AM bez AM Traffic, AM Center...

  • 47 Odpowiedzi
  • 21353 Wyświetleń

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #30 dnia: Październik 23, 2012, 10:38:14 »
Po zakresie robót widziałem, że prace na tym odcinku trwają od dosyć dawna, więc jest to nie tylko kwestia kiedy ma się zakończyć, ale dlaczego do tej pory nie było o nim nawet śladu w SR. Dodam, że istniejące tam zakazy dopuszczają dojazd do posesji - więc gnałem do swojej ... w Poznaniu :D.
901 w centrum Olesna do styku z 11-ką też jest rozpaprana (objazdy) - ale tego po powrocie, nie zobaczyłem nawet na Targeo.
Ty i tak masz dobrze, bo w miarę regularnie otrzymujesz dane SR do swojej platformy systemowej, czyli do windowsa. A nie wiem, czy wiesz, że, że użytkownicy platformy android dostali od sierpnia tylko raz aktualizację danych SR i to przy okazji wymiany całej mapy. I co stało się coś ?
Regularnie, to jak widać w przypadku AM, pojęcie względne. W ostatnim czasie, w krótkim odstępie czasu dostałem 3 aktualizacje (programu / mapy) z niby zaktualizowanymi danymi SR. Poziom tych aktualizacji w odniesieniu do SR w kontekście opisanego przykładu, mówi sam za siebie.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 11:11:31 wysłana przez Smerfik »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #31 dnia: Październik 23, 2012, 11:18:24 »
Cytat: Androider
Z resztą widzisz, że moderator też uważa, że noł problem.
A rozumiesz znaczenie słów sens i problem? Czy tylko bez problemu potrafisz pleść bez sensu?
Aktualizacja SR jest nie częściej niż co 2 tygodnie, więc dodanie tych robót teraz,
kiedy za tydzień mają się zakończyć byłoby głupotą.
Natomiast problem jest w tym, że ta droga jest zamknięta od 12 września,
a dane SR z końca września tej drogi nie blokują.

użytkownicy platformy android dostali od sierpnia tylko raz aktualizację danych SR i to przy okazji wymiany całej mapy.
I co stało się coś ? Kompletnie nic...
I wcale się nie zdziwię jeśli tak pozostanie (nowe dane SR będą tylko z aktualizacją mapy)
Właśnie dlatego że w przypadku androida kompletnie nic się nie stanie jeśli te dane nie będą
aktualizowane co 2 tygodnie, bo aAM z definicji ma dostęp do internetu, a LD załatwia sprawę
i to nawet lepiej niż aktualizacja SR via AMCenter bo bezobsługowo.
Niczego nie trzeba dodatkowo instalować, nie trzeba sprawdzać czy jest jakaś aktualizacja etc.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #32 dnia: Październik 23, 2012, 11:46:47 »
Odnośnie urządzeń "bezsieciowych".
Dobrze by było, by przed wyjazdem można było podpinając się przez wi-fi, lub PC-ta pobrać najaktualniejsze dane odnośnie zablokowanych odcinków), ale by te dane na stałe nadpisały wcześniejsze, a nie do pierwszego wyłączenia AM. To byłby naprawdę pozytywny przełom w kwestii SR.
Przy okazji kol. Androider i jemu podobni użytkownicy "robocików", czy innych urządzeń z GSM, nie musieliby nabijać portfela operatorom GSM. No chyba, że tylko o to chodzi, by nabijali.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 11:51:21 wysłana przez Smerfik »

*

Offline K33

  • *
  • 83
  • Sprzęt: wAM: NavRoad NR460, aAM: Nexus7
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #33 dnia: Październik 23, 2012, 11:56:25 »
Czy moje zrozumienie z tej dyskusji, że:
events.a - odpowiada za informacje o blokadach, robotach
speeds.a - odpowiada za informacje o średnich prędkościach (czyli o korkach np.) w danym czasie na danym odcinku,
jest precyzyjne?
Jeśli tak, to usunięcie pliku speeds.a pozwoli mi na uniknięcie zmiany trasy ze względu na korki, natomiast pozostawienie pliku events.a uchroni mnie jednocześnie przed niespodziankami (o ile plik events.a ma aktualne dane) typu "droga zamknięta", czy dobrze rozumiem?
Byłaby to idealna opcja, bo od kiedy to uciekanie przed "zatkanymi" odcinkami pojawiło się w AM, nawigacja ta stała się dla mnie większym problemem, niż pomocą. Pod Krakowem kiedyś nawigacja pociągnęła mnie taką trasą, że myślałem, że utknę w końcu gdzieś pomiędzy dwiema zagrodami. Wracałem natomiast normalnie A4 kompletnie ignorując cały czas zawołania AM do odbicia gdzieś w bok. Zdarzyło mi się to jeszcze parę razy w innych miejscach i na razie jesteśmy z AM w stosunkach powiedzmy chłodnych...

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #34 dnia: Październik 23, 2012, 12:07:51 »
Czy moje zrozumienie z tej dyskusji, że:
.........
Jeśli tak, to usunięcie pliku speeds.a pozwoli mi na uniknięcie zmiany trasy ze względu na korki, natomiast pozostawienie pliku events.a uchroni mnie jednocześnie przed niespodziankami (o ile plik events.a ma aktualne dane) typu "droga zamknięta", czy dobrze rozumiem?
Dobrze rozumujesz. Jest dokładnie, jak napisałeś.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #35 dnia: Październik 23, 2012, 12:27:30 »
Jaka zmiana trasy ze względu na korki?  :O Speeds.a to nie LiveDrive!  :shock:

Zmiany trasy nie będzie nawet z tym plikiem.
Co najwyżej AM od razu trasę tak wykombinuje, że będzie coś omijać lub przeliczy na inną po wyłączeniu urządzenia w czasie jazdy.
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #36 dnia: Październik 23, 2012, 12:33:37 »
ochkarol
Myślałem, że komu jak komu, ale Tobie nie muszę przypominać, że wystarczy jeden komunikat "jesteś poza trasą", by AM przeliczyła Ci trasę od nowa. Wystarczy jedno zjechanie z trasy, by doświadczyć tego samego efektu.
Przypomnę też, że pokonując długą trasę, inaczej wygląda jej wyznaczenie na początku, a może wyglądać diametralnie różnie, jeżeli przeliczy Ci ją poniżej 100 km od celu. Nie będę już się nawet rozwodził o wpływie aktualnego czasu na routing :proud:
Więc nie rób koledze wody z mózgu  B)
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 12:37:20 wysłana przez Smerfik »

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #37 dnia: Październik 23, 2012, 12:40:38 »
Wiesz dobrze, że skoki kursora, skutkujące wspominanym przez Ciebie komunikatem dotykały urządzenia z LiveDrive.
Oczywiście skoku kursora wykluczyć nie można na żadnym urządzeniu.

A 100 km od celu routing może być inny również na Automapie bez pliku speeds.a
Komu, jako komu... ;)

Nie robię nikomu wody z mózgu tylko staram się żeby kolega dostał precyzyjne informacje.

No i zostaje kwestia ETA...
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 12:48:05 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline K33

  • *
  • 83
  • Sprzęt: wAM: NavRoad NR460, aAM: Nexus7
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #38 dnia: Październik 23, 2012, 13:59:51 »
Myślę, że wiem o co chodzi. Nie używam LD, bo urządzenie nie ma połączenia z internetem. Mówiąc o "korkach" chodziło mi właśnie o estymację prędkości poruszania się po danym odcinku w danym czasie, pochodzącą z jakichś tam wyliczeń, nie z komunikatów "na żywo". I rozumiem, że takie informacje zaszyte są w pliku "speeds.a".
I właśnie te informacje przeszkadzają mi w użytkowaniu AM.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #39 dnia: Październik 23, 2012, 16:17:47 »
... estymację prędkości poruszania się po danym odcinku w danym czasie, pochodzącą z jakichś tam wyliczeń, nie z komunikatów "na żywo".

Nie kumam tego ale napiszę tak.

Speeds.a zawiera informacje o średnich prędkościach na danych odcinkach drogi (mozno spokojnie tutaj zakwalifikować np. cykliczne korki) w zalezności od pory dnia, dnia tygodnia i chyba nawet dnia roku (nie pamiętam).
Są to dane rzeczywiste (nie z jakichs tam wyliczeń), historyczne - jednym słowem statystyka drogowa.

Te dane służą do dwóch rzeczy:
  • wyznaczania routingu (trasa szybka, optymalna, bezpieczna, łatwa)
  • wyliczania czasu podróży (ETA)
Trasa "Szybka" jest najbardziej wrażliwa na te dane a trasy "Łatwa" i "Bezpieczna" najmniej.

Skutki?

Jako, że pora dnia ma znaczenie może się okazać, że przy (np godzinnym) postoju na trasie, program po włączeniu zaproponuje ponowne przeliczenie trasy i jeśli użytkownik się zgodzi to trasa zostranie wytyczona na nowo.
Nie oznacza to, że to będzie inna trasa ale może tak się wydarzyć.

Przy trasie Szybkiej program może chcieć omijać miejsca, gdzie wg danych cyklicznie pojawiają się korki lub spowolnienia ruchu i wybierać trasy gdzie wg danych prędkość przelotowa jest wyższa - nie patrząc specjalnie na kategorię drogi.
Zdarza się, że przy trasie Szybkiej program proponuje jazdę drogami niższej kategorii. Czasem ma to uzasadnienie a czasem nie. Jedni uważają to za wadę a inni nie.

Dlatego powstała trasa "Bezpieczna" (o "Łatwej" nie piszę, bo nie warto uzywać).
Ten typ trasy preferuje jazdę drogami głównymi, czyli jest dla tych co mają alergię na "żółte" drogi wojewódzkie ;)
Ona również korzysta ze statystycznych danych o ruchu drogowym (z pliku speeds.a) ale tutaj musi być już duża różnica w czasie przejazdu, żeby routing poprowadził drogami niższej kategorii.
Nie wiem czy komuś trasa "bezpieczna" proponowała jakieś dziwne objazdy - nie słyszałem (mam na myśli osoby bez dostępu do LiveDrive).

Usunięcie pliku speeds.a spowoduje, że prędkości na odcinkach dróg będzie program brał niejako z tabelki.
Dla każdej kategorii drogi - daną prędkość.
Trasy będą tak samo wytyczane - bez względu na porę dnia i nocy czy dzień tygodnia.
Dla jednych to zaleta a dla innych wada (np. dla mnie wada).

Przy tym samym dłuższym postoju i tak program zapyta o przeliczenie trasy ale teoretycznie po jej ponownym wytyczeniu powinna ona wyglądać tak samo (zawsze te same dane o prędkościach, niezaleznie od pory dnia i nocy - bo z "tabelki").

No i największy minus usunięcia pliku - kosmiczne ETA. Ponoć szacowanie czasu dojazdu jest tak oderwane od rzeczywistości, że nawet nie ma o czym mówić.

Myślę, że może warto "potestować" na klientach trasę bezpieczną?
Może napisaliby Ci co jej uzywają, bo ja na Windowsie nie zdążyłem się nią "nacieszyć" a w androidowej AM tego typu trasy nie ma.
« Ostatnia zmiana: Październik 23, 2012, 16:20:23 wysłana przez ochkarol »
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Offline ycbo

  • ****
  • 810
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 11 Pro
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #40 dnia: Październik 23, 2012, 16:24:45 »
Kolega K33 dobrze rozumie znaczenie pliku speeds.a (kiedyś to statystyczne dziadostwo można było wyłączyć, niestety teraz trzeba robić sztuczki z kasowaniem) na poparcie podam codzienny przykład z miejscowości Raszyn jadąc do Warszawy AM kieruje prosto Al. Krakowską ale w godzinach rannych dojazdów kieruje przy kościele zjazd z Al. Krakowskiej w ul. Godebskiego. Ten statystyczny skrót i ulepszenie czasami daje oszczędność 2-5 minut ale jedziemy wąską również zatłoczoną ulicą równoległą do Al. Krakowskiej z chodnikami szerokości 30 cm. (piesi idą jezdnią) i każdym skrzyżowaniem z pierwszeństwem z prawej, wyjazd ponownie na Al. Krakowską też generuje korek bo światła na Al. Krakowskiej / Na Skraju dla bocznych są krótkie. Takich przypadków jest w AM wiele i może o nich pisać ktoś kto codziennie jedzie tą samą trasą i widzi że statystyka często mija się z prawdą.
Nie namawiam nikogo do kasowania pliku speeds.a niech każdy jedzie jak mu pasuje, być może kiedyś dojdzie do jakiegoś wniosku i podejmie decyzję wywalić czy nie.
Włączałem dla testu LD bo myślałem że może aktualnie pobierane dane skorygują brak korka na Al. Krakowskie i pozwolą jechać prosto, niestety SR widzi więcej od tego co ja za szybą.

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #41 dnia: Październik 23, 2012, 18:06:25 »
No proszę.
Nikt tutaj nie zaglądał od wieków, a kol. K33 znalazł sposób na rozruszanie towarzystwa :ok:
Teraz ma już pełnię informacji, a decyzję musi podjąć sam :proud:

No i największy minus usunięcia pliku - kosmiczne ETA. Ponoć szacowanie czasu dojazdu jest tak oderwane od rzeczywistości, że nawet nie ma o czym mówić.
ochkarol
Kosmiczne eta, to są zawarte w pliku speeds.a - piszę to z własnych obserwacji. Wystarczy włączyć demo trasy, by się w prosty sposób przekonać, jakie prędkości przejazdu nam proponuje SR, by się zmieścić w obliczonym ETA. Pooglądałem sobie jak to wygląda w moim rejonie, gdzie w miejscach gdzie na miejskich i miejskich głównych są ograniczenia do 40-ki, AM wg. traffika proponuje 80 i więcej.
W okolicy przyblokowych parkingów, nawet w godzinach późno nocnych, niejednokrotnie widzę czerń - w miejscach gdzie nawet w środku dnia nie widziałem czegokolwiek, co można by nazwać korkiem.
Dla równowagi - na S11 pomiędzy Gądkami a Kórnikiem chyba nikomu się nie zdarzyło trzymać poniżej 120 (no chyba, że maluchem), a niejednokrotnie widziałem na traffiku na tym odcinku czerń, o czym swego czasu poinformowałem kolegów, zamieszczając stosowne "obrazki".
Nie ma złotego środka. Natomiast AM daje nam tyle możliwości ustawienia swoich preferencji, że wystarczy jasno przedstawić Marzence czego od niej oczekujemy, a dziewczyna zrobi wszystko, by nas zadowolić. Nie zawsze jej się to może udać - czasami na drodze stoi AQ, podsyłając jej mocno nieaktualne dane events, czego najlepszy przykład opisałem w bieżącym temacie wcześniej.

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #42 dnia: Październik 23, 2012, 19:19:37 »
W ostatnich mapach androidowych ETA nawet nawet.
Było wcześniej fakt - dla Kubicy ale teraz się wyrabiam ;)
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #43 dnia: Październik 23, 2012, 20:38:49 »
Było wcześniej fakt - dla Kubicy ale teraz się wyrabiam ;)
Trzymam Cię za słowo ... i czekam na aktualizację SR pod Win :ok:
Pozdrawiam

*

Offline ochkarol

  • ******
  • 4813
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Samsung Galaxy A8
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #44 dnia: Październik 23, 2012, 22:19:42 »
Dane SR z 21-09-2012
Pozdrawiam
Karol
. : Kobietę łatwiej rozebrać wbrew jej woli, niż ubrać po jej myśli. : .

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 02, 2012, 00:32:58 »
@ nocnyMarek
W kontekście tej wypowiedzi http://pdaclub.pl/forum/automapa-wince-wm-wp6-x/am-bez-am-traffic-am-center/msg1603744/#msg1603744, proponuję zerknąć tutaj: http://www.nto.pl/apps/pbcs.dll/article?AID=/20121024/REGION/121029742
Może jednak wskazana by była aktualizacja SR dla wersji 6.11 b,c
Dodam na marginesie, że SR w 6.11d bardzo nieprecyzyjnie ustawił blokady :)

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 02, 2012, 00:49:00 »
Teraz - skoro przedłużyli o miesiąc to owszem, ale czemu z tym do mnie?
Wyślij do supportu, zgłoś na Targeo albo Miplo ...
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Smerfik

Odp: AM bez AM Traffic, AM Center...
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 02, 2012, 01:26:17 »
Teraz - skoro przedłużyli o miesiąc to owszem, ale czemu z tym do mnie?
Wyślij do supportu, zgłoś na Targeo albo Miplo ...
Napisałem do Ciebie, bo z tobą wymieniałem poglądy w tej materii. Przez grzeczność - byś wiedział.
Natomiast support mam od pewnego czasu w d---e . To oni nam powinni dostarczać wiedzę, a nie my im.
Dodam, bo nie wiem czy zauważyłeś, ale w 6.11d zablokowane odcinki na 901 (Zawadzkie - Olesno)  w dniu dzisiejszym znikły :O~ Widocznie miały ustawione ograniczenia do 31.10
Biorąc pod uwagę, że to dosyć spory odcinek drogi - szykują się w tym rejonie użytkownikom AM niezłe jaja.