Szczesliwie objechalem kawalek Europy z AM 6.1
Trasa z Warszawy na Poznan (autostrada), ring Berlina, w dol na Monachium, Insbruck, przelecz Bremen, potem w lewo w Dolomity (region Alta Badia)
Z wyznaczeniem trasy pierwotnie nie bylo niespodzianek, z prowadzeniem rowniez (trasa szybka)
Uwaga - wybralem "przez Berlin (okolice)". AM niestety chciala podjechac pod samo miasto, niepotrzebnie uciekala z autostrady (ring Berlina)
Przez Polske jechalem z Traffikiem on-line. Usluge wylaczylem w Niemczech i zaczela sie jazda...Brak mozliwosci wyznaczenia trasy, blad wewnetrzny danych i cos jeszcze czego nie pamietam. Raz pomogl reset PDA, innym razem nie. Kolo Monachium (po postoju) nie szlo juz w ogole wyznaczyc trasy szybkiej. Uratowala mnie trasa optymalna. W koncu wlaczylem Traffic, ale wymiane danych ustawilem tylko przez PC. Jakby pomoglo, wyznaczanie tras szybkich dzialalo.
Najgorsze jest to, ze ciezko podac regule, przy ktorej AM przestawala dzialac prawidlowo. Na pewno postoj i wylaczanie PDA miesza tutaj sporo. Moja AM 6.1 zawsze po wlaczeniu urzadzenia proponuje przeliczenie trasy, poniewaz czas jazdy sie zmienil. Wyrazam zgode, trasa jest rekalkulowana (niestety cala) i tutaj czesto wskakiwal blad braku mozliwosci wyznaczenia trasy. We wczesniejszych AM program podejmowal dzialanie prawidlowo (na tym samym urzadzeniu) od miejsca, w ktorym wylaczylem PDA. W AM 6.1 wyznacza na nowo cala trase i po ruszeniu pojazdu, przeskakuje do aktualnej pozycji. Jezeli uda sie ta trase wyznaczyc, przewaznie niestety byl blad
Trasa powrotna przez Austrie i Czechy, wjazd do Polski od Cieszyna. Trasa szybka. Traffic wlaczony, wysylanie tylko przez PC
Trasa wyznaczana bez problemu, problem braku mozliwosci rekalkulacji trasy po postoju wystapil zdaje sie jeden raz.
Co ciekawe we Wloszech AM zaproponowala inna trase powrotna, nie jestem w stanie powiedziec czy to mialo sens i bylo wynikiem wykorzystania danych o ruchu.
W Austrii ucieklismy z autostrady, byl piekielny korek do Salzburga. Pojechalismy dolem, droga krajowa. Kliknalem miasto, przez ktore chcialem jechac, wybralem "przez okolice" i trasa ladnie zostala rekalkulowana. Co ciekawe, AM zrobila niespodzianke w samej miejscowosci, ktora miala obwodnice, a AM przeprowadzila mnie przez samo miasto...Obwodnica biegla doslownie 200m obok nas i byla prosta jak drut, ja pokrecilem troche drogami przez miasto.
Zjazd z autostrady w Austrii prawidlowy, ale trasa dojazdowa do granicy z Czechami (Znojmo) fatalny. Dokladnie chodzi o odcinek pomiedzy powiedzmy Grafenworth, a Hollabrunn.Niby trasa szybka, a jechalem na skroty drogami trzeciej kategorii. Na szczescie byly w dobrym stanie. Nikt przy zdrowych zmyslach, w obcym kraju, nie bedzie zjezdzal z drog czerwonych na zolte, zeby oszczedzic kilka km....Czasowo podejrzewam, ze niczego nie nadrobilem, predkosci na tych drogach byly niskie.
W Polsce niespodzianka - przede mna (Slask) ewidentnie wjazd na droge ekspresowa i drogowskaz na Warszawe, a AM proponuje prosto. Skrecilem AM rekalkulowala trase, kilometrazowo podobnie. Poniewaz nie znam tych droga, zaufalem drogowskazowi, a nie programowi
Suma sumarum, bez nawigacji jak bez nogi. AM generalnie sprawila sie na medal, ale pare razy w Niemczech wkurzyla niezle. Radze sobie dobrze z programem i PDA, wiec problem blyskawicznie rozwiazalem, ale gdyby trafilo na osobe mniej techniczna, obawiam sie, ze wiecej AM by nie chciala....
Jezdzilem z wczesniejszymi wersjami AM do Austrii i Wloch. Generalnie nie bylo problemow, choc w niektorych miejscach proponowala inne trasy niz rozsadek podpowiadal. Obecna AM ma problem z Traffikiem, na nic innego raczej nie zrzuce winy za to, czego doznalem.
Jezeli chcecie jechac z AM w dalsza trase, przeanalizujcie km po km trase, ktora proponuje AM i porownajcie ja z aktualnym atlasem. Zapewne okaze sie, ze trzeba wstawic kilka punktow "Przez". Ja niestety musialem jeszcze przyzwyczaic sie do problemow z rekalkulacja trasy po usunieciu punktu "przez" lub po wylaczeniu urzadzenia na postoju.