Częstotliwość kalibracji ekranu w seriach A63X

  • 145 Odpowiedzi
  • 78047 Wyświetleń

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Częstotliwość kalibracji ekranu w seriach A63X
« dnia: Styczeń 28, 2007, 16:03:48 »
Witam
Zdaję sobie sprawę, że temat dotyczący kalibracji już jest i oczywiście go przeczytałem. Ale nie znalazłem odpowiedzi na jedno pytanie.
Jak często przeprowadzacie kalibrację w Asusie 636N, kiedy nie rozjeżdza się wam ona po paru godzinach lub dniach? Tzn - jeśli ekranik jest w porządku - jak często go kalibrujecie? Czy wystarczy raz na początku, lub po HR, czy też    
w codziennym uzytkowaniu kalibrowanie ekraniku nawet przy sprawnym PDA, także należy ją wykonać np raz na tydzień?
Ja mam nowego Asusa - tygodniowego, i niestety ekranik szybko "traci pamieć" szczególnie po zainstalowaniu innych aplikacji niż standartowe.
Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 10, 2007, 19:42:37 wysłana przez Soovek »

*

Offline b707

  • **
  • 211
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 28, 2007, 16:26:18 »
Ja kalibruje tylko jak mnie system prosi... Jade chyba z miesiąc na tej samej kalibracji i nic:)

*

Offline donvitt

  • *
  • 53
  • Sprzęt: ASUS636N
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 28, 2007, 19:24:16 »
jesli musisz kalibrowac ekran czesciej niz raz na dzien (dwa)
to niestety pda nadaje sie do serwisu
(moj rozkalibrowywal sie co pare godzin)
po wizycie w serwisie (i wymianie wszystkiego - oprócz obudowy) jak reką odjął
od dwóch tygodni jade bez kalibrowania (odpukać)
pozdro
Piotr

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 28, 2007, 21:41:13 »
Hmmm.. Tego chciałem uniknąć - oddawania do serwisu, ale chyba sie nie da
Czy oddawaliście komplet - czy też tylko samego palmtopa - mam nowe akcesoria, a tyle się naczytałem o Orice, że boje się aby nie odesłali mi jakiś zużytych lub uszkodzonych części.

*

Offline b707

  • **
  • 211
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 28, 2007, 21:51:06 »
Cytat: "Pretor636"
Hmmm.. Tego chciałem uniknąć - oddawania do serwisu, ale chyba sie nie da
Czy oddawaliście komplet - czy też tylko samego palmtopa - mam nowe akcesoria, a tyle się naczytałem o Orice, że boje się aby nie odesłali mi jakiś zużytych lub uszkodzonych części.


Wystarczy samego Asusa odesłac jak pamietam.

*

Offline donvitt

  • *
  • 53
  • Sprzęt: ASUS636N
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 29, 2007, 09:21:57 »
ja wysłałem komplet (warunkiem jest wysłanie w oryginalnym opakowaniu)
wrócił zdekompletowany :-)
ale Orika na moje krzyki reklamacyjne odesłała brakujące elementy

pozdro
Piotr

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 29, 2007, 10:07:55 »
U mnie raz działał dobrze przez kilka dni, raz rozkalibrował się po 5min. po kalibracji (po HR zawsze trzeba synchronizować ekran). Teraz siedzi w Orice. Wg ich przeglądarki zgłoszeń jeszcze do nich nie dotarł (od tygodnia), wg strony DHL'a został odebrany i wg odpowiedzi na mojego maila - jest już u nich. Teraz nie wiem co się dzieje.

*

Offline ST6

  • **
  • 203
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 29, 2007, 13:23:12 »
Hmmm ja skalibrowałem po HR i tak od... 2-3 miesięcy? Sobie pracuję... Rekalibracja? Po co? :)

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 23, 2007, 20:54:18 »
Po poczytaniu na forum, zdecydowałem się 30 stycznia oddać 636N do serwisu oriki. Wysłałem pudełko, zasilacz (sprzedawca nie chciał przyjać do serwisu bez zasilacza) no i oczywiście PDA. Wrócił dzisiaj (3 tygodnie w naprawie, nie spieszyli sie). Napisane jak wół - wymiana płyty głównej - ekraniku nie zmieniali - na razie jest dobrze. Zobaczymy jak bedzie z kalibracją za tydzień. Pozdrawiam.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 23, 2007, 21:47:14 »
Ja mam sprzet od tygodnia i zdarzylo mi sie jednego dnia, ze rozjechal mi sie dwa razy w ciagu dnia. Poza tym narazie cisza....zobaczymy co dalej. Mam nadzieje, ze unikne reklamowania sprzetu.

Czy Orika lub Asus podaje jakies maksymalne czasy normalnosci rozjezdzania sie ekranu ?

Mam pytanie do tych z Was, ktorzy wlasnie mieli czesto tego typu klopoty. Czy mieliscie tak, ze wlasnie ekran sie rozjezdzal zawsze po jakism czasie czy tez tak, ze dlugo pracowal bez problemu i nagle cos sie dzialo ? Jaka byla czestotliwosc tego pojawiajacego sie problemu u Was ?

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 23, 2007, 23:21:29 »
Mnie osobiście ekran dosyc szybko sie rozjeżdzał. Po pewnym czasie już nawet po HR szalał po parokrotnej zmianie orientacji i właczeniu kilka razy standartowej aplikacji. Bywało też że i cały dzień chodził dobrze. Ogólnie od chwili zakupu do oddania do serwisu miałem go dwa tygodnie. I jako uczulony na ten problem na siłę starałem się upewnić czy aby na pewno ekran traci ustawienia, czy też tylko mi sie zdaje (też nie chciałem go wysyłać do oriki). Ale w końcu upewniłem się w swoich podejrzeniach i oddałem go sprzedawcy do wysłania. Od 1 marca sprzęt podobno ma byc wysyłany do Warszawy, gdzie Asus mam mieć kolejny serwis. Jednak sprzedawca powiedział mi że to będzie drugi serwis i Orika też będzie miała autoryzację. Ale wszystko będzie odbywać się przez Warszawę. Może poczekaj aż ta zmiana nastąpi i działaj poprzez Asus Polska. Może naprawy będą krótsze.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 24, 2007, 11:23:20 »
Dzis bylem w sklepie,w  ktorym kupilem sprzet i w poniedzialek bede wiedzial czy bedzie mozna wymienic sprzet na nowy bez naprawiania tego. W przypadku laptopow Asusa mozna tego dokonac w przeciagu 10 dni od zakupu, nie wiedza dzis jaki jest ten okres dla palmtopow. Moze ktos wie ?  

Nie chcialbym sie rozstawac ze sprzetem wysylajac go do serwisu, bo jest mi bardzo potrzebny. Zauwazylem tez, ze ekran na pewno rozjezdza mi sie jak zmienie orientacje ekranu na pozioma i wracajac pozniej do pionowego.Moze w takim przypadku moze nalezaloby kalibrowac za kazdym razem ? Pytam dlatego, ze przy kalibrowaniu jest opcja wybrania ekranu poziomo/pionowo i wtedy jest to normalne, ze ekran sie rozjezdza  ?

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 24, 2007, 12:18:20 »
To nie jest normalne. Mój wrócił z naprawy z adnotacją, że wymieniono wyświetlacz LCD. Działa na razie OK. W serwisie bł z wysyłkami równo 2 tygodnie.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 24, 2007, 15:45:56 »
A czy naklejona folia ( u mnie jest to Brando Ultra Clear) moze miec znaczenie i powodowac rozstrajanie sie ekranu ?

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 24, 2007, 18:23:38 »
Mam naklejoną brano protector (czy jakoś tak) i na początku było OK, potem co raz gorzej. Nie sadzę, żeby było to winą folii

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 24, 2007, 20:42:09 »
No i klapa - mam go dwa dni i zachowuje sie identycznie jak przed naprawą - a za 2 tygodnie jade zagranicę na 3 miesiące i palmtop m.in w tym celu był kupiony. Jak dla mnie, to Asus jest spalony. Nic już tej firmy więcej nie kupię. Juz nie powien nic o serwisie Oriki. Podejrzewam że nic nie zrobili z tym sprzetem. Ekraniku w końcu nie wymienili - niby tylko płyte główną. Wiem to stąd, że została moja oryginalna folia. Asus sprytnie się zabezpiecza w gwarancji nie podając terminów maksymalnego okresu naprawy gwarancyjnej. Nie wiecie na co można sie powołać chcąc oddać sprzęt do sprzedawcy? Są na to jakieś paragrafy? Dołożę z 4 stówki i kupie chyba Looxa 560. A tego sprzedam na Alegro. A miałem go nie kupować tyko Fujitsu. Skusiła mnie cena i opinie. Ehhh... tak bywa.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 24, 2007, 20:53:23 »
Ja zobacze co bedzie w mojej sprawie, ale na Twoim miejscu probowalbym jeszcze cos szybciej zadzialac z Orika. Asus to dobra marka, mam laptopa Asusa i jest bdb. Sporobuj...ja licze na to, ze i u mnie i u Ciebie sprawa rozstrzygnie pozytywnie.

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 24, 2007, 21:35:21 »
Jedyna wada A636N to niestety rozkalibrowujacy sie po jakims czasie wyswietlacz , tez mialem kiedys Asusa i ten sam problem.

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 24, 2007, 22:29:53 »
Moze mogliby sie wypowiedziec uzytkownicy, ktorzy mieli ten problem i serwisowali sprzet: czy po naprawie wszystko wraca do normy ? Co tak naprawde jest przyczyna: ekran LCD czy plyta glowna ?

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 24, 2007, 22:34:31 »
Sledzac rozne posty doszedlem do wniosku ze nie zawsze po naprawie sprzet byl dobry , czasami po paru dniach problem byl znowu , chyba naprawiaja metoda prob i bledow bo sami nie wiedza co jest tego przyczyna.
Raz wymienia wyswietlacz i sie im uda a innym razem plyte i tez sie uda.
A problemy z Asusem wracaja jak bumerang ...

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 25, 2007, 00:18:28 »
Mi wymienili wyświetlacz - na 100% bo maiłem jednego dead pixel'a. Odpukać od miesiąca jest OK.

*

Offline donvitt

  • *
  • 53
  • Sprzęt: ASUS636N
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 25, 2007, 05:00:00 »
Miałem problemy z rozkalibrowywującym sie ekranem
i wymienili od razu płytę i lcd
Było to jakiś miesiąc temu i jest OK
odpukać :-)
pozdro
Piotr

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 25, 2007, 13:57:19 »
Czy hard reset moze jakos naprawic usterke rozkalibrowywania sie ekranu ... ?

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 25, 2007, 14:18:46 »
Nie moze niestety , tylko serwis ...

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 26, 2007, 11:56:40 »
Niestety...moj sprzet rowniez dzis pojechal do serwisu. Nowka sprzet, krotko mi narazie posluzyl (10 dni) i teraz musi odwiedzic serwis. ile trwa srednio naprawa wymiana lcd w Orice z transportem ? Ja baaaardzo potrzebuje miec sprzet na nastepna sobote rano, bo jade w daleka trase, i nie wiem czy jest mozliwe, ze do tego czasue Orika zdazy.

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 26, 2007, 12:02:33 »
Zapomnij , ponad dwa tygodnie beda go trzymac jak nie dluzej :(

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 26, 2007, 12:29:06 »
Czy jest sens i czy cos da ewentualne dzwonienie i ponaglanie o naprawie, ze wzgledu na moja pilna potrzebe posiadania na jakis dzien ?

*

gch10

Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 26, 2007, 14:53:55 »
Witam wszystkich. Czytając powyższe posty na temat kalibracji w ASUSIE widzę, żę aby sprzęt pracował (powiedzmy zadowalająco) nie ma innej drogi jak przez cudowtwórczy w niektórych przypadkach serwis. Mam ASUSA ok 3 tygodni i widzę, że też jest podatny na rozkalibrowywanie się, może nie w uciążliwym stopniu ale jednak. To poprostu bez sensu. Czyżby na Polskę poszła seria wadliwych sprzętów? Jezeli problem jest na taka wielką skalę to zarówno sklep jak i serwis powinni bardzo szybko i bez zbędnego gadania naprawiać problem, bo pieniądze wydane a sprzęt do d... . A tak miało być fajnie.

*

Offline ravel

  • *****
  • 1017
    • http://www.grom.org.pl
  • Sprzęt: FS Loox N560
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 26, 2007, 15:08:55 »
Cytuj
Czy jest sens i czy cos da ewentualne dzwonienie i ponaglanie o naprawie, ze wzgledu na moja pilna potrzebe posiadania na jakis dzien ?


Zadzwon a sie przekonasz ze nie tak szybko i latwo sie tam dodzwonic , bedziesz wisial na sluchawce pol dnia i nie odbiora trelefonu to po pierwsze , po drugie myslisz ze ich interesuje to , ze Ty potrzebujesz?
Otoz nie , oni maja to gleboko w d...ie !

Z orika najlepiej sprawy zalatwia sie osobiscie , mialem jeden raz z nimi do czynienia ale zawozilem sprzet osobiscie i osobiscie go odbieralem po okolo 2 tygodniach (mam do wroclawia 70 km) , a kartonow tam mieli ze dwa tiry popsutych w szczegolnosci Mio P550 oraz wlasnie asusy a636n - tego byla tam mnostwo.

Na marginesie dodam , ze duzo tez widzialem laptopow asusa przxyjetych do naprawy .

Jak bylem zawiezc to 3 palety sprzetow staly zapakowane w holu przy wejsciu do serwisu.Jak to wszysko widzialem to sobie powiedzialem ze koniec z asusami a636n i mio p550 ...
Mialem ten pierwszy - zepsul sie
Mialem i drugi - rozkalibrowal sie wysw. i go pogonilem

Orika miesci sie we wroclawiu w tym samym budynku co importer na Polske MIO czyli firma COMES , Orika jest na dole a na gorze Comes...
Co dzienie pracownicy imoprtera comes widza te kontenery sprzetow krore sprowadzaja w naprawie oriki i ciekawe co sobie mysla wtedy , ze szmelc sprowadzaja , otoz nie oni sobie mysla ze nie jest tak zle skoro tylko co 2-gi egzemplarz wraca do serwisu .

*

Offline gregorb

  • ***
  • 360
  • Płeć: Mężczyzna
Częstotliwość kalibracji ekranu 636N
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 26, 2007, 20:30:51 »
Okazuje sie, ze nie tylko u nas w kraju sa problemy z tym rozkalibrowywaniem sie ekranu. Wszedlem na forum Asus i na anglojezycznym forum jest bardzo duzo wpisow ludzi z wielu krajow, ze maja wlasnie ten sam problem. Jak wynika z chyba z dwoch odpowiedzi serwisow Asusa, problem tkwi w jakims module lcd i oni nie majac pewnosci narazie gdzie, wymieniaja cale lcd na nowe, zeby usatysfakcjonowac klientow. Fakt...dobrze, ze to robia...ale moze tak nalezaloby wycofac wszystkie sprzedawane teraz modele i to z nimi zrobic, a nie narazac klientow na krotkotrwala przyjemnosc z korzystania z palmtopa ?

  Jesli juz taka sytuacja jak teraz ma miejsce, to moim skromnym zdaniem powinno sie takich klientow potraktowac bardzo powaznie i priorytetowo i baaardzo szybko zadzialac w sprawie baaaardzo szybkiej naprawy takich palmtopow. Tak mi sie wydaje, ze to jedyna mozliwosc, zebysmy my jako uzytkownicy nie stracili zaufania do marki Asus - a to chyba powinno byc wazne dla producenta.