@tomwil
"AutoMapa Traffic to nowatorskie podejście do sposobu wyznaczania tras z uwzględnieniem informacji o ruchu drogowym" - zgadzam się z tym zdaniem.
"Dzięki potężnej bazie danych, o historycznej i aktualnej sytuacji na drogach, AutoMapa Traffic doskonale wie, z jaką predkością można jechać w danym momencie i którędy należy prowadzić, by ominąć zatory, korki, czy remonty na drodze" - tu jest marketing, ale UWAŻNEMU czytelnikowi takich marketingowych zapisów od razu rzuca się ostrożność sformułowania. NIGDZIE nie pisze, że ZAWSZE "AutoMapa Traffic doskonale wie". Podobnie, nie ma też informacji, "którędy należy prowadzić, by ominąć WSZYSTKIE zatory, korki, czy remonty na drodze.
Podobnie, "Dzięki AutoMapa Traffic kierowca otrzymuje dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce, mając jednocześnie przekonanie, że czas jazdy będzie najkrótszy z możliwych." zawiera subtelnie
przemyconą samosprawdzającą się prognozę - Automapa co chwila aktualizuje czas dojazdu, nawet po 1,5 godzinnym oczekiwaniu w niezaplanowanym korku ma się ciągle czas przewidywanego dojazdu na czas, który w ostatnich minutach naprawdę zbliża się do ideału
Jaką trasę wyliczał kolega? Szybką czy optymalną? Jeśli nie jest ustawiona trasa szybka - trudno o najszybszy przejazd.
Jak ma kolega ustawioną dokładność wyliczania trasy - czy suwak dokładności jest przesunięty maksymalnie w lewo? (najwolniejsze, a zarazem najdokładniejsze przeliczanie trasy)
Z kiedy ma kolega dane SR?
Uwaga: dane LD są aktualizowane tylko w promieniu ok. 15 km, co akurat w dużym Szczecinie (mieszkałem tam 10 lat) może być za mało. W zwiazku z tym na pozostałym obszarze obowiązuje dane SR. Zasięg duży to 40km. Jaki jest ustawiony w związku z tym zasięg?
Jak często kolega wymienia dane? Domyślne 5 minut to moim zdaniem stanowczo za duże przerwy - powinno być ustawioen wysyłanie i odbieranie co 5 minut.
Ile razy wystąpił taki problem - raz? Kurcze, no to jak co najmniej dwa trzy razy się powtórzy coś takiego, można mówić o problemie.
Czy kolega synchronizuje m.in. blokady i antyblokady via Miplosync odpowiedni często (przynajmniej raz dziennie, a na pewno przed podróżą? Jeśli nie, to trudno mówić o zapewnieniu Automapie niezbędnych źródeł informacji.
Czy kolega jest w stanie poświęcić kilkanaście minut na:
- włączenie zapisywania śladu GPS podczas następnego przejazdu przez Szczecin?
- jeśli tak, proszę to włączyć, proszę ustawić wszystkie parametry jak zasugerowałem wyżej i jeśli będą jakieś zaciachy z LD+SR proszę to zgłosić do supportu i dopiero na podstawie odpowiedzi stamtąd ustalić, czy to jest normalka, czy błąd
Tak mi przyszło do głowy teraz: Automapa ENIGMATYCZNIE, NIEPRECYZYJNIE się wyraża o swoim programie, ale kolega również ENIGMATYCZNIE I NIEPRECYZYJNIE, niepodając dziesiątek parametrów swoich ustawień i odnosząc się do jednostkowego przypadku wyraża się o czyimś programie.
BTW: Z logiki wynika, że sformułowanie "podróżując z AutoMapą sprawnie ominiemy zamknięte i remontowane odcinki dróg" nie odnosi się do niedawno oddanych do użytku dróg. Ani nie są one zamknięte (bo są otwarte), ani nie są remontowane (bo są nowe).
W celu nabrania odpowiedniej perspektywy odnośnie aktualności danych w Automapie, polecam lekturę forum pdaclub.pl/forum/tomtom. Bez tego łatwo o zarzuty bez pokrycia na ten temat. Bo skoro światowy lider w nawigacji za aktualne dane uważa dane sprzed roku czy dwóch lub trzech, to wypominanie Automapie, że doga otwarta kilka tygodni temu nie jest naniesiona paradoksalnie świadczy na plus Automapy - bo mówimy o kilku tygodniach, a nie miesiącach lub latach.