AM 6.1 - Traffic

  • 169 Odpowiedzi
  • 63726 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #120 dnia: Luty 25, 2010, 10:07:17 »
Według mnie traffic będzie reagował prawidłowo na zmiany natężenia ruchu (oczywiście gdy liczba wysyłających dane będzie wystarczająco duża), natomiast, gdy dochodzi do całkowitej blokady drogi, dane przestają być wysyłane na serwer, bo żadne auto, nie przejeżdża odcinka, z którego dane mogłyby być wysłane. Stąd bardzo ważne będzie korzystanie z innych źródeł danych (np GDDKiA) i jak najszybsze umieszczanie ich w postaci danych traffic.

dlatego pisalem, ze Traffic powinien PROGNOZOWAC blokady. Zdaje sobie sprawe, ze wtedy nic tamtedy nie jezdzi i nie naplywaja dane do serwera, ale to swiadczy wlasnie o tym, ze byc moze cos sie tam wydarzylo. Jezeli da sie to jakos uwiarygodnic (sposobow jest wiele) Traffic moglby wyswietlac nie pasek ciagly, ale prognoze blokady. Nikt nie czepialby sie, ze jak do tej pory jest zielono (prognoza) albo, ze w rzeczywistosci da sie przejechac raz na kilka minut - prognoza ma to do siebie, ze tak MOZE BYC, ale nie musi.

*

Offline Darkph

  • ***
  • 493
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #121 dnia: Luty 25, 2010, 11:46:57 »
Pytanie ile GDDKiA będzie sobie życzyć za udostępnianie takich danych, bo nie bardzo wierzę, że zrobią to charytatywnie.

Wszystkie dane GDDKiA utrudnienia spowodowane np. wypadkami, remontami itp. są dostępne na stronie GDDKiA i nikt nie musi za nie płacić.
Powiem więcej GDDKiA udostępnia te dane w postaci XML, czyli gotowe do importu przez inną aplikację - łatwiej już się nie da ...  :O
http://www.gddkia.gov.pl/article/serwis_dla_kierowcow/pliki_do_pobrania/


*

Offline Klusek

  • *****
  • 1410
  • Płeć: Mężczyzna
    • http://www.pdaclub.pl/info.php?id=6656
  • Sprzęt: Xperia Arc S
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #122 dnia: Luty 25, 2010, 12:12:14 »
A jako ciekawostkę dodam, że inspektorzy w Rejonach GDDKiA podający informacje o wszelkich utrudnieniach na drogach krajowych za pomocą telefonów komórkowych korzystają z aplikacji Targeo.mobi ;)
Sony Xperia Arc S powered by:
FXP208 - CM10

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #123 dnia: Luty 25, 2010, 15:01:59 »
Ruch objazdem został wycięty z analizy, a brak ruchu na DK 35 zastąpiony prognozą.
Został zastąpiony prognozą -- a na twoich screenach masz wyraźnie napisane dlaczego.
"Przepraszamy, z powodów problemów technicznych Traffic Live chwilowo prezentuje dane statystyczne, a nie rzeczywisty pomiar". Prawy dolny róg.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #124 dnia: Luty 25, 2010, 22:21:50 »
Moja hipoteza jest taka: [...]

Wtorkowy wypadek w Rymanowie

http://www.112.pl/podkarpackie/tragiczny-wypadek-w-rymanowie-6106.html
Policjanci pracowali na miejscu wypadku, do którego doszło na drodze krajowej nr 28 w Rymanowie. W czołowym zderzeniu samochodu osobowego i ciężarowego zginęła 43-letnia kobieta. Przez ponad dwie godziny ruch na odcinku między Krosnem a Sanokiem był zablokowany.
Do zdarzenia doszło około godz. 11. Na przebiegającym przez Rymanów odcinku drogi krajowej nr 28 zderzyły się czołowo renault laguna i ciężarowy mercedes.
Na miejscu zginęła 43-letnia pasażerka laguny. Na miejscu pracowały służby ratownicze i policjanci.
Droga była całkowicie zablokowana przez ponad 2 godz. Od godz. 13 nie ma już utrudnień w ruchu na tym odcinku drogi krajowej nr 28.

I jeszcze:
Od godz. 13 nie ma już utrudnień w ruchu na odcinku drogi krajowej nr 28.
źródło: KWP RZESZÓW

Wklejam traffic z czasu wypadku oraz ponad dwie godziny po odblokowaniu drogi.

Gdyby nie opis, czy byłbyś w stanie stwierdzić, że pierwsze dwa ekrany to wypadek z całkowitą blokadą drogi, a nie korek, zaś drugi (wg pomiarów prawie zator) to zwykłe przykorkowanie?
Dane z czwartkowego wieczoru, kiedy wszystkie, nawet te of-line już spłynęły na serwer.
Nie wklejam już kolejnego ekranu, ale widać na nim, że godzinę przed wypadkiem wjazd do Rymanowa od zachodniej strony też się lekko przytykał, dokładnie w takim samym "kolorze" jak prognoza na dziś i jutro.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #125 dnia: Luty 25, 2010, 23:58:00 »
Gdyby nie opis, czy byłbyś w stanie stwierdzić, że pierwsze dwa ekrany to wypadek z całkowitą blokadą drogi, a nie korek, zaś drugi (wg pomiarów prawie zator) to zwykłe przykorkowanie?


Absolutnie nie. Dlatego pisałem w innym wątku (których masę założyłeś  :]), że w przypadku całkowitego zablokowania drogi, konieczne jest skorzystanie z innego źródła danych, niż dane wysyłane przez użytkowników AM, bo gdy auta stoją, to nie wysyłają danych (co również tutaj widać na drugim screenie).

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #126 dnia: Luty 26, 2010, 00:02:29 »
Ruch objazdem został wycięty z analizy, a brak ruchu na DK 35 zastąpiony prognozą.
Został zastąpiony prognozą -- a na twoich screenach masz wyraźnie napisane dlaczego.
"Przepraszamy, z powodów problemów technicznych Traffic Live chwilowo prezentuje dane statystyczne, a nie rzeczywisty pomiar". Prawy dolny róg.

Coś napisałeś, nie sprawdziłeś.
Wczoraj wieczorem Traffic on line nie działał.
Co nie zmienia faktu, że dane historyczne, sprzed wielu godzin, kiedy działał, zostały zebrane i są wyświetlane. Zarówno te prognozowane, jak i te rzeczywiste.

Kiedy Traffic Live nie działał, to nawet na A4 zamiast ciągłych linii były wieczorem wyświetlane kreski (zgodnie z komunikatem).

Dziś działa. Nic się nie zmieniło.

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #127 dnia: Luty 26, 2010, 00:15:06 »
Podawałem wcześniej przykład Anielina.
Droga z objazdem też objęta traffic.
Na zablokowanej brak ruchu. Ale i na objeździe tak samo.

Drogi objęte traffic to nie tylko drogi główne.
Przykładem Żarki i drogi w klasyfikacji poniżej wojewódzkich.

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #128 dnia: Luty 26, 2010, 00:23:45 »
Czyli czarna linia w Traffic on-line nigdy się nie pojawi przy pomiarach ruchu.
Dopiero czarna linia informująca, że mamy ten rekordowy, siedemnastokilometrowy korek, zostanie "ręcznie" domalowana przez pracownika Targeo po jakimś tam czasie, by statystyki się zgadzały?

To już nie tylko CB, ale ogólnopolskie radio, jak RMF, poda mi bardziej aktualne informacje, niż Automapa on-line, z którą mam omijać korki.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #129 dnia: Luty 26, 2010, 00:31:24 »
Pojawi się, jeżeli auta nie będą stały, tylko jechały z prędkością średnią poniżej 8km/h, lub dane zostaną dostarczone w inny sposób. Nie sądzę, żeby tym innym sposobem było "ręczne domalowywanie przez pracownika Targeo", tylko automatyczne wczytywanie danych z serwera np GDDKiA.

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #130 dnia: Luty 26, 2010, 00:51:28 »
Drogi objęte traffic to nie tylko drogi główne.
Przykładem Żarki i drogi w klasyfikacji poniżej wojewódzkich.

IMHO drogi główne, w rozumieniu traffica, to nie drogi o określonej kategorii, tylko drogi, na których na obecną chwilę zebrano wystarczającą ilość danych, żeby je zakwalifikować do tej kategorii. Innymi słowy są to drogi, po których porusza się względnie dużo pojazdów z włączonym trafficiem online lub przesyłających dane po czasie. Co nieoznacza, że dane te są kompletne w każdej porze dnia i tygodnia. Stąd na niektórych drogach widoczne są jedynie niektóre odcinki, bo akurat w danej chwili dnia i tygodnia, na pozostałej części drogi ilość danych była niewystarczająca.
Natomiast nigdy (do czasu nowego "rozdania") nie pojawią się dane traffic, na drogach, które nie są zakwalifikowane jako "główne" - piszę w cudzysłowiu, bo tak powinienem pisać od początku.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #131 dnia: Luty 26, 2010, 08:38:53 »
Czyli czarna linia w Traffic on-line nigdy się nie pojawi przy pomiarach ruchu.
Dopiero czarna linia informująca, że mamy ten rekordowy, siedemnastokilometrowy korek, zostanie "ręcznie" domalowana przez pracownika Targeo po jakimś tam czasie, by statystyki się zgadzały?

To już nie tylko CB, ale ogólnopolskie radio, jak RMF, poda mi bardziej aktualne informacje, niż Automapa on-line, z którą mam omijać korki.

spekulujesz i wyciagasz z tych spekalucji wnioski. Miej swiadomosc, ze Twoje posty zostana tu "na lata" i ktos bedzie je czytal. Nie wyparuja i nie znikna za miesiac. Za to za miesiac, dwa, trzy moze okazac sie, ze prawda jest zupelnie inna, bo Traffic ma zupelnie inna logike dzialania. Jestem goracym zwolennikiem nie krytykowania czegos na czym sie nie znamy. Ewentualnie zastrzegania, dodawania informacji w stylu "moim zdaniem"
Nastepne teksty o trafficu proponuje pisac w jednym watku, moderator moglby to zreszta wszystko polaczyc, ciezko czyta sie te teksty, zwlaszcza, ze merytorycznie sa zblizone do siebie i czesto traktuja o tym samym

Chwala Ci za walkowanie tematu, ale niczego wiecej tu nie wyciagniemy. Co jakis czas warto lapac ekrany z Targeo i sprawdzac, na ile dobrze Traffic odzwierciedla zmiany w natezeniu ruchu. Podejrzewam, ze w najblizszych miesiacach nic sie nie zmieni, ale reke na pulsie warto trzymac  :ok:

*

Offline rgr

  • *****
  • 1044
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #132 dnia: Luty 26, 2010, 14:10:49 »
Nie, przez cały dzień dane były mocno kulawe, a już na pewno bardzo mocno niepełne. Wiem, bo sprawdzałem parę godzin przed tobą i zdziwiłem się, że chyba cały Wrocek był off-line.
To nie tablica ogłoszeń !

*

Offline matmat

  • ***
  • 356
  • Sprzęt: MIO A701
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #133 dnia: Luty 27, 2010, 13:36:34 »
Traffic to jest bajer po to aby można było otrzymać nagrodę za program, a nie po to żeby ułatwić nawigację. Na dzisiaj algorytm wyznaczania trasy nie pozwala na nawigację bez wcześniejszego przeglądnięcia trasy (no czasem się uda), a co dopiero z traffic -iem

*

Offline matmic

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #134 dnia: Marzec 01, 2010, 09:48:54 »
Na stronie omijamykorki.pl twórcy przedstawiają "fajne" przykłady z serii "naprawdę"...
Naprawdę postanowiłem samodzielnie sprawdzić wiarygodność danych na Targeo odnośnie Traffic Live (i "NIE-Live").

Miniona sobota, godzina 17.50, wsiadam do samochodu, włączam AM, zmieniam wysyłanie danych Traffic co 2 minuty.
18.00 wyjeżdżam na ulicę Grota-Roweckiego w Sosnowcu, skręcam w Hallera, nawijam się i jadę z powrotem po 18:10.
Wchodzę do domu, sprawdzam na Targeo: brak reakcji...
No to raz jeszcze prawie ta sama rundka...

Do dziś w żaden sposób nie zostało to odwzorowane na Targeo...
Tak jakby moje dane nie dotarły, algorytmy wymagały większej liczy przejazdów/danych.
Jeżeli jeden przejazd jest niewystarczający, aby odnotować średnią prędkość w danych Traffic, to jak sytuacja wygląda na setkach km w Polsce, gdzie nasze dane wędrują, tylko do AM Traffic, skąd bierze je Targeo?

Na screenie na żółto zaznaczyłem moją drogę przejazdu w obu kierunkach, dwukrotnie, w sobotę pomiędzy 18 a 18:30.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 09:55:21 wysłana przez matmic »
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #135 dnia: Marzec 01, 2010, 10:01:33 »
Byłbym bardzo rozczarowany, gdyby dane o prędkości na danym odcinku, były wynikiem przejazdu jednego, czy dwóch aut.

*

Offline matmic

  • ****
  • 582
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mateusz Miciński
  • Sprzęt: Samsung Galaxy S21 Ultra
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #136 dnia: Marzec 01, 2010, 10:06:31 »
Byłbym bardzo rozczarowany, gdyby dane o prędkości na danym odcinku, były wynikiem przejazdu jednego, czy dwóch aut.
Czasem lepsze takie dane, niż żadne...
Wyobraź sobie korek w mniejszej miejscowości, wypadek, 2 godziny stania, droga wojewódzka, mniej uczęszczana.
Jeden AutoMapowicz z włączonym trafficiem stoi akurat w tym korku.
Ty za kilkanaście minut będziesz przejeżdżał przez to miejsce, bo tak AM wyznaczyła Ci trasę, ponieważ nie zostały uwzględnione dane od tego jednego kierowcy, który wlecze się na pół sprzęgle już od 15 minut.
Samsung Galaxy S21 Ultra
Microsoft Surface Pro 6

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #137 dnia: Marzec 01, 2010, 10:49:01 »
A wyobraź sobie, że ten kierowca jadący na półsprzęgle, to dziadek szukający właściwego adresu lub gość jadący rowerem z włączoną AM. Przez nich mam robić objazd kilkanaście kilometrów po szutrowych drogach?

*

Offline nocnyMarek

  • *****
  • 9913
  • Sprzęt: Palmax, viliv X70
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #138 dnia: Marzec 01, 2010, 11:35:10 »
Cytat: matmic
Czasem lepsze takie dane, niż żadne...
Wyobraź sobie taką sytuację:
Serwer AM otrzymuje naprzemiennie dane z 2 różnych nawigacji z tych samych odcinków,
na tej samej, mniej uczęszczanej drodze wojewódzkiej. Dane wskazują, że teraz średnia prędkość
na tej drodze jest ok. 60% niższa od średniej z danych historycznych.
Czy serwer AM na podstawie danych z tych 2 samochodów (bo nie ma innych aktualnych danych)
powinien uznać, że na tym długim odcinku drogi jest korek, zwężenie, bądź ekstremalnie trudne
warunki jazdy, że nie da się tam przejechać szybciej i wysyłać aktualizację danych traffic wszystkim,
którzy poruszają się po tym rejonie, żeby AM wyznaczyła im objazdy tej drogi wojewódzkiej?
Domyslam się, że tego oczekujesz.

A wiesz skąd wzięły się te dane? To wcale nie był to korek tylko ja holowałem drugiego AutoMapowicza przez 150km, z prędkością osiągającą w porywach 65km/h i średnią około 30km/h.
Jeszcze po drodze hol nam sie kilka razy zerwał (chińska tandeta) więc musieliśmy stawać i wiązać.
Wysłane dane traffic wypisz-wymaluj wyglądały jak korek na tej drodze, a droga była prawie pusta
i spokojna, gdybyśmy nie musieli  się holować mielibyśmy średnią wyraźnie >70km/h.


Cytat: matmic
Wyobraź sobie korek w mniejszej miejscowości, wypadek, 2 godziny stania, droga wojewódzka, mniej uczęszczana. Jeden AutoMapowicz z włączonym trafficiem stoi akurat w tym korku.

Wyobrażam sobie i widzę, że ten AutoMapowicz albo dziś ma wyjątkowo zły dzień,
albo ... jest z gatunku tych nieszczególnie rozgarniętych.  :S
MZ przeciętny AutoMapowicz w takiej sytuacji wykorzysta w AM funkcję 'objazd',
bądź zablokuje sobie odcinek przed sobą, albo po prostu skręci w pierwszą lepszą
boczną drogę i ominie korek tak samo, jak to robił zawsze, póki nie miał w AM traffika online.
Na mniej uczęszczanej drodze wojewódzkiej nie ma przecież tego problemu,
że nie da się nigdzie skręcić przez ileś tam kilometrów, ani zawrócić,
bo nawet podwójna ciągła (jeśli akurat jest) nie stanowi tu problemu nie do przebycia.
AM3/4/5/6, DPN/D6, AP, N2/9, OM-free

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #139 dnia: Marzec 01, 2010, 12:36:46 »
nie jestem nierozgarnięty, ale często zamiast dużym autem kluczyć po mniejszych szutrowych uliczkach, wolę przestać korek bo płacą mi od godziny ?
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #140 dnia: Marzec 01, 2010, 17:02:17 »
Według mnie traffic będzie reagował prawidłowo na zmiany natężenia ruchu (oczywiście gdy liczba wysyłających dane będzie wystarczająco duża), natomiast, gdy dochodzi do całkowitej blokady drogi, dane przestają być wysyłane na serwer, bo żadne auto, nie przejeżdża odcinka, z którego dane mogłyby być wysłane.

IMHO błędne rozumowanie. Dlaczego nie są wysyłane? Są, ze średnią prędkością 0 czy 5 km/h. O ile system może odrzucić takie dane z jednego auta, o tyle informacja z 10 czy 20 aut stojących na tej samej drodze w bliskiej od siebie odległości już coś oznacza - a dokładniej oznacza korek.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #141 dnia: Marzec 01, 2010, 18:03:00 »
IMHO błędne rozumowanie. Dlaczego nie są wysyłane? Są, ze średnią prędkością 0 czy 5 km/h.

No to się zastanów, jakie dane są wysyłane i co mogą zawierać? Nb dane nie są wysyłane z prędkością "0 czy 5 km/h", bo to bez sensu, tylko wysyłane są z częstotliwością ustawioną przez użytkownika i zawierają średnie prędkości z poszczególnych przejechanych odcinków. Czyli, gdy odcinek nie został przejechany, to żadne dane nie są dostępne. Co potwierdza praktyka, czyli grafika na Targeo.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #142 dnia: Marzec 01, 2010, 18:53:48 »
No to się zastanów, jakie dane są wysyłane i co mogą zawierać?

To, jakie dane są wysyłane, nie wiemy. I są to czyste spekulacje.

Cytat: akubit
Nb dane nie są wysyłane z prędkością "0 czy 5 km/h", bo to bez sensu, tylko wysyłane są z częstotliwością ustawioną przez użytkownika i zawierają średnie prędkości z poszczególnych przejechanych odcinków. Czyli, gdy odcinek nie został przejechany, to żadne dane nie są dostępne. Co potwierdza praktyka, czyli grafika na Targeo.

Pisząc "0 czy 5 km/h" miałem na myśli prędkość średnią. A 0 przejechanych metrów w ciągu 5 minut daje nam średnią... 0 km/h. Jeżeli AMTraffic takich danych nie otrzymuje, to psu na budę taki traffic. W ten sposób korki nigdy nie będą dla systemu istniały.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #143 dnia: Marzec 01, 2010, 19:04:41 »
Pisząc "0 czy 5 km/h" miałem na myśli prędkość średnią. A 0 przejechanych metrów w ciągu 5 minut daje nam średnią... 0 km/h. Jeżeli AMTraffic takich danych nie otrzymuje, to psu na budę taki traffic. W ten sposób korki nigdy nie będą dla systemu istniały.

Nie otrzymuje danych, bo odcinek nie został przejechany. Moje spekulacje mają potwierdzenie w rzeczywistości - na Targeo. Być może jest to także automatyczne filtrowanie pojazdów stojących np na postoju taksówek.

*

Offline jerzu

  • *****
  • 1323
  • Płeć: Mężczyzna
    • Mój profil na FB
  • Sprzęt: iPhone 7
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #144 dnia: Marzec 01, 2010, 19:07:51 »
Nie otrzymuje danych, bo odcinek nie został przejechany.

Nie został przejechany, bo jest korek. Korek, w który wjeżdżają kolejni użytkownicy AM. I wróciliśmy do punktu wyjścia  :mrgreen:

Cytuj
Moje spekulacje mają potwierdzenie w rzeczywistości - na Targeo.

Śmiała teza.

Cytuj
Być może jest to także automatyczne filtrowanie pojazdów stojących np na postoju taksówek.

Może. Ale takie filtrowanie pozbawia też systemu informacji o korku.
Dariusz "jerzu" Niemczyński
Telefon - iPhone 7 & Moto G5
Tablet - Huawei Media Pad T5

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Przykładowy wypadek z całkowitą blokadą a nawigowanie z Traffic
« Odpowiedź #145 dnia: Marzec 01, 2010, 19:45:07 »
Nie został przejechany, bo jest korek. Korek, w który wjeżdżają kolejni użytkownicy AM. I wróciliśmy do punktu wyjścia  :mrgreen:
(...)
Może. Ale takie filtrowanie pozbawia też systemu informacji o korku.

Ale ja nigdzie nie twierdzę, że taki sposób zbierania danych jest jedyny i najlepszy. Po prostu obserwując pewne zjawiska, wyciągam wnioski i stwierdzam fakty. Jednocześnie uważam, że autorytatywne stwierdzenie, iż taki system jest zły, jest zupełnie niewłaściwe. Po prostu ma swoje wady i zalety.
Dlatego też pisałem wcześniej, że całkowite zablokowanie drogi w tym systemie, musi być wspomagane danymi z innych źródeł - np GDDKiA.

Śmiała teza.


W takim razie, zamiast powątpiewać, przedstaw wytłumaczenie faktu, że przy całkowitej blokadzie drogi, dane traffic przestają być dostępne, co wielokrotnie potwierdzało się we wcześniej pokazanych przykładach.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 20:05:26 wysłana przez akubit »

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #146 dnia: Marzec 01, 2010, 22:20:41 »
Moja hipoteza jest taka:
dane traffic wysyłane na serwer AM zawierają średnią prędkość przejazdu danego odcinka przez auto wysyłające dane traffic. Jeżeli auta stoją, to żadne dane nie są wysyłane na serwer, bo żadne auto nie pokonuje odcinka i dane na Targeo stają się tylko statystycznymi, a nie online,
[...]
dane na Targeo zostają częściowo "antydatowane" - od momentu zdarzenia, do chwili otrzymania informacji o nim. Takie jest moje wytłumaczenie zjawisk na Targeo.

Praca i rodzina nie wymusiły przerwę w dyskusji.

Co by nie sądzić Traffic, działa jak działa. Czyli kiepsko.
A jak powinien działać, przynajmniej w zamierzeniach pokazują materiały prasowe Automapy.
Poniżej modelowo-pokazowy przykład.

Gdyby Traffic tak działał w rzeczywistości (bez "upiększającego antydatowania"), złego słowa bym nie napisał.

Po??czone: Marzec 01, 2010, 22:43:10

IMHO drogi główne, w rozumieniu traffica, to nie drogi o określonej kategorii, tylko drogi, na których na obecną chwilę zebrano wystarczającą ilość danych, żeby je zakwalifikować do tej kategorii. Innymi słowy są to drogi, po których porusza się względnie dużo pojazdów z włączonym trafficiem online lub przesyłających dane po czasie. Co nieoznacza, że dane te są kompletne w każdej porze dnia i tygodnia. Stąd na niektórych drogach widoczne są jedynie niektóre odcinki, bo akurat w danej chwili dnia i tygodnia, na pozostałej części drogi ilość danych była niewystarczająca.
Natomiast nigdy (do czasu nowego "rozdania") nie pojawią się dane traffic, na drogach, które nie są zakwalifikowane jako "główne" - piszę w cudzysłowiu, bo tak powinienem pisać od początku.

Kraków

Brak Traffic (nawet prognozowanego) dla często zakorkowanej dwupasmowej Zakopiańskiej. Od ronda Matecznego do autostrady i obwodnicy A4.
Obecny za to Traffic na Zawiłej. Dziurawa, i w porównaniu z Zakopiańską, to lokalna droga.

Zrzut ekranu przedstawia sprawę jasno, ale ja nie potrafię uwierzyć, że Zakopiańską nie jeżdżą z AM z Traffic, a Zawiłą tak.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 22:43:11 wysłana przez ES »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #147 dnia: Marzec 01, 2010, 22:48:55 »
Jestem przekonany, że nie chodzi tu o "upiększające antydatowanie", tylko o niedostateczną szybkość przekazywania informacji o zdarzeniu. Na tym powinny się skoncentrować działania podmiotów działających na tym polu. Dla mnie jest jasne, że traffic online sam z siebie nie rozwiąże problemu całkowitej blokady drogi.

*

Offline ES

  • **
  • 118
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: SPV M3000
Odp: AM 6.1 - Traffic
« Odpowiedź #148 dnia: Marzec 01, 2010, 22:57:31 »

Na mniej uczęszczanej drodze wojewódzkiej nie ma przecież tego problemu,
że nie da się nigdzie skręcić przez ileś tam kilometrów, ani zawrócić

AM ma aspiracje (niewielkie, a moim zdaniem wielka szkoda, że niewielkie), by celować użytkowników zawodowych.
Powyżej 3,5 T, a tym bardziej powyżej 12 T, już nie jest tak prosto (nie tylko zawrócić) jechać w poszukiwaniu objazdu. A tachograf leci...

Połączone: Marzec 01, 2010, 23:03:23
To już nie tylko CB, ale ogólnopolskie radio, jak RMF, poda mi bardziej aktualne informacje, niż Automapa on-line, z którą mam omijać korki.

spekulujesz i wyciagasz z tych spekalucji wnioski. Miej swiadomosc, ze Twoje posty zostana tu "na lata" i ktos bedzie je czytal. Nie wyparuja i nie znikna za miesiac. Za to za miesiac, dwa, trzy moze okazac sie, ze prawda jest zupelnie inna, bo Traffic ma zupelnie inna logike dzialania. Jestem goracym zwolennikiem nie krytykowania czegos na czym sie nie znamy. Ewentualnie zastrzegania, dodawania informacji w stylu "moim zdaniem"
Podejrzewam, ze w najblizszych miesiacach nic sie nie zmieni, ale reke na pulsie warto trzymac  :ok:

Moim zdaniem traffic będzie leżał i kwiczał póki nie będą z AM Traffic jeździli kierowcy zawodowi.
Tyle moim zdaniem.

Wracając do faktów; jakie są, każdy widzi.
« Ostatnia zmiana: Marzec 01, 2010, 23:03:23 wysłana przez ES »

*

Offline akubit

  • Ekspert GPS
  • ******
  • 4001
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Navroad Vivo Plus, Huawei Honor 6
Odp: Kreatywny traffic lub malowany po czasie...
« Odpowiedź #149 dnia: Marzec 01, 2010, 23:12:41 »
Zrzut ekranu przedstawia sprawę jasno, ale ja nie potrafię uwierzyć, że Zakopiańską nie jeżdżą z AM z Traffic, a Zawiłą tak.

O! To doskonały przykład na poparcie mojej tezy  :ok: Sam widzisz, że ulice są wybierane spośród wszystkich dostępnych ręcznie, na podstawie danych o trafficu. To, że Zakopiańskiej nie ma na tej liście świadczy albo o błędzie, albo co mi się wydaje bardziej prawdopodobne, o tym, że była ona zamknięta dla ruchu w czasie, gdy były zbierane dane traffic.
BTW, nie jestem z Krakowa, czy w 2009 nie było czasem jakichś remontów na Zakopiańskiej? :mysli: Jakiś wiadukt, czy coś?
Ciekawe, że Zakopiańska i Wielicka - Kamieńskiego, zostały w Krakowie tak "wyróżnione". Patrzyłem u siebie, w Toruniu - takich cudów nie ma  :mysli:
« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2010, 00:58:41 wysłana przez akubit »