Sens przedłużania licencji

  • 3 Odpowiedzi
  • 9829 Wyświetleń

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

*

Offline edmun

  • ****
  • 933
  • Płeć: Mężczyzna
    • Zdjęcia ślubne, Fotografia ślubna
  • Sprzęt: SGH-I780
Sens przedłużania licencji
« dnia: Luty 20, 2011, 23:18:39 »
Temat bardziej pod względem - Czy się opłaca oraz kto mnie czym nakłoni?

A po krótce:
Używam AM już od chyba czterech czy pięciu lat. Jeżdżę sporadycznie, ale od mapy papierowej staram się trzymać z daleka.
W sklepie niejednokrotnie bawię się Mio, Tomtomami, GoClever, Larkami, Garminami i innymi różniastymi nawigacjami od 200 do 1500 zł. Niestety ponieważ mój telefon wyposażony jest w odbiornik GPS i WindowsMobile, to odkąd go kupiłem, mam tam Automapę, poprzednią nie przedłużałem, bo miałem nową a odkąd mam nową, to przedłużam licencję na telefonie i w końcu dopadła mnie dzisiaj myśl, czy jest sens przedłużać licencję.

Z tego co kojarzę, jak nie przedłużę, to nie mogę korzystać z AmTraffic (co jest dla mnie dziwne, bo przecież mam legalny program, tyle że nie będę go chciał aktualizować?), dodatkowo jak teraz nie przedłużę swojej AMPL, to w przyszłości będę musiał wydać krocie, aby mieć z powrotem licencje (np. aktualizacja teraz to 80 zł na rok, a kupno nowej to 189 zł, czyli 2,5 roku aktualizacji)
Jeżdżę coraz rzadziej, głównie Wrocław od sklepów do sklepów jak żona zapragnie jakieś zakupy. Czasami wyjazd w Polskę, często też w nieznane miejsca.

Co mnie nie przekonuje do AM to:
Wyjeżdżam we Wrocku spod jakiegoś Centrum Handlowego, a pomimo wieczornej pory niedzielnej (jak dzisiaj) i wręcz pustego Wrocławia, AM zamiast puścić mnie normalną 3-pasmówką, wtrąca mnie na optymalnej trasie w strefę 30 i skrzyżowań równorzędnych z taką ilością progów zwalniających, że jak najszybciej szukam na ekranie możliwości zmiany trasy. Wkurza mnie że AM Traffic nie działa tak jak powinien, choć zdarzają mu się genialne przebłyski.
Po wyłączeniu SR i LD podobno jest o wiele gorzej, więc aż się boję.
Denerwuje mnie że na pirackich forach mam szybciej wiedzę o nowej wersji niż od oficjalnego źródła.
Denerwuje mnie, że ja płacę za oryginał a Automapa nic sobie nie robi aby zabezpieczyć lepiej swój produkt, z korzyścią dla tych płacących, bo czuje się oszukany

Co mnie przekonuje do wykupienia dalszej licencji?
Fakt, że wspieram program, fakt że nie denerwuję się wjeżdżając w obce miasta
(choć znowu się boję co się dzieje jadąc w zupełnie nieznane miejsca)
Cieszę się że kosztuje to tylko 80 zł na rok (przeliczając na miesiąc korzystania to są śmieszne pieniądze)
Nie widzę alternatywy w naszym kraju (patrząc na koszty aktualizacji w innych programach)


Kto mnie przekona? Może jakaś dyskusja?
Mam niecałe 2 tygodnie aby podjąć decyzję....
Niby mam podjętą, ale może ktoś mi wyjaśni skąd się pojawiają wątpliwości ?
SGH-I780 + Heineken78 Marvel Dream WM 6.5.3 96dpi
HTC ONE S
TTI TCB-880 + Sirio ML145
Alhambra TDI

*

Offline izaw

  • *****
  • 1165
  • Płeć: Mężczyzna
Odp: Sens przedłużania licencji
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 21, 2011, 00:18:41 »
Opinii więcej niż użytkowników. Nie zaprzątaj sobie głowy piratami, itp. To nie Twój problem tylko Aquratu. Myśl pozytywnie, do czego potrzebujesz nawigacji i czy AM Ci odpowiada. Sam wyliczasz wady programu. O reszcie poczytaj na forum. AM ma też zalety. A co przeważa musisz sam ocenić. Czy w ogóle potrzebujesz nawigacji, jak dokładnej itp.

*

Offline JaMi

  • ****
  • 563
  • Sprzęt: obecnie HTC x7500, SE X1 XPERIA, Larki 43.0 50.1
Odp: Sens przedłużania licencji
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 17, 2011, 11:57:36 »
ja zaryzykowałem i po iluś latach nie przedłużyłem licencji
okazało się, że nie nastąpił koniec świata  :shocked:
wyłączyłem Traffic, odinstalowałem MiploSync i pojechałem w trasę. Wcześniej planując ją dokładnie, nie licząc na niedziałającą już inteligencję.
Dojechałem bez niespodzianek, bez przeliczania trasy i bez wycieczek na drogi podrzędne. Akurat nie było po drodze żadnego wypadku, więc nie musiałem martwić się co zrobić. Notabene, AM z Traffikiem on-line i tak sporo razy wpędziła mnie w utrudnienia na trasie i na tą funkcję nie bardzo liczyłem

Na razie nie widzę potrzeby płacenia i aktualizacji map czy programu. Baczniej zwracam uwagę na drogę, drogowskazy i przestałem zachowywać się jak małpa zerkając na AM i stresując się w sytuacjach kiedy AM zawiesiła się lub wywinęła inny, dziwny numer. Przed wyjazdem w dalszą trasę zerkam na stronę GDDKiA, planuję drogę i ewentualnie zabieram CB  :mrgreen:

Okazuje się, że bez przedłużania licencji AM też działa  :mrgreen:  Dopiszę się do tego wątku po wakacjach, zobaczymy jakie będę miał nastawienie do omawianego zagadnienia

*

Offline statler

  • **
  • 209
  • Płeć: Mężczyzna
  • Sprzęt: Moto G6 Plus
Odp: Sens przedłużania licencji
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 20, 2011, 14:03:14 »
Wykupiłem niedawno subskrypcję  :ok: Przed podjęciem decyzji jak co roku sprawdziłem MapęMap, TomToma, Navigona i Igo. Konkurencja jest lepsza niż rok temu, ale nadal IMHO AM jest liderem.
Jakość map jest dla mnie bardzo ważną kwestią, a wśród konkurencji różnie z tym bywa, o ile w miastach jest raczej ok, to kategoryzacja i dokładność poza nimi czasami woła o pomstę, a to wpływa na kiepski routing. I nie mówię tu o głównych drogach między dużymi miastami, poprawnie poprowadzi nawet Ovi Maps. Problem jest, gdy trzeba trochę pokluczyć z dala od krajówek i wojewódzkich.
Routing, cóż, jak potrafi zaskoczyć AM z włączonym SR i LD to chyba większość już wie  :E, pod warunkiem że sprawdza to w realu  :P Ale przynajmniej można zobaczyć mało znane zakątki kraju  :D. A tak na poważnie, zawsze z AM dojechałem do celu, choć nie zawsze trasą, którą proponowała  :wink: :mrgreen: