AM 6.1 - Traffic

  • 169 Odpowiedzi
  • 63720 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #30 dnia: Styczeń 31, 2010, 19:30:22 »
Rukat pisał o Warszawie i okolicy. Tam AM Trafic on-line ma szansę przekroczyć masę krytyczną.

W Warszawie też nie działa, przynajmniej ja nie zauważyłem wpływu traffic on-line na wyznaczanie trasy.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #31 dnia: Luty 01, 2010, 11:29:45 »
Rukat pisał o Warszawie i okolicy. Tam AM Trafic on-line ma szansę przekroczyć masę krytyczną.

W Warszawie też nie działa, przynajmniej ja nie zauważyłem wpływu traffic on-line na wyznaczanie trasy.

w Warszawie dziala, pisalem o tym w innym watku. Pobiera dane z serwera i rekalkuluje trase. Czasem ta trasa ulega zmianie wzgledem pierwotnie wyznaczonej. Czy dziala prawidlowo ? Nie wiem, trudno zweryfikowac, trzeba jezdzic i obserwowac

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #32 dnia: Luty 01, 2010, 16:53:26 »
Rukat pisał o Warszawie i okolicy. Tam AM Trafic on-line ma szansę przekroczyć masę krytyczną.
A co do reszty kraju, będę powtarzał jak mantrę, póki nie będą jeździli z traffic on-line kierowcy zawodowi, póty będzie to znakomity, ale martwy pomysł.

Tylko czy to nie jest tak, że dopiero jak tych zawodowych kierowców z aktywnym AM trafic będzie w Polsce dwa miliony to wtedy taki system będzie poprawnie funkcjonował (o ile się wcześniej nie zatka).
Celowo koloryzuję, ale poważnie się zastanawiam gdzie jest ta granicy masy krytycznej. Na Warszawie Polska się nie kończy. Boję się żeby nie było tak, że cały ten trafik ze swoją skutecznością nie przekroczy granic Wa-wy z uwagi na liczbę aktywnych użytkowników trafikowych AM w Polsce.

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #33 dnia: Luty 01, 2010, 17:45:26 »
W opisanym przeze mnie przypadku ta "masa krytyczna"  mogła być dość mała .Wystarczy że przejedzie jeden użytkownik i już wiadomo że jest przejezdnie .Co innego jak stoi  :mysli: bo nie wiadomo dlaczego stoi ( korek a może złapał gumę) ale jak przejechał tzn.korka nie ma   B)
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #34 dnia: Luty 01, 2010, 17:48:42 »
W opisanym przeze mnie przypadku ta "masa krytyczna"  mogła być dość mała .Wystarczy że przejedzie jeden użytkownik i już wiadomo że jest przejezdnie .Co innego jak stoi  :mysli: bo nie wiadomo dlaczego stoi ( korek a może złapał gumę) ale jak przejechał tzn.korka nie ma   B)

Jedna osoba to jest zbyt malo jesli system opiera sie o statystyke... tak samo po przejechaniu tej osoby sytuacja moze sie diamerralnie zmienic :)

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline RUKAT

  • *****
  • 2388
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: POCO X3 NFC
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 01, 2010, 19:50:48 »
Może się zmienić  :mysli:  Jasne :ok:   Jedzie gość z AM online a zaraz za nim ktoś ma wypadek i już się sytuacja zmienia , 5 min. i korek 2 km ale na to nie ma mądrych ( no chyba że w tym korku stanie kilka  AM on line  :ok: )
Co do statystyki ...hmm .  Myślę że  taki system umie więcej niż tylko liczyć średnią z kolejnych pomiarów  :-|
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

*

Offline dluba

  • **
  • 157
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Redmi 4 Pro, TT 5100
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 01, 2010, 19:59:09 »
drugi raz we Wrocławiu zdarzyło mi się że AM zaproponowała sama z siebie (;)) zmianę trasy w trakcie jazdy - więc chyba traffic delikatnie ale działa
Pozdrawiam
Daniel

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 01, 2010, 20:11:18 »
drugi raz we Wrocławiu zdarzyło mi się że AM zaproponowała sama z siebie (;)) zmianę trasy w trakcie jazdy - więc chyba traffic delikatnie ale działa

Dzialac dziala to jest niewatpliwe, pytanie na ile skutecznie... Caly czas chodzi o wmiare "geste" pokrycie tras...

"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline dluba

  • **
  • 157
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Redmi 4 Pro, TT 5100
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 01, 2010, 20:16:19 »
Dzialac dziala to jest niewatpliwe, pytanie na ile skutecznie... Caly czas chodzi o wmiare "geste" pokrycie tras...

zaproponowała mi trasę którą i tak miałem jechać - tylko że ja dziwny jestem - bo na codzień w zasadzie nawet na znanych trasach włączam AM. Odniosłem wrażenie że "nauczyłem" ją przejazdów po bocznych drogach
Pozdrawiam
Daniel

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 01, 2010, 20:35:02 »
Dzialac dziala to jest niewatpliwe, pytanie na ile skutecznie... Caly czas chodzi o wmiare "geste" pokrycie tras...

zaproponowała mi trasę którą i tak miałem jechać - tylko że ja dziwny jestem - bo na codzień w zasadzie nawet na znanych trasach włączam AM. Odniosłem wrażenie że "nauczyłem" ją przejazdów po bocznych drogach

no moglo sie tak stac jak jestes jedna z niewielu (lub jedyna) osoba wysyalajaca dane o tym odcinku...
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 01, 2010, 21:45:17 »
W mojej ocenie Am Traffic w Warszawie i okolicach pięknie działa... zrobiłem już kilkaset kilometrów i jestem pod wrażeniem. Routing jest słuszny a i wyliczanie czasu dojazdu zaskakuje dokładnością.


*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 01, 2010, 21:57:49 »
kolego z wroclawia, jesli mi powiesz ze nauczyles Am w okolicy jednosci narodowej i placu Bema to chyba juz wiem czemu zamiast leciec na plac i odbic w prawo, przecinam osiedla skrotami :P.... choc nie ukrywam ze  traffic we wrocku nie raz mnie pozytywnie zaskoczyl. niektorych skrotow nie znalem choc czasami wkurza mnie ze skrot prowadzi tylko drogami podporzadkowanymi przez co trzeba sie pozniej na "chama" sprobowac przebic przez korek w kolejne osiedle
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline dluba

  • **
  • 157
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Redmi 4 Pro, TT 5100
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 01, 2010, 22:07:42 »
kolego z wroclawia, jesli mi powiesz ze nauczyles Am w okolicy jednosci narodowej i placu Bema to chyba juz wiem czemu zamiast leciec na plac i odbic w prawo, przecinam osiedla skrotami :P.... choc nie ukrywam ze  traffic we wrocku nie raz mnie pozytywnie zaskoczyl. niektorych skrotow nie znalem choc czasami wkurza mnie ze skrot prowadzi tylko drogami podporzadkowanymi przez co trzeba sie pozniej na "chama" sprobowac przebic przez korek w kolejne osiedle

masz na myśli przejazd z Jedności do Trzebnickiej przez Pobożnego i okolice? ewentualnie Niemcewicza i Jagiellończyka
Pozdrawiam
Daniel

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 01, 2010, 22:11:32 »
W mojej ocenie Am Traffic w Warszawie i okolicach pięknie działa... zrobiłem już kilkaset kilometrów i jestem pod wrażeniem. Routing jest słuszny a i wyliczanie czasu dojazdu zaskakuje dokładnością.

A ja moge powiedziec ze nie lepiej niz intuicja :) no moze jak ktos sie zawsze w korki pakowal to i odczuje poprawe  :E ot Wawa to specyficzne miasto czlowiek uczy sie kombinowac  :E
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 02, 2010, 12:11:16 »
A ja moge powiedziec ze nie lepiej niz intuicja :) no moze jak ktos sie zawsze w korki pakowal to i odczuje poprawe  :E ot Wawa to specyficzne miasto czlowiek uczy sie kombinowac  :E

Nie pisałem że lubię stać w korkach :)

Skoro poprzednie wersje AM pchały mnie po korkach, mimo że starałem się owe ominąć, zawracały mnie na zakorkowaną trasę, zaś 6.1.0 z AM Traffic online nie pcha mnie w te korki tylko wyznacza trasę podobnie jak jeździłem (wbrew poprzedniczkom) to uważam za duży plus.

*

Offline jenek

  • 27
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 02, 2010, 13:45:13 »
Kilka miesięcy temu krytykowałem Traffic z TomTom-a. Zastanawiam się gdzie dzisiaj są ci entuzjaści co ten system tak zachwalali. Biorąc pod uwagę, że jest to forum AM - Skupcie się na współpracy z CB, bo wojenka nic Wam nie da!!!. Dbajcie o aktualizację i poprawność map, uaktualniajcie pikietaż, poprawcie czytelność mapy. A dla użytkowników AM jeszcze raz powtarzam : Kupcie sobie CB - to jest na dzień dzisiejszy najlepszy Traffic.

*

MarkNavi

Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 02, 2010, 13:57:22 »
Kilka miesięcy temu krytykowałem Traffic z TomTom-a. Zastanawiam się gdzie dzisiaj są ci entuzjaści co ten system tak zachwalali. Biorąc pod uwagę, że jest to forum AM - Skupcie się na współpracy z CB, bo wojenka nic Wam nie da!!!. Dbajcie o aktualizację i poprawność map, uaktualniajcie pikietaż, poprawcie czytelność mapy. A dla użytkowników AM jeszcze raz powtarzam : Kupcie sobie CB - to jest na dzień dzisiejszy najlepszy Traffic.

Kolego jak dla mnie masz 100% racji, ale tu na tym forum nie wielu poprze twoje stanowisko. Ja osobiście nie trawię sytuacji, że program zmienia mi co chwilę raz wyznaczoną trasę, czyli robi mi popłoch w głowie, a jeszcze dokładniej to ujmując decyduje za mnie.  I druga kwestia AM traffic nawet w 10% nie zbliży się swoją wydajnością do możliwości jakie daje cb radio. Ale na to można byłoby załozyć oddzielny wątek pt. AMtraffic vs Radio CB.

*

Offline piona

  • ***
  • 358
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Mio Moov
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 02, 2010, 14:47:38 »
Kilka miesięcy temu krytykowałem Traffic z TomTom-a. Zastanawiam się gdzie dzisiaj są ci entuzjaści co ten system tak zachwalali. Biorąc pod uwagę, że jest to forum AM - Skupcie się na współpracy z CB, bo wojenka nic Wam nie da!!!. Dbajcie o aktualizację i poprawność map, uaktualniajcie pikietaż, poprawcie czytelność mapy. A dla użytkowników AM jeszcze raz powtarzam : Kupcie sobie CB - to jest na dzień dzisiejszy najlepszy Traffic.

Kolego jak dla mnie masz 100% racji, ale tu na tym forum nie wielu poprze twoje stanowisko. ...

Dlaczego? Popieram w 100%. W takim wydaniu trafic wprowadza więcej zamieszania niż korzyści.
Szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie użytkowników Am+trafic jest niewielu.
Za mało jest danych jak zbierane są dane i jakie dane.
Zresztą ilość zmiennych w traficu jest wg mnei zdecydowanie zbyt duża aby miało to sens w wydaniu obecnym.
piona

*

Offline tplewa

  • ****
  • 688
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: HTC Touch HD
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 02, 2010, 15:30:30 »
Szczególnie w mniejszych miejscowościach, gdzie użytkowników Am+trafic jest niewielu.

Albo i wcale :) Choc mnie bardziej interesuje ile jest osob faktycznie wysylajacych dane (nie dane marketingowe Aquart), ale tego to sie raczej nie dowiemy.

Mozemy zadac pytanie ile osob na forum wysyla dane Online na bierzaco poruszajac sie po miescie, a nie od czasu do czasu ?


« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2010, 15:32:01 wysłana przez tplewa »
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe."

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 02, 2010, 16:27:33 »
Mozemy zadac pytanie ile osob na forum wysyla dane Online na bierzaco poruszajac sie po miescie, a nie od czasu do czasu ?

Nie wiem ile osób wysyła takie dane, ale coś mi podpowiada że jest ich o wieeeeeeeeeeeeeeele za mało.  :(

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 02, 2010, 16:40:43 »
1. Ostatni piątek, Łódź.
Karambol na wiadukcie w Al. Włókniarzy nad Mickiewicza, gigantyczny korek. AM jednak wyznacza trasę tym wiaduktem. Ja objechałem drugą stroną miasta - zdecydowanie szybciej.
2. Ostatni piątek, Stryków.
Wyjeżdżam z okolic Zgierza (Dąbrówka Wielka) do Warszawy. Na CB słyszę od dość długiego czasu o wypadku w Głownie i o tym, że policja nie puszcza w Strykowie aut w stronę Głowna tylko przez Brzeziny w stronę Łowicza. Niestety - AM z uporem godnym maniaka wyznacza trasę przez Stryków i Głowno. Nawet w Łodzi próbuje mnie jeszcze wepchnąć do Strykowa przez Łagiewniki.

No to jechaliśmy tą samą trasą w tym samym czasie, ale mnie nie CB ostrzegło o tych obydwu problemach w trasie a poczciwe Radio Zet.  :ok:

A to gdzie cie pchała AM z Dąbrówki zależy dokąd jedziesz w Wa-wie. Mnie na południowy koniec Puławkiej zawsze pcha przez Brzeziny i Rawę, ale już do centrum pcha przez Głowno i Łowicz. Z tym że z Dąbrówki jadę do Brzezin oczywiście autostradą (via Stryków), a nie przez Łódź.

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 02, 2010, 18:40:12 »
Wybaczcie mały offtop... bo szukacie źródła informacji o stanie na drogach i wszyscy widzą tylko CB, a chcę przypomnieć że I Program Polskiego Radia nadaje co godzinę komunikaty dla kierowców (Radio Kierowców) w formie flagi TA. Oznacza to że jeśli mamy dobre radio w samochodzie to wcale nie trzeba słuchać Jedynki na okrągło, żeby te komunikaty usłyszeć, nie trzeba też o nich pamiętać. Niezależnie w jakim jest trybie radioodtwarzacz CD/MP3/IPOD/RADIO gdy nadawana jest flaga TA radio przełączy się na Jedynkę. Po zakończeniu transmisji wraca to poprzedniego źródła. Komunikaty są co pełną godzina od 5:58 do 22:58.

Bardzo polecam.
« Ostatnia zmiana: Luty 02, 2010, 19:32:00 wysłana przez jachraniak »

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 02, 2010, 19:46:01 »

No to jechaliśmy tą samą trasą w tym samym czasie, ale mnie nie CB ostrzegło o tych obydwu problemach w trasie a poczciwe Radio Zet.  :ok:
A to gdzie cie pchała AM z Dąbrówki zależy dokąd jedziesz w Wa-wie. Mnie na południowy koniec Puławkiej zawsze pcha przez Brzeziny i Rawę, ale już do centrum pcha przez Głowno i Łowicz. Z tym że z Dąbrówki jadę do Brzezin oczywiście autostradą (via Stryków), a nie przez Łódź.

Też mam CB  :P - dlatego nie stałem w korku na Jana Pawła II/Włókniarzy.
Co do Dąbrówki - jako cel w Warszawie miałem ustawiony Leclerc na Ursynowie. I trasę AM wyznaczyła mi via Stryków i Łowicz. Ja też jeżdżę normalnie przez Brzeziny, ale nie 708 tylko drogą równoległą do wojewódzkiej.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline dluba

  • **
  • 157
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Redmi 4 Pro, TT 5100
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 02, 2010, 20:39:35 »
Wybaczcie mały offtop... bo szukacie źródła informacji o stanie na drogach i wszyscy widzą tylko CB, a chcę przypomnieć że I Program Polskiego Radia nadaje co godzinę komunikaty dla kierowców (Radio Kierowców) w formie flagi TA. Oznacza to że jeśli mamy dobre radio w samochodzie to wcale nie trzeba słuchać Jedynki na okrągło, żeby te komunikaty usłyszeć, nie trzeba też o nich pamiętać. Niezależnie w jakim jest trybie radioodtwarzacz CD/MP3/IPOD/RADIO gdy nadawana jest flaga TA radio przełączy się na Jedynkę. Po zakończeniu transmisji wraca to poprzedniego źródła. Komunikaty są co pełną godzina od 5:58 do 22:58.

Bardzo polecam.

natomiast Radio Wrocław nadaje cały czas informacje drogowe z Dolnego Śląska na RDS - czyżby to kolejny krok w wiadomym kierunku? (oczywiście w formie komunikatów głosowych są co 30 minut - jutro sprawdzę czy jako TA)
Pozdrawiam
Daniel

*

Offline emisiu

  • Ekspert AutoMapa
  • *****
  • 2362
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 02, 2010, 21:33:22 »
Wybaczcie mały offtop... bo szukacie źródła informacji o stanie na drogach i wszyscy widzą tylko CB, a chcę przypomnieć że I Program Polskiego Radia nadaje co godzinę komunikaty dla kierowców (Radio Kierowców) w formie flagi TA. Oznacza to że jeśli mamy dobre radio w samochodzie to wcale nie trzeba słuchać Jedynki na okrągło, żeby te komunikaty usłyszeć, nie trzeba też o nich pamiętać. Niezależnie w jakim jest trybie radioodtwarzacz CD/MP3/IPOD/RADIO gdy nadawana jest flaga TA radio przełączy się na Jedynkę. Po zakończeniu transmisji wraca to poprzedniego źródła. Komunikaty są co pełną godzina od 5:58 do 22:58. .

My to wiemy, aczkolwiek o gigantycznym korku po wypadku na wiadukcie w Łodzi nic wtedy nie mówili, a o dziwo mówili w Radio Zet (i to nie o pełnej godzinie tylko miedzy piosenkami). Ponadto "Radio Kierowców" w moim odczuciu powinno być emitowane nie rzadziej niż co 30 min, a nawet jak by było co kwadrans też bym się nie pogniewał.

*

Offline ppepe

  • ****
  • 507
  • Płeć: Mężczyzna
    • PPepe
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 02, 2010, 22:43:18 »

Raczej wątpliwa sprawa.
1. Ostatni piątek, Łódź.
Karambol na wiadukcie w Al. Włókniarzy nad Mickiewicza, gigantyczny korek. AM jednak wyznacza trasę tym wiaduktem. Ja objechałem drugą stroną miasta - zdecydowanie szybciej.

Proponuję aby w formie uzupełnienia usługi AMtraffic wprowadzić na listę pobieranych kategorii również kategorie:
- Droga zablokowana - wypadek, kolizja
- Ruch wahadłowy - wypadek, kolizja

z serwisu Miplo wraz z wprowadzeniem ich do usługi Miplotraffic.

W dniu 2010-01-29 o godzinie 11:09:21 w punkcie 51.75544 N 19.43519 E został wprowadzony POI  z następującymi zapisami:
nazwa: Łódź - Polesie
opis: (E75;1) al. Włókniarzy - karambol na wiadukcie
kategoria: Droga zablokowana - Wypadek, Kolizja

Punkt ten blokował drogę DK1 w głównym ciągu miedzy 11:10 a 14:25 czyli między pierwszą informacją na temat karambolu podaną przez WRD Łódź a podaniem informacji o odblokowaniu odcinka.

Osoby, które pobierały tą kategorię w tym czasie nie miały wyznaczanej trasy tym odcinkiem.

Nadmieniam również, że punkt w tej kategorii nie jest jakimś wyjątkiem.
W obu kategoriach pojawiają się punkty systematycznie i są kasowane po usunięciu przyczyny blokady lub wahadła.

Pozdrawiam
PPepe
http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe

*

Offline jachraniak

  • *****
  • 2152
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: iPhone 13
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 03, 2010, 08:54:20 »
(...) W dniu 2010-01-29 o godzinie 11:09:21 w punkcie 51.75544 N 19.43519 E został wprowadzony POI  z następującymi zapisami: (...)

Punkt ten blokował drogę DK1 w głównym ciągu miedzy 11:10 a 14:25 czyli między pierwszą informacją na temat karambolu podaną przez WRD Łódź a podaniem informacji o odblokowaniu odcinka.

Osoby, które pobierały tą kategorię w tym czasie nie miały wyznaczanej trasy tym odcinkiem.

Nadmieniam również, że punkt w tej kategorii nie jest jakimś wyjątkiem.

Pozdrawiam
PPepe
http://www.miplo.eu/users.php?u=PPepe

Oczywiście znajdzie się tu wielu użytkowników miplo, którzy korzystają z miplo traffic subskrybując kategorie niemające nic wspólnego z dynamiką (np Nieistniejąca droga, Zakaz ruchu, Zablokowany odcinek), unikając kategorii dynamicznych, które w przypadku wprowadzenia blokady mogą blokować dłużej niż by wskazywała logika. Stąd moje pytanie -  jakie jest źródło informacji na podstawie którego są zatwierdzane/wstawiane/zdejmowane blokady? Bo (mam nadzieję) chyba nie na podstawie jednego wysłanego POI przez użytkownika...
« Ostatnia zmiana: Luty 03, 2010, 09:00:39 wysłana przez jachraniak »

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 03, 2010, 20:43:27 »
Cytat: ppepe
Proponuję aby w formie uzupełnienia usługi AMtraffic wprowadzić na listę pobieranych kategorii również kategorie:
- Droga zablokowana - wypadek, kolizja
- Ruch wahadłowy - wypadek, kolizja
z serwisu Miplo wraz z wprowadzeniem ich do usługi Miplotraffic.

To nie ma sensu, chyba że ktoś używa jeszcze AM 5.5, MiploTraffic nie obsługuje blokad z AM6.X.
To, że plik miploblokad da się zaimportować do AM6.X jest protezą, której można od biedy używać
do obsługi blokad stałych i długotrwałych, ale nie do blokad online.

Cytat: ppepe
W dniu 2010-01-29 o godzinie 11:09:21 w punkcie 51.75544 N 19.43519 E został wprowadzony POI ...
Punkt ten blokował drogę DK1 w głównym ciągu miedzy 11:10 a 14:25 czyli między pierwszą informacją
na temat karambolu podaną przez WRD Łódź a podaniem informacji o odblokowaniu odcinka.
Osoby, które pobierały tą kategorię w tym czasie nie miały wyznaczanej trasy tym odcinkiem.
Pod warunkiem, że po autosynchronizacji ręcznie zaimportowały zaktualizowany plik blokad do AM.
Co gorsza, żeby po skasowaniu tego POI na miplo, droga zablokowana przez ten punkt
została w AM odblokowana, nie wystarczy że wykonają następną synchronizację
i ponownie ręcznie zaimportują plik blokad z miplo.
Przed importem muszą ręcznie usunąć z katalogu Automapa EU\Data Files
kilkadziesiąt plików o nazwach zaczynających sie od słowa 'miplo'.
Dopiero wtedy mogą ręcznie zaimportować zaktualizowany plik blokad.

Jeśli tego nie zrobią, to import spowoduje wyłącznie dodanie nowych blokad.

Cytat: ppepe
Nadmieniam również, że punkt w tej kategorii nie jest jakimś wyjątkiem.
W obu kategoriach pojawiają się punkty systematycznie i są kasowane po usunięciu przyczyny blokady lub wahadła.

Jeśli tak, to jest kawał dobrej, nikomu niepotrzebnej roboty (poza użytkownikami AM 5.5)
Szczerze wątpię, by jakikolwiek użytkownik AM6.X będąc przy zdrowych zmysłach,
miał ochotę używać MiploTraffic online będąc gdzieś w trasie.
Prawdopodobieństwo, że w trasie zwróci mu się z zyskiem nakład czasu poświęcony na wymagane
ręczne procedury dostosowujące plik blokad z miplo do użytku w AM, IMO dąży do zera.

Taki człowiek jak Ty, wprowadzający dane do systemu traffic, owszem jest potrzebny
ale nie w miplo, tylko przy obsłudze AM-trafikowego serwera i to tylko wspomagająco
do nadzoru i uzupełniania danych pozyskiwanych z innych automatycznych źródeł (np z GDDKiA).
Inaczej ten cały traffic-online, będzie tylko zabawą dla znudzonych chłopców, mającą
najwyżej tyle sensu, co budowanie przez dzieci babek z piasku w przedszkolnej piaskownicy.
  :S
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 07, 2010, 19:30:19 »
W opisanym przeze mnie przypadku ta "masa krytyczna"  mogła być dość mała .Wystarczy że przejedzie jeden użytkownik i już wiadomo że jest przejezdnie .Co innego jak stoi  :mysli: bo nie wiadomo dlaczego stoi ( korek a może złapał gumę) ale jak przejechał tzn.korka nie ma   B)

Jeden, dwa, to mogą być jakikolwiek pojazdy uprzywilejowane z Automapą.

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 07, 2010, 19:53:10 »

Taki człowiek jak Ty, wprowadzający dane do systemu traffic, owszem jest potrzebny
ale nie w miplo, tylko przy obsłudze AM-trafikowego serwera i to tylko wspomagająco
do nadzoru i uzupełniania danych pozyskiwanych z innych automatycznych źródeł (np z GDDKiA).
Inaczej ten cały traffic-online, będzie tylko zabawą dla znudzonych chłopców, mającą
najwyżej tyle sensu, co budowanie przez dzieci babek z piasku w przedszkolnej piaskownicy.


Marku, poruszyłeś istotny problem.
MIPLO jest fajne, amatorskie, w zasadzie bezkosztowe dla firmy.
Tu misiaczki, tam panienki, przeplatane bankomatami i ścieżkami rowerowymi.
Jakoś się powoli kręci, napędzane miplomiami.

Traffic on-line musi być błyskawiczny i aktualny albo może go wcale nie być.
A tego już nie da się osiągnąć wieczorną pracą zapaleńców.