PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: jetsf w Styczeń 18, 2009, 23:33:52
-
Cały wątek proponuję przypiąć pinezką, aby nie zginął w otchłani pozostałych.
Widzę jeden problem. W ustawieniach globalnych subskrypcji mam zaznaczoną opcję [Pobieraj również punkty nie zweryfikowane przez moderatorów]. Otóż takie globalne ustawienie zupełnie nie pasuje do kategorii z MiploTraffic.
Dla MiploTraffic powinna być akurat odwrotnie - [Pobieraj tylko te zweryfikowane], a takiej opcji nie ma.
Wizyty moderatora "w domu" o których pisze igab, jak najbardziej uzasadnione - niestety muszą trochę trwać. Co się wówczas dzieje - już wyjaśniono w tym wątku. Dla pojedynczych kategorii jest jeszcze opcja [Pobieraj tylko potwierdzone], ale to nie jest to samo co [Zatwierdzone przez moderatorów]
Rezygnować z globalnego ustawienia pobierania wszystkich punktów - szkoda, z MiploTraffic - również.
Widzi ktoś jakieś rozwiązanie ?
Połączone: Czerwiec 17, 2010, 12:11:50
Czy tak powinno być, czy dodając punkt [Brak drogi] coś namieszałem ?
Znając miejsce, na pozycji N53 04'14.16" E21 34'38.64" dodałem punkt z opisem, że w Ostrołęce ul. Kalinowskiego nie ma połączenia z ul. Goworowską.
Testowałem: start N53 05'03.55" E21 33'56.19" koniec N53 04'12.57" E21 34'54.62"
Do czasu wstawienia punktu, każde wyznaczona trasa krótka lub optymalna od strony Warszawy np. od mostu lub z dowolnego punktu na ul. Kilińskiego do dowolnego punktu na ul. Korzeniowskiej w Ostrołęce, nakazywała skręt w ul. Kalinowskiego i dalej do ul. Korzeniowskiej.
Po wstawieniu punktu (wgraniu pliku miplo.amb jak w opisie na początku tego wątku) - wyznaczanie trasy do ulicy Korzeniowskiej jest już prawidłowe, ale okazuje się, że wstawienie punktu powoduje zablokowanie całej ul. Kalinowskiego. Próba techniczna wyznaczenia trasy z punktami startu jak w/w ale z ustawieniem końca trasy na ulicę Kalinowskiego (są tam domy mieszkalne), zamiast poprowadzić dookoła przez ul. Barzykowskiego na Kalinowskiego - nakazuje ponownie z Goworowskiej skręcić bezpośrednio w Kalinowskiego (oczywiście tym razem z komunikatem [Czy potwierdzasz ustawienie punktu trasy na odcinku z zakazem ruchu ?], a to jest bez sensu. Mnie chodziło nie o zablokowanie ul. Kalinowskiego, a potraktowanie jej tylko jako ślepej ulicy bez połączenia z ul. Goworowską.
W miplo nie doszukałem się kategorii (Ślepa ulica, Ulica bez wyjazdu itp).
Zastanawiam się, czy nie poprosić moderatora o usunięcie punktu - mam wątpliwości typu - zamienił stryjek..., więcej strat niż pożytku itp.
Brak połączenia Kalinowskiego z Goworowską zgłoszono już do suportu AM.
Próbuję dołączyć załącznik ze zrzutem ekranu, ale ponieważ nie widzę go w podglądzie, nie mam pewności, czy będzie widoczny.
-
Wszystkie blokady tak działają.
Aby sprawdzić jaki odcinek zostanie zablokowany wystarczy nanieść własną blokadę:
wskazać odcinek drogi i użyć funkcji blokuj.
Nie ma możliwości, aby z poziomu użytkownika skrócić blokowany odcinek drogi, to może zrobić tylko producent map przez wstawienie dodatkowych węzłów w rysunku wektorowym mapy, ale to z kolei znacznie zwiększyło by jej "wagę". Dlatego proste odcinki dróg rysowane są tylko za pomocą 2 węzłów.
Skoro zgłoszenie o błędzie zostało wysłane do supportu, to można oczywiście usunąć ten punkt,
ale stracą na tym ewentualni użytkownicy, którym trasa w tym miejscu będzie błędnie wyznaczana.
-
Wątek zatytułowałem 'wszystko o...', więc śmiało kontynuujcie :)
Na razie mamy ledwie elementarz...
uruchomilem sluge MT (z korkami, pracami drogowymi itp...)
pierwsza trasa (20km) i po ~5km przystanek, kieruje mnie na drogi boczne
sprawdzenie przyczyny
ktos dodal POI z robotami drogowymi
po powrocie do domu poprawki
zostawienie tylko zablokowanych odcinkow
pozniej znow analiza przydatnosci w obecnej postaci MT
stwierdzenie- mala przydatnosc dla mnie MT
nawiguje na adres lub punkt POI
bez wczesniejszego wyznaczenia trasy
trasa zawsze optymalna
jade w/g mojego uznania
zmieniam trase w/g potrzeby
na biezaco jest wyznaczana nowa trasa (mniej niz 2s)
taki sposob nawigowaniania przetestowalem wczesniej
dostosowalem ustawienia
i na obecna chwile spelnia wszystkie moje wymagania
tak naprawde to dobrze ustawiona AM oraz umiejetne z niej korzystanie
traktowanie nawigacji jako pomocy w podrozy a nie jako bezwzglednego pilota
uprzyjemnia podrozowanie i trafianie do celu
zycze wszystkim uzytkownikom AM aby byli zadowoleni z nawigowania tak jak ja
-
Mam do kolegów korzystających z MiploTrafic pytanie. W jaki użyteczny sposób korzystacie z utrudnień ruchu. Jeśli jadę o różnych porach to powinienem subskrybować różne kategorie czasowe korków a to przecież zablokuje wiele dróg. Nawet jak pobiorę tylko jedną kategorię np w szczycie to jadąc taką drogą poza szczytem zablokowany odcinek nie zostanie wykorzystany do wyznaczania trasy mimo iż po godzinach szczytu nie ma problemu z jego przejazdem. Tak na sucho wydaje mi się to rozwiązanie bardzo mało przydatne jeśli chodzi o korki. Co innego w przypadku np. wysokości wiaduktów jak ktoś cały czas jeździ wysokim samochodem to w takim przypadku MiploTraffic ma sens. Choć jak nagle zmienimy samochód na np. osobowy to czy jest metoda szybkiego wyłączenia zablokowanych odcinków a później ponownego włączenia po ponownej zmianie samochodu na wysoki (dla np. ograniczenie wysokości). Ostatnio miałem okazję zapoznać się z urządzeniem TT Go 730 w którym jest zaimplementowana technologia IQ Routes. To jest naprawdę fajne rozwiązanie w dobie korków ale ono dopasowuje drogę w zależności od godziny przejazdu. Jeśli mamy godziny szczytu ominie nieprzejezdny odcinek a po szczycie już nie. To wygląda naprawdę bardzo ciekawie. Zresztą nie tyko to. Muszę przyznać że kilka rozwiązań zrobiło na mnie naprawdę duże wrażenie.
-
Dokładnie tak jest, jak napisałeś. MiploTraffic jest jeszcze w powijakach. Ale coś się ruszyło!
-
A ja mam pytanie jak usunąć złą blokadę , wywalając bespośrednio w AM i po synronizacji , blokada jest znowu
-
Musisz zgłosić do usunięcia na miplo.
-
Ok , tylko komu lub gdzie , chciałem zgłosić jak nieistniejący punkt poi szukam w zablokowanych odcinkach (droga)na mapie i niema , więc jak to zgłosić
Napisane: 19-03-2009, 14:44:52
Warszawa ul.Marywilska wiadukt nad ul.Płochocińska , jest zablokowany ten odcinek , skasowałem pliki amb , blokad brak , synchronizacja i blokada się znowu pojawiła.
-
Wygląda na to, że wybrałeś sobie do traffiku kategorię 'zakaz skrętu w lewo'.
Usuń ją z kategorii traffikowych, bo taki wybór nie ma sensu.
Nie powoduje zablokowania możliwości skrętu, tylko blokuje odcinek na którym stoi POI z zakazem.
-
ok. dzięki , znam ten problem z kierowaniem AM z ul Marywilska w lewo w Płochocińską na wiadukcie
Mam tylko nadzieje ,że w nowej wersji już tego błędu nie będzie
pozdrawiam
Ten problem z głowy blokada zniknęła , ale w zamian pojawiła sie blokada na ul.Płochocińskie gdzie jest punk zawężenie ze względu na remont mostu , dziś jechałem tą drogą ok godz. 11 i droga nie jest zablokowana , to prosty odcinek pod remontowanym wiaduktem .
Teraz już nie mam zakazów skrętu w lewo lub prawo , taka blokada już kiedyś była wstawiona , pomimo tego ,że drogę zamknięto tylko na kilka godzin jak ustawiali przęsła.
Ciekawe czyja to radosna twórczość
-
W nowej (5.5) jest naniesiony ten zakaz.
-
...ale w zamian pojawiła sie blokada na ul.Płochocińskie gdzie jest punk zawężenie ze względu na remont mostu
...
Ciekawe czyja to radosna twórczość
Twoja :grin: Blokady pojawiają sie wyłącznie na Twoje życzenie.
Każda kategoria, którą wybrałeś w traffiku powoduje trwałe zablokowanie odcinków na których stoją POI tej kategorii.
Tak to po prostu działa.
-
agkom:
Jak chcesz subskrybować blokady to raczej "odpuść": roboty drogowe (ogólnie), ruch wahadłowy i zwężenia
- to można subskrybować tylko informacyjnie (punkty, bez blokad) w przeciwnym wypadku mogą być spore niespodzianki.
Do blokowania to się nadają:
- zablokowany odcinek, remont
- zakaz ruchu
- brak drogi
- droga wewnętrzna
Jeśli interesują Cię ograniczenia tonażowe to nie wiem - raczej się nadają...
-
Czy ma sens blokowanie drogi ze względu na zakaz wjazdu ? Przecież z drugiej strony ulicy pewnie można w taka ulicę wjechać. A może czegoś nie wiem o tej kategorii ?
-
Czy ma sens blokowanie drogi ze względu na zakaz wjazdu ? Przecież z drugiej strony ulicy pewnie można w taka ulicę wjechać. A może czegoś nie wiem o tej kategorii ?
Moim zdaniem - nie ma sensu. Większość punktów dotyczy zakazów wjazdu z jednej strony ulicy z tytułu kierunkowości ruchu.
-
Czy ma sens blokowanie drogi ze względu na zakaz wjazdu ? Przecież z drugiej strony ulicy pewnie można w taka ulicę wjechać. A może czegoś nie wiem o tej kategorii ?
Moim zdaniem - nie ma sensu. Większość punktów dotyczy zakazów wjazdu z jednej strony ulicy z tytułu kierunkowości ruchu.
Tak mi się właśnie wydawało. Dzięki. Co innego zakaz ruchu ale zakaz wjazdu to może tylko namieszać.
-
agkom:
Do blokowania to się nadają:
- zablokowany odcinek, remont
Z tym też bym uważał bowiem ci co to wstawiają raczej nie czuwają nad ich zdjęciem. Ostatnio pobrałem tą kategorię i w Łodzi w wielu miejscach były ubiegłoroczne dane - dawno już nieaktualne.
-
Z tym też bym uważał bowiem ci co to wstawiają raczej nie czuwają nad ich zdjęciem.
Ostatnio pobrałem tą kategorię i w Łodzi w wielu miejscach były ubiegłoroczne dane - dawno już nieaktualne.
To nie wina tych co wstawili, tylko tych co przejeżdżali jak już było po i nie usunęli.
Niestety tak to działa i inaczej nie będzie, kto pierwszy zauważa że jest, ten wstawia
a kto pierwszy zauważa że już nie ma, ten usuwa. Tylko biernie korzystać się nie da.
-
Masz sporo racji aczkolwiek ja staram się kontrolować swoje i uaktualniać.
Puki co z trafika zostawiłem sobie tylko zakaz ruchu a zastanawiam się jeszcze nad brak drogi.
-
AutoMapa 5.5 na serwerze od kilku godzin,
a propozycji usunięcia nieaktualnych POI 0 (zero).
-
Witam
Myślę ze MiploTraffic to strzał w 10 , ale do pełni szczęścia brakuje mi np.:
1- jak sprawdzic jaka jest liczba danych blokad i czy coś przybyło ? aby pobrac
2- dla przykładu mam pobrane kilka kategorii blokad i wyruszając w trase chce zrezygnowac np. z jednej z nich powiedzmy ze wiadukty mnie nie interesują jak to zrobic bez ponownej synchronizacji ,będąc w drodze
3- I wreszcie wydaje się ze najważniejsza funkcjonalność ! Wyznaczając trase az prosi się o komunikat ” wyznaczono trasę z uwzględnieniem takich a takich blokad ‘ w formie listy z możliwością pomin lub ogolnym ok. Funkcja ta szczególnie przydatna w przypadku wiaduktu jeśli jedziemy autem niższym lub jeśli znamy dany wiadukt to znaczy jego faktyczna wysokość
Co o tym sadzicie ?
Pozdrawiam
-
1.Wyłączam menu proste
2.Menu\Trasa\Blokady\Wczytaj plik ... (wczytany plik default)
3.Czy mam wczytać .amb ? Czy dzieje się to automatycznie ?
Z pozycji programu mam dostępne dwa pliki default.amb oraz miplo.amb
jesli mam wczytywać to który , obydwa mają datę ostatniej synchronizacji
Dzieki "igab"
-
Chcąc korzystać z blokad MiploTraffic należy wczytać plik miplo.amb
Operacja jednorazowa, plikiem nie trzeba się zajmować w przyszłości
- blokady będą automatycznie korygowane po każdej synchronizacji.
-
Zrobiłem jak powyżej ale pojawia mi się taki komunikat :
Out of memory Error
There is not enough memory . Please exit some running programs and try again .
AM EU uruchamia się dopiero za drugim razem . Dzieje sie tak za kazdym razem po synchronizacji z miplo
-
Z tym też bym uważał bowiem ci co to wstawiają raczej nie czuwają nad ich zdjęciem.
Ostatnio pobrałem tą kategorię i w Łodzi w wielu miejscach były ubiegłoroczne dane - dawno już nieaktualne.
To nie wina tych co wstawili, tylko tych co przejeżdżali jak już było po i nie usunęli.
Niestety tak to działa i inaczej nie będzie, kto pierwszy zauważa że jest, ten wstawia
a kto pierwszy zauważa że już nie ma, ten usuwa. Tylko biernie korzystać się nie da.
Czy to nie jest sprzeczność sama w sobie? Przecież jeśli zaciągnąłem blokadę to nigdy
mnie tam automapa nie poprowadzi, czyli nie będę miał okazji sprawdzić czy jeszcze
blokada istnieje i zgłosić do usunięcia. Co za tym idzie raz dodana blokada będzie wisieć
w wielu przypadkach do usranej... czyli o wiele za długo.
-
Remonty dróg krajowych powinna wstukiwać do Miplo GDDKiA, mają konkretne dane o kilometrażu, terminach
przewidywanych. Na Skyscrapercity jest człowiek od nich, który dość aktywnie odpowiada na pytania, spróbuję go
zagadnąć na ten temat. Lub ktoś powinien przejrzeć listę remontów na ich stronie i wklepać do do Miplo wraz
podanymi tam terminami. Gorzej jest z drogami powiatowymi i gminnymi. Tutaj już nie ma centralizacji i jest
problem. Skoro gdzieś gmina remontuje drogę i są wahadła, stania na godzinę - to ja nie mam przyjemności
jechać tamtędy co jakiś czas by sprawdzić, czy już zrobili...
-
Na początek dziękuję wszystkim wypowiadającym się w tym wątku, dzięki Wam zrozumiałem (przynajmniej tak mi się wydaje) na czym polega obecna implementacja MiploTraffic'a.
Jestem "świeży" na tym forum, ale wydaje mi się, że filozofia MiploTraffic'a oparta o translację POI na blokady, przy obecnej definicji punktów POI skazana jest na porażkę. Mam tu na myśli przede wszystkim:
1. blokady kierunkowe (zakazy wjazdu, skrętu itp) oraz
2. utrudnia w ruchu (korki, ruch wahadłowy itp).
3. czas trwania, okresowość zjawiska
W pierwszym przypadku nie ma uzasadnienia blokowanie odcinka drogi jeśli nie pokrywa się on z kierunkiem trasy, należałoby raczej taki POI przetłumaczyć na "kierunkowość" drogi.
W drugim przypadku zamiast blokować odcinek, sensowniej byłoby "obniżyć" średnią prędkość odcinka lub (co na to samo wychodzi) "wydłużyć" czas przejazdu. Przecież fakt, że na danym odcinku obowiązuje ruch wahadłowy, czy utworzył się korek, nie powoduje, że odcinek jest nieprzejezdny. Przejazd trwa tylko "nieco" dłużej. Jednak w ostatecznym rozrachunku może okazać się, że znacznie szybciej jest przejechać odcinkiem z utrudnieniami niż nadkładać kilka kilometrów, aby go ominąć. Oczywiście wszystko zależy od określonego przypadku.
Trzeci przypadek jest, aż nadto oczywisty. Nie ma większego sensu stałe zablokowanie odcinka z tego powodu, że przez dwie godziny w ciągu doby są na nim utrudnienia.
Mimo tych ograniczeń, koncepcja ta nie jest pozbawiona sensu. Po pierwsze należałoby rozbudować definicję POI o dodatkowe (opcjonalne) atrybuty, np.:
1. kierunek,
2. czas (od daty..do daty, pora dnia, dzień tygodnia, ...) obowiązywania - osobny dla każdego kierunku,
3. stopień uciążliwości (?) - wpływ na przepustowość odcinka
4. długość, zasięg (?) czy jak to tam nazwać (np. korek 5 km, niezależnie z ilu odcinków zbudowana jest droga na mapie)
5. ...
(Nawiasem mówiąc, kierunkowość w POI pozwoliłaby również uniknąć zbędnych ostrzeżeń, jeśli nie są one związane z kierunkiem w którym aktualnie się poruszamy, np. stałe, nieobrotowe, fotoradary)
Jak na mój pierwszy wpis myślę, że wystarczy...
-
Korzystam z miplo, ale nie korzystam z komunikatów głosowych (zresztą zawsze mówi tylko o tym, że zbliżam się do punktu POI). Czy da się powiększyć czcionkę w komunikacie typu "fotoradar stacjonarny 50km/h" albo "zwężenie drogi"? Słabo to widać na 3,6" WVGA.
Może to nieodpowiedni topic na takie pytanie. Jeśli tak, przepraszam, ale szukałem kombinacji "POI" i "czcionka" i nic sensowniejszego nie znalazłem.
-
a mnie się wydaje, że tan cały MiploTraffic to jeden wielki zbędny gadżet. Żeby funkcja ta działała poprawnie, blokady powinny być wprowadzane z bardzo dużą precyzją....a skoro użytkowników AM mamy tysiące więc należy oczekiwać, że każdy będzie wprowadzał po swojemu, a wtedy będzie więcej zamieszania i galimatiasu niż użyteczności. Przy niedokładnie wprowadzonych blokadach Automapa będzie nas prowadzić "w kosmos"......i już słyszę te słowa na k... i ch...oraz niepochlebne opinie o moralności matek autorów Automapy. Żeby to wszystko zadziałało należałoby zobowiązać wszystkich użytkowników Automapy do codziennego wprowadzania blokad chyba ze 2 razy dziennie żeby były aktualne i to z wyjątkową dokładnością wmyśl tych samych zasad. Synchronizację też by należało przeprowadzać co kilka godzin, a to nie jest możliwe. Ciekaw jestem, czy są osoby które z tego korzystają i uznają MT za coś, co w praktyce pomaga w planowaniu trasy....wątpię. Mamy przecież piękną funkcję rekalkulacji trasy. Ja, jak widzę że zbliża się korek (i mam wtedy, he, he wyjątkowo aktualne informacje) to odbijam w bok....gdziekolwiek. Po chwili AM wyznacza nową trasę i jest OK. Osobiście nie mam zamiaru korzystać z tego wodotrysku. Jest takie mądre powiedzenie, że "potrzeba jest matką wynalazków"....w tej sytuacji jest dokładnie odwrotnie, potrzeby nie ma, a możliwość jest....tego typu zbędnych gadżetów w Automapie jest wiele, zastanówmy się z ilu funkcji korzystamy, a które są bo są i nikt z nich nie korzysta.....
-
Bzdury Waść pleciesz, używam blokad Miplo na codzień, sam je w moim mieście na bieżąco aktualizuję i sprawiają się znakomicie.
MiploTraffic nie służy do omijania korków, od tego będzie testowany obecnie AM Traffic.
-
... Czy da się powiększyć czcionkę w komunikacie typu "fotoradar stacjonarny 50km/h" albo "zwężenie drogi"? ...
Czcionki nie wiem, ale da się wrzucić swoje większe ikony. Ja dla fotoradarów zrobiłem sobie ikony 24x24.
Jest jeden minus.
Jak pisał NocnyMarek w poście http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=144642.msg1108676#msg1108676 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=144642.msg1108676#msg1108676) ramka ostrzegawcza ma wymiar 22x22 i przesłania część ikony.
-
a jak wczytac blokady z zakezem wjazdu dla ciezarowych, mostow i innych zakazach tonazowych Nie potrafie zrobic Mam je wczytane ale nie bierze pod uwage podczas wyznaczania trasy z uwzglednieniem sam ciez
-
A w zakładce Ustaw MiploTraffic porobiłeś co trzeba?
A która wersja AM 5 czy 6?
-
AM 5.5.3 pobralem co trzeba (zakazy tonazowe i wiadukty) tylko mi tego nie uwzglednia przy wyliczaniu trasy
-
Sprawdź, czy są widoczne blokady na liście i na mapie.
Menu > trasa > [2] > blokady*
* menu expert (rozszerzone).
-
Wczytałeś plik blokad miplo.amb?
-
po wczytaniu pliku nie wybiera innej trasy tylko informuje mnie o utrudnieniach na danym odcinku
Napisane: Listopad 25, 2009, 15:51:40
i wyskakuje mi blad "nie udalo sie wczytac blokad, blad przy wczytaniu pliku Storage card Automapa Eu data files miplo.amb
-
No to może plik jest padniędy?
-
Co to jest "default.sgm"
W systemie widzę "miplo.amb" a z poziomu programu nie widać, aby go dodać muszę importować i wtedy go widzi, przy opcji wczytaj i dodaj z pliku go nie widzi. Czy to normalne?.
PS.
Jak użyć PICS
-
W wersji beta to normalne - trzeba importować z *.amb. Choć jeszcze nie testowałem najnowszej wersji Miplosynca.
Jak użyć PICS
A co to?
-
synchronizacją zdjęć do POI - MiploPics.
http://www.miplo.pl/articles/?art=5 (http://www.miplo.pl/articles/?art=5)
-
Aaa, już kumam. Jak wgrasz sobie katalog zdjęć z Miplo do AM, możesz najechać na Info o konkretnym POI i tam jest ikonka aparaciku foto :ok: :proud:
Acha, wcześniej musisz znaleźć POI, któr oprócz ikonki kategorii, ma drugą ikonkę aparatu.
-
Jasne, i tu rodzi się pytanie, czy fotki dodaje Miplo z załączonych fotek do poi przez userow, czy możemy sami dodawać do AM w co wątpię bo są zapisane i ich formacie, chyba że będzie konwerter.
-
Co myślicie o opcji synchronizacji MiploTraffic? Gdy ustawię sobie np. synchronizację co godzinę to MiploSync nawiązuje połączenie co godzinę, generując dla mnie koszty i obciążenie serwera Miplo niezależnie od tego czy używam AutoMapy czy nie.
Wg mnie lepszym rozwiązaniem byłoby sprawdzanie czy w danym momencie uruchomiona jest AM i pobieranie informacji o trafficu zgodnie z ustawionym harmonogramem, ale pod warunkiem że nawigacja jest włączona.
Po co pobierać te informacje przez cały tydzień gdy AM używa się np. tylko w weekend?
Sugerowałem takie rozwiązanie supportowi, ale zostałem poinformowany że ta funkcjonalność jest zgodna z założeniami i zalecają każdorazowe uruchamianie synchronizacji ręcznie przed podróżą. Dla mnie to mocno upierdliwe - uruchamianie MiploSynca, zmiana ustawień i dopiero uruchomienie AutoMapy, a po użyciu uruchamianie MiploSynca i ponowne wyłączanie tej opcji.
Jak wam się podoba to rozwiązanie? Może jest więcej ludzi którzy woleliby aby opcja działała tak jak opisałem.
Może warto uderzać do supportu?
-
Szansa, że jakieś dane które pobierasz przez MiploTraffic ulegną zmianie w trakcie trasy
i że dotyczyć będą odcinka trasy którego jeszcze nie przebyłeś, oceniam na na marny ułamek promila.
Albo inaczej, myślę że są zbliżone do wygrania conajmniej czwórki w Lotto B)
Tak więc moim zadniem nie ma co zawracać sobie nimi głowy.
-
Ja myślę że jest szansa że ktoś zaznaczy zablokowany odcinek drogi z powodu np. kolizji, a za kilka godzin ktoś inny zdejmie tą blokadę. W końcu po to jest MiploTraffi,c a jeśli ta funkcja ma być używana przez ludzi to musi być też w miarę możliwości wygodna. Nie wyobrażam sobie za każdym razem uruchamiać opcję synchronizacji o po dojechaniu na miejsce wyłączać ją żeby bez sensu nie ciągnęła mi danych po GPRS.
-
Ja myślę że jest szansa że ktoś zaznaczy zablokowany odcinek drogi z powodu np. kolizji, a za kilka godzin ktoś inny zdejmie tą blokadę.
Utworzenie blokady jest szybkie. Po prostu zakładasz POI, który przy najbliższej synchronizacji wysyłany jest do serwisu.
Zdjęcie blokady nie jest już takie proste - wiąże się z usunięciem POI tworzącego tą blokadę. A usuwać POI można tylko z poziomu WWW.
Jeśli kiedyś próbowałeś usunąć jakikolwiek napotkany na drodze POI, to powinieneś wiedzieć, że jest to obecnie strasznie upierdliwe. Ja najpierw zaznaczam prywatnym POI takie coś na drodze a potem wieczorem (a czasami później), w domu, jak już mam dostęp do neta włączam AM, szukam tych POI, po czym nanoszę zmiany w serwisie.
Jeśli uważasz, że "tuż po usunięciu kolizji" lub "w ciągu kilku godzin od niej" ktoś zdąży zdjąć blokadę - życzę powodzenia. Jeszcze nie ten poziom rozwoju usługi :)
-
Według mnie blokady chwilowe, to ślepy zaułek.
-
A ja mam taki problem. Kiedyś w subskrypcji ustawiłem sobie między innymi korki poranne. Uznałem to w praktyce za wielką porażkę bo odcinek z korkami blokowany jest cały czas przez 24h. (Totalna bzdura), zatem zalogowałem się na miplo i usunąłem tę subskrypcję pozostawiając tylko zablokowane odcinki z powodu remontów. Jednak jakkolwiek bym tego nie zrobił (skasowałem nawet plik miplo.amb oraz miplo.sgm. Po ponownej synchronizacji i wczytaniu nowego pliku miplo.amb ponownie mam blokady dróg z korkami. Co mogę zrobić poza wczytaniem standardowego pliku aby pozbyć się blokad odcinków z korkami?
-
Miplo.sgm nie jest de facto plikiem tylko - no właśnie czym? Kontenerem plików? Musisz założyć nowy plik (np. a.sgm) i do niego zaimportować blokady z miplo.amb.
A żeby pozbyć się blokad z "pliku" miplo.sgm, musisz skasować wszystkie piki typu miplo.hd3_4, miplo.dt.4_4 itp., itd. po zwolnieniu ich przez AM, czyli po założeniu/wczytaniu innego "pliku" *.sgm
-
Przejrzałem starannie ten wątek ale nie znalazłem odpowiedzi na ważne pytanie: jak się ma MiploTraffic do AM Traffic. Wiadomo czym się one różnią ale czy włączając AM Traffic należałoby wyłączyć MT? Czy jest sens używania obu jednocześnie. A jeśli tak, to jak najlepiej ustawić subskrypcje MT i/lub ustawienia AMT, żeby to dobrze współgrało.
-
Póki co "działanie" AMT jest opisane tu: http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=154784.0 (http://pdaclub.pl/forum/index.php?topic=154784.0)
Konfiguracja MT zależy od rodzaju pojazdu, upodobań i granic własnego rozsądku
(ja mam włączone: zablokowany odcinek, zakaz ruchu, nieistniejąca droga, droga wewnętrzna i bezdroża).
-
Ja dodatkowo "Ruch wahadłowy" oraz "Wieczny korek". Trochę pomaga :)
-
Bardzo liczę na to i chyba tak bywa, że "wieczny korek" jest ujęty w AMT.
Gdyby w Miplo były same punkty sensowne tzn. przy subskrypcji np. ww. ruchu wahadłowego
wyznaczało by sensowny i jedynie słuszny objazd również bym włączył, ale tak nie jest i nie będzie...
-
Przecież to jakaś paranoja !!!
-
Po niedawnej instalacji AM6.2 zabrałem się za Miplo i, pamiętając, że są kłopoty z blokadami, spędziłem z 15 minut poszukując instrukcji w przeróżnych wątkach, od powodzi po AM6.1 Traffic. W końcu znalazłem i ręcznie zaimportowałem ale nie do końca wiem co zrobić po nastepnej synchronizacji.
Wielka prośba do gurus (nMarku, może Ty? - wspomniane wyżej instrukcje są głównie Twoje) - wstawić zebraną wiedzę na ten temat tu, do wątku "Wszystko o Miplo Traffic", przypiętego, o oczywistym, najbardziej odpowiednim temacie. Chyba bardzo ułatwiłoby to życie niedoświadczonym.
z góry dziękuję :)