Poznania a Krakowem. Program proponuje A2 przez Łódź jako najszybszą. Wstawiam pkt przez w okolicach Wrocławia na DK5 i wyliczona trasa prowadząca przez A4 jest nie dosyć że krótsza to i szybsza o kilkanaście minut.  Zgłosiłem to do supportu. Odpowiedzieli że to tylko kilkanaście minut  i generalnie wg nich jest to OK. Wg mnie nie do końca. Jeśli jest kilka wariantów drogi między pkt A i B po Drogach krajowych i Autostradach to przynajmniej na tych trasach powinien być wybierany wariant najszybszy bez pomocnych pkt przez.
Tym bardziej że program czasem potrafi przeprowadzić przez parking żeby zaoszczędzić   kilka sekund. A tu nagle kilkanaście minut nie ma znaczenia.

*

Offline matmic

  • ****
  • 583
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 26, 2011, 11:46:25 »
Faktycznie, najszybsza wcale nie jest najszybsza. I czy to na długich trasach, jak i bardziej lokalnych. Miałem kilka razy taką sytuację, gdy AM pakowała mnie w korek, bo uznała, że szybszej już nie ma. Ale ja znając okolicę, zjechałem z głównej, aby ominąć korek, i wtedy AM po przeliczeniu trasy magicznie odjęła jakieś 10 minut (na dystansie 5km). Algorytm wyznaczania tras nadal kuleje...
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

q1w2

Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 26, 2011, 11:55:24 »
cheetahmax
Proponuję małą kalkulację.
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.
Przelicz sobie, odległość, czas jaki Ci obliczy AM, a następnie zobacz, jaką będziesz musiał osiągnąć średnią prędkość, by się w tym czasie zmieścić. Teraz zerknij na mapę, jakimi kategoriami dróg pojedziesz (szczególnie na pierwszej części podróży). Następnie wejdź sobie na stronę GDDKiA i zobacz, co się dzieje na wytyczonej przez Ciebie trasie. Nie wspomnę już z ograniczeniami dot. jazdy w terenie zabudowanym
Po takiej analizie, chyba łatwo dojdziesz do wniosku, że nawet gdybyś jechał w środku nocy ... był sam na drodze ... lekceważył wszelkie ograniczenia i przepisy ruchu drogowego, to i tak raczej się nie wyrobisz w obliczonym na początku czasie ETA.
A może po prostu ja za wolno jeżdżę, dorzucając w granicach rozsądku max 30 km/h ponad to, co pozwalają przepisy :proud:

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 26, 2011, 12:26:11 »
Cytuj
Wyznaczam trasę pomiędzy południowymi krańcami Poznania a Krakowem.

Cytuj
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.

No to wyznaczyłem z Kórnika do Krakowa "szybką"

powadzi na południe do AOW / A4 i potem wiadomo...
Start 12:24
ETA 5h16min
SR oczywiście najnowszy :ok:
w czym problem?
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2011, 12:31:04 wysłana przez jachraniak »

*

Offline cheetahmax

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P360
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 26, 2011, 13:06:04 »
No to wyznaczyłem z Kórnika do Krakowa "szybką"
powadzi na południe do AOW / A4 i potem wiadomo... Start 12:24.  ETA 5h16min SR oczywiście najnowszy  :ok: w czym problem?

Ja akurat wyznaczałem z Lubonia k/Poznania wg poprzedniego SR (na najnowszym nie sprawdzałem). wyjazd niedziela godzina 16. A problem w tym że zaproponowana nie była najszybsza. :S.
cheetahmax
Proponuję małą kalkulację.
Wyznacz sobie proponowaną przez Ciebie trasę z poł. krańca Poznania do Krakowa, przez Wrocław. Żeby było weselej, to wyznacz np. z Kórnika.
Przelicz sobie, odległość, czas jaki Ci obliczy AM, a następnie zobacz, jaką będziesz musiał osiągnąć średnią prędkość, by się w tym czasie zmieścić. Teraz zerknij na mapę, jakimi kategoriami dróg pojedziesz (szczególnie na pierwszej części podróży). Następnie wejdź sobie na stronę GDDKiA i zobacz, co się dzieje na wytyczonej przez Ciebie trasie. Nie wspomnę już z ograniczeniami dot. jazdy w terenie zabudowanym
Po takiej analizie, chyba łatwo dojdziesz do wniosku, że nawet gdybyś jechał w środku nocy ... był sam na drodze ... lekceważył wszelkie ograniczenia i przepisy ruchu drogowego, to i tak raczej się nie wyrobisz w obliczonym na początku czasie ETA.
A może po prostu ja za wolno jeżdżę, dorzucając w granicach rozsądku max 30 km/h ponad to, co pozwalają przepisy :proud:

Latem dałem się nabrać AM i pojechałem przez Kórnik , Śrem , Gostyń i Rawicz. Do Śremu byłem zadowolony ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.

A co do ETA to akurat nie było dużej różnicy z czasem rzeczywistym  (trasa przez kościan i leszno DK5). Około 5 min.
Na autostradzie jechałem max 140 km/h a na pozostałych odcinkach ograniczenie + maksymalnie 20 km/h.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 26, 2011, 14:32:17 »
... ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 26, 2011, 17:29:26 »
... ale reszta trasy to same remonty i ruch wahadłowy. Koszmar. Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Nie masz racji ochkarol, :S

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 26, 2011, 17:50:43 »
Zawsze jestes taki oszczędny w wypowiedziach?
Ja napiszę, że mam i tak się bedziemy licytować do końca świata?
Chcesz coś mądrego napisac to napiszże ciut szerzej i się nie krepuj, bo ta Twoja wypowiedź zabrzmiała jak kobiece "no bo tak".

Czy źle czytam na stronie Aquratu o LiveDrive?
Cytuj
LiveDrive!
Technologia LiveDrive! wykorzystywana w systemie AutoMapa Traffic to nowatorskie podejście do zasilania nawigacji w dane o korkach i utrudnieniach w ruchu ulicznym. ... AutoMapa zasilana jest również w bieżące informacje o realizowanych inwestycjach drogowych, dzięki czemu podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg.
Natomiast w wątku o SmartRoutes nic na temat robót drogowych nie ma.
Bo tylko tak to ma sens, skoro SR to statystyczne dane historyczne.

A, że się remonty się aktualizują via AM'Center to nie znaczy, że wchodzą w zakres tych danych.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2011, 18:11:17 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 26, 2011, 18:29:36 »
W SR historyczne są prędkości, korki itp. Blokady mają (mogą) mieć terminy obowiązywania i te terminy mogą być przyszłe. W ten sposób można odblokowywać otwarte drogi, czy zamykać/otwierać remontowane odcinki. Oczywiście zdarzenia przyszłe obarczone są błędem. Np. niesolidności wykonawcy.

Ale to teoria. Co zawierają dane SR zależy od producenta i często ma wymiar kosmiczny.

*

Offline rgr

  • *****
  • 1045
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 26, 2011, 18:52:35 »
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Nie kasuj events.a, to będziesz miał. :).
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 26, 2011, 18:54:24 »
SR jak wiadomo składa się z trzech plików, jednym z nich jest events i jeśli blokada jest długoterminowa to na pocztątku pojawia się w AM za pośrednictwem LD następnie trafia (na 100%) do events.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 26, 2011, 19:19:20 »
Czyli plik events.a jest plikiem LiveDrive (zgodnie z definicją LD i SR podaną na stronie producenta programu).
To, że coś się aktualizuje przez AM'Center nie znaczy, że już musi byc składnikiem SmartRoutes.

Połączone: Październik 26, 2011, 19:19:45
Nie kasuj events.a, to będziesz miał. :).
Skąd wniosek, ze kasuję?  :O :ohreally:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 26, 2011, 19:27:32 »
Czyli plik events.a jest plikiem LiveDrive (zgodnie z definicją LD i SR podaną na stronie producenta programu).

Plik events nie jest "zasilany" z LD.
Aby się o tym przekonać możesz zrobić następujacy test:

http://pdaclub.pl/forum/automapa/jak-zrobic-z-am-szklana-kule/msg1453163/#msg1453163

także tego...

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 26, 2011, 19:35:03 »
Śsię uparł...  :mrgreen:
Czytałeś definicję SR i LD? Jest w definicji SR coś o robotach drogowych?
Nie ma.

Powtórzę.
To, że plik events.a jest modyfikowany przez AM'Center nie znaczy, że jest składnikiem systemu SmartRoutes.
I dodam, że fakt, iż plik events.a nie jest aktualizowany on-line to nie znaczy, że nie jest składnikiem LiveDrive.

Funkcje obydwu systemów masz na stronie producenta. A metody i które pliki biorą w tym udział to rzecz wtórna i bez większego znaczenia.
A AM'Center aktualizuje dane do SmartRoutes oraz do LiveDrive.

Jak przez AM'Center będzie można aktualizować skórki do programu też będziesz je nazywał składnikeim SmartRoutes?

Połączone: Październik 26, 2011, 19:58:08
Wysłałem im dane SR ale widać nie wzięli tego pod uwagę bo nadal ta trasa jest proponowana.
Tzn, ze wysłałeś co?
Bo nie kumam...
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2011, 19:58:08 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 26, 2011, 20:04:55 »
rozmowa...

jak motor z motorniczym...

o niczym  :mrgreen:


*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 26, 2011, 20:21:48 »
@ochkarol

Mo sprzęt nie ma netu więc z LD nici. A z SR i owszem korzystam. I właśnie w pliku events.a są też informacje na podstawie których AM wyznacza drogę. Uważam, że to wyjaśnia sprawę.

A odnośnie informacji na stronie AM. Hmm, jakby we wszystko wierzyć, to mamy doskonały program idealnie omijający korki, ple ple ple.

Dodatkowo niekoniecznie webmaster musi kumać co i jak się dzieje w AM.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 26, 2011, 20:29:26 »
rozmowa...
jak motor z motorniczym...
o niczym  :mrgreen:
Dyskutujemy o teorii i definicji.
Widzę, że sprawdza się powiedzenie, że jak brakuje argumentów to zaczynają się inwektywy.

Połączone: Październik 26, 2011, 20:35:20
Mo sprzęt nie ma netu więc z LD nici. A z SR i owszem korzystam. I właśnie w pliku events.a są też informacje na podstawie których AM wyznacza drogę. Uważam, że to wyjaśnia sprawę.
To wiem.
Ciekawym tylko co zostało wysłane do Aquratu.
Bo stwierdzenie "wysłałem dane SR" jakieś takie...

A odnośnie informacji na stronie AM. Hmm, jakby we wszystko wierzyć, to mamy doskonały program idealnie omijający korki, ple ple ple.
Jak ma się rzeczywistość do zapewnień do wiemy wszyscy (no, prawie wszyscy ;) ).
Mnie chodziło o definicję SR i LD.

Dodatkowo niekoniecznie webmaster musi kumać co i jak się dzieje w AM.
Takie coś, jak definicja jednego i drugiego (to o ile znam tę robotę) to webmaster dostaje gotowe (obrobione przez naszego ulubionego marketigowca oczywiście).
A po drugie nie znalazłem nigdzie indziej innych definicji więc wydaje mi się, że trzeba oprzeć się na tych.
« Ostatnia zmiana: Październik 26, 2011, 20:35:20 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

q1w2

Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 26, 2011, 20:51:32 »
SR jak wiadomo składa się z trzech plików, jednym z nich jest events i jeśli blokada jest długoterminowa to na pocztątku pojawia się w AM za pośrednictwem LD następnie trafia (na 100%) do events.
Do events trafia przy okazji kolejnej aktualizacji kompletu SR i z grubsza rzecz biorąc, skutkują tylko na wybór dostępnych dróg w celu wyznaczenia tras.. Natomiast prędkości uzyskiwane na poszczególnych odcinków dróg, zbierane za pośrednictwem LD, również trafiają w pierwszej kolejności (na żywo) do użytkowników LD, bo w końcu oni są dostarczycielami tych danych. Natomiast po czasie trafiaj również do SR podczas aktualizacji speeds.a w ramach SR
ochkarol - myślałem, że wiesz skąd się m.in. biorą dane do SR

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2011, 22:30:24 »
ochkarol - myślałem, że wiesz skąd się m.in. biorą dane do SR
No wiem  :ok:
Powiedz mi dlaczego łączycie plik events.a ze SmartRoutes a nie z LiveDrive?
Bo...?
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 26, 2011, 22:55:07 »
Bo:
1. Jest aktualizowany przy aktualizacji SR.
2. Ma wpływ na routing przy używaniu SR, a nie używaniu LD.

Te dane stosunkowo stałe - w odróżnieniu od korków, wypadków - są wpisane do events.a aby zmniejszyć ciężar danych LD. Ale LD jest tylko aktualizacją innych danych, między innymi tych zawartych w SR.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 27, 2011, 00:05:15 »
Bo:
1. Jest aktualizowany przy aktualizacji SR.
Nadinterpretacja.
Jest aktualizowany przy użyciu AM'Center, razem z danymi SmartRoutes. A to jeszcze nie oznacza technologii SmartRoutes.
Zadałem jachraniakowi pytanie, na które nie odpowiedział.
Czy jeśli przy pomocy AM'Center będziemy aktualizować skórki do programu to one też będą "danymi SmartRoutes"?
No bo idąc tym tokiem rozumowania to tak.

2. Ma wpływ na routing przy używaniu SR, a nie używaniu LD.
To jest jakiś argument.
Ale uważam, że program ogranicza się do "wycięcia" z LD samego pobierania danych on-line (bo koszty, bo możliwości techniczne itp.)

Te dane stosunkowo stałe - w odróżnieniu od korków, wypadków - są wpisane do events.a aby zmniejszyć ciężar danych LD. Ale LD jest tylko aktualizacją innych danych, między innymi tych zawartych w SR.
Tak oczywiście.
Sam użyłeś pojęcia "stosunkowo".

Bo czym się charakteryzuje technologia SmartRoutes? Danymi historycznymi - czyli statystyka.
A czym LiveDrive? Danymi tymczasowymi - czyli to co on-line (korki, wypadki itp) oraz roboty drogowe, remonty itp.
I oczywiście, że cały LD aktualizuje SR (taka nakładka). Bo taka jest idea LiveDrive, żeby nanosić poprawki jeśli występują odstępstwa od normy.
A takim odstępstwem jest korek, wypadek, remont drogi spowalniający ruch czy całkowite wyłączenie jej z ruchu.

Moim zdaniem to producent wie najlepiej jak zdefiniować własną technologię a to przy opisie LiveDrive napisał, że to dzięki niemu (a nie SmartRoutes) "ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg."
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 27, 2011, 01:02:22 »
Stosunkowo czyli czas trwania dni, tygodnie w odróżnieniu z jednej strony korków, wypadków - godziny, budowa dróg - na stałe.

Przy okazji aktualizuje się z SR i przy okazji nie aktualizuje się z LD. Za dużo tych okazji. Ale powiem więcej. LD jest technologią modyfikującą SR w miejscach gdzie są takie dane. Nie jest to nic odrębnego, a modyfikacja danych. Podobnie zresztą SR modyfikuje dane wynikające z kategoryzacji.

I nie ufaj tak producentowi. Po pierwsze nie ogarnia on całości programu co widać po radach supportu, po drugie rzecznik nie rozumie do końca algorytmów i wiedzy przekazywanej mu przez programistów, a po trzecie wreszcie, to co podaje to nie wykład naukowy, a PR mający zachęcić ludzi do określonych działań finansowych. Zatem zgodnie z tą filozofią nie mówi wszystkiego, a "upiększa" aby ładnie wyglądało i upraszcza aby, nowy klient nie wystraszył się tylko zachęcił.

Czerpanie wiedzy tylko ze sloganów reklamowych jest naiwnością. Zawsze trzeba krytycznie oceniać podawane fakty i porównywać z własnym doświadczeniem i opinią innych.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 27, 2011, 02:21:48 »
Czerpanie wiedzy tylko ze sloganów reklamowych jest naiwnością.
Abstrahuję kompletnie od jakości.
Uważasz, że to my tu na forum (demokratycznie, czy jak?) decydujemy o definicji i składzie SR i LD a nie twórcy tych technologii? :ohreally:

Chyba coś nie tak...
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

q1w2

Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #23 dnia: Październik 27, 2011, 02:23:24 »
I nie ufaj tak producentowi. Po pierwsze nie ogarnia on całości programu co widać po radach supportu, po drugie rzecznik nie rozumie do końca algorytmów i wiedzy przekazywanej mu przez programistów, a po trzecie wreszcie, to co podaje to nie wykład naukowy, a PR mający zachęcić ludzi do określonych działań finansowych. Zatem zgodnie z tą filozofią nie mówi wszystkiego, a "upiększa" aby ładnie wyglądało i upraszcza aby, nowy klient nie wystraszył się tylko zachęcił.
To mi się szczególnie spodobało. :ok:
Zapomniałeś jeszcze dodać, że nawet Hołek wmawia nam, że "...nowa będzie lepsza" :) Dobrze, że chociaż Marzenka nie kłamie :proud:
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 02:24:56 wysłana przez q1w2 »

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #24 dnia: Październik 27, 2011, 02:37:14 »
Troche sie OT z tego watku zrobil  :P A prawda jest taka, ze obecna wersja ma WIELKI problem z wyznaczaniem tras zgodnie z ich przeznaczeniem. Trasa SZYBKA bardzo czesto nie jest szybka, zwlaszcza w routingu nocnym - czesto LATWA jest wtedy szybsza i to dla samej AM. Po prostu paranoja, zwlaszcza jak support nie widzi w tym nic zlego  :-|

*

q1w2

Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #25 dnia: Październik 27, 2011, 03:07:20 »
Trasa SZYBKA bardzo czesto nie jest szybka, zwlaszcza w routingu nocnym - czesto LATWA jest wtedy szybsza i to dla samej AM. Po prostu paranoja, zwlaszcza jak support nie widzi w tym nic zlego  :-|
Tu masz dowód, na to o czym piszesz. Wykonane przed chwilą.
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,19,16.99381,52.30237?l=4c8a504e86b498fb
O tym czasie na ul. Sypniewo w Poznaniu, łatwiej spotkać zabłąkanego dzika, niż samochd. Dlaczego więc widać samą czerwień i "pomarańcz"? Koty wysyłają dane LD? :proud:
« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 03:09:27 wysłana przez q1w2 »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #26 dnia: Październik 27, 2011, 10:36:34 »
To jest problem danych SR od jakiegoś czasu.
Są miejscami takie wydumane, że aż strach.
Np. niewiem komu przyszło do głowy aż tak uszczegóławiać dane, że nawet na samych przecięciach dróg na skrzyzowaniach (toż to kilka metrów - jeden samochód, gora dwa) potrafi być naniesiona inna prędkość.

Obserwuję to zjawisko od początku roku. Co prawda jest dużo lepiej niz na początku roku ale jeszcze jest gorzej niż było rok temu np.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline cheetahmax

  • 23
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: MIO P360
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #27 dnia: Październik 27, 2011, 10:54:18 »
W danych SR nie będzie remontów i robót drogowych. Od tego jest LD i zdarzenia drogowe.
Twoje pretensje sa nieuzasadnione.
Chodzi mi o to że  w miejscach remontów tworzą się korki i są ograniczania prędkości i te dane powinny być uwzględnione w SR.  Rozumiem też producenta że nie jest w stanie uwzględnić poprawnie danych ze wszystkich dróg w Polsce.  Ale to nie jest tematem wątku.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #28 dnia: Październik 27, 2011, 11:19:27 »
No właśnie niekoniecznie.
Bo SR uwzględnia korki ale stałe, cykliczne. Po zakończeniu remontu sytuacja wróci do normy.
Od tymczasowych spraw jest LD.

SmartRoutes ma być w miarę uniwersalne. Osoby nie aktualizujące danych (ani on-line ani via AM'Center) powinny mieć dane z sytuacji na drodze "normal".
Czyli z takiej sytuacji, że żadnych nadzwyczajnych utrudnień, które nie wystepują notorycznie nie ma.
Bo wyobraź sobie sytuację, że kupiłeś program a w nim dane o remoncie głównej drogi przelotowej w mieście. Nie aktualizujesz go bo nie masz jak/nie chce Ci się*.
I co? do końca życia AM bedzie omijała to utrudnienie?

Problem pojawił się, gdy ktoś w pewnym momencie zaczął zapodawać sezonowe dane SR. Czyli na zimę inne, na wakacje inne.
Wiesz o ile łatwiej jeździ się po miastach w wakacje.
Ktoś, kto kupił program z wakacyjnym SR i będzie chciał na tym jeździć przez resztę roku routing będzie miał cały czas wakacyjny - niekoniecznie dobry.

Owszem, możemy powiedzieć, że niektóre remonty trwają więcej niż rok. To teraz, powstaje pytanie gdzie jest granica "tymczasowości"?
Od jak długiego czasu trwania remontu (tymczasowego, było nie było) spowolnienie spowodowane nim ma na stałe zagościć w danych a do jak długiego czasu jego trwania ma być tylko w LD.

Ja stoję na stanowisku, że wrzucenie w tm roku sezonowości do SR było błędem.
Tak samo uważam, że nie powinny się w nim znajdować tymczasowe utrudnienia (bez względu na czas, jaki trwają).
Z programu korzysta więcej osób nie aktualizując go w ogóle niż tak jak my tutaj. I to ze względu na nich mam takie zdanie.

* - niepotrzebne skreślić
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline Miedzio

  • ***
  • 492
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Dlaczego szybka nie jest najszybsza?
« Odpowiedź #29 dnia: Październik 27, 2011, 12:50:26 »
To jest problem danych SR od jakiegoś czasu.

Ja nie twierdze, ze SR i LD sa ok, tylko watek mowi zupelnie o innym problemie. Algorytm nie sprawdza w niektorych sytuacjach alternatywnej trasy, ktora dla samego programu, z tymi samymi danymi, jest szybsza niz ta, ktora proponowal za pierwszym razem. Podobne jest zestawienie SZYBKA - LATWA, a przeciez ETA i tak jest wyznaczana na podstawie tych samych danych SR. Ja to porownuje do sytuacji, gdy kiedys byl suwak od ustalenia jakosci obliczania trasy kosztem szybkosci obliczania. Kiedys byly problemy, jesli nie ustawialo sie tego suwaka na maks wydajnosc. Teraz ze wzgledu na duza ilosc danych do przetworzenia, obliczenia powinny byc jeszcze bardziej dokladne, a podejrzewam, ze nic w tym temacie nie zrobiono, a pewnie nawet pogorszono - moze rowniez dlatego, zeby slabsze sprzety jeszcze dzialaly. Tylko dlaczego psuc wszystkim algorytm obliczania, jak mozna bylo ta regulacje zostawic do wyboru uzytkownikom...

Odnosnie problemu, to on najczesniej pojawia sie w okolicach autostrad, jak np tutaj:

http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-9-wreszcie-wydana!/msg1531456/#msg1531456

« Ostatnia zmiana: Październik 27, 2011, 12:53:18 wysłana przez Miedzio »