Sprawdziłem, oczywiście na sucho, ze świeżo zainstalowaną AM EU 6.1.0. Oto moje wnioski:
1. Wyznaczenie jakiejkolwiek długiej trasy (np. z Polski) do centrum Amsterdamu kończyło się albo zawieszeniem na 90% wyznaczania trasy albo komunikatem że żądany obszar jest poza mapą. Trasy krótsze do centrum są wyznaczane poprawnie.
Trasa z Warszawy do przypadkowo wybranego punktu (wskazanego na mapie rysikiem) w centrum Amsterdamu - istotnie przy 90% zatrzymało się ale po chwili poszło dalej i trasa została wyznaczona.
2. Jak już udało mi się znaleść jakiś punkt docelowy do którego było dało się wyznaczyć trasę (np. terminal promowy w Ijmuiden), chciałem znaleść stacje benzynową przy trasie po 650km bo wiem że na tyle mi starczy paliwa, i co? Nie da się! Każda próba pokazania stacji benzynowych (prawdopodobnie dotyczy to też innych POI) na całej trasie przekraczającej granice Polski kończy się wyrzuceniem do ekranu mapy. Skonczyło się tak że musiałem wyznaczyć trasę od granicy.
Nie potwierdzam. Gdzieś pośrodku trasy w Niemczech wyszukał stacje benzynowe bez problemu i wybraną z listy pokazał na mapie.
4. Nie da się wyznaczyć żadnej trasy z terminalu promowego w Newcastle (upon Tyne).
Jest jakiś problem. Przy ustawieniu START tuż przy nabrzeżu, a nawet nieco dalej, już po połączeniu kilku nitek dróg dochodzących do nabrzeża, AM zgłasza bład "wewnętrznej niezgodności danych". Dopiero START ustawiony za pierwszym rondem "przeszedł".
Dopisane: Ten błąd jest o tyle dziwny, że po wyznaczeniu trasy z Ijmujden do Edynburga, z wymuszeniem przeprawy promowej Ijmujden-Newcastle jako PRZEZ (nie wiedziałem, że można ustawić Przez na morzu
) trasa prowadzi dokładnie tą drogą z nabrzeża w Newcastle, na której nie daje się ustawić punktu START.
5. Źle działąjący "feature" pokazywania ograniczenia na drogach i wyznaczania na podstawie tych ograniczeń tras powoduje wyznaczanie kompletnie bzdurnych tras szybkich i optymalnych. Polega to na tym że AM ma zakodowane że np. na autostradach (w moim przypadku A1 z Newcastle do Edynburga) ograniczenie jest 70. Problem w tym że w rzeczywistości jest to ograniczenie 70 mil/h a AM tratuje je jako 70 km/h! czyli w tym wypadku o 112-70=42 km/h mniej! Oznacza to w praktyce że wspomniana trasa szybka jest wyznaczana przez jakieś wiochy przez które jedzie sie prawie 4 godz, gdy najszybsza trasa jest po autostradzie A1 i zajmuje 2:15 godz. (AM pokazuje 3:45godz.) Nie muszę chyba wyjaśniać że ma to wpływ na WSZYSTKIE trasy wyznaczane na wyspach i dyskwalifikuje całkowicie 6-tke od używania jej w tym kraju.
Jeśli ktoś chce przetestować ten błąd wystarczy wyznaczyć wspomnianą trasę z Newcastle do Edynburga zmuszając AM do wyznaczenie jej po A1 wzdłuż wybrzerza i włączyć demo - utrzymywana prędkość na autostradzie będzie 70km/h a powinna być 112km/h (70mil/h)
Potwierdzam w części dot. ograniczenia prędkości. Wyznaczenie trasy - to może zależeć od parametrów i celu ale mnie trasę do Edynburga (wybrałem jako KONIEC czerwony punkt "miejscowości" pokazywany przez AM kiedy nie wybrałem żadnej ulicy) wyznaczył po A1. Faktem jest, że np. skręt z A19 na A1 poprowadził jakąs kilkukilometrową drogą wzdłuż A1, choć na oko te drogi mają klasyczne autostradowe skrzyżowanie. Być może z powodu błednej oceny prędkości na autostradzie.
Od czasu podróży wyszła wersja 6.1.0 ale wszystkie powyższe błędy dalej występują. Żaden z nich nie wystepował w 5.5.3. Przesiadam sie więc z powrotem do 5.5.3 i pisze maila do supportu.
Dziwne ale moja 6.1.0a działa, przynajmniej częściowo, trochę lepiej. Wersja musi być ta sama, bo EU nie miała pierwszej, babolowej wersji 6.1.0.