PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa WinCE, WM, WP6.x => Wątek zaczęty przez: jachraniak w Czerwiec 21, 2012, 20:46:45
-
zupełnie jak w temacie :)
Lista zmian w aktualnej wersji
(wersja 6.10e mapa 1206)
Nowości:
Mapa:
organizacja ruchu w blisko 3 000 kolejnych miejscowości,
ponad 640 tys. Użytecznych Punktów (POI),
ponad 3300 kilometrów nowych dróg oraz inwestycji (w tym część gotowych do odblokowania poprzez technologię LiveDrive!),
uaktualnienia siatki dróg zlokalizowanych wokół dużych inwestycji drogowych takich jak Autostrada A2, trasa S8 do Piotrkowa Trybunalskiego, S8 w Warszawie,
tysiące danych zgłoszonych przez Użytkowników AutoMapy i serwisu Targeo.pl oraz Miplo.
-
No i podstawowe pytanie: czy różni się od bety
-
Moze zrobili cos z danymi SR?
-
Nazwa ta sama , rozmiar pliku ten sam ,przy instalacji pokazało że wszystko łącznie z mapą zainstalowane i powinno na tym zakończyć ale zaczęło instalować jakieś pliki m.in. ways, hubnet, speeds i kilka innych
-
Wszystkie 3 wersje czyli beta, przedpremierowa i finał są identyczne co do bajta.
I wcale się nie dziwię, bo w wątku beta przecież nikt błedów nie zgłaszał.
-
Wszystkie 3 wersje czyli beta, przedpremierowa i finał są identyczne co do bajta.
......
to kiego grzyba nadpisywało mi te pliki jak wszysko było odptaszone bo zainstalowane :-?
-
a mnie zastanawia jak będą chcieli odblokować A1 Stryków-Piątek skoro zapomnieli w Piątku namalować węzła :-)
-
Dane SR nie zmienione w stosunku do 6.10e beta, uwagi co do zawyżonych szybkości średnich na nowych odcinkach A2 nie zostały uwzględnione.
-
Zmienili tylko nazwę. Reszta została. Nie warto pobierać instalować.
-
I wcale się nie dziwię, bo w wątku beta przecież nikt błedów nie zgłaszał.
A po co zgłaszać? Efekt i tak byłby taki:
Dane SR nie zmienione w stosunku do 6.10e beta, uwagi co do zawyżonych szybkości średnich na nowych odcinkach A2 nie zostały uwzględnione.
-
Dane SR zmieniane są nie częściej niż co 2 tygodnie, widocznie ich przygotowanie trwa dłużej niż 5 minut.
Poza tym wystawienie wersji finalnej jest wstrzymywane tylko jeśli wyjdą błedy krytyczne,
a ten z pewnością taki nie jest.
-
Jest jakis problem w tej (juz nie becie) z wyswietlaniem prawidlowej wartosci w okienku "Do celu". Np po przeliczeniu trasy pojawia sie tam nie prawdziwa wartosc ilosc kilometrow w stosunku do tego co pokazuje sie na mapie w punkcie "koniec". Dopiero po ruszeniu mapy rysikiem okienko "Do celu" odswieza sie do prawidlowej wartosci ktorą podaje mapa.
-
Ojtam, ojtam, ważne że zdążyli przed wakacjami. :E
-
i to z Betą :ok: :mrgreen:
-
Jest jakis problem w tej (juz nie becie) z wyswietlaniem prawidlowej wartosci w okienku "Do celu". Np po przeliczeniu trasy pojawia sie tam nie prawdziwa wartosc ilosc kilometrow w stosunku do tego co pokazuje sie na mapie w punkcie "koniec". Dopiero po ruszeniu mapy rysikiem okienko "Do celu" odswieza sie do prawidlowej wartosci ktorą podaje mapa.
Nic takiego u mnie nie występuje (na PC). Poza tym taki bug to bug programu a nie map,
więc jeśli by był, to powinien być już od pół roku (od początku wersji 6.10).
EDIT:
Po ustawieniu opcji trasy na 'po wyznaczeniu - nie rób nic' udało mi się taki efekt uzyskać.
-
Owszem na PC moze i nie wystepuje Marku. Ale u mnie na WM wystepuje i to o dziwo od wersji 6.10e ! Czyli jednak cos jest na rzeczy. Ja mam ustawione po wyznaczeniu ... "Widok trasy".
-
W 'nie rób nic' ten sam efekt uzyskałem też na mapie 1202 i 1204.
Przy 'widok trasy' zawsze pokazuje mi poprawną wartość.
-
Teraz i u mnie pokazuje poki co wszystko ok. Bo probuje wywolac ten blad i nie moge. A rano mialem go niemalze non stop.
-
Dopiero po ruszeniu mapy rysikiem okienko "Do celu" odswieza sie do prawidlowej wartosci ktorą podaje mapa.
Opisany przez ciebie problem u mnie nie wystepuje ani w wersji "widok mapy" ani w wersji odkrytej przez Marka tzw. "nie rób nic".
Przypadek jednak... występuje, gdy go sobie sami "wygenerujemy", ale jest całkowicie prawidłowy i zależy od miejsca postawienia kursora. Czyli jesli macie kursor poza trasą to wyniki są jednakowe w "do celu" i w "ramce od chorągiewki", jeśli macie kursor na trasie to odjęte jest część kilometrów, które już niby są przejechane.
-
I tak jest już od dawna. Zresztą całkiem prawidłowo. Skoro kursor jest na trasie, to pokazuje pozostały odcinek. Wyznacznikiem odległości do celu (via) jest kursor nie pozycja gps.
-
Miami ja rozumiem ze odcina czesc kilometrow jesli mamy kursor gdzies na trasie - i to jest prawidlowe i o tym i ja wiem. Musze zatem sprecyzowac ze ten opisywany przeze mnie blad polega na tym ze kilometry w "do celu" w jakis dziwny sposob są zwiekszane. Np trasa po ponownym przeliczeniu w "do celu" ma 1038 kilometrow a powinna miec np 835 kilometrów - bo tyle pokazuje punkt cel na mapie. Sytuacja wraca do normy tak jak juz pisalem - ruszenie mapą odswieza okienko "do celu" do prawidlowej wartosci.
-
No to takiego objawu wcale nie miałem, brak odświeżenia u mnie objawiał się tym,
że w polu 'do celu' była b. mała wartość (do 35m albo tylko kreski).
-
Musze zatem sprecyzowac ze ten opisywany przeze mnie blad polega na tym ze kilometry w "do celu" w jakis dziwny sposob są zwiekszane. Np trasa po ponownym przeliczeniu w "do celu" ma 1038 kilometrow a powinna miec np 835 kilometrów - bo tyle pokazuje punkt cel na mapie.
Chyba z góry założyliśmy, że kilometry się u ciebie zmniejszają.
Coś mi się przypomina, że z rok może dwa temu miałem przypadek, że gdy wstawiłem jeden lub dwa punkty VIA to mimo, że trasa biegła tą samą drogą zwiększyła się liczba kilometrów do celu. Coś w stylu jakby policzyło dwa razy któryś odcinek. Jak wygeneruje ponownie ten przypadek to się podziele info, ale może się zdarzyć, że na obecnej wersji tego nie uzyskam.
-
I co ciekawe dodam, ze u mnie opisywany problem, wystepuje gdy wyznacze trase bez zadnego punktu Via.
-
No to takiego objawu wcale nie miałem, brak odświeżenia u mnie objawiał się tym,
że w polu 'do celu' była b. mała wartość (do 35m albo tylko kreski).
Przypadek u mnie powtarzalny za każdym razem gdy kursor jest poza trasą, ale bardzo blisko punktu CEL. Gdy kursor postawimy od punktu CEL około 200 metrów odległość w ramce "Do celu" już jest liczona prawidłowo.
Ciekawe numery można uzyskać wybierając trasę "przełajowa". Będąc kursorem poza trasą nie ma komunikatu "Jesteś poza trasą!" a za to mamy zliczane kilometry dodatkowe od kursora do punktu "START".
-
Wiec jakas poprawka tego o czym piszemy (NM, Miami i ja) by sie przydala.
-
Wczoraj jechałem "Trasą szybką" przez Śląsk na mapie 1206 i jak dobrze pamiętam bodajże na odcinku od Chorzowa do Katowic na Chorzowską do Saturna (generalnie trasa prowadziła od Zabrza przez Chorzów) była jedna z dwupasmowych dróg remontowana i zamknięta. Wskazana dwupasmowa droga, którą sobie jechałem w pewnym momencie wchodziła pod most (bezkolizyjne skrzyżowanie z drugą krzyżującą się drogą, która szła górą mostem) a także do wyboru rozwidlała się na wyjazd prosto "na górę" żeby sobie u góry skręcić lewo-prawo, ale pod most nie było wjazdu, zakaz, zastawione, remont lub budowa nowej drogi? Mimo, że AM chciał prowadzić prosto pod most. Skoro zamknięte w rzeczywistości więc spróbowałem wyjechać "na górę" i przeskoczyć na wprost górą to skrzyżowanie, myślę sobie może tylko pod mostem coś remontują. U góry było skrzyżowanie z sygnalizacją świetlną. Po przejechaniu skrzyżowania zonk ujechałem 10m z górnego skrzyżowania, bo strzałka-znak ładnie wskazywała jednokierunkową, że można jechać (ucieszony, że pojadę dalej prosto) i widzę, że droga dalej zamknięta zastawiona betonowymi przegrodami w poprzek i remont (lub budowa, ciężko stwierdzić, bo w obcym rejonie nie ma czasu na takie rozważania ;) ) a AM nic na ten temat nie wie tylko dla AM ta droga dwupasmowa od przejazdu pod mostem była w pełni przejezdna.
W rezultacie po wyjechaniu na górę trzeba było skręcić wbrew AM w prawo i dojechać do Katowic na Chorzowską.
Czy ktoś ze Ślązaków kojarzy o którym odcinku mowa? Bo nie zdążyłem zapamiętać które dokładnie to skrzyżowanie było - tak się wkurzyłem wtedy na AM jak mnie w buraki poprowadziła :)
Proszę o analizę lokalnych katowickich kierowców o wskazanie mi tego skrzyżowania gdzie droga dwupasmowa jest zamknięta. Czy to może było coś chwilowego? Wielkie betony w poprzek drogi raczej wykluczają, że tam odbywało się coś chwilowego, wyglądało to na wielką inwestycję drogową.
-
Wczoraj jechałem w Manheim (Niemcy) i GPS wskazywał mi skręt w lewo a na "asystencie ruchu" lewo skręty były odwrócone w prawo. To działo się na niektórych skrzyżowaniach. Jeszcze nigdy coś takiego nie miałem - p. Hołek mówi trzymaj się lewego pasa a asystent pokazuje, że lewe pasy skręcają w prawo na jeden prosto.
Pozdrawiam.
-
Czy ktoś ze Ślązaków kojarzy o którym odcinku mowa?
Jedyne miejsce, które kojarze z dużą inwwestycją to remont wiaduktu w Chorzowie
w tym miejscu (http://mapa.targeo.pl/,19,18.95402,50.29777?l=52cc42cf3d01b359)
Ale wiadukt jest przejezdny, zamknieta jest jedna jezdnia, a ruch 2-kierunkowy prowadzony jest po drugiej.
Poza tym nie za bardzo pasuje do Twojego opisu (ten wjazd pod most ...)
Połączone: Czerwiec 23, 2012, 15:30:30
henryk 16, szkoda że nie wskazałeś choć 1 dokładnej lokalizacji...
-
Czy jechał ktoś zachodnią obwodnicą Pabianic S14?
AM6.10e i targeo wyznaczają tamtędy przebieg trasy z wyjątkiem [Trasy krótkiej] w AM.
Na zapytanie w Googlach o tę obwodnicę mamy info, że trwają odbiory techniczne i owszem S14 jest otwarta, ale tylko na 6 kilometrowym odcinku od Ikea do Szynkielewa.
-
........ i owszem S14 jest otwarta, ale tylko na 6 kilometrowym odcinku od Ikea do Szynkielewa.
Jest dokładnie tak jak piszesz. Całość mają otworzyć do końca czerwca.
-
mijają 4 dni od mojego zgłoszenia na Targeo że obwodnica jeszcze nie zamknięta... :-|
-
andrzejkrakow - wyglada jak polaczenie Chorzowskiej z DTŚką (jadąc od strony Chorzowa), a potem wybór wjazd do tunelu pod Rondem, albo górą przez "światła"
Coś mi się nie chce wierzyć, żeby tam gdzieś stały zapory betonowe i nie było przejazdu ani górą ani dołem - to główna arteria komunikacyjna i dzisiaj tamtędy jechałem dwa razy :)
-
Witam,u mnie na dolnym pasku nie wyświetla małych miejscowości, pomimo zaznaczenia ich w opcjach. Po tapnieciu na oddalenie wyznaczonej trasy, również nie pokazuje małych miejscowości, też tak macie?
-
Dlaczego nowa mapa wozi mnie po Wrocławiu dookoła?
Bo okazuje się, że jestem niedostosowanym do otoczenia mułem.
Ja nie potrafię tak jechać przez skrzyżowania (droga nie jest główną).
(http://i48.tinypic.com/291156b.png)
Zakręty też muszę poćwiczyć:
(http://i47.tinypic.com/szza1c.png)
-
Już wiadomo kto tak grubo zawyża średnie prędkości i to w mieście! :mrgreen:
-
To jest "Demo" więc w czym problem, w iGO można ustawić na demo 1200 km/h i o to chyba chodzi.
Nie chcę oglądać demo trasy z Warszawy do Gdańska 5 godzin.
-
To nie jest iGO, AM 6.10 w demo pokazuje rzeczywiste prędkości zaszyte w danych SR.
-
No to mamy problem. Prędkości są tak absurdalne, że chyba nie da się ich wyjaśnić nawet szalonymi motocyklistami. No chyba, że AM jest gotowa zaszyć w SR dane jednego przejazdu takiego "dawcy".
Niezależnie od pochodzenia, trasy wyznaczone na podstawie takich danych są do niczego. Może poza "krótką".
-
Wjazd z S11 na A2 w kierunku S5, by sprawnie wydostać się korzystając z S5 na Gniezno, nadal podobnie jak w poprzednich wersjach map, jest traktowany jako płatny.
Wygląda na to, że chyba "rozbiegówka w tym miejscu jest traktowana jako płatna.
-
Czy ta 1206 plus SR z 25 czerwca dalej mają nieodblokowana A2 Łódź-Warszawa? Właśnie zainstalowałem, zsynchronizowałem AM_Center (pokazuje datę prognozy 26.06) i AM wylicza trase z Warszawy za Poznań najpierw kawalek A2, potem do Błonia, Sochaczew i dopiero pod Koninem z powrotem na A2. Kompletny bezsens.
-
wszystko jest odblokowane
-
No to coś innego musi być schrzanione. Trasa optymalna, z ul. Herbsta w Warszawie do Pestkownicy, koło Krzyża Wlkp.
-
@msz1959
U mnie przed chwilą tę trasę prowadzi przez A2.
Profile prędkości wyłączone? Czy Tobie nie zostały jakieś blokady w pliku blokad [trasa/blokady]? Jesli tak , to wykasuj je wszystkie dla testu. Ja ich nie używam, korzystam tylko ze Zdarzeń AM Traffic, ale pamiętam, że mi przez jakiś czas zaśmiecały routing.
BTW: Coś mi się nie zgadza - ostatnie dane SR są u mnie z 25 czerwca 2012, a nie z 26 czerwca.
-
Winowajca znaleziony, choć nie wiem skąd się wziął - wygląda chyba na blokade z MT - ale po update AM nie synchronizowałem MiploSyncem. Poza tym przed update'em wyznaczało mi trasy po A2. Dziwne.
Co powinienem wyrzucić, żeby się tego pozbyć?
26 czerwca to literówka, zresztą w pierwszym zdaniu mojego postu była poprawna.
-
Znajomy żalił mi się, że miał następujący problem:
wyznaczył trasę w najnowszej AM, ujechał do połowy i nagle wyskoczył mu komunikat "jesteś u celu". Czy ktoś z was też tak miał? Wyznaczył trasę jeszcze raz i tym razem dojechał.
-
Takie "dojazdy do celu" to ja miałem w kilku poprzednich wersjach.
-
Nie doświadczyłem tego nigdy. Ani w poprzednich, ani aktualnej wersji.
Może z lewej, zamiast chorągiewki, było VIA (nawigowanie do "przez")?
Szkoda tylko, że kiedyś AM pomimo dotarcia do celu, trzymała trasę i nawigowała - można było pokrążyć po okolicy, szukając np. miejsca do zaparkowania. Teraz po dotarciu do celu, AM kończy nawigować, a Marzenka udaje się na lunch.
Oj, szkoda tej dawnej funkcjonalności
-
odznacz opcję kasowania trasy po osiągnięciu celu (od dawna jest w opcjach)
-
@tpiatal
Ten problem ("dojechanie do celu" przed osiągnięciem celu, różnie, ostatnio coraz dalej od celu, np. kilka km) mam regularnie tak raz/ dwa razy w miesiącu.
Zgłosiłem do supportu, ale nie zajęto się tym problemem.
Inna sprawa, że obiecałem sobie, że jak wystąpi ponownie, to poproszę ich o wersję z włączonym DEBUGiem, by namierzyli, w czym rzecz.
Inna sprawa, że myślałem dotąd, że w tzw. międzyczasie pojawi się nowa wersja aplikacji bez tego błędu. Było to, jak wszyscy wiemy, myślenie naiwne, więc na weryfikacji problemu na DEBUGowej wersji 6.10 się pewnie skończy.
-
Moje doświadczenia z "dojechaniem do celu" są takie, że dopóki miałem AM na Larku 43.1 bez możliwości korzystania z LD, to nigdy mi ten problem nie wystąpił, mimo, że już wtedy na forach było podnoszone, że taki problem występuje. Po wymianie sprzętu na taki, który umożliwia korzystanie z LD, konkretnie Modecom Freeway MX2, od czasu do czasu taki objaw się zdarza. Co ciekawe dzieje się tak niezależnie od tego, czy jadę będąc połączonym z internetem i efektywnie korzystam z LD, czy też jestem niepołączony. Podejrzewam, że być może sam fakt, że AM próbuje pobierać dane LD powoduje jakiś problem. Ale jak jest naprawdę, możemy się szybko nie dowiedzieć, bo rok temu, gdy objaw pojawił się po raz pierwszy, zgłosiłem problem do supportu i otrzymałem odpowiedź, że support nie spotkał się nigdy z takim zachowaniem się programu. No i było po dyskusji...
-
odznacz opcję kasowania trasy po osiągnięciu celu (od dawna jest w opcjach)
Ta opcja (kasowania trasy po dotarciu do celu) jest u mnie od zawsze wyłączona :wink:
Przetestuj sobie - z chwilą dojechania do celu trasy nie kasuje, ale jeżeli nie zaparkujesz i krążysz po okolicy, już Cię ponownie nie prowadzi - Marzenka milczy.
-
Moje doświadczenia z "dojechaniem do celu" są takie, że ... Po wymianie sprzętu na taki, który umożliwia korzystanie z LD, konkretnie Modecom Freeway MX2, od czasu do czasu taki objaw się zdarza.
Tak samo miałem na Omni i8000.
Z włączonym LD kursor bardzo lubił skakać i czasem też zdarzała się taka teleportacja.
Widzę, że nikt nie ogarnął braku stabilności pozycji GPS przy włączonym LD.
-
W/w komunikatu nie miałem, natomiast zdarzają się "jesteś poza trasą, wyznaczam nową" na prostej drodze bez żadnych skrętów, skrzyżowań itp. To występuje od wersji 6.10.
-
W/w komunikatu nie miałem, natomiast zdarzają się "jesteś poza trasą, wyznaczam nową" na prostej drodze bez żadnych skrętów, skrzyżowań itp. To występuje od wersji 6.10.
"Jesteś poza trasą, wyznaczam nową" jest najprawdopodobniej efektem błędnego odwzorowania przebiegu drogi na mapie. Czasami błędy są tak duże, że kursor wręcz "opuszcza drogę" i pewnym odcinku pomyka obok. Zjawisko "opuszczania drogi" występuje m.in. na drodze z Powidza do Strzałkowa na odcinku Dolina - Sierakowo.
Tam występuje to już od znacznie starszych wersji map.
Natomiast polecam pod tym kątem, uwadze odcinek S5, pomiędzy węzłem Kostrzyn i przecięciem S5 z drogą 434. Tam AM gubi kontakt z rzeczywistością w obu kierunkach. Jadąc pierwszy raz tą trasą od strony Gniezna, chciałem odbić na węźle w prawo na Kostrzyn, jednak przed dojazdem do węzła A5/92 AM mi zameldowała, że jestem poza trasą, zaczęła wyznaczać nową, a kiedy wyznaczyła, byłem już za zjazdem z S5 w kierunku na Kostrzyn (92) .... Wycieczka mi się trochę wydłużyła - zaliczyłem A2.
-
"Jesteś poza trasą, wyznaczam nową" jest najprawdopodobniej efektem błędnego odwzorowania przebiegu drogi na mapie. Czasami błędy są tak duże, że kursor wręcz "opuszcza drogę"
Zgadza się, kiedy droga przebiega inną trasą niż jest to w AM. Ale to występuje na drogach i ulicach starych, które nie zmieniały miejsc od lat, kursor nie opuszcza trasy.
-
Znajomy żalił mi się, że miał następujący problem:
wyznaczył trasę w najnowszej AM, ujechał do połowy i nagle wyskoczył mu komunikat "jesteś u celu". Czy ktoś z was też tak miał? Wyznaczył trasę jeszcze raz i tym razem dojechał.
Tak, notorycznie. Aczkolwiek od jakiegoś miesiąca nagle spokój.
-
Znajomy CIACH ujechał do połowy i nagle wyskoczył mu komunikat "jesteś u celu". Czy ktoś z was też tak miał?
Błąd występuje od bardzo dawna a próba rozwiązania go przez support albo całkowicie olana albo nadal bezskuteczna. Problem ten występuje u mnie od 2 lat średnio 1 na 5-10 tras, częściej na trasach powyżej 30 km.
-
Jeżdżę z AM od sierpnia 2011 i ani razu nie miałem wspomnianego bledu.
-
A ja dostałem przed chwilą powiadomienie mailowe od AutoMapy, że jest nowa wersja: AM 6.10e z mapami 1206. Hurrrraa!!! :E
-
A ja dostałem przed chwilą powiadomienie mailowe od AutoMapy, że jest nowa wersja: AM 6.10e z mapami 1206. Hurrrraa!!! :E
Czuję się wyróżniony, bo do mnie dotarło wczoraj.
-
A ja dostałem przed chwilą powiadomienie mailowe od AutoMapy, że jest nowa wersja: AM 6.10e z mapami 1206. Hurrrraa!!! :E
Ja też. Mimo że od połowy maja mam nieaktywną licencję. Ciekaw jestem ile czasu jeszcze będę otrzymywał te powiadomienia.
-
Jak to nie atywną :-? chyba nie opłaconą subskrypcję :ohreally: co nie oznacza że tego nie zrobisz w przyszłości , tzn. może i nie zrobisz ale to wiesz Ty a nie serwer Akuku :P Puki co jesteś dla Akuku legalnym użyszkodnikiem bez opłaconej subskrypcji co odcina Cię od pewnych możliwości ale ciągle "legal" i ciągle potencjalny subskrybent .
A jak nie życzysz sobie powiadomień to trzeba to "odptaszyć" w swoim koncie na stronie AM B)
-
mam i ja ......też dzisiaj
dopiero w siebie uwierzyli że ta wersja jest ok :D
-
dopiero w siebie uwierzyli że ta wersja jest ok :D
W to, to akurat wierzyli od zawsze :proud:
Głęboko też zapewne wierzą, że ostrzeganie o POI (przy trasie) też jest w porządku ... i to od kilku już wersji wstecz :O~
-
biorę ....co mi tam :D
-
.......Głęboko też zapewne wierzą, że ostrzeganie o POI (przy trasie) też jest w porządku ... i to od kilku już wersji wstecz :O~
Bilunia, nie przesadzaj jak na przeszło pół miliona POI, nie ostrzega przy kilku, to jaki to promil ? A tak poważnie, to zgubiłem 'ustroistwo' z CE i nie mogę korzystać z AM. Może się zlitują i wypuszczą wersję na androida.
-
.......Głęboko też zapewne wierzą, że ostrzeganie o POI (przy trasie) też jest w porządku ... i to od kilku już wersji wstecz :O~
Bilunia, nie przesadzaj jak na przeszło pół miliona POI, nie ostrzega przy kilku, to jaki to promil ? A tak poważnie, to zgubiłem 'ustroistwo' z CE i nie mogę korzystać z AM. Może się zlitują i wypuszczą wersję na androida.
Myślę, że Twoja strata może być dla nich najważniejszym impulsem do stworzenia aAM w wersji final ;)
-
...nie przesadzaj jak na przeszło pół miliona POI, nie ostrzega przy kilku, to jaki to promil ?
Nie korzystam z ostrzegania dla pół miliona, więc ostrzeganie dla ponad 400 tyś POI mi "LOTTO".
Natomiast jak na trasie Poznań - Trójmiasto wpadłem na 3 fotoradary stacjonarne, na których pomimo ustawienia 1000m wyprzedzenia i powtarzania co 12 sek. pierwszy komunikat usłyszałem 100 m przed fotopstrykami, to mina mi zrzedła. Nie zdążyłem nawet przyczesać grzywki :D
W drodze powrotnej, jadąc tą samą trasą, wpadłem na jeszcze jeden, testujący mój refleks :shock:.
Myślę, że Twoja strata może być dla nich najważniejszym impulsem do stworzenia aAM w wersji final ;)
Może sprawią mu w prezencie coś z WinCE za 2 stówy i po problemie :proud:
Edit.
W nawiązaniu do działania ostrzegania, polecam teścik na tym fotopstryku:
-
Też dostałem. Najlepsze, że przy instalacji 6.10e zmieniałem maila na który mam zarejestrowaną AM i powiadomienie o 6.10e już na niego przyszło. Ironia :)
-
Zostały pobrane punkty POI do mapy 1207!
Dziwna sprawa!!!
-
W sierpniu jadą na wakacje, a czy wrócą? Któż to wie.
Albo chcą wyrobić normę map w AM i zająć się... no właśnie iAM, aAM, PR,...
-
Albo chcą wyrobić normę map w AM i zająć się... no właśnie iAM, aAM, PR,...
Ale map w aAM, iAM też potrzebują.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Witam!
Od dość dawna nie jeździłem po Niemczech... Nadrabiałem to w zeszłym tygodniu z kolegą, który ma najnowszą AM EU. Po jakiś 400km z przerażeniem odkryliśmy, że AM wcale nie informuje nas o fotoradarach! Od dawna tak jest?! To jakiś błąd, czy podporządkowanie się przepisom rzeszy? Aż strach teraz otwierać listonoszowi... :-|
-
.......AM wcale nie informuje nas o fotoradarach! Od dawna tak jest?! ..........
A może jeździcie zgodnie z przepisami (+10km/h) :-?
-
tpiatal
Przed następnymi wojażami poza nasze rubieże, załaduj sobie fotopstryki wszelkiej maści autorstwa kol. marek_39 Pomoże Ci to sporo zaoszczędzić.
Przecież baza POI zaszyta w AM w tych kategoriach, poza naszymi granicami jest "śladowa". Za to u nas jest nadmiarowa - do tej pory mamy całą masę atrap, po których już nawet słupy pousuwano. A i tak, na niektórych stacjonarnych nie ostrzega zgodnie z ustawieniami.
-
Jeździłem tam przeważnie zgodnie z przepisami, ale info o radarach i tak jest potrzebne(robią fotki za zbyt bliskie podjechanie do nastepnego samochodu). Byłem w tym samym rejonie 2 lata temu i wtedy AM informowała o fotoradarach. Nie mówię tu o jakichś bocznych drogach, tylko najbardziej popularnych autostradach (np. Berliner Ring). Mijając radar specjalnie patrzyłem, czy wyświetla się ikonka bez komunikatu i nie wyświetlała się. Wyglądało to tak jak gdyby wcale nie było niemieckich radarów w bazie! Też tak macie?
-
Jeździłem tam przeważnie zgodnie z przepisami, ale info o radarach i tak jest potrzebne(robią fotki za zbyt bliskie podjechanie do nastepnego samochodu). Byłem w tym samym rejonie 2 lata temu i wtedy AM informowała o fotoradarach. Nie mówię tu o jakichś bocznych drogach, tylko najbardziej popularnych autostradach (np. Berliner Ring). Mijając radar specjalnie patrzyłem, czy wyświetla się ikonka bez komunikatu i nie wyświetlała się. Wyglądało to tak jak gdyby wcale nie było niemieckich radarów w bazie! Też tak macie?
Jechałem i wracałem z Chorwacji na najnowszej AM i w Czechach , Austrii , Słowenii oraz Chorwacji o zadnych radarach nie ostrzega AM za to w PL istna masakra co chwilke fotoradar :P
-
Jeździłem tam przeważnie zgodnie z przepisami, .......... Byłem w tym samym rejonie 2 lata temu i wtedy AM informowała o fotoradarach. ................
No właśnie o to pytałem. :-| Fabrycznie ustawione jest tak że dopóki nie jedziesz szybciej niż ograniczenie +10km/h to nie ostrzega o stojącym na tym ograniczeniu radarze . Jesteś pewny że to nie to :-?
-
Jeździłem tam przeważnie zgodnie z przepisami, .......... Byłem w tym samym rejonie 2 lata temu i wtedy AM informowała o fotoradarach. ................
No właśnie o to pytałem. :-| Fabrycznie ustawione jest tak że dopóki nie jedziesz szybciej niż ograniczenie +10km/h to nie ostrzega o stojącym na tym ograniczeniu radarze . Jesteś pewny że to nie to :-?
Ha! A ja po ostatniej rewolucji na karcie pamięci wróciłem w większości do ustawień fabrycznych i m.in. brakowało mi co parę minut ostrzeżeń o foto- i radarach. Nie mam czasu dywagować co trapi AM, więc temat zignorowałem bo cisza też zła nie jest ;) Staram się jeździć na +10kmh GPSowe. A tu podałeś mi odpowiedź, dlaczego moja AM milczy mijając takie pułapki - jeżdżę za mało niezgodnie z przepisami :) Wow!
-
Kiedyś miałem tak, że jak jechałem grzecznie, to nie było komunikatu głosowego ale była ikonka POI. Teraz nie ma ani tego ani tego! Wygląda na to, że AM nie ma wcale zaszytych danych o fotoradarach w Niemczech ;/ Przejechałem tam 1200km więc PRZYNAJMNIEJ jeden radar powinien chyba być, prawda?
-
Wygląda na to, że AM nie ma wcale zaszytych danych o fotoradarach w Niemczech ;/ Przejechałem tam 1200km więc PRZYNAJMNIEJ jeden radar powinien chyba być, prawda?
Ma "zaszyte" dane o fotoradarach ...
-
Tpiatal masz rację, po raz drugi wycięli taki numer w zagranicznych POI.
Poprzednio to samo było z mapą 1112.
Mapa 1206 nie zawiera żadnych zagranicznych POI z Miplo. :mad: :kill:
Tak to wyglada:
-
Tpiatal masz rację, po raz drugi wycięli taki numer w zagranicznych POI.
Poprzednio to samo było z mapą 1112.
Mapa 1206 nie zawiera żadnych zagranicznych POI z Miplo. :mad: :kill:
Tak to wyglada:
Spodobały mi się Twoje kolory mapy (mój pierwszy szczegółowy atlas samochodowy miał zbliżone) i ikonki fotopstryków.
-
może dlatego o miesiąc przyśpieszają i ma być 1207 bo to według mnie poważny błąd...tak samo jak brak dwóch węzłów na A1 której część mają otwierać niebawem
-
Spodobały mi się Twoje ...ikonki fotopstryków.
Też je kiedyś "podebrałem" :ok:
Od razu widać o co chodzi :)
Tylko prędkości zmieniłem na czerwone, by dobitniej dawało "po oczach". :ok:
-
Mapa 1206 nie zawiera żadnych zagranicznych POI z Miplo.
Czy sciagniecie MiploTraficu przez MiploSync pomoże? Po ostatnim upgrade AM zrezygnowalem z MT, przekonany przez tutejsze forum, że SR/LD jest w zasadzie ekwiwalentne ale widać, że niekoniecznie.
BTW, czy Twoje kolory (i ikony fotoradarów) można gdzieś znaleźć?
-
MiploSync też nie pomoże, na Miplo te POI są oznaczone jako wbudowane w mapę dlatego nie są pobierane.
Synchronizacja,czy to z poziomu AM czy też Miplosyncem pobierze tylko (naj)nowsze POI
(jeszcze nieoznaczone jako zawarte w mapie) np. radarów z Niemiec pobierze 2 szt. (na ponad 3 tys.)
Kolory map wciąż są dostępne na Miplo (http://www.miplo.pl/community/?i=18&ord=2&dir=1&a=maps)
a ikony fotoradarów są gdzieś na forum, załączałem je już 2 lub 3 razy.
-
Tpiatal masz rację, po raz drugi wycięli taki numer w zagranicznych POI.
Poprzednio to samo było z mapą 1112.
Mapa 1206 nie zawiera żadnych zagranicznych POI z Miplo. :mad: :kill:
No to zaje*****e :mad: >:( >:( :mad: :!: :!: :!: :!: :!:
Ciekawe ile ten "psikus" może nas kosztować :!: :!:
Normalny produkt można zupdate'ować i bez obaw ruszyć w trasę. W przypadku AM człowiek nauczony doświadczeniem testuje "na sucho" nowo zainstalowane mapy(bo wiadomo, że mogli wypuścić wszystko łącznie z wersją której nawet nie da się zainstalować), ale widzę, że i tak można się załapać na tak krytyczny błąd.
Po prostu szkoda gadać, ręce opadają... Dobrze, że autostrad nie zapomnieli nanieść na mapę...
-
Zgłosiłem gdzie trzeba, lada moment się okaże czy w mapie 1207 powielili ten błąd, czy też zdążyli poprawić.
Tak mnie jakiś dziwnie łamie w kościach ... czyżby to był znak, że przez ten weekend wyjdzie beta nowej wersji? :ohreally:
-
Ale łamie Cię na deszcz* czy na halny* :-?
*deszcz - 6.x
halny - 7.x
-
To może być tylko zwykła burza :wink:
-
Tak mnie jakiś dziwnie łamie w kościach ...
Wiek robi swoje :).
To może być tylko zwykła burza :wink:
... albo lumbago :D
-
Czy ktos posiada jakies konkretne informacje kiedy mozemy spodziewac sie wersji 1715 z mapami 1207 ?
-
Kuriozalna polityka informacyjna producenta polegająca na całkowitym odcięciu się od użytkownika końcowego podpowiada mi, że nikt tego nie wie poza osobami które wiedzą ale nie powiedzą, że pojadę Kilerem :E
-
Kuriozalna polityka informacyjna producenta .......
Kuriozalna czyli wyjątkowa. To może ktoś tak dla przykładu poda kilka przykładów jak to jest u konkurencji :ohreally:
-
Kuriozalna czyli wyjątkowa. To może ktoś tak dla przykładu poda kilka przykładów jak to jest u konkurencji :ohreally:
Ty ich bronisz ? Pasuje ci to, że nie wiesz nic ? Sypał z rękawa przykładami nie będę, ale główny konkurent aquratu naviexpert nie chowa się przed klientami i nawet na głównej swojej stronie ma odnośnik do firmowego forum dyskusyjnego, gdzie klienci zadają pytania i otrzymują odpowiedzi, nie od z całym szacunkiem "RUKATA, NOCNEGO MARKA, SMERFIKA", czy innych, lecz między innymi od pracowników producenta. Przez taka politykę dezinformacji znudziwszy się oczekiwaniem na jakikolwiek sygnał co dalej z aAM zakupiłem sobie coś co na pewno działa i jest dopracowywane, czyli NE. Kto wie, może bym zaczekał jeszcze gdyby panowie napisali, że np kończymy juz pracę nad automapą androidową, którą planujemy wypuścić na rynek do 1 wrzesnia. A to co teraz się wyprawa powoduje, że nie wiemy, czy to bedzie 1.09, 1.10, 1.11 i czy w ogóle będzie. Jestem przekonany, że w ten sposób stracili już sporo wkurzonych potencjalnych klientów.
-
Kuriozalna czyli wyjątkowa. To może ktoś tak dla przykładu poda kilka przykładów jak to jest u konkurencji :ohreally:
Konkurencja nie wypuszcza wersji map z załadowanym zestawem POI, których nie wyświetla mapa. Mam na myśli EU. Więc jeżeli już wiedzą, że dali dupci i poprawiają (bo tutaj upatruję głównego powodu przyspieszonej aktualizacji), to byłoby miło puścić maila do użytkowników EU. O "przepraszam", już nie wspominam, bo to chyba nie trendy :mysli:
Ktoś szykujący się do wyjazdu poza PL, ma dylemat - wrócić do starszej wersji mapy EU, czy czekać na nowszą. :worried: Na domiar złego, nawet synchro szwankuje. Jaja jak berety, a nikt tam nie poczuwa się do ... :worried:
-
Ja tylko zapytałem czy któryś konkurent podaje dokładną datę wypuszczenia nowej wersji a Wy od razu byście mnie zjedli bez keczupu :P
ps. aż dziwne że nikt nie wytknął mi : przykład dla przykładu :E
-
Z przykrością trzeba stwierdzić, że komunikacja na linii targeo i geosystems kuleje.
W marcu już na targeo była informacja o budowie ronda na skrzyżowaniu dróg wojewódzkich 967 i 964 przy Dobczycach:
http://mapa.targeo.pl/Dziekanowice-Zakaz-ruchu-na-drodze-,3741/utrudnienie (http://mapa.targeo.pl/Dziekanowice-Zakaz-ruchu-na-drodze-,3741/utrudnienie)
http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/527711,dobczyce-buduja-rondo-beda-duze-utrudnienia-mapa,id,t.html?cookie=1 (http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/527711,dobczyce-buduja-rondo-beda-duze-utrudnienia-mapa,id,t.html?cookie=1)
http://miasto-info.pl/myslenice/5209,dobczyce-zmiana-organizacji-ruchu-na-drogach-967-i-964.html (http://miasto-info.pl/myslenice/5209,dobczyce-zmiana-organizacji-ruchu-na-drogach-967-i-964.html)
Skoro na targeo było wiadomo to czemu geosystems nic o tym nie wie?
Rondem już się jeździ od dłuższego czasu a na mapie śladu po nim nie ma.
Cóż wymagać skoro obsadzenie na stołkach jak w PRL... nawet ciężko z gotowca przygotować korektę na mapie i to bez ruszania tyłka z krzesła.
O obwodnicy Dobczyc też zapomnieli:
http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/52/1/malopolska-otwarcie-obwodnicy-dobczyc.html (http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/52/1/malopolska-otwarcie-obwodnicy-dobczyc.html) Na mapce widać dokładny przebieg obwodnicy.
Podobnie droga 776 Kraków - Proszowice. Wybudowane są tam 4 ronda i nowe drogi-obwodnice. Tuż przed wydaniem ostatniej mapy zauważyłem brak dwóch pierwszych rond jadąc od strony Krakowa. Zgłosiłem - to te w ostatniej chwili dodali. Ale już nikt się nie wysilił o prześledzenie całej trasy aby dodać kolejne dwa ronda - te kolejne braki zauważyłem po wydaniu mapy. A pisane o tym było w wielu miejscach. Bez dodania dwóch brakujących rond mapa z Proszowic do Krakowa prowadzi nas na pionową ziemną ścianę i koniec drogi ZONK - stara (dotychczas główna) droga naniesiona na mapę stała się ślepa. Główna droga idzie teraz górą przez rondo, którego AM nie ma. Dla AM te rzeczywiste drogi to drogi widmo. A już dwa lata temu było to wiadome, że będą ronda i nowo wytyczone drogi:
http://edroga.pl/rozmaitosci/wiadomosci-drogowe/2119-rozbudowa-drogi-nr-776 (http://edroga.pl/rozmaitosci/wiadomosci-drogowe/2119-rozbudowa-drogi-nr-776)
http://m.krakow.gazeta.pl/krakow/51,121403,11576610.html?i=3 (http://m.krakow.gazeta.pl/krakow/51,121403,11576610.html?i=3)
http://m.krakow.gazeta.pl/krakow/1,121403,11576610.html (http://m.krakow.gazeta.pl/krakow/1,121403,11576610.html)
http://www.kocmyrzow-luborzyca.ug.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1172&Itemid=64 (http://www.kocmyrzow-luborzyca.ug.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1172&Itemid=64)
Na okoliczność przebudowy powstały konkretne mapy:
http://i542.photobucket.com/albums/gg424/preseant/droga776.jpg (http://i542.photobucket.com/albums/gg424/preseant/droga776.jpg)
z konkretnym zaznaczeniem rond.
Cały wątek tutaj od 2009 roku wałkowany
http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=808668 (http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=808668)
Konkurencja chociaż ronda do Proszowic naniosła bez zgrzytów: http://tinyurl.com/cb37z68 (http://tinyurl.com/cb37z68)
Geosystems śpi - przykre.
Niestety dla twórców map za trudne przedsięwzięcie.
Ostatnimi czasy odnoszę wrażenie, że geosystems te swoje mapy tworzy tak jakby to było ich tylko dodatkowe zadanie z przypadku, gdy użytkownik nie zgłosi to zdarzenie, nowa droga, rondo nie ma miejsca.
-
Ja dostałem powiadomienie w piątek, że 2 z 3 zgłoszonych przez Targeo błędów naprawili. No to klikam w link "sprawdź na mapie", sprawdzam i nie poprawili - błędy jak były tak są :mrgreen:
-
Dzień dobry,
na Targeo.pl opublikowaliśmy już nowe mapy, uwzględniające zgłoszone przez Ciebie poprawki.
Prosimy o zweryfikowanie czy zostały one prawidłowo naniesione.
(...)
Czy ktoś w końcu do cholery zdejmie tę blokadę. Ile razy można zgłaszać, że od 4 miesięcy ta jedna z główniejszych dróg w Toruniu jest przejezdna
zobacz na mapie
Zaktualizowane mapy są dostępne w Targeo.pl i w najnowszej wersji AutoMapy.
Zapraszamy też do polubienia naszego profilu na Facebooku.
Pozdrawiamy
Zespół Targeo [ team@targeo.pl ]
Zgłoszone na początku kwietnia '12. Wstydu nie mają.
-
Cóż wymagać skoro obsadzenie na stołkach jak w PRL... nawet ciężko z gotowca przygotować korektę na mapie i to bez ruszania tyłka z krzesła./
Geosystems śpi - przykre./
Niestety dla twórców map za trudne przedsięwzięcie.
Ostatnimi czasy odnoszę wrażenie, że geosystems te swoje mapy tworzy tak jakby to było ich tylko dodatkowe zadanie z przypadku, gdy użytkownik nie zgłosi to zdarzenie, nowa droga, rondo nie ma miejsca.
Od 2011 panowie w GeoSystems tak zapierdzielają, że nie mają nawet czasu taczek załadować.
Biorąc po uwagę, że już wielokrotnie mi się zdażało zgłaszać te same błedy lub braki po 2 lub 3 razy. Za pierwszym razem przeważnie im się nie udaje nanieść poprawnie i nie dla tego, że trudno tłumaczę. W zgłaszaniu jestem wyjątkowo dokładny i wysyłam zawsze opisy wraz z pomocnymi zapisami sygnału gps a często dodatkowo rysunki naniesione na te wczytane ślady. Już mnie szlag trafia gdy wychodzi kolejna mapa a miejsce błedu zostaje przerobione na kolejny bazgrol (kleks). To nie szanowanie własnego czasu pracy i czasu zgłaszających uwagi. Wygląda na to, że mapa GeoSystems wcale nie jest najlepsza. Przed 2011 takich jaj nie odstawiali.
-
Miami, to ktora mapa w takim razie jest najlepsza, skoro mapa geosystems nie (wg twojej oceny) ?
-
Odnosze wrażenie, że moje 5 letnie wysyłanie zgłoszeń z mojego regionu nauczyło Geosystems, że w moim terenie to nic nie trzeba robić, bo jak coś się zmieni to Miami napisze. Znudziło mi się już dalej jeździć i robić mape za Geosystems, bo tyle jest byków, lub braków, że mógłbym jeździć dzień w dzień i nagrywać i opisywać i wysyłać. Ja nie jestem od nanoszenia całych dzielnic. Tylko żeby było ciekawiej wchodze na mapgo.pl a tam to co ja chce zgłaszać lub zgłosiłem jest naniesione poprawnie. I nie obchodzi mnie nawet jak tamto jeździ (bo tego nie mam), ma poprawny teren i to jest ważne a Geosystems jak napisał andrzejkrakow zasnęło i dostarcza AutoMapie bubla.
-
a Geosystems jak napisał andrzejkrakow zasnęło i dostarcza AutoMapie bubla.
i tu zgadzam się w całości
-
dochodzę do wniosku że AM przestanie być w niedługim czasie platformą z mapami Geosystems... I w związku z tym AQ nic nie robi rewolucyjnego w zakresie iAM, aAM czy wAM, a Geosystem ma gdzieś zgłoszenia użytkowników AM i targeo (choć to dziwne mi się wydaje mimo wszystko).
-
Odnosze wrażenie, że moje 5 letnie wysyłanie zgłoszeń z mojego regionu nauczyło Geosystems, że w moim terenie to nic nie trzeba robić, bo jak coś się zmieni to Miami napisze. Znudziło mi się już dalej jeździć i robić mape za Geosystems, bo tyle jest byków, lub braków, że mógłbym jeździć dzień w dzień i nagrywać i opisywać i wysyłać. Ja nie jestem od nanoszenia całych dzielnic. Tylko żeby było ciekawiej wchodze na mapgo.pl a tam to co ja chce zgłaszać lub zgłosiłem jest naniesione poprawnie. I nie obchodzi mnie nawet jak tamto jeździ (bo tego nie mam), ma poprawny teren i to jest ważne a Geosystems jak napisał andrzejkrakow zasnęło i dostarcza AutoMapie bubla.
o czym ty piszesz na tym mapgo nie ma nawet autostrady że Strykowa do Warszawy
-
o czym ty piszesz na tym mapgo nie ma nawet autostrady że Strykowa do Warszawy
A to ci bardziej złe ludziska tam siedzą niż w Geosystems skoro o Warszawie zapomnieli a podkarpackie jest lepsze. W końcu to właśnie tu na wakacje przyjeźdza Chuck Norris.
Chuck Norris goes on vacation | Chuck Norris jedzie na wakacje | 2012 #4 | +EN subtitles (http://www.youtube.com/watch?v=TeD3Spn6sS0#ws)
-
Dzwonie do Automapy pytam się co jest z punktami POI na mapach europy a on udaje że nie wie o co mi chodzi i mówi że powinny być ... to że powinny to wiemy wszyscy... ALE ICH NIE MA.
Za chwile jadę na urlop i przyjdzie mi się cofać do map z wersji 6.10d a jeśli do tego dojdzie to olewam ich i już nie będę im płacił za to, co nam serwują.
-
Dawno nie korzystałem z nawi w trasie, ale to co zobaczyłem dzisiaj mnie zniesmaczyło. Na trasie Szczecin-Niechorze jest masa ograniczeń prędkości które nie były aktualizowane chyba od lat. Było tam w ostatnich 2 latach troszkę remontów nawierzchni i różne ograniczenia zostały zdjęte w terenie, ale nie na mapie. Strasznie to denerwujące gdy jedzie się po drodze szybkiego ruchu 110km/h a w głośniku co chwilę "ZWOLNIJ, ZWOLNIJ!" Nie wiem po co co komu opcja, która nie działa jak trzeba.
-
Dawno nie korzystałem z nawi w trasie, ale to co zobaczyłem dzisiaj mnie zniesmaczyło. Na trasie Szczecin-Niechorze jest masa ograniczeń prędkości które nie były aktualizowane chyba od lat. Było tam w ostatnich 2 latach troszkę remontów nawierzchni i różne ograniczenia zostały zdjęte w terenie, ale nie na mapie. Strasznie to denerwujące gdy jedzie się po drodze szybkiego ruchu 110km/h a w głośniku co chwilę "ZWOLNIJ, ZWOLNIJ!" Nie wiem po co co komu opcja, która nie działa jak trzeba.
Dlatego można z niej zrezygnować wyłączając wyświetlanie ograniczeń i komunikaty ostrzegawcze.
-
lub wprowadzić te zmiany w miplo.pl żeby wszyscy mogli się z tego cieszyć?
-
Dawno nie korzystałem z nawi w trasie, ale to co zobaczyłem dzisiaj mnie zniesmaczyło. Na trasie Szczecin-Niechorze jest masa ograniczeń prędkości które nie były aktualizowane chyba od lat. Było tam w ostatnich 2 latach troszkę remontów nawierzchni i różne ograniczenia zostały zdjęte w terenie, ale nie na mapie. Strasznie to denerwujące gdy jedzie się po drodze szybkiego ruchu 110km/h a w głośniku co chwilę "ZWOLNIJ, ZWOLNIJ!" Nie wiem po co co komu opcja, która nie działa jak trzeba.
Dlatego można z niej zrezygnować wyłączając wyświetlanie ograniczeń i komunikaty ostrzegawcze.
Jasne - po to są w programie różne udogodnienia żeby można z nich było zrezygnować. :O~
Np. w restauracji jest w cenie obiadu surówka, ale nie koniecznie świeża. Przecież zawsze można z niej zrezygnować.
Żeby było jasne - to nie jest krytyka wypowiedzi pROSiAczka - to jest krytyka producenta oprogramowania - bo dla mnie dopóki producent narzuca mi dostawcę map nie ma znaczenia kto dostarcza te wybrakowane mapy.
A skandal z POI w EU to już tylko kwiatek do kożucha - co ciekawe w przypadku tego producenta oprogramowania zawsze ci co płaca najwięcej (czyli mają EU) są w gorszej sytuacji - błędy map, błędy z wyliczaniem długi tras, dłuższe oczekiwanie na nową wersję itp.. Kuriozalne....
-
Dawno nie korzystałem z nawi w trasie, ale to co zobaczyłem dzisiaj mnie zniesmaczyło. Na trasie Szczecin-Niechorze jest masa ograniczeń prędkości które nie były aktualizowane chyba od lat. Było tam w ostatnich 2 latach troszkę remontów nawierzchni i różne ograniczenia zostały zdjęte w terenie, ale nie na mapie.
Podobnie jest na DK74 pomiędzy Opatowem a Kielcami.
W dużej liczbie miejscowości podniesiono dopuszczalną prędkość na terenie zabudowanym do 70 km/h.
Na mapie dalej jest 50 km/h.
Mogliby się przejechać i to popoprawiać (zgłaszałem to onegdaj).
Ale z tym zniesmaczeniem to przesada. Dla mnie to drobny błąd (ostrzeganie głosowe w tym temacie mam wyłączone).
-
Ja wczoraj jechałem na trasie Szczecin -> Łódź i kurde nadal na trasie szybkiej są kwiatki typu "zjedź z krajówki w pole, przejedź chwilę łukiem i wróć na krajówkę". Przestaję ufać AM, a do tej pory to był jedyny powód dla którego trzymałem się AM i Traffica.
-
Ja wczoraj jechałem na trasie Szczecin -> Łódź i kurde nadal na trasie szybkiej są kwiatki typu "zjedź z krajówki w pole, przejedź chwilę łukiem i wróć na krajówkę". Przestaję ufać AM, a do tej pory to był jedyny powód dla którego trzymałem się AM i Traffica.
Potwierdzam ! LD w tej kwestii miesza strasznie !
-
i kurde nadal ...
A jak ma myć inaczej, skoro od zeszłego roku nie zmienili ani bajta w programie?
Oczekiwanie że 'samosie' przestanie nie jest chyba zbyt racjonalne?
-
Marku, ale chyba nie masz o to do nas pretensji ? :ohreally:
-
Dawno nie korzystałem z nawi w trasie, ale to co zobaczyłem dzisiaj mnie zniesmaczyło. Na trasie Szczecin-Niechorze jest masa ograniczeń prędkości które nie były aktualizowane chyba od lat. Było tam w ostatnich 2 latach troszkę remontów nawierzchni i różne ograniczenia zostały zdjęte w terenie, ale nie na mapie. Strasznie to denerwujące gdy jedzie się po drodze szybkiego ruchu 110km/h a w głośniku co chwilę "ZWOLNIJ, ZWOLNIJ!" Nie wiem po co co komu opcja, która nie działa jak trzeba.
Dlatego można z niej zrezygnować wyłączając wyświetlanie ograniczeń i komunikaty ostrzegawcze.
Jasne - po to są w programie różne udogodnienia żeby można z nich było zrezygnować. :O~
Np. w restauracji jest w cenie obiadu surówka, ale nie koniecznie świeża. Przecież zawsze można z niej zrezygnować.
Żeby było jasne - to nie jest krytyka wypowiedzi pROSiAczka - to jest krytyka producenta oprogramowania - bo dla mnie dopóki producent narzuca mi dostawcę map nie ma znaczenia kto dostarcza te wybrakowane mapy.
A skandal z POI w EU to już tylko kwiatek do kożucha - co ciekawe w przypadku tego producenta oprogramowania zawsze ci co płaca najwięcej (czyli mają EU) są w gorszej sytuacji - błędy map, błędy z wyliczaniem długi tras, dłuższe oczekiwanie na nową wersję itp.. Kuriozalne....
Zdecyduj czy to udogodnienie czy jego brak? Narzekasz, że wprowadza w błąd bo nieaktualne - i masz rację, mnóstwo złych danych w tym zakresie nawet na głównych krajowych. Ja rezygnuję, bo to żadne udogodnienie i z założenia nie będzie zbyt aktualne bez monitorowania w trybie ciągłym na żywo tysięcy km polskich dróg przez pojazdy producenta wyposażonych w wyrafinowany system rozpoznawania znaków, ich precyzyjnej geolokalizacji czy określania stref objętych ograniczeniem. I co najważniejsze bez uporządkowania wreszcie sposobu ustawiania znaków. Niby jest Rozporządzenie i szereg przepisów, ale w realu co Zarząd dróg to kolejne autorskie i kuriozalne wręcz pomysły...
A nawet jak to uporządkują i tak będzie pełno baboli, bo nie wiem jak mieliby określać odwołanie ograniczenia przez skrzyżowanie* :( Jest w PL kilka miejsc gdzie prędkość jest podniesiona, kilkadziesiąt metrów dalej "skrzyżowanie" odwołuje je, a sprytni strażnicy wiejscy lub policja codziennie koszą w ten sposób nieświadomych kierowców.
* OIDP wystarczy 15 metrów utwardzonej drogi publicznej i mamy skrzyżowanie.
-
A jak ma myć inaczej, skoro od zeszłego roku nie zmienili ani bajta w programie?
Oczekiwanie że 'samosie' przestanie nie jest chyba zbyt racjonalne?
Dane SR przychodzą wraz z nowymi mapami - a to na ich podstawie te bajty z programu wyznaczają trasę.
Po prostu, zaczynam się bać powiedzieć dziewczynie "jedź według nawigacji", bo może zawisnąć na drodze polnej.
-
Oprócz dobrych danych SR potrzebna jest ich dobra INTERPRETACJA. Według mnie wszystkie problemy z "mikroobjazdami" itd. po pierwsze spowodowane są takimi a nie innymi danymi SR, po drugie programem, w którym np. brakuje według mnie opcji w stylu: Ignoruj objazd mniejszy niż...". Dla mnie osobiście dane SR powinny być duuużżżooo " delikatniejsze" i bardziej jednorodne a LD szybsze i byłoby pięknie.
-
Ja wczoraj jechałem na trasie Szczecin -> Łódź i kurde nadal na trasie szybkiej są kwiatki typu "zjedź z krajówki w pole, przejedź chwilę łukiem i wróć na krajówkę". Przestaję ufać AM, a do tej pory to był jedyny powód dla którego trzymałem się AM i Traffica.
Potwierdzam ! LD w tej kwestii miesza strasznie !
IMO problem polega na braku profesjonalnej obróbki danych wysyłanych przez serwery AM. Dlaczego tak sądzę? Odpowiem na przykładzie A1. Odcinek Touń - Swarożyn i z powrotem pokonałem kilkakrotnie w ciągu ostatnich trzech miesięcy. Ale tylko dzisiaj na trasie Kąty Rybackie - Łódź, AM po pobraniu danych LD nie chciała mi wyznaczyć trasy przez A1. Od Malborka co chwilę krzyczała "zawróć", chcąc mnie puścić przez Kwidzyn do Grudziądza, a stamtąd DK 91 dalej do Łodzi. W radiu cisza na temat katastrofy lądowej :E na A1, więc olałem wskazówki Hołka. Po wjeździe na autostradę AM się uspokoiła, a czas dojazdu zmalał o 1,5h :] (trasa szybka oczywiście). Na trasie żadnych utrudnień, większy ruch był jedynie w kierunku bałtyckich plaż. Tuż przed ostatnimi bramkami w Lubiczu Hołek zapragnął zwiedzić MOP... Chyba siusiu mu się chciało :grin:
Tego typu problemów z LD miałem znacznie więcej na różnych niepowtarzalnych odcinkach. W tamtym roku temu na nieznanej mi trasie w Malopolsce LD przeciągnęło mnie przez takie zadupia, że na jakiś czas zrezygnowałem z "inteligentnego rozwiązania LiveDrive!". Po testach od kwietnia, ze smutkiem stwierdzam, że nic się właściwie nie zmieniło. Normą są
kwiatki typu "zjedź z krajówki w pole, przejedź chwilę łukiem i wróć na krajówkę"
W moim konkretnym przypadku skuteczność LD wynosi 20%, tzn. że tylko w dwóch trasach na 10 odniosłem wymierne korzyści (ominięcie potwierdzonych korków). Zdecydowanie częściej kończy się jak wyżej, a nieskorzystanie z oferty LD skutkuje polepszeniem czasu dojazdu.
Jeśli ktoś od producenta to czyta, to : Panowie, weźcie się do roboty! Po własnych obserwacjach zaryzykuję stwierdzenie, że większość użytkowników używa obecnie Waszego produktu tylko ze względu na mapy i... łatwość scrackowania :] Czy tylko na takich powodach Wam zależy?
Na SGS + mam NE, na który mam już drugą miesięczną subskrypcję. Testuję razem z AM z włączonym LD (to ważne, bez tego "usprawnienia" trasy nie są takie złe) i routing NE zdecydowanie wygrywa. Do A1 dziś prowadził wzorowo, zgrabnie ominął zakorkowany jak zwykle Zgierz, a i wcześniej nie wywiódł mnie ani razu w pole. Owszem, po AM ciężko się przestawić, zwłaszcza że baza adresowa kuleje, a o POI lepiej przemilczę...
Ale coś za coś :)
-
Trochę jeździłem na TomTomie, różnicę widzę tak, że AM cię doprowadzi do celu, ale może być dziwną i czasami niebezpieczną trasą, a TomTom cię doprowadzi bezpiecznie, trochę wolniej i gdzieś w okolice celu :)
-
Trochę jeździłem na TomTomie, różnicę widzę tak, że AM cię doprowadzi do celu, ale może być dziwną i czasami niebezpieczną trasą, a TomTom cię doprowadzi bezpiecznie, trochę wolniej i gdzieś w okolice celu :)
dokładnie :ok:
-
No to dwa programy :proud: W trasie TT, w poblizu celu wsiadamy na AM i po kłopocie. pozdr
-
A nawet jak to uporządkują i tak będzie pełno baboli, bo nie wiem jak mieliby określać odwołanie ograniczenia przez skrzyżowanie* :( Jest w PL kilka miejsc gdzie prędkość jest podniesiona, kilkadziesiąt metrów dalej "skrzyżowanie" odwołuje je, a sprytni strażnicy wiejscy lub policja codziennie koszą w ten sposób nieświadomych kierowców.
* OIDP wystarczy 15 metrów utwardzonej drogi publicznej i mamy skrzyżowanie.
Takich miejsc pewnie w sumie niewiele, natomiast od lat AM nie potrafi obsłużyć sytuacji "klasycznej" - ograniczenie przed skrzyżowaniem, np. do 70, jest w realu odwołane przez skrzyżowanie a w AM - dopiero po minięciu znaku 70 stojącego "w przeciwną stronę". Efekt - często po przejechaniu skrzyżowania zaczynam się zastanawiać czy ograniczenie było powtórzone a ja to przeoczyłem, czy to "tylko" AM.
-
No to dwa programy :proud: W trasie TT, w poblizu celu wsiadamy na AM i po kłopocie. pozdr
i to się sprawdza :mrgreen:
-
Prawda jest taka, że im bardziej rozbudowana aplikacja tym więcej błędów może sie pojawiać. Im więcej szczegółów tym więcej statystycznie możliwości popełnienia błędów. Nikt nie jest w stanie zapanować na zmianami wprowadzanymi na drogach tym bardziej w okresie nieznacznego zwiększenia ilości przeprowadzanych na nich remontów. Na szczęście okres ten dobiega końca bo już mamy po Euro2012 więc w drogi przestanie się inwestować.
Skandalem za to dla mnie jest fakt wyrzucenia wszystkich PIO z mapy europy. To nie błąd wynikający z jakieś tam zmiany na drodze tylko ze zwykłego niechlujstwa wydawcy. Brak ich reakcji także świadczy o tym, że są totalnymi ignorantami.
Jak się dzwoni na telefon pomocy automapy to odpowiadają że nie udzielają telefonicznie odpowiedzi na zgłoszenia mailowe, i nic w tej kwestii mi nie powiedzą przez telefon. Mam czekać na odpowiedź mailową.
W mailu wysłanym przez formularz zgłoszeniowy podać należy m.in. numer licencji. Po zgłoszeniu otrzymałem szybka odpowiedź, że sprawdzą, ale proszą o podanie numeru licencji - na dole maila w którym do mnie tę prośbę napisali był napisany ten numer, który wpisałem w tym ich cholernym formularzu. Czy oni nawet czytać nie potrafią ?
Po prostu ręce opadają - zupełny brak profesjonalizmu!
Wystarczyło by gdyby napisali że przepraszamy za utrudnienia, rzeczywiście występuję opisywany błąd - pracujemy nad rozwiązaniem problemu.
Oni niestety to pieprzą. Maja wszystkich w dupie. Może pojechali sobie na urlopy - w sumie tez im się należy.
a ja jadę w Europę za 2 dni i mnie szlag trafia że płacę regularnie za aktualizację, a jak przychodzi mi wyjechać to muszę instalować starszą wersję mapy bo jacyś ignoranci coś spie....lili i nawet na tyle odwagi nie mają żeby przyznać się do tego.
Będę żądał zadośćuczynienia.
-
Nikt nie jest w stanie zapanować na zmianami wprowadzanymi na drogach tym bardziej w okresie nieznacznego zwiększenia ilości przeprowadzanych na nich remontów.
Nikt tu nie pisze o ograniczeniach tymczasowych (choć i takie wrzucają do mapy).
-
Co do ograniczeń prędkości, to wg mnie albo umiemy ogarnąć jakąś opcję i ją dodajemy, albo stwierdzamy, że nie da się tego na bieżąco aktualizować bo jest za dużo zmian i odpuszczamy wypuszczenie bubla. To, że jest dużo dróg, to dla mnie nie jest usprawiedliwienie błędnych danych. Mówimy w końcu o trasie nad morze w okresie urlopowym, a nie jakiś dróżkach dojazdowych do posesji. Błędy nie są sporadyczne, tylko nagminne.
Uwagi typu "nanieś zmiany na MIPLO" mnie bawią, bo nie zamierzam co 15 minut odrywać oczu od drogi i zapisywać sobie gdzie jest babol. Nie jestem ich beta testerem na pensji.
Wczoraj przytrafiło mi się coś, czego nigdy wcześniej chyba nie miałem, a mianowicie AM próbowała 2 razy poprowadzić mnie w drogę z zakazem wjazdu(jednokierunkową). Trasa Szczecin-Hotel Gracja w Gorzowie Wielkopolskim. Zdarzenia miały miejsce gdzieś pod koniec trasy(ostatnie 1-2 km).
-
(...) AM próbowała 2 razy poprowadzić mnie w drogę z zakazem wjazdu(jednokierunkową). Trasa Szczecin-Hotel Gracja w Gorzowie Wielkopolskim. Zdarzenia miały miejsce gdzieś pod koniec trasy(ostatnie 1-2 km).
Na 1-2km do hotelu nic mi do głowy nie przychodzi, ale na 500m przed już tak. Taki wspaniały przykład spójności w oznakowaniu w PL i fantazji drogowców w tym mieście czyli ulica Krasińskiego. Nigdzie nie jest oznakowana jako jednokierunkowa, stoi jedynie zakaz wjazdu od strony Mieszka I. Niemniej nawet gdyby było wszystko OK ze znakami i stanem nawierzchni na tej ulicy to zupełnie bezsensowny objazd sygnalizatora na zwykle pustym skrzyżowaniu Mickiewicza x Mieszka I ci AM zafundowała...
Nikt nie jest w stanie zapanować na zmianami wprowadzanymi na drogach tym bardziej w okresie nieznacznego zwiększenia ilości przeprowadzanych na nich remontów.
Nikt tu nie pisze o ograniczeniach tymczasowych (choć i takie wrzucają do mapy).
Mimo, że w opisie kategorii miplo jest zakaz ich wprowadzania to ograniczenia prędkości "remontowe" też się pojawiają. Moderatorzy hurtowo aktywują POI i potem przez ileś tam map, dopóki kogoś nie strzeli cholera taki POI sobie trwa. A potem zaszywana jest w mapie prędkość "z czapki", bo po robotach sprzed pół roku, ani po skasowanym POI śladu nie ma.
-
Na 1-2km do hotelu nic mi do głowy nie przychodzi, ale na 500m przed już tak.
Bardzo możliwe. Miałem na myśli, że było maksymalnie 1-2km do końca trasy, ale faktycznie mogło to być około 500m. Co ciekawe, zaraz znów chciała mnie prowadzić pod prąd. Za trzecim podejściem było już ok.
-
No to dwa programy :proud: W trasie TT, w poblizu celu wsiadamy na AM i po kłopocie. pozdr
Po co wam dwa programy? Wystarczy skasować speeds.a i będzie coś w rodzaju TT (a nawet lepiej).
-
A jak skasuję speeds.a i nie wyłączę LD to będę miał LD bez SR? (czyli jak dla mnie rozwiązanie idealne)?
-
Nie mam LD, ale jak dla mnie to wręcz niemożliwe (przez LD pobierasz tylko uzupełnienie do danych SR).
-
Wg supportu można jeździć tylko na LD... Ciekawe jak wtedy planowany jest przejazd z jednego na drugi koniec Polski...
-
Pewnie i tak z hubneta :)
-
No to dwa programy :proud: W trasie TT, w poblizu celu wsiadamy na AM i po kłopocie. pozdr
Po co wam dwa programy? Wystarczy skasować speeds.a i będzie coś w rodzaju TT (a nawet lepiej).
:ok: ... zdecydowanie lepiej :ok:
-
No to dwa programy :proud: W trasie TT, w poblizu celu wsiadamy na AM i po kłopocie. pozdr
Po co wam dwa programy? Wystarczy skasować speeds.a i będzie coś w rodzaju TT (a nawet lepiej).
:ok: ... zdecydowanie lepiej :ok:
ale mi odkrycie :grin: mój speeds już dawno wylądował na śmietniku bo ja jeżdżę a nie naprawiam komputery :ok: :ok:
-
w iAM też można wywalić ten plik ?
-
Jakos dziwnie przedluza sie termin wydania mapy 1207. Mamy juz 10 sierpień a nowych map jak nie bylo tak nie ma.
-
Mamy juz 10 sierpień a nowych map jak nie bylo tak nie ma.
Stawiają miny ... widać maskują dokładniej :)
Oczywiście żartowałem - przykładają się :ok:
-
Jakos dziwnie przedluza sie termin wydania mapy 1207. Mamy juz 10 sierpień a nowych map jak nie bylo tak nie ma.
I pewnie się nie doczekasz. Wydadzą 1208.
-
U mnie w tej wersji AM10e po wyznaczeniu trasy ponownie szuka sygnału GPS.Trwa to chwilę i następnie po znalezieniu sygnału ponownie wyznacza trasę.Czy ktoś spotkał się z podobnym działaniem AM.W poprzednich wersjach było ok.
-
Mam tak samo i też chyba tylko na tej najnowszej mapie - w poprzednich wersjach programu nie zauważyłem
-
Panowie z aquratu przyjęli sobie za punkt honoru spieprzyć coś w każdym nowym wydaniu.Aktualizując nawet same mapy nie potrafią zrobić tego dobrze.Ciągle wyskakują jakieś babole.Panowie może czas zmienić zawód.
-
Fantazja was już zdrowo ponosi ... to tak jakbyście opowiadali, że od czasu
jak wymieniliście uszczelkę w kranie ciągle wam wybija bezpieczniki.
-
Fantazja was już zdrowo ponosi ... to tak jakbyście opowiadali, że od czasu
jak wymieniliście uszczelkę w kranie ciągle wam wybija bezpieczniki.
no jak teraz kapie na kabel to i bezpieczniki wywala :P
-
Jasne marku, ponosi fantazja. Widzimy objawy, to że producent nie grzebał przy programie, nie znaczy, że źle widzimy.
Zaprzeczasz temu co widzi 2 użytkowników? Serio uważasz, że twoja wiedza jest ważniejsza od rzeczywistości?
-
Jeśli fakty nie odpowiadają tezie, tym gorzej dla faktów :O~ pozdr
-
Zaprzeczasz temu co widzi 2 użytkowników? Serio uważasz, że twoja wiedza jest ważniejsza od rzeczywistości?
Nie przeczę faktom tylko wnioskom jakie z nich wysnuwacie.
-
OK. Faktycznie od pewnego czasu AM łapie fiksa, traci go, po czym szuka od nowa (trwa to kilkanaście sekund). Jakie wnioski z tego można wyciągnąć?
-
@kocureq, czy to o czym piszesz na pewno dotyczy wersji windowsowej (no tak ty masz HD2 :P ) ? No bo co ma nowsza mapa do zrywania sygnału gps ? To co zgłaszasz, to jest masowy problem bety na androida, z resztą u mnie dzieje się identycznie, dlatego już od dwóch prawie tygodni śmigam z gps-em zewnętrznym, bo z wbudowanym można dostać nerwicy. Dla producenta automapy generalnie współpraca jego programu z gps-em wbudowanym to pięta achillesowa. Tam gdzie inne programy nawigacyjne radzą sobie doskonale, włącznie z HTC HD2, tam automapa kuleje, że się tak ogólnie wypowiem. Problem ma TYLKO I WYŁĄCZNIE automapa i nie ważne, czy windows, czy android, w obu systemach ten problem istnieje do dziś.
-
Tak, piszę o wAM na HD2. Tak się dzieje od pewnego czasu - nie wiem co do tego ma aktualizacja map.
Wersji androidowej nie używam, trzymam jeszcze HD2, ale coraz bardziej mi się odechciewa tej AM na jakimkolwiek systemie.
-
OK. Faktycznie od pewnego czasu AM łapie fiksa, traci go, po czym szuka od nowa (trwa to kilkanaście sekund). Jakie wnioski z tego można wyciągnąć?
Potwierdzam ten problem. Dodam ze wystepuje on juz od wielu wersji. Kiedys myslalem ze to tak ma byc ale juz teraz wiem ze nie.
-
Asus A639 (WM6)
Uruchamiam urządzenie, odpalam AM. Widać, że szuka fixa, pojawia się kilka pomarańczowych pól, później kilka zielonych i wydaja się, że to już ... a tu psikus - kolorki znikają i zaczyna jakby szukać fixa od nowa. Tym razem jednak jak już zobaczę kilka zielonych, to ustala pozycję.
Tak jest na pewno od nastania 6.10, a być może jeszcze od którejś z wcześniejszych wersji.
-
Doladnie tak. To samo mam na Asusie A696.
-
@smerfik, u mnie na HD2 dokładnie dzieje się tak samo, niby już , a nie już, ale jak w końcu już, to generalnie trzyma fixa, aż do mety. Ale to już bez większego dla mnie znaczenia, bo na coś trzeba sie zdecydować i teraz staram sie przywiązywać do wersji na robota. Nie jest to łatwe, ale może malutkimi kroczkami jakaś chemia między nami zaiskrzy, choć nowe opakowanie Marzenki stara się mnie zniechęcać jak tylko potrafi, ale ja jej nadal daję szansę :E
-
A u mnie żeby ciekawiej gubienie sygnału - poza systematycznymi opisanymi przez kolegów przypadkami - dodatkowo następuje niemal zawsze w tym samym miejscu (nie jest to tunel czy inne gęsto zadrzewione miejsce) To rogatki miasta Wałcz - zawsze, ale to zawsze w wersji 6.10e mam zagubienie sygnału i szukanie go przez kilka(naście) kilometrów - bez znaczenia czy jadę z Elbląga (+/- 3h pracy AM z LD), Gorzowa czy Poznania (+/- 1,5hpracy AM z LD) :( Nie mam pojęcia ocb... a jest to na tyle dziwne, że aż niewiarygodne. Ale to się dzieje regularnie w Wałczu :) U mnie nie trzyma fixa do mety na Touch HD. Na O2 bezproblemowo i to mnie szokuje!
-
........ a jest to na tyle dziwne, że aż niewiarygodne. Ale to się dzieje regularnie w Wałczu......
Miałem podobny historię w m. Kołbiel (od ronda przez jakieś 2km w kierunku Mińska Maz) jakieś 3-4 lata temu. Jeździłem przez tą miejscowość dość regularnie 2-3 razy w tygodniu i trwało to przynajmniej ze dwa lata. Już nawet podejrzewałem, że mieści się tam jakaś profesjonalna 'dziupla'. Pisałem nawet o tym na forum i ktoś mi to potwierdził. Potem zmieniłem sprzęt i problem 'cudownie' zniknął.
Edit: A może dziuplę zlikwidowali. :E
-
Odblokowane jest już wszystko ????
-
Odblokowane jest już wszystko ????
Co oznacza "wszystko" i dlaczego miałoby być odblokowane?
-
Odblokowane jest już wszystko ????
Znak ? sugeruje że ze strony piszącego też jest to pytanie.
-
Asus A639 (WM6)
Uruchamiam urządzenie, odpalam AM. Widać, że szuka fixa, pojawia się kilka pomarańczowych pól, później kilka zielonych i wydaja się, że to już ... a tu psikus - kolorki znikają i zaczyna jakby szukać fixa od nowa. Tym razem jednak jak już zobaczę kilka zielonych, to ustala pozycję.
Tak jest na pewno od nastania 6.10, a być może jeszcze od którejś z wcześniejszych wersji.
Tak było zawsze i będzie w przyszłości. Bo jest to normalne działanie algorytmu łapania fixa przez moduł GPS. Łapanie fixa polega na ściągnięciu danych z kolejnych satelitów i obliczanie poprzez kolejne przybliżenia, pozycji odbiornika. Gdy na końcu obliczeń pozycja nie zgodzi się z rzeczywistością, to obliczenia są przerywane i następuje ponowne odczytanie danych początkowych z pierwszych dostępnych satelitów i restart obliczeń.
Natomiast problem z gubieniem fixa krótko po starcie, to inne zagadnienie, występuje od bardzo wielu wersji (może nawet <6.0) i według mojej oceny jest związany z jakimiś danymi opisującymi stan modułu GPS (zapisanymi gdzieś w plikach roboczych, których mnóstwo w AM). Po nowej instalacji wedlug mnie te dane czasami nie pasują do poprzedniego stanu modułu GPS i stąd następują zgrzyty i restart modułu GPS. Jest to irytujące, ale czasem samo przechodzi (być może po jakiejś awarii i samoistnym wykasowaniu błędnych danych, czy parametrów), a czasem pomaga ponowna instalacja, bądź przywrócenie AM z backupu. Ale trudno mi było wychwycić, co tak naprawdę i kiedy powoduje zmianę zachowania AM po złapaniu fixa.
-
Natomiast problem z gubieniem fixa krótko po starcie, to inne zagadnienie, występuje od bardzo wielu wersji (może nawet <6.0) i według mojej oceny jest związany z jakimiś danymi opisującymi stan modułu GPS (zapisanymi gdzieś w plikach roboczych, których mnóstwo w AM). Po nowej instalacji wedlug mnie te dane czasami nie pasują do poprzedniego stanu modułu GPS i stąd następują zgrzyty i restart modułu GPS
Tutaj przyczyny upatruję w kopiowaniu przez użytkowników ustawień z poprzedniej wersji AM, do nowej. Mam na myśli folder Profiles, lub instalacja przez nadpisywanie na poprzednią.
Zawsze instaluję "na surowo", jeżdżę głównie w miejskiej "dżubgli" i nigdy AM nie gubi mi sygnału, pomimo, że widoczny skrawek nieba czasami jest naprawdę malutki.
Podobnie sprawa ma się w lesie - czasami trzeba poszukać jakiejś polanki z kawałkiem odkrytego nieba, by pomóc AM w złapaniu fix'a. Ale jak już złapie, to nie ma "gęstwiny", w której by go zgubiła.
Raz zabłądziłem w lesie na grzybobraniu ... od tej pory zawsze zabieram ze sobą sprzęcik ... jak coś, to AM -> Przełajowa i Prowadź do autka. Zawsze zaprowadzi :ok:
Na dowód tego dodam, że mam w A639 możliwość odchylania i ustawiania położenia antenki GPS, jednak z tej możliwości nie korzystam :ok:
-
Odblokowane jest już wszystko ????
Znak ? sugeruje że ze strony piszącego też jest to pytanie.
Przecież ja nie sugeruję, że to stwierdzenie. Pytam co kryje się za słowami wszystko i odblokowane w tym pytaniu, by móc ewentualnie na nie odpowiedzieć...
Natomiast problem z gubieniem fixa krótko po starcie, to inne zagadnienie, występuje od bardzo wielu wersji (może nawet <6.0) i według mojej oceny jest związany z jakimiś danymi opisującymi stan modułu GPS (zapisanymi gdzieś w plikach roboczych, których mnóstwo w AM). Po nowej instalacji wedlug mnie te dane czasami nie pasują do poprzedniego stanu modułu GPS i stąd następują zgrzyty i restart modułu GPS
Tutaj przyczyny upatruję w kopiowaniu przez użytkowników ustawień z poprzedniej wersji AM, do nowej. Mam na myśli folder Profiles, lub instalacja przez nadpisywanie na poprzednią.
Zawsze instaluję "na surowo", jeżdżę głównie w miejskiej "dżubgli" i nigdy AM nie gubi mi sygnału, pomimo, że widoczny skrawek nieba czasami jest naprawdę malutki.(...)
Też zawsze na nowo instaluję AM nic nie przekopiowując, a potem ręczne ustawianie przez godzinę lub dwie. W dżungli i to nie tylko miejskiej sygnału nie tracę... Gubię go w szczerym polu z czystym niebem - tak na przekór wszystkiemu.
-
Asus A639 (WM6)
Uruchamiam urządzenie, odpalam AM. Widać, że szuka fixa, pojawia się kilka pomarańczowych pól, później kilka zielonych i wydaja się, że to już ... a tu psikus - kolorki znikają i zaczyna jakby szukać fixa od nowa. Tym razem jednak jak już zobaczę kilka zielonych, to ustala pozycję.
Tak jest na pewno od nastania 6.10, a być może jeszcze od którejś z wcześniejszych wersji.
na moim asusiku z tym że na wm5 trochę szuka ale jak już złapie to nie puści nawet w gęstym lesie (antena rozłożona)
Połączone: Sierpień 17, 2012, 08:36:06
sorki dwa razy poszło :)
[mod]no to popraw a nie sorkuj :)[/mod]
-
Niezależnie od sprzętu potrafi gubić.Obojętnie NR, HTC,Modecom.Albo pokazuje że jadę po polu dość daleko od trasy. Albo każe zawracać na autostradzie. ehhh.
-
Pomaga zewnętrzny GPS.
-
Pomaga zewnętrzny GPS.
dokładnie tak. Oczywiście można sobie snuć takie rozważania inżynierskie jakimi popisał się @Akubit, ale rzeczywistość jest taka, że na automapę najlepszy jest gps zewnętrzny i jest zero problemu z łapaniem fixa i jego utrzymaniem w trakcie jazdy. Tak jak na windows mobile na szczęście nie narzekałem (od czasu spaczowania automapy programikiem Mayeka) na jakość sygnału gps (czasami sporo czekałem na fixa, ale generalnie potem było już dobrze), tak na androidzie to bez zewnętrznego gps-a nie wybieram się już w żadną dłuższą trasę. Program automapa w tym obszarze był jest i zapewne będzie niedopracowany, bo błedy z windowsa zostały przeniesione na platformę android i teraz mamy takie kwiatki jakie są opisywane w innym aAM dziale i na innych forach. Oczywiście nie muszę dodawać, że tylko AM ma problemy z wbudowanym odbiornikiem gps w smartphona :) Ciekawy jestem tak przy okazji, jak wygląda realny komfort współpracy AM z gps-em na ajfonie. Pewnie kolega @Jachraniak coś tu powie mam nadzieję.
-
dużo nie przejechałem z iAM
ale nie zauważyłem jakiś problemów z GPS
pierwszego fix'a łapie w jakąś sekundę od uruchomienia programu... ale podaje informacje, że dokładność jest do 100m
po kilku sekundach (3-4) łapie już dokładnego fixa
-
dużo nie przejechałem z iAM
ale nie zauważyłem jakiś problemów z GPS
pierwszego fix'a łapie w jakąś sekundę od uruchomienia programu... ale podaje informacje, że dokładność jest do 100m
po kilku sekundach (3-4) łapie już dokładnego fixa
i nie gubi sygnału ni stąd ni zowąd? Jeśli tak jest to jest to rewolucja!
ps. na Larku 35cośtam za skromną kasę AM nigdy nie zgubiła sygnału sama z siebie (chyba że pod ziemią). Chyba spróbuję tego Larka znaleźć i na niego załadować AM. Zobaczymy czy AM610e pokona Larka. Choć on nie ma LD, itp itd.
-
tego czy gubi czy nie... nie mogę zagwarantować, bo zrobiłem raptem może ze 20 km jadąc po warszawie
w tym czasie nie zauważyłem by zgubiła
na pewno zaobserwowałem dziwne zjawisko..
po podpięciu telefonu do zasilania z gniazda USB (akurat jechałem samochodem żony) zablokowało/wyłączyło głos w iAM
po odpięciu.. głos powrócił :mysli:
fakt, że żona ma w samochodzie fabryczne BT a mój telefon nie był sparowany z jej samochodem
ale powinno mieć to jakieś znaczenie ?
-
Jasne, osobne urządzenie do nawigacji, do niego zewnętrzny GPS, bo program nie potrafi obsłużyć wbudowanego.
-
[...] rzeczywistość jest taka, że na automapę najlepszy jest gps zewnętrzny i jest zero problemu z łapaniem fixa i jego utrzymaniem w trakcie jazdy.
Że najlepszy, to się zgodzę, że zero problemów, to już niekoniecznie. Ja prawie zawsze używam mojego Touch HD z zewnetrznym odbiornikiem/loggerem GPS, bo GPS w tym HTC ma nieprzyjemny lag ale i tak ostatnie AM 6.x co chwila "rozglądają się" po czym wyznaczają trasę od nowa. Ten temat był tu już omawiany, niektórzy twierdzą, że to wina LD, trudno powiedzieć. IMHO nowsze wersje AM są już tak niewydolne, przynajmniej na moim HD, że nie wyrabiają się nawet z obsługą GPS. Bo oczywiście w to, że mój logger traci na otwartej przestrzeni sygnał, raczej nie wierzę. Zresztą nawet AM nie raportuje problemów z GPS tylko co parę minut wyznacza trasę od nowa, choć jest identyczna z poprzednią, więc nie jest to "dobrodziejstwo" włączonego LD
-
AM 6.x co chwila "rozglądają się" po czym wyznaczają trasę od nowa. Ten temat był tu już omawiany, niektórzy twierdzą, że to wina LD, trudno powiedzieć.
Wcale nie trudno :)
Też to miałem ale jak skończyła mi się licencja i nie miałem już LD to jak ręką odjął :mrgreen:
Zresztą nawet AM nie raportuje problemów z GPS tylko co parę minut wyznacza trasę od nowa, choć jest identyczna z poprzednią, więc nie jest to "dobrodziejstwo" włączonego LD
Wyłącz LD i się przekonasz.
Mnie do szewskiej pasji to doprowadzało, gdy kursor co chwilę wyskakiwał gdzieś na bok (na pilocie "rozglądam się") i potem nowy punkt start i trasa przekalkulowana od nowa.
Najbardziej irytujące było wówczas, gdy w takiej Wawie zająłem już właściwy pas a tu 5-50 metrów przed skrzyżowaniem/rozjazdem zmiana trasy na inną. :-|
Skończyła mi się licencja i skończyła się irytacja. :D
-
co parę minut wyznacza trasę od nowa, choć jest identyczna z poprzednią, więc nie jest to "dobrodziejstwo" włączonego LD
Jak to nie jest? A jak Twoim zdaniem byłoby z tym dobrodziejstwem? Za każdym razem inna trasa?
Przecież LD nie pobiera tras tylko dane odnośnie czasu przejazdu na poszczególnych odcinkach.
Po każdym pobraniu danych, program musi przeliczyć trasę z tymi nowymi danymi,
a to czy trasa pozostanie taka sama, czy też ulegnie zmianie zależy od tego
jak istotnie nowe dane różnią się od dotychczasowych.
-
Skończyła mi się licencja i skończyła się irytacja. :D
Po co się irytować. Stary bywalec forum jak widzę wie, co jest przyczyną ... i na pewno wie(sz), jak temu zaradzić :ok:
Tak na marginesie.
Za 3 dni mija 2 miesiące, jak króluje nam aktualna 6.10e. Nikogo nie łupie w kościach na zmiany? :)
-
... i na pewno wie(sz), jak temu zaradzić :ok:
Nic nie muszę radzić.
W aAM kursor skacze "po trasie" (nie skacze na boki), więc z takiej drogi serwisowej routingu mi nie wyznaczy :mrgreen:
No i zawsze można wyłączyć LD. :)
-
Tak na marginesie.
Za 3 dni mija 2 miesiące, jak króluje nam aktualna 6.10e. Nikogo nie łupie w kościach na zmiany? :)
to jest nic...
MapaMap (http://pdaclub.pl/forum/mapamap/dozywotnia-aktualizacja-map/msg1593740/#msg1593740)
-
Jak tak dalej pojdzie to wydanie mapy raczej nie bedzie oznaczone numerem 1207.
-
Za 3 dni mija 2 miesiące, jak króluje nam aktualna 6.10e. Nikogo nie łupie w kościach na zmiany? :)
Jakoś nie łupie. Mają jeszcze miesiąc czasu na wydanie 1208.
-
co parę minut wyznacza trasę od nowa, choć jest identyczna z poprzednią, więc nie jest to "dobrodziejstwo" włączonego LD
Jak to nie jest? A jak Twoim zdaniem byłoby z tym dobrodziejstwem? Za każdym razem inna trasa?
Przecież LD nie pobiera tras tylko dane odnośnie czasu przejazdu na poszczególnych odcinkach.
Po każdym pobraniu danych, program musi przeliczyć trasę z tymi nowymi danymi,
a to czy trasa pozostanie taka sama, czy też ulegnie zmianie zależy od tego
jak istotnie nowe dane różnią się od dotychczasowych.
Rozumiem, że przy włączonym LD AM przelicza trasę co jakiś czas ale użytkownikowi powinna pokazywać "nową trasę" tylko jeśli się zmienia (i zresztą coś takiego jest w AM - pokazuje się górna belka z informacją o zmianie). Gdyby było tak jak sugerujesz, że trasa jest nie tylko na nowo wyznaczana wewnętrznie ale i prezentowana kierowcy jako nowa, to wszyscy użytkownicy AM mieliby ten sam objaw - punkt startowy stawiany co kilka kilometrów i Hołka czy Marzenkę zapowiadającą ile zostalo kilometrów, godzin minut oraz ile km prosto do nastepnego manewru. A tak chyba nie jest. Nawet u mnie czasem zdarza się przejechać nieco dłuższy kawałek bez tych atrakcji.
Cytowane przez ochkarola "Rozglądam się", które i ja chyba kilka razy widziałem, choć prawdę mówiąc zazwyczaj zauważam dopiero "15 km prosto" - trudno w końcu jechać po trasie gapiąc się wciąż na PDA, dobitnie świadczy, że problem nie leży w nowych danych LD tylko w tym, że AM mając problemy z obsługą GPS uznaje co kilka minut, że znalazła się poza trasą - wtedy wyznaczenie nowej jest oczywistą konsekwencją. A wpływ LD jest IMHO taki, że AM jest bardziej zajęta, więc tym łatwiej gubi pozycję.
-
co parę minut wyznacza trasę od nowa, choć jest identyczna z poprzednią, więc nie jest to "dobrodziejstwo" włączonego LD
Jak to nie jest? A jak Twoim zdaniem byłoby z tym dobrodziejstwem? Za każdym razem inna trasa?
Przecież LD nie pobiera tras tylko dane odnośnie czasu przejazdu na poszczególnych odcinkach.
Po każdym pobraniu danych, program musi przeliczyć trasę z tymi nowymi danymi,
a to czy trasa pozostanie taka sama, czy też ulegnie zmianie zależy od tego
jak istotnie nowe dane różnią się od dotychczasowych.
Rozumiem, że przy włączonym LD AM przelicza trasę co jakiś czas ale użytkownikowi powinna pokazywać "nową trasę" tylko jeśli się zmienia (i zresztą coś takiego jest w AM - pokazuje się górna belka z informacją o zmianie). Gdyby było tak jak sugerujesz, że trasa jest nie tylko na nowo wyznaczana wewnętrznie ale i prezentowana kierowcy jako nowa, to wszyscy użytkownicy AM mieliby ten sam objaw - punkt startowy stawiany co kilka kilometrów i Hołka czy Marzenkę zapowiadającą ile zostalo kilometrów, godzin minut oraz ile km prosto do nastepnego manewru. A tak chyba nie jest. Nawet u mnie czasem zdarza się przejechać nieco dłuższy kawałek bez tych atrakcji.
Cytowane przez ochkarola "Rozglądam się", które i ja chyba kilka razy widziałem, choć prawdę mówiąc zazwyczaj zauważam dopiero "15 km prosto" - trudno w końcu jechać po trasie gapiąc się wciąż na PDA, dobitnie świadczy, że problem nie leży w nowych danych LD tylko w tym, że AM mając problemy z obsługą GPS uznaje co kilka minut, że znalazła się poza trasą - wtedy wyznaczenie nowej jest oczywistą konsekwencją. A wpływ LD jest IMHO taki, że AM jest bardziej zajęta, więc tym łatwiej gubi pozycję.
W przypadku mojego TouchHD odnoszę wrażenie, że to LD generuje zjawisko rozglądania się/wyznaczania trasy co pobranie danych.
-
Pokazująca się raz na jakiś czas górna belka, zależy od tego, czy po synchronizacji via LD, ETA wychodzi na "+" lub "-". Żółta gdy przybyło czasu lub km, na zielono gdy ubyło. Jeśli nie ma znacznych różnic i ETA pozostaje to samo, wtedy nie ma wizualnej ani głosowej informacji o zmianie trasy. Jej zmianę można zauważyć po innym najbliższym manewrze.
-
Jeśli jest tak, jak pisze Qbek, to tym bardziej nie powinienem się spodziewać nowej trasy, nowego punktu Start co kilka minut. ETA zazwyczaj nie zmienia się wcale lub zmienia się płynnie i pomału.
Inna rzecz, że akurat przy zmianie trasy (a nie tylko ETA) chciałbym być o tym przez AM poinformowany. Przy ograniczonym zaufaniu do jej pomysłów, zawsze sprawdzam, czy nie wymyśliła czegoś wyjątkowo bezsensownego.
-
Za 3 dni mija 2 miesiące, jak króluje nam aktualna 6.10e.
Dwa miesiące to minęły chyba dwa dni temu.
-
Jeśli jest tak, jak pisze Qbek, to tym bardziej nie powinienem się spodziewać nowej trasy, nowego punktu Start co kilka minut. ETA zazwyczaj nie zmienia się wcale lub zmienia się płynnie i pomału.
Inna rzecz, że akurat przy zmianie trasy (a nie tylko ETA) chciałbym być o tym przez AM poinformowany. Przy ograniczonym zaufaniu do jej pomysłów, zawsze sprawdzam, czy nie wymyśliła czegoś wyjątkowo bezsensownego.
No to kilka przykładów działania/skutków LD:
Bzdurna informacja o odległości do POI po zadziałaniu LD
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot080.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot081.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot082.png)
Utrata możliwości podania właściwej odległości do następnego manewru (pomogło ręczne przeliczenie):
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot007.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot008.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot010.png)
Tutaj przykład na diametralną zmianę trasy bez żadnej informacji:
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot226.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot230.png)
No i przykład, który obrazuje podawanie opóźnień oraz popraw czasu przyjazdu. Dziwi fakt, że ledwie zaczęta trasa (screen nr 225-pierwszy w kolejności) i wyświetla się info o planowanym opóźnieniu w przyjeździe o 2 minuty! Na trasie, której jeszcze przede mną 262km...
(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot225.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot236.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot239.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot262.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot273.png)(http://i1185.photobucket.com/albums/z358/Qbek/AM/sshot286.png)
-
Utrata możliwości podania właściwej odległości do następnego manewru (pomogło ręczne przeliczenie)
O! Czyli nie tylko ja mam tę przypadłość. Opisywałem w ubiegłym roku swoje obserwacje z podróżowania trasą Wrocław-Katowice (http://pdaclub.pl/forum/automapa/130km-prosto-i-tak-przez-100km/ (http://pdaclub.pl/forum/automapa/130km-prosto-i-tak-przez-100km/)). Ostatnio znowu, tym razem na autostradzie Łódź-Warszawa następny manewr był dalej niż cel (http://www.kopacz.org/AM_LodzWaw/ (http://www.kopacz.org/AM_LodzWaw/)). Wtedy to była ciekawostka, teraz to było uciążliwe, bo sytuacja się nie zmieniła nawet w Warszawie po zjechaniu z wyznaczonej trasy i wyznaczeniu przez AM powrotu na nią. Sporo się od tamtego czasu zmieniło (mapy, wersja AM, użyty przeze mnie GPS), ale samo zachowanie AM nie ;).
ATSD, jak uchwyciłeś zachowanie AM przed i po zmianie?
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Błąd opóźnień/popraw czasu i odległości istnieje od dawna, ale support nie widzi w tym problemu.
Na załączonym screenie do domu mam ok. 300 metrów plus 3 km utrudnień :mrgreen:, zdarza się też na odwrót czyli minus ileś tam kilometrów przy mniejszej odległości całkowitej do celu. Generalnie LD w AM dość często zagina czasoprzestrzeń :mrgreen:.
-
ATSD, jak uchwyciłeś zachowanie AM przed i po zmianie?
Co dokładnie masz na myśli?
-
Błąd opóźnień/popraw czasu i odległości istnieje od dawna, ale support nie widzi w tym problemu.
Na załączonym screenie do domu mam ok. 300 metrów plus 3 km utrudnień :mrgreen:, zdarza się też na odwrót czyli minus ileś tam kilometrów przy mniejszej odległości całkowitej do celu. Generalnie LD w AM dość często zagina czasoprzestrzeń :mrgreen:.
Zwróćcie uwagę, że punkt START jest tuż za wskaźnikiem (czyli trasa została przeliczona). Do tego tak przeliczona, że do celu mimo wszystko jest 3.6km i jeszcze utrudnienia na +3km. Ale najważniejsze jest ponowne przeliczenie trasy/wyznaczenie punktu start widoczne na screenie.
-
@Qbek - dokładnie chodzi mi o to, w jaki sposób robiłeś zrzuty ekranu, że masz dobrze uchwycone momenty przez zmianą i po zmianie spowodowanej LD. Szczególnie interesuje mnie przed, bo już po to łatwo zrobić ręcznie.
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Jak wiadomo LD włącza się co 2 minuty, tym samym łatwo trafić w odpowiedni moment ;) Wszystkie screenshoty są robione ręcznie, po wyzwoleniu spustu migawki w aparacie. W programie z którego korzystam, niestety nie ma możliwości ustawienia automatycznego interwał :(
-
Tak na marginesie.
Za 3 dni mija 2 miesiące, jak króluje nam aktualna 6.10e. Nikogo nie łupie w kościach na zmiany? :)
to jest nic...
MapaMap (http://pdaclub.pl/forum/mapamap/dozywotnia-aktualizacja-map/msg1593740/#msg1593740)
Źle mnie odebrałeś.
Mój wpis nie był przejawem krytyki, czy pretensji. Tak tylko wspomniałem, że lada moment pewnie pora na coś nowego :)
... a tak w podświadomości nawiązywałem do tego:
http://pdaclub.pl/forum/automapa/am6-10e-na-serwerach (http://pdaclub.pl/forum/automapa/am6-10e-na-serwerach)!/msg1589680/#msg1589680 :)
Co do MM, to strzeliłeś im w oko. Zerknij w wolnej chwili jak wyglądają ich aktualizacje na WM :O
-
Co do MM, to strzeliłeś im w oko. Zerknij w wolnej chwili jak wyglądają ich aktualizacje na WM :O
znaczy tak słabo czy tak dobrze ?
-
MM już chyba zapomniała, że kiedyś wydawała wersję na WM :O~