"Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy

  • 21 Odpowiedzi
  • 5425 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
"Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« dnia: Kwiecień 08, 2008, 19:37:05 »
Pewnie ten pomysł już się kiedyś pojawił, ale nawet jeśli tak to uważam że warto go forsować. Sądzę, że bardzo przydatną funkcją, która chociaż po części zastępowała by doraźnie informację o korkach, jest funkcja omijania wybranych POI podczas wyznaczania trasy. Można by wtedy stworzyć listę POI które chcemy w jak największym stopniu omijać na trasie np. fotoradary, wieczne korki, progi zwalniające, sygnalizacje świetlne itp. Mogło by to działać według takiej samej zasady jak teraz omijania autostrad czy dróg płatnych, z tą różnicą że tu wybierało by się POI. Można by pójść krok dalej umożliwić wybór preferowanych POI takich jak BP, MC Donald's czy dla węższego grona kierowców "leśne ssaki" :E przez które AM by kierowała. Uważam, że jest to najlepsze rozwiązanie dla szeroko rozumianych utrudnień na drodze. Co mi po tym że AM mnie poinformuje że za chwilę czeka mnie 5 progów zwalniających, albo ograniczenie do 40 na długim odcinku, jak i tak ta drogą pojadę, bo tak mnie kieruje AM. Dzieki temu rozwiązaniu  punkty te miałyby, wpływ na wyznaczanie trasy. Może wtedy znikną by problem blokowania odcinków. Algorytm omijania POI mógłby być dla tej kategorii "najsilniejszy" i porostu uniemożliwiać jazdę tą drogą, no chyba że ustawimy tam koniec trasy to mógłby się pojawić komunikat pytający o pozwolenie. Dla osób uważających to za zbytek - poprostu by z tej funkcji nie korzystały, a jak ktoś ma dość np. progów mógłby je skutecznie omijać.

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 08, 2008, 21:02:16 »
Ale przyznaj - jesli jezdzisz po swoim miescie, to pewnie wiesz, gdzie sie korkuje, wiec AM Ci nie jest potrzebna do omijania korkow, a jesli jestes w obcym miescie, to czy zaufasz programowi, ze nie poprowadzi Cie w jakas slepa uliczke lub w jeszcze wiekszy korek?
Nie mozna slepo wierzyc programowi i Miplo, a wprowadzane POI z kategorii "korki" rownie dobrze moga nie miec odzwierciedlenia w rzeczywistosci, bo akurat przez dane skrzyzowanie jechal ktos, kto jest wyczulony na punkcie stania na swiatlach i zamiast 30sekund stal np. 1,5 minuty i uznal, ze to na pewno miejsce gdzie sie korkuje :)

Kilka przykladow:
Na Miplo zaznaczone jako korki - w rzeczywistosci brak korkow.
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=124380 - Wrocław, Sienkiewicza - nie nazwałbym tego korkiem, bo wszystko porusza sie bardzo sprawnie. W zasadzie najdluzej ile stalem w zyciu na tym skrzyzowaniu to moze 4-5 minut, a w 8/10 przypadkow przejezdzam tam w ciagu 1-1,5 minuty (mowie o porach "najwiekszych korkow" czyli rano 7-9 i/lub 15-17, bo o 2 w nocy to przelatuje tam w 2 sekundy). Szeroko, 2 pasy :)
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=124379 - Wrocław, Wyszyńskiego/Sienkiewicza - moja droga powrotna do domu, praktycznie nigdy tam nie stoje, dluzej niz jest to potrzebne (tj. dlugosc trwania czerwonego swiatla + 1-2 zmian zielonego i juz jest sie za skrzyzowaniem). Szeroko, 2 pasy :)
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=120408 - Wrocław, Most Pokoju... praktycznie nigdy nie ma tam korków... Na drodze od estakady na pl. Społecznym, aż do mostu Warszawskiego nie korkuje się...


I druga lista - na Miplo nie zaznaczone, a w rzeczywistości się korkuje...
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,20,361329,365077 - Wrocław, ul. Osobowicka... Droga jednojezdniowa po jednym pasie ruchu w kazdym kierunku... Zawsze korek od Bałtyckiej do Mostu Milenijnego...

To tylko takie przykłady, ze nie zawsze znaczek ma pokrycie w rzeczywistosci. Choc nie powiem, ze jakis wplyw te korki, hopki i inne POI z kategorii "Utrudnienia w ruchu" moglyby miec na wyznaczanie trasy. Np. dodatkowy rodzaj trasy, gdzie mozna zdefiniowac jakie kategorie POI Automapa powinna starac sie omijac, a przy jakich jechac jak najblizej... Jesli ktos chcialby, to by tego uzyl, a jesli nie, to korzystalby z Automapy tak jak obecnie korzysta przecietny "Kowalski" :)

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 08, 2008, 21:32:43 »
Ale przyznaj - jesli jezdzisz po swoim miescie, to pewnie wiesz, gdzie sie korkuje, wiec AM Ci nie jest potrzebna do omijania korkow, a jesli jestes w obcym miescie, to czy zaufasz programowi, ze nie poprowadzi Cie w jakas slepa uliczke lub w jeszcze wiekszy korek?
Nie mozna slepo wierzyc programowi i Miplo, a wprowadzane POI z kategorii "korki" rownie dobrze moga nie miec odzwierciedlenia w rzeczywistosci, bo akurat przez dane skrzyzowanie jechal ktos, kto jest wyczulony na punkcie stania na swiatlach i zamiast 30sekund stal np. 1,5 minuty i uznal, ze to na pewno miejsce gdzie sie korkuje :)

Kilka przykladow:
Na Miplo zaznaczone jako korki - w rzeczywistosci brak korkow.
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=124380 - Wrocław, Sienkiewicza - nie nazwałbym tego korkiem, bo wszystko porusza sie bardzo sprawnie. W zasadzie najdluzej ile stalem w zyciu na tym skrzyzowaniu to moze 4-5 minut, a w 8/10 przypadkow przejezdzam tam w ciagu 1-1,5 minuty (mowie o porach "najwiekszych korkow" czyli rano 7-9 i/lub 15-17, bo o 2 w nocy to przelatuje tam w 2 sekundy). Szeroko, 2 pasy :)
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=124379 - Wrocław, Wyszyńskiego/Sienkiewicza - moja droga powrotna do domu, praktycznie nigdy tam nie stoje, dluzej niz jest to potrzebne (tj. dlugosc trwania czerwonego swiatla + 1-2 zmian zielonego i juz jest sie za skrzyzowaniem). Szeroko, 2 pasy :)
  • http://www.miplo.pl/point.php?p=120408 - Wrocław, Most Pokoju... praktycznie nigdy nie ma tam korków... Na drodze od estakady na pl. Społecznym, aż do mostu Warszawskiego nie korkuje się...


I druga lista - na Miplo nie zaznaczone, a w rzeczywistości się korkuje...
http://mapa.targeo.pl/Mapa_Polski,20,361329,365077 - Wrocław, ul. Osobowicka... Droga jednojezdniowa po jednym pasie ruchu w kazdym kierunku... Zawsze korek od Bałtyckiej do Mostu Milenijnego...

To tylko takie przykłady, ze nie zawsze znaczek ma pokrycie w rzeczywistosci. Choc nie powiem, ze jakis wplyw te korki, hopki i inne POI z kategorii "Utrudnienia w ruchu" moglyby miec na wyznaczanie trasy. Np. dodatkowy rodzaj trasy, gdzie mozna zdefiniowac jakie kategorie POI Automapa powinna starac sie omijac, a przy jakich jechac jak najblizej... Jesli ktos chcialby, to by tego uzyl, a jesli nie, to korzystalby z Automapy tak jak obecnie korzysta przecietny "Kowalski" :)
Jako moderator miplo staram się dbać o rzetelność punktów - przynajmniej w Poznaniu i okolicach gdzie mieszkam:) Właśnie o to mi chodzi, że jak ktoś uważa to za zbytek to tego nie będzie używał. Myślę że nie jest to skaplikowana funkcja, a może się przyjmie. Dla mnie mega potrzebna. Każdy może sobie stworzyć kategorie miejsc które chce omijać. To może być proste ale mocne narzędzie.

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 08, 2008, 21:50:40 »
Jako moderator miplo staram się dbać o rzetelność punktów - przynajmniej w Poznaniu i okolicach gdzie mieszkam:) Właśnie o to mi chodzi, że jak ktoś uważa to za zbytek to tego nie będzie używał. Myślę że nie jest to skaplikowana funkcja, a może się przyjmie. Dla mnie mega potrzebna. Każdy może sobie stworzyć kategorie miejsc które chce omijać. To może być proste ale mocne narzędzie.
I chwala Ci za to :) Ja kategorie korki traktuje z przymruzeniem oka - we Wroclawiu wiem, gdzie sa korki i wiem jak je omijac (w 90% sie udaje, a te pozostale 10% to przypadki, gdy inni rowniez wpadna na podobne blyskotliwe omijanie korkow), a w razie W jak w jakims innym miescie sie znajde, to przeciez automapa nie pokieruje mnie po ulicach, gdzie nie ma korkow :)
Te "korki" to taka kategoria jak "ograniczenia predkosci", bo czy to, ze na ekranie wyswietla sie POI "40 km/h" to znaczy, ze ktos zwolni do 40? Watpie :)

potas7 - nie wiem jak inni, ale ja uwazam, ze dodatkowa opcja trasy, gdzie bedzie mozna wybrac jakie kategorie POI maja wplyw na wyznaczenie trasy i pomijanie drog, na ktorych wystepuje dane POI, to moze byc strzal w 10 dla Automapomaniakow :)

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 08, 2008, 23:27:04 »
potas7: wg mnie to przerost formy nad traścią...
ISTQB Certified Tester

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 09, 2008, 12:24:13 »
potas7: wg mnie to przerost formy nad traścią...
Mógłbys rowinąć swój wątek?:) Moim zdanem to prosta fukncja, której elementy już istnieją, a daje duże pole do popisu.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 09, 2008, 12:47:47 »
potas7: wg mnie to przerost formy nad treścią...
Mógłbyś rozwinąć swój wątek?:) Moim zdanem to prosta funkcja, której elementy już istnieją, a daje duże pole do popisu.
Fakt, że funkcja prosta... no i można dodać pewnie i ze 30 innych podobnych ale to "para idąca w gwizdek" bo to w zasadzie ten sam produkt sprzed ponad roku po małym face liftingu... i wymyślanie coraz to najwydziwniejszych funkcji nie ma sensu bo przeciętny użytkownik sie w tym gubi a program nawigacyjny powinien być ergonomiczny i prosty w obsłudze jak drut  -a nie świński ogon :)
Skoro AM oferuje strone internetową i instrukcję w innych językach i jest nawigacja europejską to powinna sie skupić na dodaniu tego co jest ważne także dla klientów  z innych krajów europejskich. Taką funkcją powinno być TMC i co z tego, że nie ma systemu w Polsce ale w dobie internetu może być kupiona zarówno przez Niemca czy Francuza ... że nie wspomnę o setkach tysięcy Polaków mieszkających czy pracujących na terenie Niemiec czy innych krajów. ....... Jeśli sąsiedzi Niemczy czy Anglicy zobaczą u nich dobra nawigację to sami zaczną ten produkt kupować.
Dlatego uważam, że teraz  zasypywanie ich setkami różnych udziwnionych funkcji jest odciąganiem ich od tego co ważne.... choćby od tego by zrobiony był wreszcie porządek z mapami.....

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2008, 12:55:53 wysłana przez Lutek II »
ISTQB Certified Tester

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 09, 2008, 14:40:46 »
potas7: wg mnie to przerost formy nad treścią...
Mógłbyś rozwinąć swój wątek?:) Moim zdanem to prosta funkcja, której elementy już istnieją, a daje duże pole do popisu.
Fakt, że funkcja prosta... no i można dodać pewnie i ze 30 innych podobnych ale to "para idąca w gwizdek" bo to w zasadzie ten sam produkt sprzed ponad roku po małym face liftingu... i wymyślanie coraz to najwydziw niejszych funkcji nie ma sensu bo przeciętny użytkownik sie w tym gubi a program nawigacyjny powinien być ergonomiczny i prosty w obsłudze jak drut -a nie świński ogon :)
Skoro AM oferuje strone internetową i instrukcję w innych językach i jest nawigacja europejską to powinna sie skupić na dodaniu tego co jest ważne także dla klientów z innych krajów europejskich. Taką funkcją powinno być TMC i co z tego, że nie ma systemu w Polsce ale w dobie internetu może być kupiona zarówno przez Niemca czy Francuza ... że nie wspomnę o setkach tysięcy Polaków mieszkających czy pracujących na terenie Niemiec czy innych krajów. ....... Jeśli sąsiedzi Niemczy czy Anglicy zobaczą u nich dobra nawigację to sami zaczną ten produkt kupować.
Dlatego uważam, że teraz zasypywanie ich setkami różnych udziwnionych funkcji jest odciąganiem ich od tego co ważne.... choćby od tego by zrobiony był wreszcie porządek z mapami.....

Pozdrawiam
Zgadzam sie ze nawigacja powinna przede wszytkim w prosty sposób "nawigować", ale zobacz jak jest z podmienianem wskaźnika GPS. Zwykly Kowalski wgrywa AM 5,0 i jedzie w trasę, a bardziej "ambitny" użytkownik podmienia plik i ma... statek kosmiczny (to akurat jest raczej bajer niż zaleta - chodzi mi jedynie o idee):E Przecież ta funkcja nie ma być eksponowana na pierwszej stronie menu. Może być na ostatniej schowana głęboko, albo w ogóle niewidoczna w MENU PROSTYM. Ja postuluje jedynie, żeby dali nam taką możliwość, a każdy sam zadecyduje czy ją użyje, czy nie będzie sobie zaprzątał tym głowy.

*

Offline puniek

  • ******
  • 4617
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S7 EDGE SM-G935F
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 09, 2008, 14:54:06 »
Rozumiem... ale zaimplementowanie tgakiej funkcji wymaga działań i przetestowania bo jak pokazuje życie taka aplikacja jest jak ser szwajcarski... a ja mówie dość... dajcie coś nowego a nie odgrzwane kotlety....
To ma  być dobry, nowoczesny produkt a nie zestaw do samodzielnego montażdu ala Zrób to sam Adama Słodowego....
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 09, 2008, 14:55:55 wysłana przez Lutek II »
ISTQB Certified Tester

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 10, 2008, 12:35:24 »
Rozumiem... ale zaimplementowanie tgakiej funkcji wymaga działań i przetestowania bo jak pokazuje życie taka aplikacja jest jak ser szwajcarski... a ja mówie dość... dajcie coś nowego a nie odgrzwane kotlety....
To ma  być dobry, nowoczesny produkt a nie zestaw do samodzielnego montażdu ala Zrób to sam Adama Słodowego....
Zgadzam się z ostatnim zdaniem. AM 5.0 praktycznie nie wnosi  nic nowego poza przyciskami przezroczystymi na ekranie i zmiany wskaźnika. Ta wersja jest przereklamowana i powinna nosić sygnaturę co najwyżej 4.9

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 10, 2008, 19:57:29 »
Dokladnie, nie wiadomo czemu zrezygnowali z dobrej Automapy 4.5 na rzecz zupelnie czegos nowego tj. 5.0...

*

Offline Moi (Adam Kubicki)

  • ******
  • 6498
  • Płeć: Mężczyzna
    • Moje linki do stron o GPS (i nie tylko)
  • Sprzęt: SGS2, iP3GS, Lumia 800, Note 3
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 10, 2008, 20:06:32 »
Zieeeww....  :sleepy:
Napisane: 10 Kwiecień 2008, 20:01:50
Dodane (wersja 5.0):
Nowy interfejs użytkownika z uproszczona logiką obsługi i chowanymi połprzezroczystymi guzikami ekranowymi w wersji z panelami nawigacyjnymi u góry lub po lewej stronie ekranu.
Menu Użytkownika uruchamiane w trakcie nawigacji kliknięciem w mapę lub przyciskiem menu kontekstowego. Domyślnie zawiera 6 funkcji, które można zmienić lub rozszerzyc do max. 12 korzystając z Menu | Ustawienia | Przyciski.
Inteligentne punkty "Przez". Jesli punkt "Przez" ustawiany jest bezpośrednio na mapie w dużym oddaleniu lub poprzez wyszukanie i wybór miejscowości trasa stara się jak najszybciej przejechać przez miejscowość bez konieczności docierania do jej centrum.
Mozliwość wybrania trasy alternatywnej, ktora za wyjątkiem STARTU, KOŃCA i punktów PRZEZ stara się użyć alternatywnych dróg w całym swoim przebiegu.
Tzw. "perspektywa żaby" w maksymalnych zbliżeniach widoku 3D.
Mozliwość bezpośredniego dzwonienia na numer telefonu zawarty w opisie punktu POI.
Trojwymiarowa strzałka manewru przy dużym nachyleniu mapy.
Opcja omijania autostrad.
Automatyczne przełączenie na ostatnio używaną orientację ekranu.
Nowe opcje w Menu | Ustawienia | Przyciski:
a) Szybkie włączenie / wyłączenie wyświetlania POI w nawigacji
    (wyjście z nawigacji, nawet chwilowe, przywraca widoczność ikon).
b) Szybkie włączenie / wyłączenie ostrzegania o POI (nawigacja).
    (działa tylko do momentu wyłączenia AutoMapy).
c) Oprócz guzików sprzętowych funkcje można teraz przypisywać
    również do "guzików ekranowych" -> patrz Menu Użytkownika.
Automatycznie tworzony punkt ulubiony „Samochód” zapamiętujący ostatnio pozycję GPS w momencie odłączenia zewnętrznego zasilania lub wyłączenia programu (dla ułatwienia odnajdywania samochodu na parkingu itp.).
Obsługa nowych modeli sprzętu nawigacyjnego (m.in. Nokia 500, Samsung i780, Asus P750, HTC 3470).
Obsługa urządzeń pracujących pod kontrolą Windows CE 4.2.
Możliwość regulacji skali używanych w funkcji auto-zoom.
Możliwość podmiany grafiki wskaźnika GPS na bitmapkę z podkatalogu Images:
      2D = car2D.bmp
      3D = car3D.bmp
Możliwość regulacji skali używanych w funkcji auto-zoom.

Zmiany (wersja 5.0):

Przebudowa systemu skórek umożliwiająca tworzenie skórek niezależnych od rozdzielczości.
Poszerzone pole widzenia i zmieniona perspektywa w widoku 3D.
Przy wyznaczaniu tras warunek nieprzekraczania granic rozpoznaje i odpowiednio traktuje granice krajów grupy Schengen.
Poprawki we wspolpracy z MiploSync.
W komunikacie ostrzegania POI odległość do punktu podawana jest jedynie gdy jest odpowiednio duża.
Zmniejszone zużycie i fragmentacja pamięci w wyznaczaniu skomplikowanych tras.
Poprawki w logice manewrów nawigacyjnych w nietypowych sytuacjach.
Poprawki w nawigacji eliminujące w niektorych sytuacjach komunikat zalecający trzymanie się lewego/prawego pasa ruchu.
Poprawki w obsłudze krótkich tras miedzynarodowych oraz w trasach promowych i płatnych.
Poprawki w algorytmie liczenia ETA.
Poprawki w mapowaniu przycisków na urządzeniach typu Smartphone.
Poprawiona obsługa znaków specjalnych w wyszukiwaniu punktow POI ( w tym ignorowanie znakow typu: " ; ').
Zmiany w sposobie traktowania znaków diakrytycznych w wyszukiwaniu. Na mapie Polski nie są już traktowane jak "znak dowolny" tylko dopasowywane do odpowiedników bez znaków diakrytycznych.
Zmiany stabilizujące wyświetlanie adresów, budynków i etykiet oraz stabilizujące poziome ruchy obrazu w trybie nawigacji.
Uproszczenia w programie instalacyjnym m.in. przenoszące rejestrację na koniec procesu i redukujące konieczność przekładania karty pamięci w przypadku instalacji z użyciem czytnika pamięci.
Poprawki w instalatorze dla starszych urządzen z PPC2003 i WCE 4.2.
Pytanie o potwierdzenie przy kasowaniu trasy.
Poprawiona obsługa dużych plikow POI (ich reorganizacja).
Poprawione dostosowanie wielkości znacznika punktu GPS do używanej skali mapy.
W trybie "Expert" dodana możliwość regulacji czestotliwości odczytu z odbiornika GPS.
Poprawiona obsługa pokazywnia ujemnych wartości wysokości n.p.m.
Zmieniona klawiatura na ekranie wyszukiwania adresów.
Poprawki w generowaniu śladu GPS na podstawie trasy.
Usunięte ostrzeganie o odcinku zablokowanym przy wyznaczaniu trasy gdy punkt trasy ustawiany jest na punkcie dom/praca/samochod (ostatnia pozycja).

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:12:09 »
Zieeeww....  :sleepy:
Napisane: 10 Kwiecień 2008, 20:01:50
Taaa...

Nowy interfejs użytkownika z uproszczona logiką obsługi i chowanymi połprzezroczystymi guzikami ekranowymi w wersji z panelami nawigacyjnymi u góry lub po lewej stronie ekranu.
I zamiast dopracowywac 4.5, ktora stawala sie coraz lepsza, to wypuszczaja nie wiadomo po co nagle wersje 5.0...
Nie wiem, gdzie ta uproszczona logika obslugi, skoro nie wiedziec czemu zabrali dolna belke z wersji 4.x i 1500 kombinacji trzeba porobic, zeby dostac sie do menu GPS lub TRASA lub PROWADZ DO... Zawsze o 1 klikniecie wiecej niz w 4.x.

*

Offline Qbik

  • *****
  • 1495
  • Płeć: Mężczyzna
    • www.wikaro.pl
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:25:14 »
Nowy interfejs użytkownika z uproszczona logiką obsługi i chowanymi połprzezroczystymi guzikami ekranowymi w wersji z panelami nawigacyjnymi u góry lub po lewej stronie ekranu.
I zamiast dopracowywac 4.5, ktora stawala sie coraz lepsza, to wypuszczaja nie wiadomo po co nagle wersje 5.0...
Nie wiem, gdzie ta uproszczona logika obslugi, skoro nie wiedziec czemu zabrali dolna belke z wersji 4.x i 1500 kombinacji trzeba porobic, zeby dostac sie do menu GPS lub TRASA lub PROWADZ DO... Zawsze o 1 klikniecie wiecej niz w 4.x.

jak na razie to chyba tylko dwie może 3 osoby pisza że z tego menu korzystały ... sam korzystałem z pełnego ekranu a tak BTW po co w czasie nawigacji ciągły dostep do menu GPS?

Osobiście uważam, że zmiany sa w dobrym kierunku
axim x51v LennySh_Football WM6.1 L10 & iPhone 3G 16GB z 2.2.1 na pokładzie + BT-359 + 4gb SDHC & CF + AM 5.xx EU
http://www.pdaclub.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=6656

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:28:44 »
To ja jestem czwarty :)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Dżeju

Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:33:23 »
No cóż, odezwę się jako ten piąty  :E

*

Offline potas7

  • **
  • 206
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: OMNIA 2
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 10, 2008, 21:57:06 »
No cóż, odezwę się jako ten piąty  :E
szósty jak nic :E te zmiany to typowa kosmetyka, a nie przełom żeby odrazu stosować sygnaturę 5.0. Oprucz zmian na lepsze warto powiedzieć o licznych wadach nowej wersji. Brak dolnej belki, brak szybkiej zmiany z przesuwania na obszar powiększający, pasek postępu w idiotycznym miejscu.

*

Offline jachu77

  • *
  • 95
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Asus A696
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 10, 2008, 22:17:15 »
Oprucz zmian na lepsze warto powiedzieć o licznych wadach nowej wersji.
Brak skali na mapie!

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 11, 2008, 15:28:01 »
Hehe balem sie, ze mnie zaraz tutaj wszyscy zbesztaja, ze gadam o tym pasku, bo przeciez "nikt nie uzywal tej belki na dole" :)
Mialem na mysli, ze czemu Automapa zamiast porzadnie kontynuowac prace nad 4.5, dopieszczac tę wersję i usuwac bledy, ktorych z kazda kolejna wersja bylo (teoretycznie) mniej, to nie wiedziec czemu wprowadzaja AM 5, kompletnie zmieniaja sposob obslugi, usuwaja kilka rzeczy, z ktorych ludzie korzystali (czyli to, co wymienil potas7), dodatkowo pojawiaja sie kompletnie nowe bledy...

Rozumiem - 4.5 to kontynuacja AM 4 z dodanymi budynkami 3D i poprawionymi bledami i taka powinna byc polityka firmy, a nie wprowadzanie 4.5, chwalenie sie 3D, a potem nagle zwrot o 180* i wprowadzenie zupelnie nowego programu...

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 11, 2008, 17:39:01 »
Cytat: miomiki
a potem nagle zwrot o 180* i wprowadzenie zupelnie nowego programu...

Jakiego nowego programu?
Program jest ten sam, zmienili tylko interfejs.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline miomiki

  • **
  • 141
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio A701 (+2GB + Automapa 5.x) & Nokia 9300 (+1GB)
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 12, 2008, 00:31:05 »
Jakiego nowego programu?
Program jest ten sam, zmienili tylko interfejs.
Mniejsza z tym, nie klocmy sie co sie zmienilo...
Moze nie caly program, ale duuuuza czesc, co sprawia, ze trzeba sie od nowa uczyc wszystkiego, zeby moc obslugiwac AM z zamknietymi oczami :)

*

Offline orinoco

  • 20
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: "Omijane" POI przy wyznaczaniu trasy
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 26, 2008, 11:58:33 »
Ale przyznaj - jesli jezdzisz po swoim miescie, to pewnie wiesz, gdzie sie korkuje, wiec AM Ci nie jest potrzebna do omijania korkow, a jesli jestes w obcym miescie, to czy zaufasz programowi, ze nie poprowadzi Cie w jakas slepa uliczke lub w jeszcze wiekszy korek?

Korki to małe piwo. Dłużej lub krócej, ale da się przejechać. Ja jestem kierowcą ciężarówki i jako taki spotykam się z "szykanami" ;) trudniejszymi do przebycia - niskie wiadukty, ograniczenia tonażowe itp. Opcja omijania takich POI byłaby baaardzo porządana.
Tylko nie piszcie, że "ciężarowcy" to margines użytkowników nawigacji. Choć twórcy AM takie mają do nas podejście, nie jest to jednak prawda, jest nas całkiem dużo.