Ginacy sygnal gps w kaiserze

  • 14 Odpowiedzi
  • 3949 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Ginacy sygnal gps w kaiserze
« dnia: Wrzesień 14, 2010, 06:43:55 »
Zainstalowalem najnowsa AM i zauwazylem ze czasami GPS traci zasieg i sie gubi, na poprzednich wersjach tego nie bylo.Czy zauwazyliscie cos takiego u siebie czy raczej powinienem  poszukac przyczyny po mojej stronie.
Desire, ICS sandvold.

Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #1 dnia: Wrzesień 14, 2010, 09:15:52 »
Zauważyliśmy. Ustawienia mam domyślne (średnia dokładność GPS).

Kilka "zabawnych" przykładów efektów z tymi problemami z pozycją GPS:
- jechałem równoległą zbiorczą drogą do ekspresowej. Na S7 korek po zbóju, auta stoją. AM za to czasem przeskakiwała z pozycją "w sam środek korka", to znów wracała na właściwe miejsce, czyli drogę, którą jechałem (odległość obu dróg od siebie zdecydowanie co najmniej 15 m). W ten sposób poprawiałem statystykę przepustowości drogi, bo wysyłałem dane LD  :grin:
- wjeżdżałem do tunelu, tunel jest pod rondem, które jest na zewnątrz kilka metrów wyżej. Nagle AM stwierdziła, że jednak jestem chyba na górze, przeliczyła trasę i kazała "zjechać na drugim zjeździe"... wyglądało to komicznie, bo po wjechaniu do tunelu sygnał zniknął, a mnie wyświetlała się zamrożona trasa "z górnej części"
- i kilka innych tego typu kwiatków, manewr skrętu w lewo przez przełączkę, ale AM wydaje się, że jednak pojechałem dalej i ciągnie trasę na nowo przez kolejną przełączkę...

Część z tych absurdów - niemożności (przecież nie jest możliwe wskoczenie autem nagle 5 m wyżej) można zapewne wyeliminować więzami w algorytmie, których, jak widać, nie ma.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #2 dnia: Wrzesień 14, 2010, 10:01:22 »
Zainstalowalem najnowsa AM i zauwazylem ze czasami GPS traci zasieg i sie gubi, na poprzednich wersjach tego nie bylo.Czy zauwazyliscie cos takiego u siebie czy raczej powinienem  poszukac przyczyny po mojej stronie.
Nie. A odbiornik GPS w Omni ponoć do najlepszych nie należy.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #3 dnia: Wrzesień 14, 2010, 11:22:44 »
Część z tych absurdów - niemożności (przecież nie jest możliwe wskoczenie autem nagle 5 m wyżej) można zapewne wyeliminować więzami w algorytmie...

Taaa, błąd rzędu 5 m to standard dla dobrego odbiornika GPS w miarę przyzwoitych warunkach
ale w poziomie, w pionie nawet w dobrych warunkach błąd może być kilka razy większy.
Żeby algorytm miał szanse rozróźnić czy jesteś 5 m niżej czy wyżej, błąd wysokości musiałby być  mniejszy,
a mniejszy błąd w pionie to masz szanse uzyskać w odbiornikach turystycznych z altimetrem, a nie w telefonie.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #4 dnia: Wrzesień 14, 2010, 11:51:38 »
... Taaa, błąd rzędu 5 m to standard dla dobrego odbiornika GPS w miarę przyzwoitych warunkach...
Do tego dodać dopuszczalny błąd mapy (wierność odwzorowania rzeczywistości)...  :wink:
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #5 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:05:56 »
Cytat: nocnyMarek
w pionie nawet w dobrych warunkach błąd może być kilka razy większy.

Nie wnikam w wielkość błędu, pewnie i tak jest, że chwilowo błąd może być duży, zarówno w pionie jak i poziomie. Chodzi mi o zdrowy rozsądek (czyli więzy narzucone algorytmowi prowadzącemu trasę i przyciągającemu zmierzony sygnał do siatki mapy). Jeśli mam profil "samochód osobowy", a nie "spiderman", to program nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której w jednej chwili jestem na ulicy w tunelu pod rondem, po czym nagle przeskakuję na ulicę nad tunelem. Do tego nie trzeba żadnej precyzji tylko stwierdzenie, że auto nie może latać... Podobnie zresztą z przeskakiwaniem pomiędzy pasami jezdni, nie tylko od siebie odległymi, ale dodatkowo fizycznie oddzielonymi ekranami i barierkami. Krótko mówiąc, algorytm "przyciągający" sygnał do fizycznej drogi na mapie wymaga jeszcze dopracowania.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #6 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:36:58 »
Zwróć uwagę na fakt, że algorytm musi równie szybko zareagować na faktyczne zjechanie z trasy. To musi byc kompromis pomiędzy przyciąganiem do wytyczonej trasy a odwzorowywaniem rzeczywistej pozycji jaką podaje odbiornik.
Nie kombinowałeś nic z ustawieniami GPS (ignoruj odchylenia), bo coś mi się widzi, że jednak - sprawdź.
Omnia nie ma najlepszego odbiornika a taka sytuacja, żeby wskaźnik przy wytyczonej trasie przeskoczył na boczną równoległą drogę jeszcze mi się nie zdarzyła
- jechałem równoległą zbiorczą drogą do ekspresowej. Na S7 korek po zbóju, auta stoją. AM za to czasem przeskakiwała z pozycją "w sam środek korka", to znów wracała na właściwe miejsce, czyli drogę, którą jechałem (odległość obu dróg od siebie zdecydowanie co najmniej 15 m). ...
Jeśli to miało miejsce przy niewytyczonej trasie to normalna rzecz w każdej navi (błąd wskazań GPS + niedokładność mapy).
Jeśli miałeś wytyczoną trasę, to miałeś ją wytyczoną drogą równoległą do S7?!  :O
Raczej nie - więc przyciągało Cię do wytyczonej trasy - też nie widzę w tym nic dziwnego.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #7 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:51:58 »
Cytat: man4business
Chodzi mi o zdrowy rozsądek (czyli więzy narzucone algorytmowi prowadzącemu trasę i przyciągającemu zmierzony sygnał do siatki mapy). Jeśli mam profil "samochód osobowy", a nie "spiderman", to program nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której w jednej chwili jestem na ulicy w tunelu pod rondem, po czym nagle przeskakuję na ulicę nad tunelem. Do tego nie trzeba żadnej precyzji tylko stwierdzenie, że auto nie może latać...
Myślisz że to takie proste? Napisz program, ba napisz choć bezbłędny algorytm a będziesz bogaty :ok:

Trasa poprowadzona pod rondem, a Ty jednak zdecydowałeś, że pojedziesz górą,
Chwilowy błąd lokalizacji wynosi 15m w poziomie i 25 w pionie, odległość między jezdnią
prowadzącą pod rondo a prowadzącą na rondo wynosi początkowo zero (linia ciągła), potem
1, 2, 3 ... 5 metrów i tak aż do wjazdu pod rondo, dopiero na rondzie przekracza poziom błędu
lokalizacji.
W którym momencie algorytm ma uznać że się mylił i jedziesz inną trasą niż przypuszczał?
Przecież miałeś jechać po rondo, to skąd nagle wziąłeś się 20 m obok i 10m wyżej?
Przecież samochód nie potrafi latać, przecież masz profil 'osobowy' a nie 'spiderman'
więc to niemożliwe żebyś nagle wyskoczył z tunelu na rondo.
To znaczy, że nadal jedziesz pod rondem, a GPS podaje jakieś bzdury ...
A jak na rondzie skręcisz w prawo?
To przecież niemożliwe bo pod rondem można tylko prosto, a Ty nie możesz być na rondzie,
musisz być pod, bo samochód nie potrafi latać.
To znaczy, że ten durny GPS całkiem zwariował, a z takim nie da się prowadzić nawigacji,
czyli to pora na komunikat 'awaria modułu GPS' i program może się śmiało wyłączyć,
bo przeciez pracować z zepsutym odbiornikiem nie ma żadnego sensu ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #8 dnia: Wrzesień 14, 2010, 12:56:56 »
to program nie powinien dopuszczać do sytuacji, w której w jednej chwili jestem na ulicy w tunelu pod rondem, po czym nagle przeskakuję na ulicę nad tunelem. Do tego nie trzeba żadnej precyzji tylko stwierdzenie, że auto nie może latać...

Czyli, jeżeli pojedziesz przez przypadek, dla fantazji, czy z jakiejkolwiek innej przyczyny przez rondo, zamiast tunelem, to nie będzie już takiej siły, która zacznie pokazywać prawidłową trasę?

Podobnie zresztą z przeskakiwaniem pomiędzy pasami jezdni, nie tylko od siebie odległymi, ale dodatkowo fizycznie oddzielonymi ekranami i barierkami. Krótko mówiąc, algorytm "przyciągający" sygnał do fizycznej drogi na mapie wymaga jeszcze dopracowania.

A w mapach oczywiście są te wszystkie ekrany i barierki?
Twoje teorie prowadzą prosto na manowce.

Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #9 dnia: Wrzesień 14, 2010, 13:06:29 »
Cytat: ochkarol
Zwróć uwagę na fakt, że algorytm musi równie szybko zareagować na faktyczne zjechanie z trasy.

Absolutnie się zgadzam, że musi zareagować. Niemniej, chyba powinien mieć jakąś dynamiczną (inną, większą?) tolerancję na zmierzoną pozycję w kontekście poprzedniego położenia na mapie. Tak samo jak nie powinien wyznaczać skrętu z drogi ekspresowej przez płot, tym bardziej nie powinien przeskakiwać z jednej drogi na drugą, a co gorsza, z jednego poziomu na inny. W ten sposób AM zgadza się, że możliwe jest przemieszczenie normalnie "niemożliwe". Przy zaznaczonym profilu samochodu powinno to chyba jednak działać inaczej.

Nic nie kombinowałem przy ustawieniach GPS - jest dokładnie tak jak sobie AM po instalacji ustawia (co do odbiornika to mam HTC HD). Odnoszę wrażenie, że od którejś wersji 6.x (może 6.5 ?) zaczęły się zdarzać takie sytuacje, których wcześniej nie obserwowałem.

Cytat: ochkarol
Jeśli miałeś wytyczoną trasę, to miałeś ją wytyczoną drogą równoległą do S7?!  :O
Raczej nie - więc przyciągało Cię do wytyczonej trasy - też nie widzę w tym nic dziwnego.

Trasę miałem wytyczoną tą drogą zbiorczą. Przeskakiwanie na S7 i z powrotem było naprawdę zaskakujące (ale było ciemno i padał deszcz więc może satelitów nie widział  :grin:). Podobnie jak pod rondem, trasę miałem też wytyczoną (na drogę pod rondo - tunel) a nagle - jeszcze przed wjechaniem do tunelu, zaproponował nieoczekiwany manewr po rondzie i "drugi zjazd". No cóż, jakbym zapisywał ślad to bym się pochwalił, a tak to tylko mogę opowiadać, co widziałem.

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #10 dnia: Wrzesień 14, 2010, 13:21:52 »
nie powinien przeskakiwać z jednej drogi na drugą, a co gorsza, z jednego poziomu na inny. W ten sposób AM zgadza się, że możliwe jest przemieszczenie normalnie "niemożliwe".

Nie, w ten sposób AM uznaje, że już od jakiegoś czasu źle interpretowała dane z odbiornika GPS,
że jednak Twoja rzeczywista pozycja jest inna.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #11 dnia: Wrzesień 14, 2010, 13:35:02 »
Cytat: nocnyMarek
Myślisz że to takie proste? Napisz program, ba napisz choć bezbłędny algorytm a będziesz bogaty :ok:

Myślę, że mam zdrowe, konsumenckie, podejście do produktu  :mrgreen: Przecież to nie ja go tworzę i sprzedaję, ja go używam i jako użytkownik obserwuję nie do końca poprawne działanie. To producent, z zespołem swoich programistów, powinien się zastanowić, czy to się da poprawić, czy nie.

Cytat: nocnyMarek
W którym momencie algorytm ma uznać że się mylił i jedziesz inną trasą niż przypuszczał?

Akurat mój przypadek z tunelem i rondem wydaje się być dość trywialny i nie da się go obronić! Ponieważ akurat stałem w korku (to sławne miejsce pod Rondem Grunwaldzkim w Krakowie), program przez kilka ładnych minut pokazywał moją poprawną pozycję - na właściwym pasie ruchu, który coraz bardziej odchodzi w bok i w dół, w stosunku do pasa ruchu wjeżdżającego na górę na rondo. I nagle, jakieś może 10 m przed wjazdem do tunelu trasa wyznaczyła się na nowo, ale już tak jakbym był "na górze".

W rzeczy samej najpierw sobie pomyślałem, że powodem może być hipotetycznie błędne stwierdzenie programu, że pojechałem górą (tzn. wjechałem prawą odnogą na rondo), ale akurat mam dowód na to, że tak nie mogło się stać! Otóż na tym rondzie przejazd na wprost jest zakazany - i AM o dziwo poprawnie wyznacza trasę na zasadzie, zrób kółko dookoła i dopiero wtedy wyjedź. W moim przypadku wyznaczona trasa to nie było kółko, to był natychmiastowy wskaźnik wyjazdu z ronda - a dozwolone i poprawne jest to tylko w przypadku, jeśli AM przeniosła mnie "z dołu na górę", nie tylko na górę ale na prostopadły kierunek jazdy.

Innymi słowy, AM wcale nie przeniosła mnie do góry na zasadzie błędnej interpretacji drogi, którą wjeżdżałem na rondo czy pod rondo. AM doskonale wiedziała, że jestem na tej a nie innej jezdni, po czym, w wyniku jakiegoś wahnięcia w pomiarach położenia, przeskoczyła na inny poziom jezdni. No sorry, ale to nie jest normalna sytuacja i to nie jest poprawne zachowanie programu.



Połączone: Wrzesień 14, 2010, 13:43:25
Cytat: akubit
Czyli, jeżeli pojedziesz przez przypadek, dla fantazji, czy z jakiejkolwiek innej przyczyny przez rondo, zamiast tunelem, to nie będzie już takiej siły, która zacznie pokazywać prawidłową trasę?

Gdyby to było wyjaśnienie mojej teleportacji na wyższy poziom, to bym co najwyżej psioczył na niedokładności GPS, ale, jak już opisałem, to nie mogło mieć miejsca. AM nie poprowadziła mnie górą przez rondo, ona mnie naprawdę przerzuciła z dołu na górę.

Cytat: akubit
A w mapach oczywiście są te wszystkie ekrany i barierki?

Gdy w wątku http://pdaclub.pl/forum/automapa/bledy-mapy-am6-5-pleu-wersja-1004/msg1310090/#msg1310090 opisywałem, że AM próbuje nawigować z S7 w boczną uliczkę, właśnie "przez barierki i przez płot" to jakoś nikt nie miał wątpliwości, że jest to babol. Ale jak AM sobie wesoło przeskakuje z jednego pasa S7 (i to nie tego bliższego, a dalszego!) na drogę równoległą, w tą i z powrotem, to już wszystko jest ok?

Cytat: akubit
Twoje teorie prowadzą prosto na manowce.

Bez komentarza.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2010, 13:43:25 wysłana przez man4business »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #12 dnia: Wrzesień 14, 2010, 14:53:52 »
Akurat mój przypadek z tunelem i rondem wydaje się być dość trywialny i nie da się go obronić! Ponieważ akurat stałem w korku (to sławne miejsce pod Rondem Grunwaldzkim w Krakowie), program przez kilka ładnych minut pokazywał moją poprawną pozycję - na właściwym pasie ruchu, który coraz bardziej odchodzi w bok i w dół, w stosunku do pasa ruchu wjeżdżającego na górę na rondo. I nagle, jakieś może 10 m przed wjazdem do tunelu trasa wyznaczyła się na nowo, ale już tak jakbym był "na górze". ...
Gdzieś już (może nawet tu) czytałem o tym, że na HTC wskaźnik w AM lubi skakać podczas postoju na skrzyzowniach.
Skakał, skakał aż przeskoczył.

... Gdy w wątku http://pdaclub.pl/forum/automapa/bledy-mapy-am6-5-pleu-wersja-1004/msg1310090/#msg1310090 opisywałem, że AM próbuje nawigować z S7 w boczną uliczkę, właśnie "przez barierki i przez płot" to jakoś nikt nie miał wątpliwości, że jest to babol. Ale jak AM sobie wesoło przeskakuje z jednego pasa S7 (i to nie tego bliższego, a dalszego!) na drogę równoległą, w tą i z powrotem, to już wszystko jest ok?...
Nie porównuj bezsensownego wytyczenia trasy do reagowania na rozbiezność faktycznej pozycji urządzenia z wytyczona trasą, bo to dwie różne rzeczy.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2010, 14:58:12 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #13 dnia: Wrzesień 14, 2010, 15:23:02 »
Cytat: ochkarol
Gdzieś już (może nawet tu) czytałem o tym, że na HTC wskaźnik w AM lubi skakać podczas postoju na skrzyzowniach.

Owszem, na zupełnie innym urządzeniu, bo na HTC HD2. Na moim (poprzednia generacja tego smartphone'u) nic nikomu raczej nie skakało. Wątek zresztą zaczął się od nie tylko mojej obserwacji, że coś się z tą dokładnością stało złego w ostatnich wersjach programu. Może warto przetestować z innymi ustawieniami (duża tolerancja?)

Cytat: ochkarol
Nie porównuj bezsensownego wytyczenia trasy do reagowania na rozbiezność faktycznej pozycji urządzenia z wytyczona trasą, bo to dwie różne rzeczy.

Tak, to dwie różne rzeczy o wspólnym mianowniku - niewłaściwym działaniu programu. Dlaczego "reagowanie" na bieżące położenie urządzenia może być bardziej irracjonalne niż wytyczanie trasy? Skoro wytyczanie trasy odbywa się na zasadzie - twórz połączenie od węzła do węzła tylko tam gdzie jest połączone (czyli droga), to dlaczego śledząc położenie pojazdu wszystko jedno, że przeskakuje ono w sposób niemożliwy do przemieszczenia się przez pojazd (czyli z jednej gałęzi grafu na drugą)? Ok, ktoś może powiedzieć, że jadą dwa auta równolegle i z jednego wyrzucam nawigację, którą łapie pasażer drugiego. I wtedy, logicznie rzecz biorąc, nawigacja powinna rzeczywiście stwierdzić, że "zmieniła się droga" w sposób wprawdzie niemożliwy dla pojazdu, ale możliwy dla latającej nawigacji. Czy jednak to jest normalny przypadek, interesujący użytkownika AM ?   :evil:

Jeszcze raz podkreślam - pytanie "jak to zrobić" jest nie do mnie. Ja tylko stwierdzam: przeskok z dołu na górę jest bez sensu. Przeskok z ulicy na inną, odległą i bez połączenia, jest też bez sensu. Pewnie wynika z otrzymanego sygnału z GPS i obliczenia dopuszczalnego błędu, przyciągania do siatki drogi itd. Dlatego sądzę, że to "przyciąganie" można by dopracować. Gdybanie o szczegółach technicznych, bez znajomości kodu i stosowanych algorytmów, jest bezproduktywne.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 14, 2010, 15:25:05 wysłana przez man4business »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: Ginacy sygnal gps w kaiserze
« Odpowiedź #14 dnia: Wrzesień 14, 2010, 15:31:01 »
Pewnych rzeczy zrobić się nie da. Albo przynajmniej są na tyle trudne i kosztowne do wykonania, że uzytkownicy programów za tak smieszne (stosunkowo) pieniądze muszą o pewnych funkcjonalnościach zapomnieć.
Tym się różni program od człowieka, ze nie posiada inteligencji i sie sam nie rozwija. Stąd ułomność algorytmów i kodu.
Ponadto jest tyle zmiennych, że daj Boże abys tylko takie "problemy" miał z navi jak ten opisany w tym wątku.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .