Autor Wątek: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu  (Przeczytany 2970 razy)

0 Użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline oksok1

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« : Listopad 18, 2016, 00:17:18 »
w aAM od wersji 4.2 pojawił się ogonek śladu, jednak w formie mocno okrojonej w porównaniu do wersji znanej z wAM.
Ogonek śladu owszem , wyświetla się w trakcie jazdy i kursor ciągnie za sobą linię ciągłą, co jest bardzo przydatne na bezdrożach, w lesie na wodzie , lodzie ect. Ale jak go już zapiszemy to uwaga : linii tej ... nie widać ! i po własnym śladzie już nie wrócimy; wniosek: w tym momencie lepiej śladu nie zapisywać. No chyba że po powrocie do domu przeniesiemy ten sam plik do wAM i tam tę linię będziemy mogli sobie oglądać do woli. Zapisany ślad jest plikiem .gps , całodzienna wycieczka rowerowa tworzy plik kilkunasto megowy. AM obiecuje rozwijać tę funkcję więc może doczekamy wersji binarnej (.gps.bin),  widocznej po jej zapisaniu no i oczywiście znacznie mniejszej, bo liczonej w kilobajtach.

« Ostatnia zmiana: Grudzień 11, 2016, 12:11:03 wysłana przez oksok1 »

PDAclub.pl

od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« : Listopad 18, 2016, 00:17:18 »
R E K L A M A:


Offline oksok1

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #1 : Grudzień 19, 2016, 12:14:18 »
EUREKA ! - przy okazji walk ze śladem w AM odkryłem nawigację OSMand która nie tylko kreśli ślad w trakcie nawigacji ale też wyświetla go po jego zapisaniu ! coś podobnego !
Ponadto ciągnąc ogonek śladu na bieżąco pokazuje jego długość w kilometrach (o co wcześniej bezskutecznie dobijano się w AM). Zapis śladu dowolnie można zatrzymywać i wznawiać a zapisać go dopiero na końcu drogi.
Jest też cieniowanie i są poziomice czyli mamy ukształtowanie terenu !!!.  (o co wcześniej też bezskutecznie dobijano się w AM).
Są nazwy rzek wraz z kierunkiem prądu (o dodanie których niejednokrotnie proszono AM)
Jest miarka (której nagle zbrakło w aAM)
Szczegółowość tej mapy w terenie jest znacznie większa niż AM. Jest o wiele więcej dróg leśnych oraz ścieżek.
Jest też przycisk do robienia zdjęć w drodze ! dostają one wówczas sygnaturkę gps i są wnet nanoszone na mapę. Nawet po latach dojdziemy : "o ! to było tu !"

Wniosek z tego taki że mimo niewątpliwych zalet aAM idzie po 10 latach w kąt a przynajmniej dla zastosowań terenowych. Szkoda. Ale przecież ona nie od tego ! Zobaczymy jak OSMand sprawi się w nawigacji samochodowej. Tam z kolei koszmarem jest wyznaczenie drogi między dwoma dowolnie wybranymi z mapy punktami , ale być może wynika to jeszcze z mojej nieumiejętności.


« Ostatnia zmiana: Grudzień 19, 2016, 23:12:04 wysłana przez oksok1 »

Offline RUKAT

  • Clubowicz
  • *****
  • Wiadomości: 2270
  • Sprzęt: LG l9 aAM,  Toshiba Encore wAM
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #2 : Grudzień 19, 2016, 15:34:41 »
No niestety nawigacja samochodowa a tutystyczna to dwie różne sprawy. Poziomnice i kierunkowość rzek jest przydatna w terenie a zupełnie zbędna na drodze. Nie widzę problemu żeby na androidzie mieć dwa lub więcej programów nawigacyjnych do różnych zastosowań tym bardziej że mogą pracować  jednocześnie  B) . wg. mnie program specjalizowany będzie sprswniejszy i wygodniejszy niż uniwersalny

Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy ;o)

Offline oksok1

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #3 : Grudzień 20, 2016, 00:33:53 »
poziomice i cieniowanie w OSMand dogrywa się osobno, można je włączyć lub wyłączyć. Można mieć same cieniowanie lub same poziomice. Ale najlepszy efekt ukształtowania terenu jest wówczas gdy te dwa elementy są wybrane jednocześnie wzajemnie się uzupełniając. Poziomice są dyskretnie jasnobrązowe i nie zaciemniają tła mapy. Zresztą wszystko to można jeszcze suwakiem rozjaśniać  lub przyciemniać dodając kontrastu. Ile to kosztuje ? Cieniowanie - 7.99 zł a sama mapa OSMand kosztuje 0 zł ! Możesz za to pobrać Polskę w wersji  szczegółowszej niż AM + cały świat w wersji podstawowej z głównymi drogami + poziomice + 7 innych pobrań np. Kenię, Indonezję , Kubę , Anglię , lub gdzie oczy poniosą bo jest tam cały świat. Po 10 pobraniach płaci się 29,99 zł - (bezterminowo o ile wiem).
Co do map uzupełniających i sprawdzenia jakiegoś szczegółu lub nazwy potocznej /historycznej jakiegoś zagonu, drogi, młyna, albo nazwy nieistniejącej już wsi - tu chyba Geoportal nie ma sobie równych, sęk w tym że jest online.
Wracając do AM - co by szkodziło zamienić np. czerwone daszki albo nawet widok 3d na odwzorowanie ukształtowania terenu ? Chyba obecne smartfony łykną takie rzeczy w AM .


Offline sti

  • Newbie
  • Wiadomości: 17
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #4 : Grudzień 20, 2016, 07:00:39 »
W osmandzie można też pobrać bazę wikipedii i bedziesz miał całe opisy na temat szczegółów. Jeszcze dodałbym, że Osmand jako jedyny potrafi nawigować offline zwłaszcza w trybie turystycznym (pieszym)


Offline wsz

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 255
  • Sprzęt: Eten X800 --> Sony Xperia SP
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #5 : Styczeń 03, 2017, 10:30:05 »
Wgrałem sobie OsmAnd+ ze szczegółowymi mapami, poziomicami i cieniowaniem, bo wygląda ciekawie. Do wycieczek rowerowych i pieszych wygląda super. Zdecydowaną zaletą jest możliwość instalacji (z pełną funkcjonalnością bez ograniczeń) na paru urządzeniach z Androidem w ramach jednej licencji na główny program i opcję poziomic. Super jest też widok "narciarski" pokazujący przebieg nartostrad, wraz z kolorami ich oznaczeń, obok przebiegu wyciągów. Co do nawigacji samochodowej, to wydajnościowo dawał radę  ale z niektóre trasy aAM zdecydowanie wyznaczała lepiej.

Teraz cena dokładnych map fizycznych (z poziomicami i cieniowaniem);
- Mapy krajów całej Europy bez Rosji zajmują ponad 34GB. "Mapy" poziomic i cieniowania są oddzielnymi w stosunku do map szczegółowej lub drogowej.
- Przeglądanie mapy na dość szybkich sprzętach (4 core 1.7GHz [jeden nawet 64 bitowy] + nie najgorsze akceleratory graficzne + karta microSD z prędkością odczytu do 90MB/s) jest co najwyżej zadowalające: przy przesuwaniu i zoomie normą są szare pasy po bokach stopniowo wypełniane treścią mapy - im większe oddalenie tym gorzej.
- Duże kraje podzielone są często na regiony. Nie ma map całej Francji, Hiszpanii czy Włoch do ściągnięcia "na raz".
- Przy zmianie skali mapy następuje w pewnych momentach zmiana map, co skutkuje pauzami w wyświetlaniu przy zbliżaniu/oddalaniu i np. zmianą alfabetu z cyrylicy na łaciński.

Dodam, że na powyższych sprzętach aAM w aktualnej wersji śmiga bez jakichkolwiek zacięć przy przy przeglądaniu mapy (o żadnych "marginesach" po bokach nie ma nawet mowy).
 
Reasumując: OsmAnd+ świetnie mi uzupełni zestaw turystyczny: aAM do nawigacji samochodowej (szczególnie sobie cenię możliwość wyznaczania tras o czasie rozpoczęcia innym niż bieżąca chwila) i Weather&Radar (Pro) z animowanymi mapami pogody online dla całej Europy.

Dociążanie nawigacji samochodowej zbyt dużą ilością szczegółów nie musi być zbyt dobrym pomysłem. Innym tego przykładem jest dla mnie TomTom na Androida. Dodano w nim super szczegółowe obrazy 3D budynków dla części miast Europy Zachodniej. Skutek jest taki, że dla niektórych sprzętów ładowarki samochodowe nie dają rady. Wprowadzono więc tam opcję oszczędzania energii, która polega na używaniu map bez tej "rozpasanej" grafiki.

« Ostatnia zmiana: Styczeń 03, 2017, 10:35:59 wysłana przez wsz »

Offline oksok1

  • Clubowicz
  • ***
  • Wiadomości: 276
  • Sprzęt: Samsung S7, Pentagram 3106
Odp: od wersji 4.2 aAM wraca do łask ogonek śladu
« Odpowiedź #6 : Styczeń 03, 2017, 11:28:19 »
też już zdążyłem odczuć znacznie lepszą płynność i szybkość i ergonomię aAM w stosunku do OSM. Na Galaxy S7 Automapa "płynie" a OSM lekko się przycina tak jak to ładnie opisał kolega wsz powyżej. Jednak 10 lat jeździłem po terenie (pagórkowatym - rower,łódka,kajak)  tylko z AM i wystarczała, miałem jedną nawigację zamiast dziesięciu; wszystkie moje punkty oraz ślady były w jednym miejscu. Widząc jednak jak wielki plus wynika z cieniowania oraz warstwic - słowem  odwzorowania terenu , śmiem twierdzić że jak AM nie doda (np. opcjonalnie)  tej funkcji (oraz nazw rzek) to straci całkiem spory "target". Ale doda nie doda to już teraz w sumie powinno rybką wisieć bo jest OSM .

« Ostatnia zmiana: Marzec 19, 2018, 18:29:03 wysłana przez oksok1 »