PDAclub.pl - Forum użytkowników technologii mobilnych
Nawigacja GPS => AutoMapa => AutoMapa Android => Wątek zaczęty przez: jetsf w Sierpień 26, 2012, 16:45:46
-
W założeniu jest to wątek dla producenta aAM. Nie piszmy tutaj o błędach, tylko o tym, czego brak w tej "finalnej wersji".
Na początek od siebie wymieniam:
1 - brak możliwości ustawienia celu jako współrzędnych
2 - brak trasy bezpiecznej
3 - sterowania zewnętrznym odbiornikiem GPS na wzór AM dla WM
4 - brak możliwości importowania [Ulubionych] z plików AM dla WM
-
- brak opisów POI
- brak możliwości synchronizacji POI (a w aAM jest wszystko - razem z nieaktualnymi)
- brak całej funkcji objazd
- brak możliwości ręcznego blokowania i odblokowywania odcinków
- brak możliwości wyboru pól pilota
- brak możliwości konfiguracji wyświetlania na dolnej belce
- brak kolorowych etykiet z numerem drogi na belkach
- brak możliwości zapisu do pliku i odczytu z pliku zapisanej wcześniej trasy
-
9. Brak możliwości przełączenia wyświetlania czasu i odległości pomiędzy końcem trasy i Via.
-
W założeniu jest to wątek dla producenta aAM. Nie piszmy tutaj o błędach, tylko o tym, czego brak w tej "finalnej wersji".
Myślisz, że oni tego nie wiedzą?
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Z Aquratem nigdy nic nie wiadomo :mrgreen:
Że na SGS+ nie wyświetla się górna belka w poziomie też nie wiedzieli :E
W sumie gdzie się mamy pożalić ;)
-
W założeniu jest to wątek dla producenta aAM. Nie piszmy tutaj o błędach, tylko o tym, czego brak w tej "finalnej wersji".
Myślisz, że oni tego nie wiedzą?
Pozdrawiam,
Ł.O.
Myślę, że oni to wiedzą, ale teraz też wiedzą, że my to wiemy :mrgreen:
-
Trasa piesza.
Suwak do parametryzowania trasy optymalnej.
-
brak:
prowadź do: adresy z kontaktów
-
Z Aquratem nigdy nic nie wiadomo :mrgreen:
Że na SGS+ nie wyświetla się górna belka w poziomie też nie wiedzieli :E
W sumie gdzie się mamy pożalić ;)
No, na pewno forum to dobre miejsce, aby się żalić :).
Taka lista na pewno może się przydać komuś, kto zastanawia się, jak ma się wAM do aAM/iAM, o ile producent sam takiego zestawienia nie przygotował. Ale akurat dla Aquratu to ona jednak psu na budę, chyba że jako wyrzut sumienia ;).
Pozdrawiam,
Ł.O.
-
Panowie, a czy te brakujące funkcjonalności, które tu wypisujecie są zaimplementowane w wersji na iphone ? Bo jeżeli tego tam w większości nie ma, a przecież final iAM już chyba z rok jest na rynku, to raczej potraktujmy ten wątek jako "ścianę płaczu" . Jeżeli ktoś z was ma iAM to fajnie byłoby pokusić się o takie zestawienie 3 kolumnowe i zaptaszkowanie w czym wersje się pokrywają, oczywiście w pierwszej kolumnie wersja wAM :)
Mi najbardziej brakuje:
- możliwości zapisania trasy do pliku
- możliwości wstawienia własnego dodatkowego opisu do punktu ulubionego w trakcie jego dodawania / edytowania
- brakuje mi ikony ze słuchaweczką na ekranie mapy, żeby po jej tapnięciu pojawiły się zakładki kontakty / klawiatura itd
- możliwości nawigowania do współrzędnych gps
- możliwości konfigurowania tego co ma się wyświetlać na dolnej belce, bo teraz jest tego za dużo i nie mieści się na ekranie
Proponuję, żeby na wszelki wypadek autor wątku przesłał link do tego wątku do producenta.
-
... a mi brakuje czerwonych daszków na budynkach 3D ( a co..., mapa nabiera wtedy kolorów jest taka bardziej realistyczna), a tak serio to jak to zrobić? w wersji na Windows nie było problemu, natomiast na Androida nie mam pojęcia gdzie i jak zmienić wpisy dotyczące czerwonych daszków na budynkach. Może jakaś podpowiedź. Proszę :(
-
a mi poza wymienionymi brakuje sortowania punktów VIA
-
... a mi brakuje czerwonych daszków na budynkach 3D ( a co..., mapa nabiera wtedy kolorów jest taka bardziej realistyczna), a tak serio to jak to zrobić? w wersji na Windows nie było problemu, natomiast na Androida nie mam pojęcia gdzie i jak zmienić wpisy dotyczące czerwonych daszków na budynkach. Może jakaś podpowiedź. Proszę :(
Przecież pliki definiujące kolory mapy są kompatybilne. Wrzuć sobie ten z wersji windowsowej i masz. :mrgreen:
-
ochkarol: Przecież pliki definiujące kolory mapy są kompatybilne. Wrzuć sobie ten z wersji windowsowej i masz.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-
Tak tylko zmiana tych samych parametrów dotyczących kolorów daszków w tych samych plikach co w windows nie powoduje żadnych zmian w androidzie... dlaczego? (/mnt/sdcard/AutoMapa/Colors...np. dayColor.map.colors)
-
a mi poza wymienionymi brakuje sortowania punktów VIA
masz rację, koniecznie niech to dorobią !!! Ostatnio musiałem wstawić kilka punktów VIA i zabawa zbędna była :(
-
... dayColor.map.colors)
A używasz tej skórki, tzn. 'Na dzień kolorowo'?
-
... dayColor.map.colors)
A używasz tej skórki, tzn. 'Na dzień kolorowo'?
Tak sprawdzałem tą skórkę oraz pozostałe i bez rezultatów, nie działa zmiana parametrów w sekcji ";--- BUDYNKI 3DR" na opisany tu --> "S3D_BuildingRoof=180 0 0 128" (czerwone daszki)
-
Nie powinny być w jednym temacie braki funkcjonalności programu i fanaberie typu kokardka przy kursorze i czerwone daszki.
Proponuje kol. WWoytek założenie nowego tematu "Modyfikacje" i tam wypisywanie własnych pomysłów na zmiany kolorków daszków, oczywiście każdego z osobna bo nie wszystkie są czerwone, skórek i innych wątpliwych upiększeń.
Jeżeli nawet producent czyta te wpisy to jak ma to traktować poważnie.
-
Producent i tak ma nas gdzieś - żeby ulubione nie działały i nie było opcji importu?!?
-
Producent i tak ma nas gdzieś - żeby ulubione nie działały i nie było opcji importu?!?
Z początkiem się zgadzam w 100% , natomiast jeżeli chodzi o ulubione to działają, jak sobie je od nowa wklepiesz do programu. Ja zmarnowałem na to z 1,5 godziny. Na jednym kolanie wAM, a na drugim aAM i eksport/import przechodził przez moje paluchy :E
-
.... Ja zmarnowałem na to z 1,5 godziny.......eksport/import przechodził przez moje paluchy :E
Coś Ci strasznie zamula transfer :E chyba musisz zrobić Sobie HR :E :E :E
-
chyba musisz zrobić Sobie HR :E :E :E
masz rację przydałoby się :E
-
Brak możliwości zakupu programu/licencji przez producenta lub dystrybutorów, jak wAM.
Brak możliwości płacenia przelewem.
-
Brak możliwości zakupu programu/licencji przez producenta lub dystrybutorów, jak wAM.
"Istnieje mozliwosc pobrania startera wersji oficjalnej od sklepow oferujacych zakup subskrypcji na aAM. Prosze skontaktowac sie z jednym z takich sklepow.
Obecnie taka sprzedaz oferuja miedzy innymi:
DKLSerwis (http://www.subskrypcje.eu)
Comes S.A. (http://www.comes.com.pl)
Promise (http://www.promise.pl)
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (mp)"
-
Brak możliwości zakupu programu/licencji przez producenta lub dystrybutorów, jak wAM.
"Istnieje mozliwosc pobrania startera wersji oficjalnej od sklepow oferujacych zakup subskrypcji na aAM. Prosze skontaktowac sie z jednym z takich sklepow.
Obecnie taka sprzedaz oferuja miedzy innymi:
DKLSerwis (http://www.subskrypcje.eu)
Comes S.A. (http://www.comes.com.pl)
Promise (http://www.promise.pl)
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (mp)"
http://www.comes.com.pl/towar.php?s-ktm=US%C5%81UGA-AUTOMAPA-ADR_SUB_7_DNI&d= (http://www.comes.com.pl/towar.php?s-ktm=US%C5%81UGA-AUTOMAPA-ADR_SUB_7_DNI&d=)
Produkt chwilowo niedostępny
Pozdrowienia / Regards / Mit freundlichen Gruessen
AutoMapa (mp)" :grin:
-
Brak możliwości wyłączenia części radarów w ustawieniach POI - włączenie jednego skutkuje pokazywaniem i ostrzeganiem o wszystkich.
W przypadku nie aktualnych radarów przenośnych jest to nie do zniesienia i zmusza do wyłączenia wszystkich.
Edycja - To co napisałem wyżej jest już nieaktualne, okazuje się że nie rozumiem definicji "radarów przenośnych", jako przenośne rozumiałem takie które są ustawiane czasami w tych samych miejscach i bardzo nie aktualne w AM.
Miejsca w których czasami ustawia się radiowóz a obok niego stoi facet w czapce policjanta i w ręku trzyma urządzenie do pomiaru prędkości to w/g AutoMapy nie jest "Radar przenośny" taki radar z komunikatem "Możliwy radar" to zupełnie inna definicja.
-
Czyżby to był radar przewoźny? Powinni dołączać dokładną definicję używanych terminów z wyjaśnieniem dlaczego jest inna od powszechnej.
-
Ponieważ prawie za każdym razem, nawet mimo próśb i apeli - nie udaje się doprowadzić do tego, aby Uczestnicy forum trzymali się ściśle tematu - zebrałem i ponumerowałem wypowiedzi dotyczące tytułu wątku.
1 - brak możliwości ustawienia celu jako współrzędnych
2 - brak trasy bezpiecznej
3 - sterowania zewnętrznym odbiornikiem GPS na wzór AM dla WM
4 - brak możliwości importowania [Ulubionych] z plików AM dla WM
5 - brak opisów POI
6 - brak możliwości synchronizacji POI (a w aAM jest wszystko - razem
z nieaktualnymi)
7 - brak całej funkcji objazd
8 - brak możliwości ręcznego blokowania i odblokowywania odcinków
9 - brak możliwości wyboru pól pilota
10 - brak możliwości konfiguracji wyświetlania na dolnej belce
11 - brak kolorowych etykiet z numerem drogi na belkach
12 - brak możliwości zapisu do pliku i odczytu z pliku zapisanej wcześniej
trasy
13 - Brak możliwości przełączenia wyświetlania czasu i odległości pomiędzy
końcem trasy i Via.
14 - Trasa piesza.
15 - Suwak do parametryzowania trasy optymalnej.
16 - brak: prowadź do: adresy z kontaktów
17 - możliwości wstawienia własnego dodatkowego opisu do punktu ulubionego
w trakcie jego dodawania / edytowania
18 - brakuje mi ikony ze słuchaweczką na ekranie mapy, żeby po jej tąpnięciu
pojawiły się zakładki kontakty / klawiatura itd
19 - brak mapy Europy
-
No i jeszcze brak czerwonych daszków na budynkach 3D :ok: ...
-
19 - Brak możliwości wyłączenia części radarów w ustawieniach POI
(włączenie jednego skutkuje pokazywaniem i ostrzeganiem o wszystkich).
Punkt 19. jest nie aktualny, wyjaśnienie wyżej.
Aqurat ma problem z określeniem co to radar przenośny, po kliknięciu ikony radaru wyświetla się informacja i możemy się dowiedzieć "co autor miał na myśli".
-
A poza tym miało być o brakach a nie o bykach. :P
-
A poza tym miało być o brakach a nie o bykach. :P
I jest o brakach - brakach w logicznym myśleniu i nazewnictwie bo według Aquratu radar przenośny to tzw. suszarka a taki wynoszony i ustawiany na trójnogu to już nie i jest w innej kategorii.
-
I jest o brakach - brakach w logicznym myśleniu i nazewnictwie bo według Aquratu radar przenośny to tzw. suszarka a taki wynoszony i ustawiany na trójnogu to już nie i jest w innej kategorii.
Zawsze były to odrębne kategorie...
Ja nie mam problemów z ich zidentyfikowaniem.
-
Może wiesz jeszcze dlaczego to są oddzielne kategorie, widziałem jak policja przenosi jeden i drugi model a przypadkowość miejsca pomiaru jest tak samo przypadkowa dla jednych i drugich i ma niewiele wspólnego z miejscami zaznaczonymi w AutoMapie - oświeć proszę.
-
taki na trójnogu musi być poprzedzony znakiem "kontrola radarowa prędkości", ręczny nie
-
Może wiesz jeszcze dlaczego to są oddzielne kategorie,
- jeden radar robi ładne zdjęcia - drugi nie
- przy fotce z fotoradaru nie musisz być od razu ukarany - przy suszarce tak.
widziałem jak policja przenosi jeden i drugi model a przypadkowość miejsca pomiaru jest tak samo przypadkowa dla jednych i drugich i ma niewiele wspólnego z miejscami zaznaczonymi w AutoMapie - oświeć proszę.
Nie przesadzaj.
Policja - wiadomo - zmienia miejsca (zarówno w przypadku jednej, jak i drugiej kategorii) zanim się opatrzą ale przez jakiś czas są one w dużej mierze stałe.
Np. na ulicy Przemysłowej w Kraśniku Straż Miejska wystawia "śmietnik" od pół roku zawsze w tym samym miejscu.
Połączone: Wrzesień 09, 2012, 00:02:51
taki na trójnogu musi być poprzedzony znakiem "kontrola radarowa prędkości", ręczny nie
Gdzieś to wyczytał?
Jeśli w ostatnio zmienionych (bodajże rok temu) przepisach to tyczyło się to chyba fotoradarów na słupie i na zastosowanie się do tych przepisów jest chyba jeszcze rok z górką.
-
Niepojętą różnicę dla tych radarów mających wspólny komunikat "Możliwy radar" odkryłem sam i już wiem które wyłączać.
Wyłączam je tylko dla tego że są koszmarnie nie aktualne, jest takie miejsce obok mojego domu gdzie kilkanaście lat temu była zatoczka a w niej bardzo często ustawiał się radiowóz i policjanci łapali na przenośny radar tzw. suszarkę.
Po przebudowie drogi od kilkunastu lat zatoczki już nie ma a ikonka i komunikat w AM dalej ma się dobrze, winne jest prawdopodobnie Miplo i jego społeczne działanie i brak aktualizacji bo kto ma niby zgłaszać brak radarów w miejscach gdzie ich od dawna nie ma a kiedyś były a może kiedyś znowu będą. Teraz wystarczył by komunikat "Możliwy radar na całym terenie kraju" zaraz po wyznaczeniu trasy.
-
W tym konkretnym przypadku to Ty jesteś winien, bo zamiast zgłosić ten POI do usunięcia wolisz się wymądrzać na forum.
-
wolisz się wymądrzać na forum.
W pokazywaniu konkretnych błędów nie ma żadnego wymądrzania - radar przenośny to radar przenośny którego miejsce ustawienia jest zmienne i basta.
Jestem przeciwny działaniom społecznym bo to działa tak jak działa niech to zgłasza ten co ten radar na mapie umieścił, dlatego niczego nie będę zgłaszał do komercyjnego programu bo to tylko jeden krok do społecznego odśnieżania ulic dla dobra innych. Bardzo chciał bym podać Ci miejsce występowania tych nie istniejących radarów abyś sam mógł je zgłosić ale producent aAM zapomniał w finalnym, płatnym programie o funkcji określenia punktu po współrzędnych więc mogę tylko napisać że to przy tym białym domu z zielonym dachem. Ja tę funkcję informacji wyłączyłem i zapominam o problemie i nie wiele dającej dyskusji na ten temat.
-
Jestem przeciwny działaniom społecznym bo to działa tak jak działa niech to zgłasza ten co ten radar na mapie umieścił
Cóż, postawy aspołeczne stają się powoli 'normą', wymagać jest łatwiej, udawać że się jest obcym, że nic się nie widziało ...
niczego nie będę zgłaszał do komercyjnego programu bo to tylko jeden krok do społecznego odśnieżania ulic dla dobra innych.
W drugą stronę to też tylko jeden krok do np. nieudzielenia pomocy potrzebującemu.
Bardzo chciał bym podać Ci miejsce występowania tych nie istniejących radarów abyś sam mógł je zgłosić ale producent aAM ...
Gdybyś tylko chciał, nawet nie aż 'bardzo', z łatwością znalazłbyś sposób.
Tobie jednak wcale się nie chce, więc wymyślasz takie beznadziejne wymówki.
-
wolisz się wymądrzać na forum.
W pokazywaniu konkretnych błędów nie ma żadnego wymądrzania - radar przenośny to radar przenośny którego miejsce ustawienia jest zmienne i basta.
Jestem przeciwny działaniom społecznym bo to działa tak jak działa niech to zgłasza ten co ten radar na mapie umieścił, dlatego niczego nie będę zgłaszał do komercyjnego programu bo to tylko jeden krok do społecznego odśnieżania ulic dla dobra innych. Bardzo chciał bym podać Ci miejsce występowania tych nie istniejących radarów abyś sam mógł je zgłosić ale producent aAM zapomniał w finalnym, płatnym programie o funkcji określenia punktu po współrzędnych więc mogę tylko napisać że to przy tym białym domu z zielonym dachem. Ja tę funkcję informacji wyłączyłem i zapominam o problemie i nie wiele dającej dyskusji na ten temat.
Trochę się pogubiłeś. Jak sobie wyobrażasz możliwość zgłoszenia do usunięcia punktu przez zgłaszającego. Przecież kilka lat temu przejeżdżając tamtędy natrafił na radar więc go zgłosił, aby inni mieli informację. Skąd ma wiedzieć, że punkt już nie istnieje. Może już do końca życia tamtędy nie przejeżdżać. Ty wiesz, bo mieszkasz w pobliżu, a nawet nie chce Ci się podać współrzędnych, aby ktoś bardziej uczynny mógł to zrobić. Twoja sprawa.
Trochę mnie poniosło. Zapomniałem o temacie tego wątku. Przepraszam.
-
W tym konkretnym przypadku to Ty jesteś winien, bo zamiast zgłosić ten POI do usunięcia wolisz się wymądrzać na forum.
Tylko, że w przypadku aAM zgłaszający usunięcie nawet na tym nie skorzysta.
Co więcej - pradwdopodobnie ten (jak i wiele suszarek i przenośnych fotoradarów w aAM) jest już dawno na Miplo zaznaczony jako nieaktualny i w windowsowej AM go nie zobaczysz.
Co gorsza! :terrified:
Są przypadki POI, których na Miplo już w ogóle nie zobaczysz a są w aAM.
Np. fotoradar 50km/h przy skrzyżowaniu Al.Kraśnickich i ul.Zwyciezkiej w Lublinie.
Na Miplo go nie ma a w aAM jak najbardziej. :kill: :mad:
Do aAM wrzucili wszystko co mieli w bazie POI - nie patrząc czy są to aktualne (foto)radary czy nie.
Niestety aAM nie obsługuje synchronizacji POI i dopóki Aqurat (z Javartem do spółki) nie poprawią tego syfu, który jest w aAM albo nie umożliwią aAM synchronizacji POI (jaka jest w windowsowej AM) to takich kwiatków będzie sporo.
-
I to jest właściwa reakcja i właściwe wnioski. Zgłaszanie błędów i propozycji poprawek musi mieć jakiś odzew ze strony firmy.
Kolega Smerfik pisze o zgłaszaniu kilku błędów do Aquratu i nic z tego nie wynika w każdej następnej wersji są dalej i nikt z firmy się tym nie przejmuje.
Koledze nocnemuMarkowi dziękuję za wykład o stosunkach międzyludzkich i obowiązkach obywatelskich, czasy kiedy żyliśmy w jednej szczęśliwej rodzinie już minęły, teraz za każdego odpowiada odpowiedni urzędnik darmozjad i nie w głowie mi przejmowanie się cierpiącymi bo to nie moja sprawa, nie po to naród popierał solidarność i zmiany na "lepsze".
Nie w głowie mi też pomoc i społeczne poprawianie programu bo to nie jest produkt wspólny i społeczny i nie mam wpływu na to ile zarabia piarowiec idiota który twierdzi że program nie tylko jest wystarczająco dobry, ba nawet doskonały o czym świadczą liczne nagrody i wyróżnienia.
-
popieram obu przedmówców. To jest płatne oprogramowanie za chorą cenę, więc tym bardziej trzeba wymagać porządku w bazach, nie od siebie, lecz od producenta, bo to jego zas...y obowiązek pilnować aktualności baz. Bylejakość w tym programie ulewa się prawie na każdym kroku i dlatego ocena 3,4 na guglu plej jest jak najbardziej optymalną oceną i w pełni oddaje wartość produktu. To jest uczciwa ocena, też bym osobiście taką wystawił.
-
Jeśli w ostatnio zmienionych (bodajże rok temu) przepisach to tyczyło się to chyba fotoradarów na słupie i na zastosowanie się do tych przepisów jest chyba jeszcze rok z górką.
Dotyczy też przenośnych.
Połączone: [time]Wrzesień 10, 2012, 21:09:59[/time]
W tym konkretnym przypadku to Ty jesteś winien, bo zamiast zgłosić ten POI do usunięcia wolisz się wymądrzać na forum.
W aAM nie działa synchronizacja z miplo, więc dla użytkownika aAM to i tak nic nie zmienia. Dodatkowo po 300 kilometrowej trasie to ja nie wiem co mam zgłosić, bo po prostu zapominam. Robię zrzuty ekranowe w tych miejscach, ale i tak nie wiem potem o co chodzi.
Połączone: Wrzesień 10, 2012, 21:13:52
popieram obu przedmówców. To jest płatne oprogramowanie za chorą cenę, więc tym bardziej trzeba wymagać porządku w bazach, nie od siebie, lecz od producenta, bo to jego zas...y obowiązek pilnować aktualności baz.
Pisałem o tym już dawno. AM chwali się ilością POI, tylko nie do końca idzie to z jakością. Czasami te same punkty są w kilku kategoriach, podublowane, czasami nawet potrojone. Jakby się komuś (producentowi) chciało to poprawić, to pewnie ilość punktów POI spadłaby o 1/3. Ale po co, "mamy fafnaście milionów punktów POI".
-
W aAM nie działa synchronizacja z miplo, więc dla użytkownika aAM to i tak nic nie zmienia.
Ycbo połowę postów na tym forum napisał w dziale wAM, więc zakładam że jej też używa(ł).
To jest płatne oprogramowanie za chorą cenę, więc tym bardziej trzeba wymagać porządku w bazach, nie od siebie, lecz od producenta, bo to jego zas...y obowiązek pilnować aktualności baz.
Wszysko zależy co rozumiesz pod pojęciem pilnowania aktualności bazy, bo jeśli masz na myśli
że producent będzie na bieżąco sprawdzał aktualność każdego POI, prawidłowość opisu,
aktualny numer telefonu, albo 'czy nadal tam stoją i suszą' to trudno to nazwać inaczej
jak naiwnością do potęgi.
Ale jeśli myślisz o tym, o czym 3 posty wyżaj napisał ochkarol, to trudno się z tym nie zgodzić.
AM chwali się ilością POI, tylko nie do końca idzie to z jakością. Czasami te same punkty są w kilku kategoriach, podublowane, czasami nawet potrojone...
Bywa że jest to celowy zabieg nie tylko marketingowy. Ten sam POI w kilku kategoriach
może znacząco ułatwić wyszukiwanie, weźmy dla przykładu jeden z zabytków
ze światowej listy UNESCO w Polsce - drewniany kościół z 1520 roku w Sękowej (http://www.miplo.pl/point.php?p=2NK1220w),
w Miplo jest on powtórzony aż 4 razy, występuje jako:
- ciekawe miejsce
- zabytek architektury drewnianej
- zabytek sakralny
- kosciół rzymskokatolicki
I w każdej z tych kategorii jego istnienie jest uzasadnione.
A gdyby na Miplo powstała kolejna kategoria - zabytki z listy UNESCO,
to piąty 'dubel' byłby również w pełni zasadny.
Ideałem byłaby tu relacyjna baza danych, ale takiej nie ma chyba w żadnym
z programów nawigacyjnych, więc redundantne punkty będą się zdarzały.
-
Dla mnie brakuje map Europy...
Wiadomo cokolwiek o zapowiedzi wydania wersji EU?
-
Kolego producent ma zasadę nie informowania o niczym przed wejściem nowości "na produkcję" , tak więc nic nie wiadomo.
-
...Wiadomo cokolwiek o zapowiedzi wydania wersji EU?
Bardzo "rzeczowa i merytoryczna" odpowiedź (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=248098).
To tak jak oczekiwałbym od koguta by zniósł królicze jajo.
-
Producent nie udziela żadnych wiążących informacji, tylko same ogólniki i to też nie zawsze. Ja już od dawna nie zadaję żadnych pytań, ale za to oceniam rozwiązania na forach internetowych z nieukrywaną przyjemnością :)
-
Bardzo "rzeczowa i merytoryczna" odpowiedź (http://www.automapa.pl/?PEI=38149&article_id=248098).
To tak jak oczekiwałbym od koguta by zniósł królicze jajo.
Czyli będzie - dobra wiadomość :ok: Choć trochę lajkoniczna :wink:
-
Czego mi brakuje:
- brak exportu/importu/modyfikacji POI
- brak nawigacji przy skończonej licencji
- brak pikietażu w widoku pionowym
- brak integracji z Miplo
- brak wygaszania niepotrzebnych liter na klawiaturze w trakcie wprowadzania nazw
- fatalna obsługa komunikatów i wyświetlania POI
- brak trasy bezpiecznej
- po wybraniu rozmowy w czasie pracy nawigacji wywala mi AM i trzeba ją do nowa uruchomić
- brak nawigacji do współrzędnych
Dla mnie ta aAM to płatna Beta, droższa niż dopracowana wAM
-
Z racji niewielkich zmian w stosunku do 1.4.1, wpisuję brak 1.4.2 w tym wątku:
Po jednym tapie [=dotknięciu (?)] w ikonkę najbliższego manewru wyświetla się od razu cała trasa, bez pośredniego widoku (ok. 20km (?) na ekranie), jak to ma miejsce w wAM.
W ten sposób np. przy jeździe z Wawy do Poznania, za żadne skarby się nie dowiem od aAM, którędy po Warszawie chce mnie prowadzić Automapa. Widzę tylko, że początek trasy jest w Warszawie, która jest małą kropką, potem 300km drogi, potem jest kropka zwana Poznaniem :)
Zgłoszone do supportu.
-
za żadne skarby się nie dowiem od aAM, którędy po Warszawie chce mnie prowadzić
Ale suwak skali w aAM chyba jest? :ohreally:
Czyli nie musisz żadnych skarbów oddawać, tylko uzyć suwaka. B)
-
A działa powiększanie widoku dwoma palcami działa?
-
Działa.
Przynajmniej u mnie :mrgreen:
-
@nocnyMarek, rgr
Koledzy, czy Wy naprawdę sądzicie, że ja prowadząc auto mam czas na grzebanie w skalach lub odwalanie multi-toucha?
Dwa szybkie dotknięcia to jeszcze jest ok, by zobaczyć drogę w najbliższej okolicy to jest ok, ale odrywanie oczu od drogi? Szczególnie w Wawie, gdzie się jedzie nieraz zderzak w zderzak? :) Słaby pomysł. Nie przekonaliście mnie. :)
-
Ależ ja wcale nie miałem takiego zamiaru, za żadne skarby to za żadne skarby,
gdybyś nie pisał, że sie nie da, to bym się wcale nie odzywał ...
-
Dwa szybkie dotknięcia to jeszcze jest ok, by zobaczyć drogę w najbliższej okolicy to jest ok,
Skokowej zmiany skali (kółeczko/drzewka/trapez) nie możesz sobie odpowiednio ustawić ?:shock:
-
Skokowej zmiany skali (kółeczko/drzewka/trapez) nie możesz sobie odpowiednio ustawić ?:shock:
To rozwiązanie ma dwie wady. Nie przedstawia mapy z północą na górze i musisz dodatkowo się przełączyć w widok 2D.
A tylko takie spojrzenie na mapę, do oceny trasy jest ok.
Bo jeśli będziesz chilowo jechał na południe, to będziesz miał mapę do góry nogami.
Nie ulega wątpliwości, że ta funkcjonalność w postaci takiej, jaka jest w wersji windowsowej jest pożądana i bardzo pomocna. Wszelkie inne rozwiązania to tylko półśrodki (lepsze, lub gorsze)
-
ochkarol.
Ja się w pełni zgadzam z tym, co napisałeś wyżej. Jestem też w pełni przekonany, że w wersji wAM, ta funkcja jest lepiej rozwiązana, bo rozwinięta o pośredniego "tapa". Jednak argumentacja do której odwołał się spinek, do mnie nie przemawia.
Trasę, to powinno się sprawdzać bezpośrednio po jej wyznaczeniu, przed ruszeniem, a nie w trakcie jazdy. Możemy (właściwie to możecie, bo ja "zapyziały" :P dalej jestem na etapie wAM) wtedy skorzystać zarówno z suwaczka, multi-toucha, skokowej zmiany skali (o ile wcześniej ją sobie pod tą funkcję odpowiednio ustawiliśmy), odpadnie nam nawet przełączanie 2D/3D, bo powyżej ustawionej skali samo się przełączy .... Ale spinek się "zawziął" :), że musi to zrobić w trakcie jazdy ... i z niczego co ma w tej materii dostępne, nie skorzysta.
Widzę tutaj drobną niekonsekwencję.
-
Trasę, to powinno się sprawdzać bezpośrednio po jej wyznaczeniu, przed ruszeniem, a nie w trakcie jazdy.
O ile za 2 minuty nie zmieni się przy pomocy LD :P
-
Trasę, to powinno się sprawdzać bezpośrednio po jej wyznaczeniu, przed ruszeniem, a nie w trakcie jazdy.
O ile za 2 minuty nie zmieni się przy pomocy LD :P
... i co kolejne 2 minuty nie musisz ponownie sprawdzać i analizować "zysków i strat" :proud:
Jeżeli na tym polega ta super funkcjonalność "gadżetów", to mamy rozrywkę całą drogę - nie zaśniemy przynajmniej ... a że z "czachy" się dymi, to :P
Ale to już niebezpieczny teren, bo co niektórzy użytkownicy, LD ufają bardziej niż własnej żonie, ale "wyczyny" LD kontrolują na bieżąco :P
-
@jerzu
Bingo, Mistrzu. Trafiłeś w sedno. Jazda po Warszawie z LD jest w pełni dynamiczna, trasa potrafi być zmieniana co 5-10 minut, czasem w najmniej odpowiednich porach, np. wtedy, kiedy na jeden pas usiłują się wepchać trzy samochody, i to wg szkoły warszawskiej, czyli jak mnie nie przepuścisz, to będzie to też i Twój lakierniczy problem ;)
@Smerfik
Hmm, ja nie czytam Automapy do poduszki, nie grzebię w niej sobie wieczorami, więc, hehehehe, "zarzut", że chcę korzystać z niej w trakcie jazdy, a nie spokojnie np. w przeddzień wyjazdu, używając wielu JUŻ zaimplementowanych mechanizmów, takich jak rozciąganie dwoma palcami i ikonki zmiany skali, uważam za z lekka nietrafiony ;)
@all
BTW: Mając tak mały ekran [3,2 cala], jak obecnie w Samsung i5800 (Galaxy 3), bez tego dwu-tapu bardzo trudno byłoby mi poprzez inne mechanizmy osiągnąć ten sam efekt, co dwutap w wAM.
-
... i co kolejne 2 minuty nie musisz ponownie sprawdzać i analizować "zysków i strat" :proud:
Nie co dwie minuty. Jeśli trasa jest zmieniona wyświetlany jest komunikat. :P
bo co niektórzy użytkownicy, LD ufają bardziej niż własnej żonie, ale "wyczyny" LD kontrolują na bieżąco :P
Wszystko zależy od tego jaką ma się żonę. ;)
A tak na marginesie, to nie widzę powodu do osobistych wycieczek i nabijania się z kogoś, że z czegoś korzysta.
Mógłbyś sobie darować.
Krytyka funkcjonalności? Proszę bardzo - ale bez obśmiewywania ludzi.
-
A tak na marginesie, to nie widzę powodu do osobistych wycieczek i nabijania się z kogoś, że z czegoś korzysta.
Mógłbyś sobie darować.
Krytyka funkcjonalności? Proszę bardzo - ale bez obśmiewywania ludzi.
Bez jaj.
Daleki byłem i jestem od osobistych wycieczek, czy wyśmiewania czyichkolwiek poglądów. Uważam, że to, jak każdy z nas korzysta z udostępnionych funkcji programu, to indywidualna sprawa poszczególnego użytkownika.
Natomiast fakt, polemizując czy komentując czyjś wpis, trudno bym się nie odniósł do konkretnej osoby - to nazywasz osobistą wycieczką :shock:
Zapewniam Cię też, że o nasze osobiste relacje dot. wymiany poglądów z kol. jerzu, czy spinek, możesz być spokojny.
Karol - nie podejrzewałem Cię też o brak poczucia humoru, tym bardziej, że dyskusje na styku tematów LD/profile ... ja już od dawna traktuję z uśmiechem na ustach, czego dałem również wyraz ciut wcześniej.
Uśmiechnij się ... i nie rób ze mnie "wroga rewolucji" :)
PS.
... i pewnie znowu trafimy do "czegoś wydzielonego"
Edit. Zapomniałbym o tym:
Wszystko zależy od tego jaką ma się żonę. ;)
I tutaj zgadzam się z tobą w 100 %.
Moją akurat łatwiej ubrać po jej myśli, niż rozebrać wbrew jej woli :ok:
Mam też nadzieję, że odbierzesz to we właściwym kontekście i nie będę musiał Cię przepraszać :P
-
... i co kolejne 2 minuty nie musisz ponownie sprawdzać i analizować "zysków i strat" :proud:
Nie co dwie minuty. Jeśli trasa jest zmieniona wyświetlany jest komunikat. :P
Fakt, jest komunikat, tylko trzeba go zauważyć w porę, a zakładam, że nie obserwujesz stale ekranu nawigacji. Ja już z półtora roku temu postulowałem i na forum i bezpośrednio u producenta o zrobienie opcjonalnego dźwieku jak wyskakuje ten komunikat. Marzył mi się dźwięk jaki towarzyszy komendzie zapnij pasy w samolocie, bo to przyjemne dla ucha jest. W IGO pamiętam taki dźwięk miałem jak program przeliczył mi ponownie trasę jak przejechałem skręt. Oczywiście zostało to olane, więc to co piszesz jest nie do końca skuteczne.
-
Bez jaj.
Daleki byłem i jestem od osobistych wycieczek, czy wyśmiewania czyichkolwiek poglądów.
Tak kończąć tego OT.
Może złego słowa użyłem (mam na myśli osobistych), bo osobiście nie wyśmiewałeś nikogo a grupę osób.
Ale trudno nie nazwać wyśmiewaniem tego fragmentu teksu, który napisałeś...
A poczucie humoru mam, lecz na publicznym forum stosuję większe granice niż na prywatnym, bo nigdy nie wiadomo czy ktoś nie poczuje się urażony.
Żeby nie było - ja urażony sie nie poczułem ale nie lubię tego typu wypowiedzi na publicznym (bądź, co bądź) forum.
Fakt, jest komunikat, tylko trzeba go zauważyć w porę, a zakładam, że nie obserwujesz stale ekranu nawigacji. Ja już z półtora roku temu postulowałem i na forum i bezpośrednio u producenta o zrobienie opcjonalnego dźwieku jak wyskakuje ten komunikat.
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie aAM gada jak zmienia trasę (czasem gada, jak nie zmienia ale to już inna bajka) ;)
-
Może złego słowa użyłem (mam na myśli osobistych), bo osobiście nie wyśmiewałeś nikogo a grupę osób.
Ale trudno nie nazwać wyśmiewaniem tego fragmentu teksu, który napisałeś...
Widzę, że albo moja argumentacja do Ciebie nie dociera, albo masz słabszy dzień.
Może też długo było tutaj zbyt spokojnie i szukasz "rozrywki".
Powiem tak - wymienialiśmy poglądy z dwoma kolegami w przyjaznej atmosferze, obdarowując się uśmieszkami .... i nic nie wskazuje na to, by któryś z nas poczuł się obrażony.
Wciąłeś się między wódkę i zakąskę, starałeś się doszukać dziury w całym, a teraz dorabiasz sobie do tego ideologię.
A poczucie humoru mam, lecz na publicznym forum stosuję większe granice niż na prywatnym, bo nigdy nie wiadomo czy ktoś nie poczuje się urażony.
Żeby nie było - ja urażony sie nie poczułem ale nie lubię tego typu wypowiedzi na publicznym (bądź, co bądź) forum.
Rościsz sobie prawo do pouczania innych, to zacznij od siebie. Mnie osobiście Twoja stopka w niczym nie przeszkadza. Natomiast jeżeli już zamieszczasz w niej określone teksty, to musisz się liczyć z tym, że ktoś w stosownym momencie się do nich odniesie.
To tyle.
-
Nie roszczę sobie takiego prawa. Każdy ma do tego prawo i ja z niego korzystam.
Gdybyś zamiast:bo co niektórzy użytkownicy, LD ufają bardziej niż własnej żonie, ale "wyczyny" LD kontrolują na bieżąco
napisał:ufacie LD bardziej niż własnej żonie, ale "wyczyny" LD kontrolujecie na bieżąco
można by było łyknąć Twoje mało wiarygodne wytłumaczenie, że cała wypowiedź dotyczyła tylko Twoich dwóch dyskutantów.
Ale napisałeś, tak jak napisałeś.
A jeśli nie jesteś w stanie jasno precyzować swoich wypowiedzi, to trzeba ponieść tego konsekwencje.
I oczywiście bardzo trudno przyznać się do popełnionego błędu i teraz dorabiasz ideologię.
To Ty dorabiasz a nie ja.
I nigdzie się nie wciąłem - to nie jest niczyje prywatne forum ani prywatny wątek.
A moja stopka dopiero po kilku latach zaczęłą Ci przeszkadzać czy nie masz już się do czego przyczepić?
Z mojej strony EOT.
-
Aby te wpisy nie zostały przeniesione do innego tematu to nadmieniam że odnoszą się do braków w aAM i wymianie poglądów czy te brakujące funkcje mają w ogóle sens.
Moim zdaniem taka funkcja powinna być bo czasami się przydaje.
Moim zdaniem smerfik ma rację (nie piszcie "obrońca się znalazł" bo jego rozumowanie dla mnie ma po prostu sens i się z nim zgadzam) że kontrolowanie przebiegu trasy po zmianie przez LD jest brakiem zaufania do AutoMapy i zbędnej ciekawości, jak ktoś się na LD decyduje i włącza to, to niech ufa programowi i postępuje jak LD każe nawet gdy by miał jeździć w kołko bo dookoła jest teoretyczny korek.
Moim zdaniem zbyt częste oglądanie trasy i sprawdzanie czy wskazania są po naszej myśli prowadzi do częstych szczególnie w Warszawie najazdów na kufer auta przed nami, są to zderzenia których nie rozumiemy i zastanawiamy się jak to się mogło stać przy takich niskich prędkościach na prostej drodze, ale rozmawianie z pasażerką, czytanie gazety, pisanie w tym samym czasie SMS-a i kontrolownie trasy na nawigacji jest trudne do opanowania choć wielu próbuje.
edycja : Dlaczego piszecie o dwukliku, u mnie w wAM wystarcza pojedyńczy, od czego to zależy?.
-
@nocnyMarek, rgr
Koledzy, czy Wy naprawdę sądzicie, że ja prowadząc auto mam czas na grzebanie w skalach lub odwalanie multi-toucha?
A czy ja namawiam? Ja tylko pytam, bo w życiu nie przesiądę się na aAM m.in. z powodu takich kwiatków :). Ale sam chciałeś :).
Jeżeli to pocieszy - w NE jest tak samo.
-
... kontrolowanie przebiegu trasy po zmianie przez LD jest brakiem zaufania do AutoMapy i zbędnej ciekawości, jak ktoś się na LD decyduje i włącza to, to niech ufa programowi i postępuje jak LD każe nawet gdy by miał jeździć w kołko bo dookoła jest teoretyczny korek.
Nie do końca (choć trochę tak ;) ).
Żaden program i żaden traffic nie będzie idealny. A LD ma być tylko pomocą (tak jak i cały program nawigacyjny) w temacie "jak najszybciej dotrzeć do celu".
Oczywiście, że w znanym Ci mieście będziesz w stanie w miarę z sensem ocenić czy wskazania LD są OK ale w obcym i nieznanym nie ma co się silić :mrgreen:
Jak mawiał mój dowodca komapnii - "Kontrola jest najwyższą formą zaufania" ;)
-
Oczywiście, że w znanym Ci mieście będziesz w stanie w miarę z sensem ocenić czy wskazania LD są OK ale w obcym i nieznanym nie ma co się silić :mrgreen:
Jak mawiał mój dowodca komapnii - "Kontrola jest najwyższą formą zaufania" ;)
Tu się całkowicie zgadzam, jak jestem w obcym i nie znanym mieście z włączonym lub nie LD to nie dyskutuję i jadę jak każe AM byle by dojechać do celu.
Zaufanie jest dobre, ale kontrola jeszcze lepsza - tak mówią niemcy.
-
Dlaczego piszecie o dwukliku, u mnie w wAM wystarcza pojedyńczy, od czego to zależy?.
Zależy od długości wyznaczonej trasy.
Jeżeli wyznaczysz np. 20 kilometrową trasę i w czasie jazdy tapniesz w pole najbliższego manewru, to od razu pokaże Ci całą trasę.
Jeżeki wyznaczysz trasę zdecydowanie dłuższą (np. 300 km), to po pierwszym tapnięciu zobaczysz w granicach 20 km trasy, natomiast po drugim, pokaże Ci całą.
Mówię o wAM 6.11d
Możesz to sobie sprawdzić również jadąc na demo.
-
Dzięki Smerfik, człowiek będzie się uczył również na własnym pogrzebie.
-
Nie wiem jak u Ciebie ale u mnie aAM gada jak zmienia trasę (czasem gada, jak nie zmienia ale to już inna bajka) ;)
Czasem gada, czasem nie.
-
Czy działa na tej aAM taka funkcja jak MiploLoc ?
-
Zapomnij.
-
Trasa piesza.
Suwak do parametryzowania trasy optymalnej.
widze rok minął a trasy pieszej dalej nie ma - właśnie zacząłem przygodę z AM na android
-
Witamy w klubie :)
Nie ma wielu funkcji z wAM.
Bardziej popularnych niż trasa piesza.
Nie ma trasy bezpiecznej, nie ma ręcznego blokowania odcinków dróg, nie ma funkcji objazd, nie ma synchronizacji POI, nie można zapisywać i odczytywać trasy...
Dużo jeszcze nie ma.
-
I długo pewnie nie będzie...
-
... a zadawane pytania przez klientów na facebooku automapy producent tradycyjnie i zgodnie ze swoją polityką komunikacyjną ignoruje i nie odpowiada. Tak trzymać Panowie z AQ :evil:
właśnie zacząłem przygodę z AM na android
no to teraz dopiero naprodukujesz postów i gwarantuję ci, że nie będą pochwalne dla produktu, że się tak ogólnie wypowiem :ok:
-
gwarantuję ci, że nie będą pochwalne dla produktu, że się tak ogólnie wypowiem :ok:
A to niby czemu?
Ja - oprócz różnicy w funkcjonalności w stosunku do wAM - do aAM nie mam wiele zastrzeżeń a poważnych nie mam żadnych.
Tym bardziej, że inne aplikacje nawigacyjne na Androida nie oferują zbyt wiele funkcjonalności (pomijając inne ich wady).
-
Podpisuję się pod Tobą, ja do wAM (pomimo jej większej funkcjonalności) już nie wrócę. :E
-
czemu ? Za braki w funkcjonalności oraz niestabilność (wyłącza się czasami w trakcie nawigacji i już nie można go uruchomić tzn można, ale trzeba szybko wykasować trasę, bo inaczej się zamknie). Wiem, odpiszesz, że u ciebie jest okey i ja ci wierzę, ale wtedy trzeba byłoby napisać kupujcie wszyscy ten sam model telefonu co mam ja, bo tu wszystko pięknie działa. Program się zachowuje różnie na różnych telefonach i to jego poważna wada. No i jeszcze ogromna wada produktu, to brak jakiegokolwiek planu rozwoju, a z pewnością go nie ma, bo gdyby był, to przez ponad rok cokolwiek praktycznego by dodali, a tak na razie kicha i ganianie wokół własnego ogona, czyli dostosowywanie go do nowszych androidów, żeby tylko się odpalił :(
-
czemu ? Za braki w funkcjonalności
Tu się bardzo nie czepiam, bo - tak, jak już wcześniej napisałem - inni na androida nie oferują w tym temacie za bogato. ;)
Widziałeś chyba funkcjonalność NE :mrgreen:
oraz niestabilność (wyłącza się czasami w trakcie nawigacji i już nie można go uruchomić tzn można, ale trzeba szybko wykasować trasę, bo inaczej się zamknie). Wiem, odpiszesz, że u ciebie jest okey i ja ci wierzę, ale wtedy trzeba byłoby napisać kupujcie wszyscy ten sam model telefonu co mam ja
Żeby to się jeszcze dało ogarnąć na poziomie modelu.
A tu masz pińcet romów, drugie tyle kerneli, potem jeszcze pozostała platforma programowa.
Android jest strasznie rozpieprzony.
Tu oczywiście Aqurat mógłby się bardziej postarać, bo inni (chyba) takich problemów nie mają.
Ale masz rację - pisałem w swoim tylko imieniu i mieć nadzieję trzeba, że sserafin będzie miał niegorzej ;)
-
NE w porownaniu z aAM to jednak jest bogaty.
Połączone: Wrzesień 01, 2013, 21:06:14
-
NE w porownaniu z aAM to jednak jest bogaty.
W co? :shock:
Ustawień co kot napłakał.
-
Na aAM już da się sensownie jeździć, suwaków mi nie trzeba, byle dobrze prowadziło - a prowadzi coraz lepiej, i nawet danym z LD można zaufać.
-
NE w porownaniu z aAM to jednak jest bogaty.
W co? :shock:
Ustawień co kot napłakał.
Ale jest objazd, trasa Rekomendowana i Głównymi (i to działające), świetna wizualizacja traffica -- i pewnie coś bym jeszcze znalazł, ale to są podstawy.
-
to w aAM nie ma wizualizacji AM'Traffc?
-
W 3D podczas nawigacji? Nie, nie ma.
-
Ale jest objazd, trasa Rekomendowana i Głównymi (i to działające),
To tak. Brak w aAM trasy Bezpiecznej a trasy prowadzącej głównymi to w żadnej AM nie ma (i czy jest potrzebna?).
świetna wizualizacja traffica
To już w kategorii bajerów bym traktował.
Bo jeśli ufam trafficowi, to mi jego wizualizacja nie jest do szczęścia potrzebna.
Jeśli nie ufam, to żadna wizualizacja tego zaufania we mnie nie wzbudzi. ;)
Miałem na myśli mozliwość skonfigurowania programu "pod siebie".
W NE masz tylko wybór trasy a w aAM (dzięki profilom) masz praktycznie nieograniczone możliwości wpływania na routing (tak, przykładowo)
-
Profile ponoć są "be", więc... :]
-
to w aAM są profile ? To się czegoś nowego od ochKarola dowiedziałem, dzięki :wink:
-
Profile ponoć są "be", więc... :]
Nie są "be" :mrgreen:
Ale są bardzo "niebezpiecznie", pracochłonne.
Fakt - ja z nich nie korzystam, bo routing (po małej poprawce w konfiguracji aAM) mnie satysfakcjonuje.
-
W kategoriach bajeru to raczej bym te profile traktowal.
Połączone: Wrzesień 08, 2013, 21:15:52
Zapomniałem o najważniejszym, wybieranie głosowe.
-
W kategoriach bajeru to raczej bym te profile traktowal.
Sory. Jeśli za bajer uważasz funkcjonalność, dzięki której możesz dowolnie wpływać na routing...
A wybieranie głosowe (fakt, że przydatne) to funkcjonalność a nie ustawienie (a o tym pisałem).
-
Tak na poważnie, to jest bajer. Jak chcesz dowolnie wpływać na to, którędy jedziesz, to weź mapę papierową i jedź :) Nawigacja ma ci powiedzieć którędy jechać, a do tego ma jakieś algorytmy. Przerabianie ich na swoją modłę nie uważam za szczególnie ważną funkcjonalność nawigacji, a już na pewno nie jest potrzebna przeciętnemu użytkownikowi.
-
Przecież wiesz dobrze, że profilami wpływasz nie bezpośrednio na trasę a właśnie na algorytm - więc porównanie z mapą papierową nie jest tutaj najlepsze.
Zresztą profile to jedna z wielu rzeczy, dzięki której można skonfigurować sobie zachowanie AutoMapy (w różnych materiach) czego nie ma w NE.
I na dobrą sprawę o każdej (jak się uprzeć) można mówić, że to jest tylko bajer bo najważniejsze jest oczywiście to, że program prowadzi do celu.
Jak to robi - to już inna bajka - i nie o tym pisałem.
-
Argumentując w ten sposób można powiedzieć, że Objazd to też funkcjonalność a nie ustawienie.
Moja zabawa z profilami sprowadza się do tego, że jeżeli na jednym obszarze zaczyna działać zgodnie z moimi preferencjami, to w drugim wprost przeciwnie. Zresztą nikt naprawdę nie wie jak to działa...
Jeszcze co do trasy Głównymi -- w zimie to akurat bardzo fajna funkcjonalność. Co prawda NE w zimie prowadzi raczej poprawnie (nie robi takich wycieczek krajoznawczych jak AM), ale jeżeli chcesz pojechać drogami głównymi, to wybierasz taką trasę i już.
Po wybraniu celu i tak uzyskujesz informację jaki jest czas dojazdu Trasą Rekomendowaną, a jaką Trasą Głównymi.
-
Argumentując w ten sposób można powiedzieć, że Objazd to też funkcjonalność a nie ustawienie.
Dokładnie :ok:
Notabene, też nie ma ta tego w aAM :(
Przez ustawienia rozumiem np. konfigurację skali mapy (podczas nawigacji, manewrów, ostrzegania), możliwość zdefiniowania wyświetlania i ostrzegania o POI, ustawienie sobie ile jestem w stanie zgodzić się nadrobić drogi żeby nie zawracać czy nie jeździć po drogach danej kategorii.
Konfiguracja dla pojazdu ciężarowego w ramach funkcjonalności "pojazd ciężarowy" (bo tutaj duże znaczenie ma sama mapa).
Jeszcze co do trasy Głównymi -- w zimie to akurat bardzo fajna funkcjonalność.
Zgadzam się z Tobą.
I zapewne nie tylko ja, bo wiele tu było głosów, żeby w AM znalazła się taka trasa.
Skutek taki z tego, że jest trasa Łatwa (niespecjalnie to się udało) i bezpieczna, której w aAM nie ma niestety.
-
Faktycznie trasa głównymi czasami by się przydała. Trasa krótka nie jest przydatna w praktyce, tak samo przełajowa. Przydałyby się zamiast nich bardziej życiowe :)
-
Trasa krótka nie jest przydatna w praktyce
Jest. Jak się jedzie rowerem na przykład.
-
A nie lepiej dla roweru uzyc pieszej?
-
Nie lubię jeździć rowerem po schodach ;-)
-
A nie lepiej dla roweru uzyc pieszej?
Musiałaby jeszcze taka trasa w aAM być :mrgreen:
-
Skutek taki z tego, że jest trasa Łatwa (niespecjalnie to się udało) i bezpieczna, której w aAM nie ma niestety.
W ogryzkowej wersji trasa bezpieczna właśnie się pojawiła, może i do robocikowej w końcu trafi, czego sobie i wszystkim oczekującym na nią życzę :)
iAM 3.10
- nowy typ trasy: Trasa Bezpieczna
-
apropos bezpiecznej w ajfonie, to na razie to działa "na papierze" :) Zaczekajmy na opinię kolegi Jachraniaka, czy trasy wyznaczane są faktycznie bezpieczne, czyli, że trasy są wyznaczane możliwie na jak największym odcinku po najwyższej kategorii odśnieżania :)
-
brak wyświetlania "ogonka" śladu w trakcie jazdy - funkcja bardzo przydatna w lesie, na wodzie ale i w nawigacji miejskiej też
brak możliwości przeniesienia śladów z wAM
brak możliwości nadania swoich kolorów drogom (np. leśnym - na czarno) po to by je widzieć w słońcu na zielonym tle lasu .
brak możliwości ustawienia własnych punktów niezależnie od skali mapy (po to by je wszystkie widzieć na tle całej Polski)
(a już chciałem przejść na Androida ...)
-
Drogi kolorować można do woli.
Sam używam własnych.
-
a co trzeba zmienić i gdzie w androidowej AM ? w jakim pliku który wpis - by uzyskać własne kolory dla dróg niższych kategorii = ścieżki leśne, polne - nieutwardzone oraz utwardzone niższych kategorii ? (w windowsowej AM mam to na czarno)
ewentualnie kolory wód - jezior i rzek oraz zabudowań ?
-
Skopiuj plik colors którego używasz pod WM, będziesz miał te same kolory w aAM.
-
to bardzo dobra wiadomość !
- czyli z tego rozumiem że w aAM pliki colors da się edytować podobnie jak w wAM (?)
skoro tak to czy inne pliki da się też edytować ? Najwięcej zmian w wAM mam w pliku gmv.settings (chodzi o wyświetlanie dróg w przy skali o większym oddaleniu). Czy w aAM jest taki plik ?
-
A nie znalazłeś?
-
jeszcze nie przeszedłem na aAM i zanim przejdę wolę spytać. Z kolei support odpowiada tak:
cyt:
witam
> czy można zmieniać kolory dróg, rzek, jezior i zabudowań
> w aAM ? Jeśli tak to jaki wpis za to odpowiada ?
> Pozdrawiam
Przykro nam, ale w aAM nie ma mozliwosci wprowadzania tego typu zmian.
Pozdrawiam,
Michal (mp)
-
Poszukać pliku możesz...
A support? No cóż... Spodziewałeś się innej odpowiedzi?
-
zapewne będę szukał jak zmienię wAM na aAM.
a póki co to zadałem konkretne pytanie i spodziewam się też konkretnej odpowiedzi.
Przecież nie będę kupował nowego PDA + nowej aAM żeby "szukać".
-
Jeśli to warunek zakupu aAM to podpowiem Ci, że jest taki plik.
Ale czy modyfikacja się uda? Nie wiem
-
a czy ktoś to wie ? -> czy można tak zmienić skalę wyświetlania dróg by widzieć wszystkie drogi przy skali 18 km (co daje obszar 25-30 km licząc od góry do dołu ekranu)
-
jak mam ustawione nieukrywanie dróg to przy skali 18km widać wszystkie utwardzone, gruntowe znikają, tyle że jest tak naćkane że prawie się zlewają ( w miastach oczywiście poza jest ok. ) na moim L9 to trochę bez sensu ale przy większym ekranie i rozdzielczości czemu nie .
A jeszcze jedno - marker zakrywa pół dzielnicy :E
-
Przecież nie będę kupował nowego PDA + nowej aAM żeby "szukać".
Przecież możesz sprawdzić na wersji demo w dowolnym urządzeniu z Andkiem. :)
-
przecież nikt chętnie własnego smartfona nie pożyczy żeby tam grzebać , instalować i sprawdzać. A chodzi o to żeby drogi było widać tak jak tu na zdjęciu poniżej
(czarne to drogi gruntowe, polne i leśne ścieżki)
-
Masz to samo z androida przy ustawionym maksymalnym nieukrywaniu dróg.
-
dzięki.
by uzyskać ten efekt zmieniłem w gmv.settings wpis DetailLevel z 7.0000000 na 5.000000
skoro Ochkarol mówi że w Androidzie jest plik gmv to może idzie też tak zmienić skalę (od jakiej wszystkie te leśne drogi się pokażą) ?
-
Raczej nie. W aAM nie działa to tak jak w wAM. Niby są tak samo pliki settings, niby można je edytować ale nie przynosi to żadnych efektów. Próbowałem i nie działa. Z aqq też dostałem odpowiedź że się nie da. Jedyne co działa jak w wAM to własne kolory map.
-
Tak samo (pomimo parametru w plikach) nie da się czerwonych dachów ustawić.
-
Masz to samo z androida przy ustawionym maksymalnym nieukrywaniu dróg.
a od jakiej skali wszystkie te drogi pojawiają się ? (w wersji androidowej)
-
Trudno powiedzieć bo w tych co na twoim screenie są czarne to są dwie a może trzy kategorie i znikają nie jednocześnie, ale to jest około skali 5km
-
czyli jest mniej więcej tak samo jak w wersji windowsowej gdzie wszystkie drogi pojawiają się dopiero od skali ok. 3,5 -4 km. co jest zdecydowanie za mało do zastosowań terenowych bo pokazuje obszar ze wszystkimi drogami gruntowymi zaledwie ok. 7 km (od góry do dołu ekranu).
Ja jednak wolałbym widzieć którędy planować traskę mając na ekranie obszar co najmniej 18-20 km wszystkich dróg.
Ktoś powie że AM nie jest na rower, quad, ect. - i będzie miał rację. Ale czy to byłoby aż takie niemożliwe dla twórców AM podnieść tę skalę o drugie tyle ? Klepie się o tym od dobrych kilku lat.
-
Ja w najbliższym czasie wracam do wAM właśnie dlatego że tam można sobie dopasować AM do siebie poprzez edycję plików. Mi najbardziej przeszkadza to że znacznik GPS jest za nisko. W wAM ustawiałem go sobie w 1/3 wysokości a w aAM się nie da.
-
sorry za odgrzewanie kotleta po 1,5 rocznej przerwie.
chciałbym się przesiąśc na aAM i Samsunga S-5 ale dalej jest ten sam problem z obcięciem wielu funkcji w aAM w stosunku do wAM
pytanie do Rukata : jeżeli wróciłeś do wAM to oświeć społeczeństwo na jakim smartfonie ? Ja dalej męczę wysłużonego HTC hd2 bo AM tam działa
- z ogonkiem śladu , wyświetlaniem na bieżąco (bez tego w teren nie ma co iść)
- ze wszystkimi drogami (nawet leśnymi gruntowymi) widocznymi od skali 17-18 km
- z kursorem podniesionym na 3 cm od dołu ekranu
- z własnymi POI zmniejszonymi tak by nie zasłaniały ekranu a widocznymi na tle prawie całej Polski.
chętnie usłyszę jak poradzili sobie z podobnymi problemami inni
-
Poszukaj, popytaj na forach androidowych czy przypadkiem S5 nie będzie miał problemów z gubieniem sygnału GPS.
Będziesz musiał wtedy do komplet dokupić zewnętrzny odbiornik GPS BT.
-
Cóż AM stara się być do wszystkiego i robi się do niczego.
Jeżeli chodzi o wędrówki piesze i rowerowe w terenie to nie używam AM. Są dokładniejsze mapy.
-
@oksok1
Toshiba encore. (I bo II nie ma GPSa)
Żeby było śmieszniej po ~roku używam znowu aAM. Niestety Android ma mobilne pewne zalety w stosunku do Windowsa i musiałem przeboleć aAM. Tak na prawdę, to mi tylko tego przesunięcia kursora brakuje
-
dzięki za ostrzeżenie ochkarol.
zaś co do kursora przy samym brzegu - też by mi to przeszkadzało, nie mówiąc o ogonku śladu.
izaw - pochwal się ewentualnie zrzutem ekranu - czego tam do terenu używasz - to zobaczymy co widać. Obejmij tak 15-20 km licząc od góry do dołu ekranu.
wAM wystarczała mi do roweru/terenu/żagli przez wiele lat (na Mazurach). Było bardzo niewiele momentów że zabrakło jakiejś ścieżki leśnej i przydała by się sztabówka.
Dla kontrastu - wAM wystarczała też na wyspach Alandzkich.
-
Do terenu KaMAp. Niestety rastrowa, mało wygodna, ale ma najwięcej ścieżek na polach w lesie itd.
Nawet ostatnio porównywałem z innymi i niestety nadal są różnice. Najbliżej chyba mapy UMP.
-
KaMap - najdokładniejsza ale zawsze będzie niezorientowana, a poza tym na tych rastrach wszystko będzie mało czytelne. Chyba że bardzo przybliżysz. Na upartego można ją trzymać jako drugą mapę (sprawdzić jakiś szczegół, nazwę rzeki, cegielnię ect.) ale do nawigacji praktycznej jak przemieszczasz się 10-20 km/h - zapomnieć.
UMP- można wgrać do smartfona via np. MapSource i tak miałem , dodałem nawet wiele rzek w warminsko-mazurskim ale same mapy mało dokładne, jeziora to tylko kontury a nie dokładne brzegi , w końcu zrezygnowałem.
AM by wystarczyła ale się uparli i w aAM przyspawali idiotycznie kursor do brzegu ekranu (za Rukatem), skasowali wyświetlanie śladu w trakcie jazdy (ogonek śladu), zmniejszyli skalę od której wszystkie drogi są widoczne. A wAM chodzi już tylko na starych wysłużonych i zdychających windowsowych HTC hd2 bo innych smartfonów z win już nie ma (a ja są to wAM będzie tak samo okrojona jak aAM).
Wodoszczelny i z wymienną baterią Samsung s5 mógłby rozwiązać sprawę ale widać nie rozwiąże.
-
oksok1 - czy różni się KaMap od Seemap? Mam Seemap (KaMap musiałbym poszukać starszej wersji).
-
w dla Warmii i Mazur widzę w Seemap do pobrania te same rastrowe nierutowalne i niezorientowane w stosunku do kierunku poruszania się mapy co w KaMap. Są one b. dokładne lecz co z tego ?
-
KaMap Pro ma orientowanie wg kompasu i obsługę googlemap.
-
... według kompasu , czyli jadąc w kierunku południowym wszystkie napisy będą do góry nogami :sad:
ale mnie interesuje co innego, mianowicie obsługa google map. IZAW - jak wiesz to rozwiń myśl z tą "obsługą" - znaczy że można pobrać np. Polskę i mieć ją offline ? i na dodatek zmienić skalę od jakiej wyświetlą się wszystkie drogi ? a te leśne będzie można pokolorować np. na czarno żeby były w ogóle widoczne ? Mapy googlowe są fajne tylko w słońcu nic tam nie będzie widać. Najlepiej wrzuć screena
-
Nie używam PRO. To wiem ze strony kamap i google play.
Nie używam KaMap do nawigacji, a do zapisywania śladu i zwykła mi wystarcza.