Mapa 1204 do AM 6.10.

  • 191 Odpowiedzi
  • 46313 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #60 dnia: Kwiecień 29, 2012, 08:52:35 »
(...) producent w styczniu 2013 otrzyma puchar za najlepszą nawigację roku 2012 na iphone, WM oraz oczywiście za androida.

Nie widzę innej możliwości...  :ok:

Szczególnie jeśli chodzi o iphone... Konkurentka - mapamap, która nota bene była pierwszą polską navi w appstore wydała przez rok 1 aktualizację!
W kwietniu wydali 1.0, w sierpniu 1.2 i od tamtej pory mapamap zapadła w hibernację. Od czasu do czasu robią promocję 50%. Teraz można kupić okazyjnie program z mapami z połowy ubiegłego roku za 15 €  :mrgreen:
Klepanie w klawiaturę w temacie konkurencji na iOS to strata czasu.

Szkoda że Dżeju już z nami nie dyskutuje, bo zaraz by wykazał wyższość starych map z licencją life time względem rocznej licencji iAM  :mrgreen:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 09:06:34 wysłana przez jachraniak »

*

PapaD

Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #61 dnia: Kwiecień 29, 2012, 10:54:31 »
.
« Ostatnia zmiana: Maj 27, 2012, 18:48:03 wysłana przez PapaD »

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #62 dnia: Kwiecień 29, 2012, 11:37:35 »
Mapa to jedno, drugie to program, który mimo tragicznego startu ciągle jest rozwijany i mimo tego, że cały czas ma braki względem wAM idzie małymi kroczkami do przodu.
Na początku mi się też nie podobał. Ale jak zobaczyłem co prezentują pozostali na Andku to teraz interfejs aAM jest dla mnie prawie niedoścignionym wzorem  :ok:
To co napisał ochkarol w kontekście aAM ma zastosowanie do iAM, gdyż UI jest analogiczne, zmiany tak naprawdę ograniczają się do dostosowania do wyglądu całego systemu.W końcu aAM jest młodszą siostrą iAM.


*

Smerfik

Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #63 dnia: Kwiecień 29, 2012, 11:59:37 »
Rozumiem, że to, o czym napisałem tutaj:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am-6-10-0-xx-z-mapa-1204/msg1576175/#msg1576175
nikogo nie zainteresowało.
Co za różnica, czy będziemy piać hymny pochwalne mapie, czy programowi, skoro całość działa, jak działa. Klient kupuje produkt, którym jest program nawigacyjny i oczekuje, że dzięki temu będzie mu się jeździło lepiej, niż przed jego zakupem.
Producent narobił kaszany, serwując nam łatwe, bezpieczne ... byśmy mogli sobie szukać winy niewłaściwego routingu po stronie użytkownika.
Więc zapytam wprost:
Kto jest winny temu, że AM v. 6.10c z mapą1204 już w chwili wydania traktuje A4 na odcinku Wrocław - Gliwice jako płatny dla osobówek :mysli:

Dla jasności - płatny dla osobowych ma być od 1 czerwca. Pamiętajcie o tym, bo AQ może nie poczuć się w obowiązku tego babola w międzyczasie skorygować. Na Dzień Dziecka samo się naprawi.
Tylko nie odpowiadajcie, że użytkownik, bo .....
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 12:03:46 wysłana przez Smerfik »

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #64 dnia: Kwiecień 29, 2012, 18:11:07 »
Dawniej wybierając się w dalszą podróż na podstawie papierowej mapy rozpisywałem trasę na kartce, wynotowując miejscowości i nr dróg. Jeżeli prawdą jest, jak wielu tu obecnych sądzi że AM to najlepszy program, to chyba kupię za parę złotych aktualną mapę i wrócę do starego , sprawdzonego sposobu.
A może wystarczy ustawić kilka punktów "przez". Z AM miesięcznie przejeżdżam ok 5k km i rozsądnie ustawiając punkty przez nie trafiam na drogi polne, choć mam je dostępne w rutingu. Drogi niższych kategorii są nieodzowne aby objechać zablokowaną drogę przez wypadek lub roboty drogowe.
Pzd

Ja jeżdże zawodowo zestawem 40T z AM po kraju od wersji 5.5.3 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Robie ok 10 tys km mies. Wczesniej jeżdziłem trasa szybka z moim własnym profilem prędkości. Teraz jeżdże na bezpiecznej z tym samym profilem niezmiennym od 5.5.3. Zawsze sprawdzam trasę po wyznaczeniu celem sprawdzenia wysokości wiaduktów bądż tanażowych zakazów. Czasem dodaje jeden badż dwa punkty "przez" i zawsze się sprawdza.
Nie mam na co narzekac.
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #65 dnia: Kwiecień 29, 2012, 18:45:55 »
Wookash82, korzystasz z profilu ciężarowego czy tylko modyfikujesz profil prędkości?
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Wookash82

  • ***
  • 272
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio P560
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #66 dnia: Kwiecień 29, 2012, 19:06:53 »
Wookash82, korzystasz z profilu ciężarowego czy tylko modyfikujesz profil prędkości?

Korzystam z profilu osobowego i modyfikuje tylko profil predkości. Zawsze sie sprawdza.
Proste są dla szybkich samochodów, Zakręty są dla szybkich kierowców...

AutoMapa 6.10.0

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #67 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:15:15 »
Właśnie wracam z trasy Trzcianka (64-980)=> Luboń (62-030) [via cały Poznań, północ=>południe] na mapie 1204, która jest w wersji 6.10c.

Generalnie, tak na oko przez 4/5 trasy nie widziałem:
- sygnalizacji obszaru zabudowanego (sama ikonka ograniczenia prędkości np. 50km/h)
- w Poznaniu - przeważnie nie ma ani ograniczeń prędkości, ani sygnalizacji obszaru zabudowanego; jeśli są ograniczenia prędkości, to tylko różne od 50km/h.

Możecie to sprawdzić w Waszych rejonach?

Jak dla mnie to nieprzyjemny regres, często bywa tak, że wiocha jest taka długa, że tylko Automapa mi przypomina, że obszar zabudowany się jeszcze nie skończył ;)

Za chwilę zainstaluję ponownie starszą wersję mapy, jeśli problem tam nie wystąpi, a wystąpi ponownie po powrocie do nowej mapy, to zgłaszam problem do support'u.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #68 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:21:22 »
A jakieś konkertne miejsca? Mam zainstalowane obie mapy, mogę porównać, ale oglądanie 'demobajek' mnie nie bawi ;)
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #69 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:24:26 »
Jeżdże zawodowo zestawem 40T z AM po kraju od wersji 5.5.3 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.
:O
niemożliwe... naprawdę?
uważaj żebyś nie został posądzony o robienie klaki  :wink:

(...) Czasem dodaje jeden badż dwa punkty "przez" i zawsze się sprawdza.
Nie mam na co narzekać.

Świat staje na krawędzi; zawodowy driver z takimi przebiegami jak Łukasz - 120.000 km rocznie dużym składem jeździ z AM i nie narzeka.  :O
Podczas gdy na tym forum jest co najmniej jeden taki, który nie używa AM a narzeka jakby codziennie program wodził go na manowce, nawet obnosi się tym, że nie ma licencji... ale i tak narzeka  :E

komu wierzyć?  :mrgreen:

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 20:28:23 wysłana przez jachraniak »

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #70 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:32:58 »
@NocnyMarek

Od miejscowości Huta praktycznie WSZYSTKIE miejscowości nie miały u mnie sygnalizacji obszaru zabudowanego. Sama Trzcianka jeszcze się łapała.

Może sprawdź w dwóch przypadkowych miejscach w Poznaniu? I w dwóch miejscach swojego największego miasta w okolicy?

Połączone: [time]Kwiecień 29, 2012, 20:34:14[/time]
@jachraniak

Nie tyle, komu wierzyć, bo to niemodne, tylko "Panie premierze, jak żyć?" ;)

Połączone: Kwiecień 29, 2012, 20:37:59
@all

No fajnie, uruchamiam sobie Automapę 6.10b i chcę przeprowadzić pierwszy raz w życiu downgrade mapy tylko w celach porónawczych - niestety, nie ma takiej opcji.

Pewnie to też zgłoszę do suuportu, bo co, w razie błędów w nowszej wersji mapy nie mam możliwości zachowania ustawień Automapy, co najwyżej wgram sobie poprzednią wersję od zera?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 20:37:59 wysłana przez spinnek »

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #71 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:44:46 »
Jakbyś więcej czytał, a mniej pisał, to byś wiedział, że program jest ten sam. Wystarczy podmienić mapy z poprzedniej wersji.

Typowego "downgradu" nigdy nie było.

*

Offline spinnek

  • ***
  • 396
  • Sprzęt: Samsung Galaxy Tab (GT-P1000)
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #72 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:53:43 »
@izaw

Człowieku ;), czy możesz sobie wyobrazić napisanie instrukcji dotyczącej "podmiany" map zrozumiałej dla 500.000 użytkowników, by słowa używane w tejże instrukcji nie wzbudzały w jej czytelnikach wrażenia, że ktoś ich obraża? ;)

Pisząc swój tekst na ten temat, wprowadziłem skrót myślowy - nie chodzi o to, co ja potrafię, tylko co potrafi albo czego nie potrafi instalator aplikacji,a w związku z czym co może albo czego nie może zrobić 80-90% użytkowników.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #73 dnia: Kwiecień 29, 2012, 20:59:36 »
Cytat: spinnek
Sama Trzcianka jeszcze się łapała.
No właśnie zaczłąem od Trzcianki i było OK, poytem sprawdziłem u siebie i też OK ...
Ale w Poznaniu faktycznie brak.

Cytat: spinnek
No fajnie, uruchamiam sobie Automapę 6.10b i chcę przeprowadzić pierwszy raz w życiu downgrade mapy tylko w celach porónawczych - niestety, nie ma takiej opcji.
Zmień nazwę katalogu z mapą 1204 i później uruchom instalator.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #74 dnia: Kwiecień 29, 2012, 21:08:55 »
Korzystam z profilu osobowego i modyfikuje tylko profil predkości. Zawsze sie sprawdza.
a co z ograniczeniami wagi oraz wysokością mostów ?
profil osobowy tego nie uwzględnia... więc jak jeździsz ?  :mysli:

Połączone: [time]Kwiecień 29, 2012, 21:17:43[/time]
Świat staje na krawędzi; zawodowy driver z takimi przebiegami jak Łukasz - 120.000 km rocznie dużym składem jeździ z AM i nie narzeka.  :O
Podczas gdy na tym forum jest co najmniej jeden taki, który nie używa AM a narzeka jakby codziennie program wodził go na manowce, nawet obnosi się tym, że nie ma licencji... ale i tak narzeka  :E
gdybyś miał trochę rozumu i minimum wiedzy...
wiedział byś, że NIE DA się jeździć składem 40 tonowym na profilu osobowym (dokładnie wg wskazań programu AM) bez każdorazowego blokowania odcinka lub wymuszania innego routingu z uwagi na ograniczenia w masie pojazdu

.. ale tego nie wiesz.

Połączone: [time]Kwiecień 29, 2012, 21:47:56[/time]
żeby nie być gołosłownym....

proszę o WŁAŚCIWE I BEZBŁĘDNE wyznaczenie w programie AM, ZGODNEJ Z PRZEPISAMI trasy, dla samochodu o masie 40 ton,  na profilu samochodu osobowego, ze zmodyfikowanym profilem prędkości na krótkim odcinku około 70 kilometrów:

trasa:
Janów Lubelski -----> Zamość


proszę o zrobienie tego dla kogoś kto nie zna tych tras i nie będzie korzystał z profilu ciężarowego  :mrgreen:
czyli typowe warunki kiedy jedziemy nie znaną nam trasą

Połączone: [time]Kwiecień 29, 2012, 21:50:03[/time]
dla ułatwienia
chodzi o trasę jaka jest na screenie

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 22:10:49 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #75 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:07:55 »
Cytat: Sygma
gdybyś miał trochę rozumu i minimum wiedzy...
wiedział byś, że NIE DA się jeździć składem 40 tonowym na profilu osobowym (dokładnie wg wskazań programu AM)
Gdybyś trochę go miał, to rozumiałbyś, że nikt w tym wątku tak nie twierdzi.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #76 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:15:19 »
Cytat: Sygma
gdybyś miał trochę rozumu i minimum wiedzy...
wiedział byś, że NIE DA się jeździć składem 40 tonowym na profilu osobowym (dokładnie wg wskazań programu AM)
Gdybyś trochę go miał, to rozumiałbyś, że nikt w tym wątku tak nie twierdzi.
no jak nie....

Cytuj
Ja jeżdże zawodowo zestawem 40T z AM po kraju od wersji 5.5.3 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła. Robie ok 10 tys km mies. Wczesniej jeżdziłem trasa szybka z moim własnym profilem prędkości. Teraz jeżdże na bezpiecznej z tym samym profilem niezmiennym od 5.5.3. Zawsze sprawdzam trasę po wyznaczeniu celem sprawdzenia wysokości wiaduktów bądż tanażowych zakazów. Czasem dodaje jeden badż dwa punkty "przez" i zawsze się sprawdza.
Nie mam na co narzekac.
Cytuj
Korzystam z profilu osobowego i modyfikuje tylko profil predkości. Zawsze sie sprawdza.

o przytakiwaniu jachraniaka nawet nie wspomnę... z wiadomych przyczyn


PS
ile maksymalnie można dać punktów "przez" przy wyznaczaniu trasy ?

« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 23:17:33 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #77 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:29:22 »
Jeżdże zawodowo zestawem 40T z AM po kraju od wersji 5.5.3 i jeszcze nigdy mnie nie zawiodła.
:O
niemożliwe... naprawdę?
uważaj żebyś nie został posądzony o robienie klaki  :wink:
Wyciąłeś z kontekstu profile a to dużo zmienia.
Wiesz, że można tak ustawić profile prędkości, że SR i LD nie będą miały prawie żadnego znaczenia (bo routing zmienią tylko permanentne blokady)
Ale ustawić profile pod siebie i zachować dobre ETA, to już jest trudniejsza sprawa.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 23:32:16 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #78 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:38:57 »
Cytat: Wookash82
Zawsze sprawdzam trasę po wyznaczeniu celem sprawdzenia wysokości wiaduktów bądż tanażowych zakazów.
Czasem dodaje
jeden badż dwa punkty "przez"
i zawsze się sprawdza.
Cytat: Sygma
NIE DA się jeździć składem 40 tonowym na profilu osobowym (dokładnie wg wskazań programu AM) bez każdorazowego blokowania odcinka lub wymuszania innego routingu
Jak nie widzisz różnicy to wstawiaj sobie punkty 'przez' do rana.
Przynajmniej, zamiast tylko tłuc jałowo w klawisze, dowiesz się czegoś pożytecznego.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #79 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:44:39 »
chwila .... zarzucałeś mi coś innego, teraz zmiana ?
no, ale OK, jesteś moderatorem to możesz

wracając do tematu..
skoro to takie "proste sprawdzenie tonażu i mostów" , to proszę zaproponuj trasę na prostym odcinku 70 km ( świnią nie będę i nie dam odcinka 350 km czy 500 km ) ... i jak zajdzie potrzeba daj jeden bądź dwa punkty przez.. OK ?

tak samo zrobisz z "jednym czy dwoma" punktami kiedy masz prawdziwą trasę zestawu 40 ton na odcinku 300 km ?
dasz radę ? nie ma szans
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 29, 2012, 23:47:04 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #80 dnia: Kwiecień 29, 2012, 23:58:07 »
Pytaj tego co TIR jego...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #81 dnia: Kwiecień 30, 2012, 00:09:20 »
Sygma
Dajesz się pędzić w "kozi róg" i za chwilę Cię dopadną :D.
To, że ktoś napisał, że jeździ 40-tonówką na spreparowanym pod siebie profilu "osobowym", nie oznacza, że ten profil jeszcze ma cokolwiek wspólnego z osobowym.
Włącz sobie profil prędkości i wstaw sobie dla przykładu (strzelam):
130 - autostrady
130 - ex
120 - międzynar
110 - główne
40 - drugorzędne
30 - miejskie główne
20 - miejskie
10 - dla reszty
Teraz sprawdź sobie jak będą wyglądały te trasy, którymi ich "straszysz" :)
Podejrzewam, że nawet "mostków" nie będzie trzeba sprawdzać.
A że routing będzie do d--y, nie wspominając już o ETA, to oni wszyscy doskonale o tym wiedzą  :proud:
Oprócz powyższego, możesz równie dobrze mając włączony "osobowy", włączyć w danych pojazdu "Pojazd Ciężarowy" i dopełnić dzieła.
A to wszystko dalej będzie figurowało pod "Osobowy" :O~

Wiesz, że można tak ustawić profile prędkości, że SR i LD nie będą miały prawie żadnego znaczenia (bo routing zmienią tylko permanentne blokady)
Ale ustawić profile pod siebie i zachować dobre ETA, to już jest trudniejsza sprawa.
:ok:
Święta racja :proud:
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2012, 00:22:29 wysłana przez Smerfik »

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #82 dnia: Kwiecień 30, 2012, 00:24:18 »
Smerfik
pomijając to, że doskonale znam te tereny i wiem gdzie są ograniczenia (oraz jak jechać by dojechać do Zamościa)... to samym ustawieniem prędkości w profilu osobowym, na tym konkretnym odcinku 70 km nie ustawisz trasy dla samochodu o masie 40 ton.

W zasadzie musisz znać dobrze tą trasę + dodać punkty "przez" by program zaprowadził Ciebie bezbłędnie z Janowa Lubelskiego do Zamościa.
To jest tylko 70 km...

A co będzie kiedy trasa ma 300 czy 500 km ?
Trzeba poświęcić masę czasu (przy założeniu że mamy dostęp do aktualnych ograniczeń tonażowych) i postawić kilkanaście czy kilkadziesiąt punktów "przez" by profil osobowy doprowadziła nas do celu.

Oczywiście, można dać za przykład trasę Warszawa - Gdańsk.. gdzie i na profilu osobowym dojedziemy  :mrgreen:
ale tą trasę bez pomocy nawigacji pokonamy bez najmniejszego problemu.



EDIT
spróbuj zastosować te swoje profile... skoro trasa to DK "74"

Połączone: [time]Kwiecień 30, 2012, 09:10:18[/time]
Skoro nikt nie wyznaczył prostej trasy to opisze w czym jest problem.

Profil osobowy niezależnie od tego jaki wybierzemy typ trasy (nie sprawdzałem pieszej i terenowej  :mrgreen: ) poprowadzi nas zawsze tak samo.. czyli jak na screen1.

Kiedy jedziemy ciężarówką 40 ton trasą DK74 problem następuje w miejscowości Frampol.
Tam zaraz za skrzyżowaniem z drogą DW835 mamy ograniczenie do 8 ton... co widać na screen2. Taka sytuacja wymusza ustawienia kilku punktów "przez" by drogami podrzędnymi do DK74 znaleźć i wymusić właściwy routing.

... czyli na odcinku około 70 km nazwijmy to "zużywamy" cały zapas jak to ładnie określono: Czasem dodaje jeden badż dwa punkty "przez". Jeżeli trasę wydłużymy o kolejne 50-70km, to dla właściwego routingu (na profilu osobowym) musimy dodawać kolejne punkty "przez".
Na tej konkretnej i bardzo krótkiej trasie nie sprawdzi się żaden dowolnie zmodyfikowany profil prędkości.

Takich ciekawych miejsc znam w najbliżej okolicy (ściana wschodnia) kilka.. a jest pewnie znacznie więcej.

Podsumowanie.
Czy da się jeździć na profilu osobowym ciężarówką 40 ton ?
Owszem, da się... jeżeli znamy trasę i ograniczenia jakie na niej są lub poświęcimy masę czasu + posiadając aktualne dane ograniczeń tonażowe by ustalić bardzo precyzyjnie, ALE z pomocą kilkunastu lub kilkudziesięciu punktów "przez" (a nie "czasem jednego lub dwóch") właściwy routing.

... jeżeli ktoś ma na to czas, to nic nie stoi na przeszkodzie by tak robić za każdym razem  :mrgreen:
Tak samo jak przekopać szpadlem areał kilku hektarów ziemi.
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 30, 2012, 15:09:29 wysłana przez Sygma »
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

*

Offline mariano52

  • *
  • 63
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: NavRoad AURO,Modecom MX4HD
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #83 dnia: Kwiecień 30, 2012, 10:32:59 »
Ja jeżdżę autobusem 15 metrowym,4 metry wysokości i 24 tony,ustawiony mam profil osobowy jak znam trasę,jak nie znam to daję dodatkowo ciężarówkę ze względu na mosty i wiadukty i jest prawie ok.Traktuję AM jako pomoc do mojej pracy a nie podporządkowuję się jej bezgranicznie.Inna sprawa że jeżdżę już zawodowo 36 lat i nawet gdy AM każe mi skręcić na jakiś skrót jadę dalej i wyznaczy mi nową trasę.Przykład Kraków lotnisko Pyrzowicę prowadzi cały czas główną drogą na Olkusz natomiast w drodze powrotnej koło Dąbrowy Górniczej każe mi zjechać na jakieś skróty żeby zaoszczędzić około kilometra.Uważam że obecna AM daję radę tylko trzeba ją traktować jak pomoc a nie wyrocznię.Testowałem różne nawigacje i w żadnej szału nie ma.Oczywiście jeżdżę bez bajerów.

*

Offline Sygma

  • ****
  • 603
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 5
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #84 dnia: Kwiecień 30, 2012, 10:43:03 »
Traktuję AM jako pomoc do mojej pracy a nie podporządkowuję się jej bezgranicznie.Inna sprawa że jeżdżę już zawodowo 36 lat i nawet gdy AM każe mi skręcić na jakiś skrót jadę dalej i wyznaczy mi nową trasę.
no i dokładnie o to mi chodzi
- Michał, dlaczego używasz AutoMapy ?
- Bo nie potrafię zpiracić innego programu do nawigacji..

Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #85 dnia: Kwiecień 30, 2012, 13:03:36 »
Co to się dzieje. Pierwszy raz nie dodali nawet jednej sztuki adresu, jest dokładnie tyle co poprzednio 3 183 093. Źródło http://www.automapa.pl/?PEI=10533&lng=PL

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #86 dnia: Kwiecień 30, 2012, 13:19:04 »
To chyba błąd redakcyjny, skoro przybyły 24 miejscowości z punktowymi adresami
(było 7019, jest 7043) to samych adresów też musiało przybyć.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #87 dnia: Kwiecień 30, 2012, 21:18:46 »
"Wewnętrzna niezgodność danych" - ciąg dalszy.

Zauważyłem pewną prawidłowość. Komunikat ten występuję praktycznie zawsze po pobraniu danych LD. Mam komunikat "Aktualizacja danych" po czym AM wywala się z błędem o niezgodności danych.

P.S. Piszę tutaj, bo to samo jest na nowej mapie.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline tesbor

  • **
  • 242
  • Sprzęt: Galaxy sIII + Galaxy Note II
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #88 dnia: Maj 01, 2012, 01:37:09 »
Chyba cos nie halo z tą mapą. Od chwili gdy wgralem 6.10.c (podobnie ostatnie tygodnie z 6.10b)  jezdzac po Poznaniu na wielu skrzyzowaniach prowadzi "objezdzajac" wysepki, najczesciej przy prawoskretach ale tez przy jezdzie na wprost - tu chyba LD cos miesza.

Poza tym wlasnie przejechalem trase Poznan - Torun.
Na wszystkich rondach, ktore mijalem na trasie zamiast komunikatu np. "na 2 zjezdzie z ronda...". czy jakos tak teraz jest:
-Lubowo, rondo droga nr 5 z 434 "za 150m zakret w lewo potem lekko w prawo" 
-rondo, droga nr 15 z 262, "za 150m w prawo potem zakret w lewo, lewo potem w prawo"
-Inowroclaw rondo ul. Laubitza / ul Torunska droga nr 15 "za 150m lekko w lewo potem zakret w lewo potem w prawo"

Sprawdzilem w trybie demo Rondo Obornickie (Poznan) i tam zamiast np. "Na 3 zjezdzie z ronda..." AM gada w lewo, lewo, prawo...." zamiast "na 3 zjezdzie z ronda..."

Nawet moja zona, ktora ma dystans do AM stwierdzila, ze ostatnio jakies anormalne komunikaty leca z AM.
Chyba cos jest nie tak z AM, czy mi cos sie zle wydaje?
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2012, 01:50:42 wysłana przez tesbor »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Mapa 1204 do AM 6.10.
« Odpowiedź #89 dnia: Maj 01, 2012, 02:27:53 »
Chyba czeka nas szybka aktualizacja mapy. Najwyraźniej coś się posypało i to nie tylko w Poznaniu
ale i sporej części kraju. AM nie rozpoznaje rond w Pile, Bydgoszczy, Toruniu, Gdańsku ...
Jak do tego dodać braki terenów zabudowanych w okolicach Poznania, płatną bezpłatną A4,
to powodów aż nadto na pilną ponowną kompilację mapy.
« Ostatnia zmiana: Maj 07, 2012, 12:13:26 wysłana przez nocnyMarek »
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free